7 תשובות
אין כזה דבר שאין אוכל בריא. חייב להיות לך בבית ביצים או לחם, וירקות, גבינות וכל זה. כל דבר הוא טוב בכמות. ודבר שני לגביי הכושר את יכולה לעשות הליכות של חצי שעה ואז התעמלות בגינות המיוחדות עם המתקנים, ללכת לשם פעמיים שלוש בשבוע עם חבר או חברה זה סבבה ולעדות גם תרגילים בבית. בהצלחה!
יש מלא סרטונים ביוטיוב על כל מיני דברים שאת יכולה לעשות בבית.. תנסי
תקשיבי, אני בחופש הגדול הורדתי 11 ק''ג ואני עליתי בערך אותם, כי זה כולל לשנות את כל אורך החיים שלך לבריא.
כמובן שמותר לאכול פעם ביום איזה משהו מתוק.
בעיקרון אני שמרתי על תזונה ועשיתי כושר, לא רק ריצות, אופניים זה גם מרזה ואם את אוהבת את זה אז זה יעזור...
סורי על שאני לא יודע על איך להסביר את עצמי טוב אבל בעיקרון צריך להיות דבק במטרה, תרשמי לעצמך כל יום מה את אוכלת ככה אני עשיתי ואם נופלים אז מתחילים שוב לא לומר 'נפלתי אז ממחר אתחיל שוב' כמו שאני תמיד אומר.
תמיד מאיך שנופלים חוזרים לזה עוד פעם מאותו הרגע...
נ. ב. בקשר לאוכל הבריא את במקרה יכולה לבקש מההורים שלך לקנות אוכל בריא? כי בשביל להרזות אי אפשר לאכול כל היום ג'אנק, צריך תפריט אני חושב שיש בקופות חולים תזונאית בחינם לא יודע אם זה אמיתי אבל יש הרבה תפריטים באינטרנט
דברי איתי יש לי ניסיון עשיר בזה.
שואל השאלה:
חגיגה בבר
אני לא יכולה אני חדשה אין לי מספיק פרחים
אנונימית
בקשר לספורט, יש מלא סוגי ספורט ואחד שאת אוהבת ייתן לך מוטיבציה.
כדי להוריד שומן, לפני שאת מתחטבת, את צריכה לעשות אירובי: שחייה, קפיצה בחבל, ריצה, אופניים, זומבה, ריקוד, כל דבר שמעלה את קצב הלב לפחות 4 פעמים בשבוע לא יותר מ30 דקות ליום.
יש אפילו ביוטיוב אימוני cardio שאפשר לעשות מול הטלוויזיה בבית.
רק לאחר כמה חודשים שאת מורידה את השומן, לרוב זה ייקח שנה או יותר, את צריכה לבנות חיטוב בעזרת Strength training.

יש כל מיני טיפים מורידים במשקל כמו לשתות בבוקר לפני האוכל מים ולימון, למדוד מנות לפי portion size, לשתות תה ירוק, הקישורים למטה יש את הפירוט המלא, מוזמנת להסתכל.

השיטה שאני ממליצה עליה שהיא לא דיאטה אלא טובה יותר כי זאת דרך חיים- היא אכילה נקייה. משמעותה אוכל אורגני, מלא, טרי, מבושל בהשוואה לטיגון, לא מעובד ולא משומר, בושל בבית כמה שיותר.
הפוקוס הוא על פרוטאין, פחמימות מורכבות, ירקות ופירות, מוצרי חלב ללא הורמונים, קטניות, בשר לא מעובד ושומנים בריאים.


שיטה זו פופולרית כיוון שהיא בין היחידות שבאמת בריאה, טעימה, וקל להתמיד בה. זוהי אינה דיאטה אלא דרך חיים.


1) להפחית במלח בעת הבישול כמה שאפשר ולנסות לתבל עם עשבי תיבול ותבלינים, להפחית בשומן טראנס שמצוי בקוראסונים וחמאה וגלידות וג'חנון וג'אנק פוד, להפחית במוצרי חלב וכשקונים לוודא שהחיה לא הוזרק לה הורמונים (חלב אורגני, גבינה אורגנית וכו'), להפחית בשר ל2-3 פעמים בשבוע וכשקונים לבדוק שהוא טחון במקום וגדל על עשב בלבד, להפחית בסוכר שמצוי בקינוחים ומאפים וממתקים וסודה.


2) לצמצם את הלחם הלבן, הבצק הלבן והסוכר הלבן לטובת אוכל בריא באמת: דגנים מלאים, קוסקוס מלא, פסטה מלאה, קינואה, בורגול, כוסמת, דוחן, שיבולת שועל (אגב אורז מלא איננו בריא כי התגלו בו רעלים).
בחנויות יש נטייה סתם להדביק על מוצרים תווית של "אורגני" אבל זה לא תמיד נכון, הסתכלי ברשימת המרכיבים מאחורה כדי לראות האם כתוב "קמח מלא", "דגנים מלאים" וכו', והאם גם כמויות הסוכר פחותות.

השורה האחרונה תקפה גם ללחם שחור, יש כאלה שמוסיפים לו ממתיקים שמעניקים את הצבע השחור אבל הלחם בעצם עשוי מקמח לבן, לכן כדאי לקנות לחם שחור רק כשיש לו עטיפה (שכמובן עליה כתובים המרכיבים הרצויים, 100% קמח שיפון לדוגמא).


3) לבנות את הארוחות לפי בסיס דגים, קטניות, אוכל מלא וכמות גדולה של ירקות (לעיתים רחוקות בשר).
הצעה: לחם מקמח שיפון+ירקות פרוסים שיהיו לצד אבוקדו עם לימון *או* חביתה עם פטרוזיליה, בצל, גמבה ועירית מטוגנת בשמן זית. האופציה הזאת טובה לארוחת בוקר וערב מהירה, משביעה וטעימה.
אופציה נוספת זה חלב אורגני עם שיבולת שועל *או* דגנים מלאים. בכללי רצוי 6 ארוחות קטנות ביום.

לצהריים: בשר רזה כמו חזה עוף\בשר אדום, *או* אוכל מלא כמו בורגול מהרשימה למעלה, *או* דגים. רצוי להוסיף קטניות אורגניות (שעועית, אפונה, עדשים, וכו') וסלט גדול לפחות 3 ירקות עם שמן זית. אל תשכחי שבריא יותר לבשל מאשר לטגן.


4) נשנושים בריאים: פופקורן, ענבים קפואים במקום ארטיק, עוגה מקמח מלא, שוקולד מריר לפחות 70%, חומוס, ופיצוחים. במסיבות אל תגזימי ותרשי לעצמך להתפנק עם חטיפים וממתקים ושתייה מוגזת. פעם ב זה בסדר.


5) להגדיל את צריכת המים ל8-10 כוסות ביום. אם זה משעמם אפשר להוסיף פלחי מלפפון, תפוז, לימון, נענע וכו'. מי קוקוס זה גם בריא.


תתחילי לאט עם 2 הרגלים חדשים, תקחי את הזמן בסופר לקרוא את הגב של המוצרים, תסתכלי מסביב אם יש מחלקה אורגנית, אל תזרקי את כל מה שיש במקרר בינתיים, ותתנסי במתכונים שונים ומאכלים חדשים. יש באינטרנט מלא מתכונים של אכילה נקייה "clean eating".


לדעתי השאיפה הא 80% בריא ו20% לא בריא ולעיתים רחוקות אוכל ממש מושחת. זה לא הגיוני למנוע מעצמך לאכול ג'חנון אם זה הפייבוריט שלך סתם דוגמא אבל כן כדאי להגביל את זה לפעם בשבועיים.


וכשאת אוכלת תפוחי אדמה נסי להגביל את עצמך ל5 ריבועים קטנים או 5 צ'יפסים כדי לא להגזים.
מינון זה הדבר הכי טוב לעשות, לא מכירה בן אדם שמונע מעצמו אוכל לגמרי לגמרי ומצליח בזה. הפוך זה רק יגרום לך לרצות את זה עוד יותר.


שיטה נוספת שאפשר לשלב הינה ההחלפות, לקחת מאכל לא בריא ולהחליף אותו במאכל עם פחות קלוריות, פחות כימיקלים ופחות סוכר\מלח.


נסי להחליף מלח רגיל במלח הימלאיה (אותו טעם אגב), חלב רגיל בחלב עיזים, מיץ פירות בפירות שלמים, טורטיה בחסה, תפוחי אדמה בבטטה, סוכר לבן במייפל טהור, אורז לבן באורז כרובית, שמן רגיל בשמן זית, יוגורט מסוכר ביוגורט טבעי. יש עוד מלא באינטרנט ואפילו, אם את אוהבת לאפות, יש כמויות מדויקות של החלפת קמח לבן בקמח מלא וכו'.

בקישורים למטה יש טיפים, אחד סרטון ואחד בפינטרסט.


תפריטים מסודרים אם תרצי, אל תשכחי לבדוק כמויות לפי portion size:

-לחם מלא עם אבוקדו ולימון, חתיכות גמבה ומלפפון

-דג סלמון מבושל עם שעועית ירוקה, סלט של מלפפון, עגבניות וקייל עם שמן זית ולימון

-קינואה עם עדשים כתומות ובטטה בינונית בתנור

-לחם מלא עם חביתה שיש בה פטרוזיליה, בצל, שמיר, גמבה ועירית מטוגנת בשמן זית, עם חתיכות עגבניה ומלפפון

-מאפינס קינואה

-שעועית עין שחורה עם דוחן, וסלט כרוב לבן, כרוב סגול, גזר, וזרעי חמנייה עם לימון ושמן זית

-יוגורט טבעי עם 2 פירות ופיצוחים

-דג עם כוסמת וחציל בינוני בתנור

-סלט עלים ירוקים (עם עוד ירקות שאת אוהבת) ו3 ביצים קשות

-סלט של מלפפון, עגבניה, גזר, גמבה, אבוקדו, עלים

-מרק שעועית לבנה

-תבשיל מש עם קוסקוס מלא, וסלט תירס, בצל, עגבניות, ושמיר

בהצלחה!

(קישור 1- 10 הרגלים, קישור 2- 30 טיפים, קישור 3- אימון מצוין ביתי)

קישורים מצורפים:

https://youtu.be/HUhNe1_CTVQ

http://pinterest.com/pin/AbHalRG7ZjHEqgbcT2z-uNS0Vz3tRWj3ZZwLd77eabes17euKYCWDF0/?source_app=android

https://youtu.be/rU-CtfuTSsI
אין שום צורך בכסף כדי לאכול בריא.
בורגול, קינואה, שעועית, עלים ירוקים, ביצים, דגים, ירקות, עולים זול.
ובמיוחד אם את הולכת לשוק וקונה משם.
וכמובן אפשר להתאמן בבית לא צריך חדר כושר.
פשוט תתנסי עם מתכונים עד שאת מוצאת דברים טעימים וגם בריאים- זה שמשהו בריא לא הופך אותו למגעיל.