10 תשובות
כמובן
שואל השאלה:
אז לדעתך היה צריך לפעול אחרת?
אנונימית
אם הוא רצה להקים אימפריה צרפתית מבוססת בוודאי
משמים הטעו אותו, וערכי החירות והשוויון הופצו. ב"ה
אנונימוס
האל שלך דווקא לא תומך יותר מדי בערכי החירות והשוויון ידידי ^
תתפלא.
הגשמת הערכים האלו אמנם מתפתחת ע"פ רמת הדור, אבל הם ודאי ערכי יסוד מוסריים. תשווה פעם בין חוקי התורה לחוקי חמורבי/אשנונה וכדומה, ותווכח שבמונחי זמנה התורה קידמה את החירות והשוויון יותר מכל מקבילותיה באותם הימים.
אנונימוסיאסטוס
יחסית לאותם ימים, גם לא יותר מדי אבל כן אפשר להגיד.
אך התורה אמורה להיות על זמנית, ומהבחינה הזו היא לא
התורה היא נצחית ועל זמנית בזכות התורה שבעל פה שמלווה אותה תמיד ומפרשת אותה ע"פ צרכי הדור ורמתו המוסרית.
אנונינוטיקיאס
אבל גם התורה שבע"פ לא מעודכנת לערכי המהפכה הצרפתית, גמרא ומשנה לא הכי מתקדמים..
והרי האורתודוקסים, שאני משער שאתה משתייך אליהם, שוללים חידושים דרסטיים וקוטעים את הימשכות רצף התורה בע"פ
את הרמה המוסרית של המשנה והגמרא נכון לבחון בהשוואה למוסר ההלניסטי/רומי/נוצרי בימיהן, ומצבן למעשה מזהיר מבחינה כזו..

והאורתודוכסים בימינו שוללים חידושים דרסטיים בדיוק כדי לשמר את הרצף ההדרגתי של התפתחות תושב"ע. קפיצה רחוקה מדי ולא סבלנית שוברת את השיטה, והתוצאה היא זרם רפורמיסטי שהתנתק מהמסורת ויצר דת חדשה ולא יציבה במיוחד..
אנאבסיס