34 תשובות
כן.. תודה על התיקון.
משפט שנתמע בחברה :)
אם מישהו חי באמונה שלו
אז על פי האמונה שלו הוא צדיק
אז זה לא ממש סותר
שואל השאלה:
הכוונה צדיק מי שהולך בדרך של התורה של היהדות, בדרך שלו יחיה כמו שיש אשכנזים ספרדים עדות המזרח תמנים וכו...
BRM
אה.. ומי קבע בדיוק? מי קבע שמי שהולך בדרך התורה צדיק?
אני יודע שזה הפסוק וגם אם תגיד שזה ללכת בדרך התורה זה לא ממש מעניין אותי כי אני לא מאמין בזה
כי הכוונה היא כן לאמת מוחלטת ובדיוק בגלל הגישה שלך ("וגם אם שזה ללכת בדרך התורה אז זה לא ממש מעניין אותי") אתה מראש מחליט שאתה לא רוצה אז למה שבכלל תנסה לראות אם זה באמת זה או לא
per
הפסוק מובא מהתנ"ך, מספר חבקוק, התנ"ך שייך לעם היהודי.
הכוונה היא שמתוך כל היהודים, צדיק הוא מי שהולך בדרך התורה.
Per
אני הייתי חרדי אני כל החיים גדלתי ככה אז אל תגיד "אתה לא רוצה להקשיב"
מה הקשר? אתה יודע כמה חרדים לשעבר ודתיים דיברתי איתם על הדת וראיתי שהם לא מכירים את הדת? זה שהיית חרדי לא אומר כלום ולפי הגיל שלך רק עכשיו אתה אמור להתחיל ללמוד את עומק התורה אין קשר המקום ממנו באת
per
אתה יכול להגיד שאני לא מכיר את הדת.. אם זה עושה לך טוב
לא קשור לעושה לי טוב. נדרתי אני רואה את התשובות שלך גם התשובה שלך פה מראה שאתה לא מכיר. גם הגיל הצעיר שלך שאני מניח שהפסקת להאמין בסביבות חצי שנה שנה אתה עדיי צעיר אתה מכיר את הדת? לא אתה בחור שהחליט שבא לו לעשות מה שבזין שלו התשובות שלך מראות שאתה לא מכיר את הדת אני מוכן לעשות איתך שיחה (שאני יודע שתסרב) שתראה שאתה לא מכיר את הדת בכלל, בהתחייבות
per
לא אני לא בחור שהחליט לעשות מה שבזין שלו
אתה מבין פר... אתה יודע במקרה שאסור לפגוע באנשים נכון? למיטב ידיעתי אם לא הייתי רגיל לאנשים כמוך שחושבים שהם מושלמים וכל מי שלא חושב כמוהם הוא טועה אז כן הייתי נפגע מזה
בדיוק בגלל אנשים כמוך אנשים מסתכלים לא טוב על הדת אתה לקחת את התפל ועשית ממנו עיקר
אתה אמור לדאוג לעצמך וזהו ולא אמור להיות אכפת לך אם מישהו אחר הומו או מישהו אחר אוכל חמץ בפסח
ולא אני לא אעשה איתך שיחה כי כבר דיברנו והדבר היחיד שעשית היה לתקוף ולפגוע
אתה כן החלטת נדר אתה מייעץ לבחורות ללכת לעשות שלישיות עם מוסלמים אתה לא משקיע מחשבה בדברים שאתה אומר ואני לא חושב שאני מושלם אני פשוט בטוח בדעות שלי מן הסתם שזה בסדר ואתה חושב שהדת זה לתת לכל אחד לעשות מה שבזין שלא ושלא יהיה אכפת מה כל אחד עושה? אתה רציני? מה עם "על דם רעיך", אתה חושב שבתקופה שהמדינה הייתה יהודית דתית יהודים היו נותנים למכור חמץ או לנסוע בשבת? אתה רק מראה אך אתה באמת לא מכיר את הדת

ובדקתי עכשיו את כל השיחה שעשינו (שיחה קצרה מאוד) אפילו לא פעם העלבתי אותך או שום דבר ביקרתי אותך על זה שאתה מעודד בחורות לצאת עם מוסלמים ולא אכפת לך מהשלכות אתה קורא לזה לפגוע? אתה רק מראה שאתה לא אמין אל תגיד שפשוט לא היית חרמן והחלטת "על הזין שלי בא לי ל*ונן בא לי ל*יין שת*דיין התורה" החוסר יושר שלך להגיד שתקפתי אותך (אפילו מילת גנאי אחד לא היה בשיחה אני מוכן לפרסם את זה פה את כל השיחה שלנו ) ואתה מנסה להתחמק זה הטבע המגעיל של בני אדם לנסות לחפש תירוצים לחוסר היגיון שלהם
per
אף אחד לא מתבלבל. אומרים את זה בכוונה. זה כדי להוסיף לזה נופח יותר נאור, ליברלי ומתקדם ולא פרמיטיבי שרק מי שמאמין שווה כביכול בקרב אחרים.
ואם למדת דרך אגב (שאתה לא.. אתה צעיר מדי) שכחת מצווה מספר אחד בתנ"ך "ואהבת לרעך - כמוך". מדבר לאהוב את עצמך אבל גם אחרים ולא לדאוג רק לעצמך ולעשות רק מה שטוב לך. בשביל זה קיבלנו חוקים כולל על הומסקסואליה או שבת יש עומק במצווה הזאת לא טרחת כנראה לבדוק אותה
per
לא קוממיות זה לא נופח נאור ולא מתקדם
ליברליזם אין בהם היגיון, ליברליזם מתוקף העניין מדבר על רגש בלבד "לעשות כל אחד מה שבא לו". המשפט במקור היה אנושי יותר, מוסרי יותר וצודק יותר

שלא נדבר שהוא לא דיבר על כרגע מי שווה יותר או לא אין לזה קשר בכלל במשפט
per
אני לא מסכימה עם התורה כלומר לא מסכימה עם המשפט.
זה בדיוק כמו להגיד "מי שמאמין צודק" ולכל אחד יש דעה אבל יש כאלה שחושבים שאלו עובדות.
זו רק דוגמה
שים לב מה הטענה העיקרית שלך "אתה קטן אתה עוד לא למדת" אתה פשוט בן אדם מזלזל
אתה לא מתייחס לדעות של אחרים ואתה בטוח שאתה תמיד צודק אז אני לא מעוניין להיכנס איתך לויכוח\דיון כי אתה אפילו לא מוכן להקשיב לדעה שלי
אני לא עודדתי אותה
אני אמרתי לה שתעשה מה שבא לה
וכן שיהיה אכפת לי ממישהו זה דבר אחד ולנסות להכריח אותו לשנות את דעתו זה דבר אחר
אני לא רואב עם זה בעיה לכן זה לא מפריע לי ולכן אמרתי לה שתעשה את זה אם בא לה

ושוב אתה מזלזל "אץה רצית לעשות מה שבזין של ולאונן" ברור... זאת הסיבה
אבל זה לא אומר "מי שמאמין צודק". זה אומר "אתה יודע שאתה עושה את הדבר הנכון.. אל תתפתה מרצון להיות חלק מאחרים או סיטואציה אחרת ותזנח את מה שאתה יודע שנכון לעשות"

ונכון. זה מדבר על דרך התורה ספציפית אבל זה הוראה אחת בתורה על להתמיד בדרך
per
כן זה כן. וליברליות זה לא "לעשות מה שבזין שלך" זה לקבל את האחר השונה ודעות מנוגדים לשלך. אם בן אדם בוחר לא להאמין ולקיים את הדת זו זכותו המלאה ולך אין זכות לרדת עליו על כך ולזלזל בו.
אתם לא באמת משכנעים אחד את השני במשהו כן..?
שכל אחד ימשיך לחשוב את דעתו ויום טוב
כן.. כי אתה באמת קטן.. אתה רוצה להגיד לי אתה מבוגר שיש מאחוריך הרבה שנים בוגרות מאחוריך להתעמק באמת כמו שצריך? אתה אפילו לא בן 20, אתה טוען שצעירים יודעים הכל ישר בדיוק כמו מבוגרים אתה עד כדי כך גאוותן לא לדעת שבתור צעיר כנראה יש לך עוד הרבה ללמוד לגבי הכל? אם היית בוגר לא היית כזה מתרגש ומתמקד על קטנות אלא היית מדבר על הדבר עצמו במקום זה אתה מתמקד באגו "פגעת בי.. קראת לי צעיר שכנראה יש לו עוד מה ללמוד"


אני מקשיב לדעה שלך... בגלל זה אני מגיב עליה.. כשאמרת לי שאתה מעודד כל אחד לעשות מה שהוא רוצה ושאם הייתה רוצה לצאת עם מוסלמית לא היית רוצה שיתערבו לך עניתי לך מה שלל הבעיות בכל הסיטואציה הזאת בגלל שהקשבתי לדעה שלך.. חשבתי שהיא טועה וחסרת היגיון... והגבתי אליה בחזרה. זה נקרא דו שיח

ולא. בחורה ששאלה אם לשכב עם 2 מוסלמים כתבת "אני מקווה שלא יכאב לך" נודר.. תיהיה הוגן אם היית באמת אדם בוגר ששוקל באמת דברים כמו שצריך היית מפסיק להיעלב ומתייחס לשיחה עשה טובה אתה לא בא ממקום חושב בגלל זה אתה לא חושב בכלל על השלכות והטענה היחידה שיש לך זה שאני מביא לך בפרצוף את הצורה בה אתה מתנהג ועונה.

אתה בוגר? תוכיח.. תראה שאתה מפסיק להיעלב בכזאת קלות ותייחס לנושא שאנחנו מדברים עליו
per
"כן זה כן. וליברליות זה לא "לעשות מה שבזין שלך" זה לקבל את האחר השונה ודעות מנוגדים לשלך. אם בן אדם בוחר לא להאמין ולקיים את הדת זו זכותו המלאה ולך אין זכות לרדת עליו על כך ולזלזל בו. "


לא זה לא קוממיות... ליברליות זה בדיוק "שכל אחד יעשה מה שבזין שלו". מתוקף העניין ליברליות אומר "הכל תקין הכל בסדר חוץ ממה שבמקרה אסור במסגרת החוק אבל אין כזה דבר נכון או לא נכון מוחלט.

מתוקף מחשבה כזאת מישהו אחר שיעשה משהו שאת חושבת שמה שהוא עושה זה אסור יגיד לך שאת סתם מטיפה לו ולמה את מתערבת ואז מה תגידי? אם הוא בוגר אם את בוגרת אתם תמודדו עם הביקורת שלי על הצורה בה אתם מנתחים דברים ותתרכזו בנושא אתם סתם זורקים סיסמאות פופוליסטיות לאוויר
per
איך להיעלב קשור לבוגר? אתה רק מוכיח את הטענה שלי שלא אכפת לך מאף אחד
יש בן אדן רגיש ויש אחד שפחות רגיש
להגיד למישהו רגיש שהוא נעלב בגלל שהוא קטן זה חוסר טאקט ברמה מקצועית כבר אז פשוט אני אפסיק פה את הדיון הזה לפני שתביך את עצמך יותר
ואו, כמה שטויות בתשובה אחת.
באמת לא יודעת כבר אם להתייחס אלייך ולתוצאה כאל אנשים עם מוח בכללי.
קשור לבוגר. אדם בוגר מסוגל לנהל שיחה בלי להיכנס קודם כל לשמות ואם אדם מביא לו טענה לגבי משהו שהוא עושה הוא מסוגל לקבל את זה בצורה ביקורתית ולהגיב בחזרה אתה רואה שכל השיחה איתך מסתכמת ברגישות ולא בנושא השיחה עצמו וזה כל הפואנטה
per
קוממיות עשי טובה את לא יודעת להסביר אז מה זה בכלל ליברליות גם אם תרצי כבר הבנתי שגם את בסך הכל בן אדם שאוהב להישאב לטרנדים אבל להשתמש בראש מאתגר אתכם אם לא הבנת שליברליות אומר "שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה בלי שפיטה" שזה בעצם ההגדרה של ליברליזם "פלורליזם של מוסר" יש לך בעיה חמורה מאוד בראש
per
כן שמתי לב
אני חושב שאנשים פשוט אימצו את הפסוק הזה רק עם שינוי קל. אז נכון, זה לא הפסוק האמיתי, אבל זה באמת משנה?
כל אחד/אחת והאמונות שלו/שלה.
זו דמוקרטיה.
דרך אגב קוממיות רוצה להביא לי את ההגדרה שלך לליברליות מה זה אומר את יודעת בכלל מה זה ההגדרה של "להיות ליברלי"? אמרת זה שכל אחד יש לו את האמונה שלו והדרך שלו ואסור לזלזל נכון? נסי רגע לחשוב מה זה אומר "שכל אחד מאמין במה שהוא רוצה ועושה מה שהוא רוצה" מה משפט כזה אומר...

per
שואל השאלה:
"חפש אותי בראשון" אתה צודק אבל שהם מביאים את זה כאילו זה הוכחה מהתורה...
BRM
זאת לא הוכחה מהתורה.. זה סתם משפט שאנשים משתמשים בו
אני לא מביאה את זה כהוחכה מהתורה אחי. אני יודעת מה המשפט המקורי והרוב כן יודעים.
אני נתקלתי גם בדתיים שממתמשים דווקא במשפט הזה מאשר מהפסוק המקורי.
כי זה לצערי שטויות לפעמים תופסות ובגלל שמישהו אמר משהו אחרים אומרים גם בגלל שהם לא טורחים לבדוק וזה לא כן חשוב לתקן
per
שואל השאלה
בזה אני מסכים. זה לא כתוב בתורה. זה עיוות.
באותו הנושא: