24 תשובות
לא מוזר
זה לא מוזר
חברות שלך חיות בסרט, הייתי מחליפה אותן
חברות שלך חיות בסרט, הייתי מחליפה אותן
לא מוזר
לא לא מוזר.
לא
לא מוזר... כל אחד והאמונה שלו
לא מוזר
כל אחד ומה שהוא חושב
כל אחד ומה שהוא חושב
לא מוזר.
זה הגיוני לגמרי לא להאמין באלוהים.
אם את לא מאמינה בזה אז זכותך.
וגם חברות שלך צריכות להבין את זה
זה הגיוני לגמרי לא להאמין באלוהים.
אם את לא מאמינה בזה אז זכותך.
וגם חברות שלך צריכות להבין את זה
בכלל לא. מלא לא מאמינים
השאלה מה זה בשבילך מוזר
בעולם רוב האנשים מאמינים.
בארץ גם הרוב.
יש מיעוט אתאיסטי בארץ ובעולם.
תחליטי מה זה אומר מבחינתך
בעולם רוב האנשים מאמינים.
בארץ גם הרוב.
יש מיעוט אתאיסטי בארץ ובעולם.
תחליטי מה זה אומר מבחינתך
אנונימי
^ אז כל מה שמיעוט הוא מוזר?
ולשאלה, לא. זה לא מוזר.
ולשאלה, לא. זה לא מוזר.
אמרתי שהיא תעשה את החושבים שלה עם הנתונים האלו
אנונימי
לא.
וגם אם זה מוזר זה לא נורא.
וגם אם זה מוזר זה לא נורא.
מוזר זה לא יש מלא שלא מאמינים אומרת לך כמאמינה
לא מוזר, אני בעצמי אתאיסט
לא, יש הרבה שלא מאמינים. זה גם תלוי מאיפה את, בכתה שלי למשל להאמין זה די מוזר.. אבל בכל מקרה לא מדובר באפנה, מדובר באמונה, זה לא משהו שאת יכולה לבחור אני מניחה.. אז מה זה משנה?
זה לא קשור לזה שיש הרבה "שלא מאמינים" (כי פשוט בחרו לא להאמין, כי אמונה זה מחייב). בפועל אין דבר יותר מלומר שכל העולם שנברא בחכמה נפלאה וכל הברואים נבראו ללא בורא, חס ושלום. אביא לט ציטוט מ"חובות הלבבות", שער היחוד פרק ו: "ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו ומן התימה בעיני איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה או גנה וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומן שטרח בחבורו והרכבתו ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו ולחשוב אותו בתכלית הסכלות וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ וכל אשר עליה מן הברואים. והוא בחכמה. תקצרנה דעות כל בשר ושכלי המדברים להשיג הויתה והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת.
ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול."
ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס. ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול."
היי אפשר לשאול שאלה בפרטי?
אנונימי
למי אתה פונה?
לשואלת השאלה
אנונימי
אז אחד מן השניים: או שאתה תצא מאנונימי או שהיא...
אם היא תענה אני אצא חח
אנונימי
שואל השאלה:
כן אבל תצא מאנונימי כי אני לא יכולה בתור שואלת השאלה
כן אבל תצא מאנונימי כי אני לא יכולה בתור שואלת השאלה
אנונימית