7 תשובות
היי
אני אומנם לא עובד/עבדתי בתור מלצר, אבל אני חושב שאוכל לתת לך כמה עצות. בהחלט, מאוד חשוב להיות חייכנית ואדיבה. אנשים לא אוהבים אנשים עם פרצוף חמוץ. הכי חשוב זה לא לקחת ללב. את אולי תתקלי בלקוחות עצבניים, חצופים, ברבריים. אל תתחצפי ותתעלמי. אם מישהו עושה בעיות, תפני לאחראי.
במקרה של לחץ, לנשום עמוק ולעשות צעד צעד.
בהצלחה :)
קודם כל בהצלחה -מקווה שתעברי את זה בטוב!
ואת יכולה לעשות לך סימנים לכל מנה, גם לא זוכרים על היום הראשון, זה עיניין של זמן תלוי עד כמה קל לך לזכור תפריט קבוע במשך זמן, את כבר תדקלמי אותו בעל פה, יסבירו לך כבר לגבי המנות בתלמידאות, תשאלי שאלות כשאת לא יודעת, תבואי עם מחברת אפילו לכתוב כל מיני דברים חשובים והכי חשוב באמת להיות חייכנים וסובלניים ללקוחות, ולעולם אל תתווכחי איתם -הרבה בהצלחה!
קודם כל, את לא צריכה לבוא עם ידע. אל תהיי בלחץ הזה כי לשם זה יש התלמדות, ללמד.
כמו שאמרת, לחייך, גם אם את מרגישה שבאלך לדקור מישהו, וגם אם קרה משהו בחיים הפרטיים שלך. את הלקוח זה לכ מעניין, הוא יושב בשביל לקבל את השירות הכי טוב ולא אכפת לו הבעיות שלך.
עקרונית לתפריט זה לשנן, אבל אני ועוד הרבה פשןט לומדים עם המנות, כשמוציאים אותם מהצ'קר תזכרי את המנה וזו הדרך הכי טובה גם לזכור מה המנה מכילה
אם תרצי לדעת משהו ספציפי אשמח לענות
שואל השאלה:
ראשית, תודה רבה רבה רבה על העזרה של כולכם :) ושנית יש לי כמה שאלות חחח:

לגבי ההתנהלות עם לקוחות:

1. לאחר כמה זמן מאז שהם התיישבו על השולחן עם התפריט, כדאי לגשת אליהם כדי לקחת את ההזמנה?

2. איך הכי עדיף לשאול אותם אם הם החליטו כבר מה הם רוצים להזמין:
-"שלום, רוצים להזמין?" :)
-"בוקר/צהריים/ערב טוב! החלטתם מה אתם רוצים להזמין?" :)
-"היי, עדיין מתלבטים מה כדאי לכם להזמין? אשמח לעזור לכם ולייעץ לכם מה לדעתי הכי מומלץ עבורכם לבחור! " :)
או פשוט להגיד
-"שלום איך אוכל לעזור לכם?" :)

3. האם כדאי לגשת אליהם בזמן שהם אוכלים ולשאול אם הכל תקין אצלם? אם האוכל טעים להם? או אם הם צריכים עוד משהו?

ואם כן כמה פעמים כדאי לגשת לכל שולחן לאחר הגשת האוכל ולשאול אותם אם הם צריכים משהו?





1- כשאת רואה שהם יחסית כבר לא מסתכלים על התפריט. אבל את בהחלט יכולה לגשת ולהציע להם עזרה (בתור מתלמדת את בכלל לא ממלצרת ישר רק שתדעי, את מתחילה כראנרית)

2-זה יבוא לך בטבעי, אל תהיי קלטת תקועה. תזרמי עם הרגע והרגש

3-כן, אץ ניגשת ושואלת אם חסר להם משהו ואם הכל טעים להם. במסעדה אצלנו אסור לשאול בכלליות, אלא חייב להתייחס למנה כדי להראות ידע, נגיד "איך הסלט יווני" וכו וכו

ולא לגשת הרבה, כי זה מציק ומטריד את הלקוח, אבל להיות בסביבת השוחלן ולהיות עירנית למקרה שיצטרכו משהו
שואל השאלה:
אוקיי תודה רבהה! :)
ולגבי ההתלמדות, אני צריכה יותר להיות בקשר עם הבוס או עם הלקוחות?
ומה אני בדיוק הולכת לעשות בהתלמדות בתור ראנרית?
בהתלמדות אחד מהמלצרים ילמד אותך הכל על המקום, את דרכי שירות, התנאים שלך, איך משתמשים במחשב איך לסדר את הסכום איך לפנות וכו. אחר כך גם יעשו לך מבחן תפריט כדי לראות אם את מוכנה למלצר.
בתור ראנרית את רק מפנה מהשולחנות ומגישה מהצ'קר והבר. את לא לוקחת הזמנות.
במידה ומישהו מבקש ממך הזמנה את אומרת שאת מתלמדת ומיד תקראי למלצר שיעזור להם.
כמובן אם יש להם רק שאלה שטחית שאת יודעת כמו מחיר (לרוב לא זוכרים מחירים, במילכ הכל כתוב בתפריט אבל יש כאלו מעצבנים, תתכונני) את יכולה לענות להם. אבל זה רק אם את יודעת שאת לא מטעה.
וברור שאת גם לא לוקחת בשום אופן כסף בשביל לשלם למקרה שתעשי טעות קטנה כי כסף זה לא צחוק.

ותזכרי. הלקוח תמיד צודק (בעיניו) אל תתווכחי, אל תתעצבני ואל תתרגשי ממילים רעות של לקוחות, לא כולם יודעים לכבד מלצרים.
יצא לי מקרה שהיה לי לקוח שאמר לי שכל המלצרים חרא והשירות שלנו גרוע כשבכלל הוא התישב דקה לפני, והוא ממש התנפל עלי.
אחר כך יצאתי עליו וסירבתי לתת לו שירות, למזלי הייתי אחראית משמרת, אבל אם הייתי רק ממלצרת באותו יום היו מפטרים אותי.
אז אל תעשי טעויות, תחייכי ותהיי סבלנית גם אם את על סף להתאבד שם מהייאוש