36 תשובות
אנשים תמיד מתייחסים אחרת לאנשים שלא מאמינים כמוהם או שונים מהם וזה בסדר
צודקת
אנונימית
שהאנשים האלה אנשים אטומים ואין לך מה להיות איתם
היא צודקת אבל באמת תתעלם ובסופו של דבר הם ילמדו לקבל אותך..
:(:
משום אפיקורוס יצא מכלל ישראל. בצטט לך את הרמב"ם בהקדמתו לפירוש לפרק "חלק" במסכת סנהדרין: "כאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל. וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט". גם אם את לא מרגישה את אלוקים, זה בגלל פגמים שהם תוצאה של עבירות. זה לא סיבה לא להאמין בו, ובפרט אם יש הוכחות לוגיות לקיומו.
שאת מסתובבת עם האנשים הלא נכונים...
אני נמצאת בחבורה שאחת דוסה בטרוף ואחת אתאיסטית והן החברות הכי טובות כבר שנים...
אנונימית
אני כן מאמינה, אבל אני מכבדת גם את מי שלא מאמין. בתכלס זה זכותו של כול אחד אם להאמין או לא. אולי זה יהיה לי קצת מוזר בהתחלה לפגוש אנשים כאלה כי אני מכירה רק אנשים שמאמינים, אבל אני בטוחה שאם אני יפגוש מישהו שלא מאמין אני ממש לא ישפוט אותו בגלל זה, כי אחרי הכול זה בן אדם, ואני יראה אותו בתור בן אדם ולא על זה שהוא לא מאמין. קיצר לא כולם כאלה ששופטים חחח. כול עוד מכבדים אותי אז גם אני מכבדת בחזרה. קיצר זה זכותך לא להאמין ומי שלא מכבד אותך בגלל זה ושופט אותך אז פשוט תתרחקי ממנו. זה דפוק לשפוט בן אדם רק בגלל אמונה.
אנונימית
מאנשים כאלה עדיף להתרחק. אם את מכבדת את הצורה בה הם בחרו לחיות את החיים שלהם והם לא מכבדים את הצורה בה בחרת לחיות את שלך, הם פשוט פרימטיביים מדי בשביל זה.
אני רוצה להתחיל ולהגיד שאמונה היא הדבר הכי חזק שיש, כמה שלא תנסי אמונה תמיד תנצח.
עכשיו אני מדבר בתור אתאיסט מוחלט.
לא מזמן הבת של מורה לתנ"ך בבית ספר שלי מתה (סיפור נוראי). אבל למרות שהוא לא מגיע לבית ספר יותר (בצדק) ולמרות שהוא בדיכאון קליני נוראי האמונה מחזיקה אותו.
אבא שלי שהוא הבן אדם הכי חזק שאני מכיר אמר שהוא היה מתאבד במקומו ואין ספק שגם אני.
אבל הוא לא, כי יש לו משהו להחזיק בו, משהו שהוא מאמיו בו מכל הלב, משהו שלי ולך אין. שזו בשום צורה לא בעיה זה פשוט המצב, שנינו לא מאמינים וזה טוב.
זה טוב כי לנו יותר קשה להתמודד עם קשיים אמיתיים אבל אם אנחנו מצליחים אז אנחנו יותר חזקים בראש.
וזה חשוב בדיוק כמו אמונה
לאנונימית שמעלי: אני מצטער, אבל אותם אנשים שאת קוראת להם "לא נכונים" - דווקא הם מתנהגים נכונים וכמו שכתוב ברמב"ם שהבאתי, שערי תשובה, חובות הלבבות, אורחות צדיקים ועוד ספרים (אפשר להביא ציטוטים ולראות לך את התוכן). מי שמתנהג לא נכון - זה אותה "דוסית", שיש לה "חברה" אתאיסטית? איך בדיוק היא מקיימת את מה שנאמר ע"י דוד מלך ישראל, עליו השלום "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג)? כלומר אדם שהוא ירא שמים אמיתי - לא ייתכן שיהיה לו "חבר" לא כזה, בטח שלא כופר. להפך, הוא מתעב אותו.
תקשיבי, אני הייתי אתאיסטית עד שהבנתי שאני אלוהים.
רק צחקתי, פשוט תתעלמי מהם, אנשים מפחדים ממה שהם לא מבינים.
ואני ממש אוהבת את הדעה שלך אבל לא צריך להיות לך אכפת ממה שאנשים אומרים.
גם אל תתייחסי לפרמיטיביים כמו "תוצאה"
אנונימי
תוצאה-
תקשיב אחי
אני למדתי בבית ספר שלמדו בו: דתיים חילונים וכל מה שבדרך
וכן זה קירב אנשים לדת וזה גם הרחיק אנשים מהדת
אבל מה שאני חושבת שאתה שוכח שלפני אמונה אנחנו בני אדם!
כולנו באנו מאותו מקום בין אם זה מהקוף ובין אם זה מאלוהים...
זה שכל אחד בוחר לחיות את חיו אחרת זו בחירה שלו ולך בתור בן אדם אין זכות לראות אותו כ"רע"
ואם באמת תחפש טוב תמצא מלא רבנים שאומרים שזה טוב ובסדר להיות חברים של "גוים"
אנונימית
יש דעת ברורה בנושא זה: אין לאף אחד (אפילו לרבנים) זכות לחלוק על הכתובים שהבאתי. אין יותר רע מלכפור בבורא עולם ועליהם הכתוב אומר "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תהלים קלט, כא). כבר הסברתי (לפי הכתובים) מדוע מי שאין לו יראת שמים - אינו ראוי לתואר "אדם".
אני מאמינה אבל חברה הכי טובה שלי לא ועוד ילדים מהבית ספר שלי גם אתאיסטים ואין לי או לאחרים שום בעיה עם זה, לא מתייחסים שונה בכלל.
הפנינה השחורה, זה בעיה. האם את חולקת על דוד מלך שאמר "חָבֵר אָנִי, לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ; וּלְשֹׁמְרֵי, פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג)?
למה מי אתה "תוצאה"?
אתה לא ראוי לתואר "אדם", אין לך שום כבוד לאחר.
אנונימי
אני אוהבת אנשים בגלל מי שהם ולא בגלל אמונה מסויימת שלהם.
מי אני? אחד שיש לו דעת תורה, ברוך ה' (בניגוד לרוב גולשי האתר). על סמך מה קבעת שאני לא ראוי לתואר "אדם"? אתאיסט זה לא סתם "אחר", זה אחד שדעותיו וודאי פסולות ובאמת לא מגיע לו שום כבוד.
מאחל לך רק בריאות אדוני.
אהבת אדם והאחר אין לך.
"ואהבת לרעך כמוך" - המשפט לא הזה לא מוכר לך?
אנונימי
"אהבת אדם והאחר אין לך" - יש לי, אבל לא למי שלא צריך, ברוך ה'.

""ואהבת לרעך כמוך" - המשפט לא הזה לא מוכר לך?" וודאי, כתוב שאת "רעך" צריך לאהוב, אבל כופר - אינו בכלל "רעך". כמה ראיות להביא לי על זה?

הלכות לשון הרע כלל ח - ה"וְכָל זֶה הָאִסוּר שֶׁל לָשׁוֹן הָרָע הוּא דַּוְקָא עַל אִישׁ, שֶׁעַל פִּי דִּין תּוֹרָה הוּא עֲדַיִן בִּכְלַל ''עֲמִיתֶךָ'' דְּהַיְנוּ עַם שֶׁאִתְּךָ בַּתּוֹרָה וּבְמִצְּוֹת, אֲבָל אוֹתָן הָאֲנָשִׁים, שֶׁמַּכִּירָם, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם אֶפִּיקוֹרְסוּת, (ח) מִצְּוָה לְגַנּוֹתָם וּלְבַזּוֹתָם, בֵּין בִּפְנֵיהֶם וּבֵין שֶׁלֹּא בִּפְנֵיהֶם, בְּכָל מַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה עֲלֵיהֶם, (ט) אוֹ שֶׁשּׁוֹמֵעַ עֲלֵיהֶם, דִּכְתִיב: ''לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ'', וְ''לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ'', וְהֵם אֵינָם בִּכְלָל זֶה, שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים מַעֲשֵׂה עַמְּךָ, וְנֶאֱמַר (תהלים קל''ט כ''א): ''הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה' (י) אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט'' וְכוּ', וְאֶפִּיקוֹרֵס (יא) נִקְרָא הַכּוֹפֵר בַּתּוֹרָה וּבַנְּבוּאָה מִיִּשְׂרָאֵל, בֵּין בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבֵין בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, וַאֲפִלּוּ הוּא אוֹמֵר, כָּל הַתּוֹרָה מִן הַשָּׁמַיִם, חוּץ מִפָּסוּק אֶחָד אוֹ קַל וָחֹמֶר אֶחָד אוֹ גְּזֵרָה שָׁוָה אֶחָת אוֹ דִּקְדּוּק אֶחָד, גַּם הוּא בַּכְּלָל הַזֶּה". (ח) מצוה. ועיין לעיל בכלל ד' בס''ז ויתבאר לך הכל, ובזה הדין א''צ להפרטים המבוארים לקמן בכלל י'.
באר מים חיים:
(ט) או ששומע. דאין עליהם איסור קבלת לשון הרע וכמו שביארנו לעיל בכלל ז' ס''ה עי''ש. (י) אשנא. וז''ל אדר''נ פרק ט''ז ושנאת הבריות כיצד מלמד שלא יכוין אדם לומר אהוב את החכמים וכו' ושנא את עמי הארץ אלא אהוב את כולם ושנוא את האפיקורסין ומסיתים ומדיחין וכו' וכן אמר דוד הלא משנאיך ה' אשנא כו'. (יא) נקרא כו'. כ''ז מבואר בגמרא בפרק חלק וביו''ד סי' קנ''ח וברמב''ם בהלכותיו.
יש לך את הטקסט הזה בעברית?
אנונימי
חפץ חיים לא כתב בעברית?
חברה
אני לא מבינה למה אתם ממשיכים לענות לו...
הרי זה ברור שהוא בא לפה כדי לריב
אז בואו אנחנו נהיה הבוגרים בסיפור ונפסיק את זה כאן
אנונימית
לילה קסום אדוני.
אנונימי
לא הבנתי איך את רוצה לראות ניסים אם את לא מאמינה באלוהים, הוא לא חבר שלך או משהו שהוא יעשה לך טובה ואת תחזירי לו.
ברגע שאת מאמינה שהוא קיים הכל יגיע אלייך אם רק תבקשי.
אנונימית
אני גם סוג של אתאיסט ואני לגמרי מבין אותך
דבר אחרון לך, תוצאה:
"יש דעת ברורה בנושא זה: אין לאף אחד (אפילו לרבנים) זכות לחלוק על הכתובים שהבאתי".
אני מציע לך לשמור את כל הדעות הפוגעניות, מבזות, הלא מכבדות והגזעניות (כי אתה מחלק את האדם לגזעים שונים ובולל מהם את הטוב לדעתך) שלך מחוץ לאתר הזה שבו מטרתו היא לקדם ייעוץ ועזרה לזולת. הדעה שלך לא מועילה לאף אחד ובעצם ישנם גם מאמינים שלא מסכימים עם ההטפות הלא פוסקות שלך באתר והדחקת האמונה בכל אחד אשר יש לו ספק בדת.
הרשה לי לצטט מפול מקארטני: "live and let die"- תחיה את החיים שלך ואל תתערב ותיכנס לשלנו כאילו שאתה מכיר אותנו!!!
אתה לא תחליט לנו על הדת. אתה לא תחליט על האמונות שלנו. אתה לא תחליט *בשבילך* מה טוב *בשבילנו*!!!
אני מבקש ממך שתפסיק את מסכת ההשפלות כלפי האוכלוסיה האתאיסטית, האגנוסטית ומי לא יודע איזה אמונות נוספות בשביל הכבוד והשם הטוב שלך.
אני מקווה שהבהרתי את עמדתי ואני מקווה שתבין שמה שאתה עושים פוגע באנשים.
אנחנו לא בתקופת ממלכת החשמונאים שבה יכולנו לכבוש עם ולכפות עליו את הדת שלנו (אחרת יומת) ואני מקווה מאוד שתתבגר לך.
תודה.

עריכה: בפעם האחרונה שבדקתי רבי עקיבא לא אמר משהו על כופרים במשפט "ואהבת את רעך כמוך". זוהי פרשנות נגדית שאמרו על המשפט שלו.
אני מתנהג כמו שאני אמור להתנהג.
לא אתה לא!!! יש לנו את הזכות מדת!!! אל תכפה עלינו דברים שאנחנו לא רוצים!!!
תוצאה? למה אתה בכלל באינטרנט ועוד באתר סטיפס? שיש סיכוי גדול לראות שאלות בעלות תוכן מיני וגם הסינון לא מסנן לגמרי
ואם תראה שאלות בעלות אופי מיני זה יכול לגרות את היצר
ואל תגיד שלך זה לא יקרה כי בדיוק בגלל זה חכמים תיקנו תקנות
ואם רבי ישמעאל הטה את הנר בשבת בטעות תאמין לי שגם לך יכול לקרות דברים בטעות
אז איזו סיבה מוצדקת יש לך להיות פה שבפירוש מבטלת את תקנות חכמים והוראות הרבנים נגד האינטרנט?
על איזה "פרשנות" אתה מדבר? רבי עקיבא וודאי שידע מי נקרא "רעך" ומי לו לפחות מהפסוק "חָבֵר אָנִי לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ וּלְשֹׁמְרֵי פִּקּוּדֶיךָ" (תהלים קיט, סג) והוא וודאי ידע את הפסוקים שמורים על כך שצריך לשנוא את הכופרים: "הֲלוֹא-מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (תהלים קיט, פסוק כא).
נדרתי נדר לאלוהי בארסה אהבתחיי, סוף סוף כתבת משהו אמיתי. בכל אופן אתה לא יודע את מה שאני עובר במשך היום.
מזה סופסוף? אין לי טעם להיכנס איתך לוויכוחים סתם כי זה חסר תכלית
אתה לא תשנה אותי ואני לא אשנה אותך ומה שיש לך להגיד לי ולצטט לי מהדת רק עושה כאב ראש ומציק
פשוט אתה פה תוקף כל כך הרבה אנשים סתם כי הם פשוט שונים ממך וזה די מעצבן כי... יש את המשפט ואהבת לרעך כמוך
עכשיו תגיד לי "אבל הם לא רעים שלי"
ובכל זאת הגמרא דנה בסוגיה האם גזל הגוי מותר או לא
ולהלכה נפסק שמותר אבל אסור כדי שלא יהיה להם פתחון פה
אז לא רק שאתה עושה פה חילול השם כי אחרי זה מדברים על כל "החרדים והדתיים האלה" אלא גם אתה מוציא את עצמך בצורה לא טובה
כשיבוא רב אמיתי וישפיל אנשים אתאיסטים ככה בלי סיבה אז אולי תיהיה לך גם סיבה... אבל אל תילחם במלחמות שאתה לא אמור להילחם