10 תשובות
היתה נקודה שהתפוצצה ונוצר לאט לאט בהתפתחות שאורכת שנים יצורים שונים שהחזק מהם שרד והחלש הושמד, עד שהגיע לתוצר הסופי שהוא האדם היום.
אנונימי
זה נקרא אבולוציה, ולא בטוח שהאדם הוא הסופי.
היה ענן ענק של גזים
והלחץ של הגזים אחד על השני היה כל כך גדול שבסוף הענן התפוצץ והתאוריה אומרת שבפיצוץ נוצר היקום והזמן והמרחב
החומרים שהיו בענן התגבשו עם הזמן למוצקים שתפסו כוח כבידה והתחילו להסתובב סביב עצמם ונוצרו כוכבים וגלקסיות
ועד היום הגלקסיות מתרחקות אחת מהשנייה ולפי התאוריה זה בגלל ההדף הגדול של הפיצוץ שעדיין דוחף אותן עד היום
והלחץ של הגזים אחד על השני היה כל כך גדול שבסוף הענן התפוצץ והתאוריה אומרת שבפיצוץ נוצר היקום והזמן והמרחב
החומרים שהיו בענן התגבשו עם הזמן למוצקים שתפסו כוח כבידה והתחילו להסתובב סביב עצמם ונוצרו כוכבים וגלקסיות
ועד היום הגלקסיות מתרחקות אחת מהשנייה ולפי התאוריה זה בגלל ההדף הגדול של הפיצוץ שעדיין דוחף אותן עד היום
אנונימית
השם "המפץ הגדול" ניתן לתאוריה על ידי מתנגדיה. זה חשוב מכיוון שלא באמת מדובר בנקודה שהתפוצצה, אלא בשטח קטן שהכיל בתוכו כמות עצומה של חומר במצב לא יציב. אין לנו את הידע מה קרה בשטח הזה עד ל"מפץ הגדול" (כן יש מספר השערות), או מה בדיוק גרם לו, אבל חוסר היציבות הסתיים כשהחומר החל להתפשט בעוצמה אדירה לכל עבר, ורק אז נוצרו החומר והזמן כפי שאנחנו מכירים אותם. הזמן החל להתקדם, והחומר החל להתפשט, ומשם נוצר היקום כולו.
אויי ההסברים של האנשים פה...
לפני 13.8 מיליארד שנים (אני אומר מהראש לא בטוח שזה נכון), כל היקום היה מרוכז בנקודה אחת (כשאני אומר כל היקום אני מתכוון לכל החומרים ביקום [למרות שבגלל החום שהיה החומרים לא היו במצב כמו שהם היום], כל האנרגיה ביקום ולזמן).
הנקודה הזאת שהייתה לא התפוצצה כמו שהרבה חושבים, אלא התרחבה במהירות ובמשך הזמן היקום קיבל את הצורה שלו כמו שהוא היום (תהליכים מסובכים שאני לא רואה טעם להסביר אותם).
לפני 13.8 מיליארד שנים (אני אומר מהראש לא בטוח שזה נכון), כל היקום היה מרוכז בנקודה אחת (כשאני אומר כל היקום אני מתכוון לכל החומרים ביקום [למרות שבגלל החום שהיה החומרים לא היו במצב כמו שהם היום], כל האנרגיה ביקום ולזמן).
הנקודה הזאת שהייתה לא התפוצצה כמו שהרבה חושבים, אלא התרחבה במהירות ובמשך הזמן היקום קיבל את הצורה שלו כמו שהוא היום (תהליכים מסובכים שאני לא רואה טעם להסביר אותם).
כן, ערבבתי עם כדור הארץ... ^
היא ביקשה הסבר כללי ומקוצר כי היא לא הבינה כלום מהויקיפדיה, לא סיכום מספר פיזיקה ל5 יחידות^
אנונימית
שואל השאלה:
חחח , אני בוכה^
חחח , אני בוכה^
אנונימית
חח טוב מאמי ואני לא האנונימית שכתבה חח
אנונימית
אפשר להסביר במשפט אחד: המפץ הגדול הוא נק' ההתחלה של היקום.