3 תשובות
סמבצית אחראית לתת תמונת מצב על הגזרה בה היא נמצאת, לדווח על מאורעות שקורים(זריקת אבנים למשל) ולהוריד פקודות לגורמים שמתחתיה.
הן עושות משמרות ב"חמ"ל". את מתפעלת אירועים, מעבירה מידע חשוב לגורמים הרלוונטיים. סמב"צית צריכה להיות עירנית במקרה ויקרה משהו חשוד בבסיס. פונים אל החמ"ל הרבה, גם לדברים קטנים.
השירות תלוי באיפה תשרתי ואיזו סמב"צית תהיי. אצלנו לדוגמה, שזה בסיס פתוח בלי יותר מידי "אקשן", מתקשרים המאבטחי מתקנים בשביל לברר אם יש למכוניות או לעובדים מסוימים אישור כניסה לבסיס, אם יש שריפה ( לא שזה קורה יותר מידי ), פרצה בגדר או אם יש מישהו\משהו חשוד. הכל תלוי בשיבוץ.
תצפיתנית עושה משמרת בעמדת התצפית ומוודא שהכל הולך כרגיל ושאין דברים חשודים, עובדת עם לוחמים, מאבטחת אותם ומלווה אותם וכו' וכו'. יש להם תיאור דומה, אבל זה לא לגמרי אותו דבר. שני התפקידים מאוד מאוד חשובים.
2 דברים שונים:
סמבצית -- סמלת מבצעים שעוקבת אחרי הנעשה בקשר ומודיעה הודעות בהתאם
תצפיתנית -- יותר בשטח (לעתים עם ציוד נלווה) רואים מה שמתרחש ומדווחת