34 תשובות
צודקת
וגם הרבה דברים מיותרים ולא מלמדים באמת איך להתמודד בחיים
שהשנה ה12 תהיה רשות וילמדו לפחות 11 שנים לבגרות מלאה, בשנה אפשר לעשות מלא.
למשל אני יודע משפט פיתגורס אבל אני לא יודע לפתוח חשבון בנק ולהתנהל עם כסף אז מה זה שווה?
אני אגיד לך מה שלי תמיד אומרים (ותאמיני לי שאני חושב ששטח טרפז זה פאקינג מיותר)
אנגלית לא מיותר בכלל
אזרחות חלק מהחומר מיותר
מתמטיקה לדעתי זה חשוב כי זה מלמד אותך לחשוב
היסטוריה פחות חשוב
תנך להפחית חומר
ספרות גם
ואם מנהלים זמן מספיקים הכל
אני אישית מספיק הרבה ואני גם לומד גם עובד גם לומד לפסיכומטרי ועדיין יש לי שפע זמן פנוי
וחוץ מזה, אם לא תלמדי בבית ספר איך תדעי מה את אוהבת? איך תדעי מה את רוצה לעשות בחיים?
אני חושבת שבית ספר, גם אם הוא לא תמיד הכי כיף, הוא ממש לא בזבוז זמן.
חוץ מהידע הבסיסי שבית הספר נותן לך שיעזור לך להתקבל לכל מיני עבודות בעתיד, בית ספר נותן מסגרת.
הוא נותן לך מקום ללכת אליו כל יום, שבו נמצאים ילדים בגיל שלך.
בית ספר נותן לך טיולים, חברים, מסגרת, חוויות, סיפורים מצחיקים (ומצחיקים פחות) וידע.
לפחות בבית ספר שלי אני מרגישה שלמורים ולהנהלה אכפת ממני.
חוץ מזה, מה תעשי בבית במקום?
אני חושבת שבית ספר נותן לתלמידים המון כלים, שישרתו אותם כל החיים.
תנסי לחשוב על זה ככה, את גם ככה בבית ספר נכון? אז למה שלא תנסי להנות מהזמן שלך שם ולצבור חוויות? זה עדיף על להתמרמר 12 שנים.. (-;
מסכימה איתך לגמרי
מסכימה.
אנונימית
נכון, הרי אם היו מלמדים רק את הדברים שהיינו באמת צריכים לדעת לעתיד או מחליפים את הדברים המיותרים בדברים חיוניים זה בכלל לא היה 12 שנים אלא הרבה פחות.
גם לא צריך 10 שעות ביום (לחלקנו), או להתחיל בשש בבוקר.
4 שעות של למידה אינטנסיבית זה מספיק.
זה ששיטת הלימודים היא סתמית לא אומר שהמידע והחומר במקצועות השונים מיותר.
ידע זה כוח.
אני אענה לך במשל

נגיד אני הולכת לחדר כושר
והמדריך מלמד אותי איך לעשות תרגיל מסוים
ואז התאמנתי עליו והצלחתי, אז המשכתי עם תרגילים קשים יותר.
התרגיל הזה שלמדתי, אני אשתמש בו עוד פעם? לא. אני אזכור אותו? לא. אבל הוא היה הכרחי כדי שאני אוכל להמשיך הלאה ולהתפתח למקומות גבוהים יותר.

בדיוק ככה זה עם המוח
המוח הוא שריר, וצריך להפעיל אותו ולהתאמן עליו בשביל שהוא יתפתח. בבית ספר את מפתחת את המוח שלך. גם אם לא תזכרי כל מה שלמדת, המוח שלך יהיה הרבה יותר מפותח אחרי 12 שנות לימוד, וזה יעזור לך להמשיך להתנהל בחיים בצורה חכמה יותר.
הקץ
מסכימה איתך.
למה לא מלמדים דברים שבאמת יעזרו בחיים?
כמו למשל איך לפתוח חשבון בנק ולהתנהל עם כסף (כמו שכבר אמרו פה באחת התגובות)
איך לקנות בית
איך לקחת הלוואות
ועוד הרבה דברים
אני כבר חודש רק עם המחשבה הזאת!.
זה ביזבוז של זמן של כל כך הרבה זמן יקר מהחיים.
על כלום, על כלום כל היסודי זה חרטא זה סתם וזה סתם שזה ''ניבנה'' על זה זה כזה מתסכל.
ממילא אחרי זה שלוש שנים צבא, אוניברסיטה, ואז עבודה כל החיים משועבדים לזה אין לאנשים באמת חיים אנחנו חיים בשביל לעבוד ולא עובדים בשביל ליחיות וזה צורת חיים כזאת דפוקה.
יש מורים מדהימים אבל רוב המורים אנחנו ביכלל לא מעניינים אותם שוב זה ה ע ב ו ד ה שלהם.
אנשים עוברים בבית ספר דברים שנישארים איתם אחר כך לכל החיים ומשנים אותם חרמות ונידוי וכל מיני דברים כאלה ועל מה. זה כזה דפוק באמת.
שטח משולש פשוט הרבה יותר יעזור לי מאשר לדעת את ההבדל בין השכרת בית וקניית בית או הלוואות וכו.
לדעתי עד כיתה ז אחלה, ומשם שכל ילד יבחר לעצמו כמה מקצועות מרכזיים כמו אנגלית ומדיחם (מקצועות ליבה פשוט) ובכל שאר השיעורים יהיו דברים חשובים כמו שיעור כלכלה ודברים כאלה. ובכללי, אני לדוגמה לא זוכרת כלום מכיתה ו.
מסכימה חלקית, חלק מבית הספר הוא אכן בזבוז זמן אבל הבית ספר הוא חשוב גם חברתית וגם לימודית. אבל הייתי אומרת שניתן להפחית את זה ל10 שנות לימוד או משהו כזה
לדעתי חייב ללמד עד כיתה ז אותיות כמו שמלמדים אחד פלוס אחד וכל השטויות האלו וחילוק וכפל אבל לא להביא חומר מיותר שלא עוזר בשום צורה בעתיד, מכיתה ז ללמד חומר שאשכרה יעזור להתמודד לנו איתו בחוץ כמו איך שוכרים דירה איך יוצאים מחוב איך לא להכנס לחובות איך לצאת ממצבי לחץ של כסף איך להרוויח כסף וגם ללמד ערכים כמו איך לכבד אנשים ואיך לדבר לאנשים בכיבוד כי פשוט יש לנו כל כך הרבה ערסים בארץ שזה מוגזם.
אנונימית
גם אני חשבתי ככה פעם
אבלל
עכשיו אחרי שסיימתי 12 שנות לימוד והוצאתי בגרות מלאה
אני יכולה להגיד לכם שזה כל כך בונה את הבנאדם!
כן אומנם אם אתם לא רוצים להיות מתמטיקאים הנושא הזה פחות מתאים לכם אום אתם לא רוצים להיות מדענים אז פחות מתאים לכם הנושאים האלה
אבל אם כן?
תחשבו כמה דברים מוצלחים יצאו מזה
והכל בזכות שיעורים בבית ספר...
עזבו את זה שלהיות עם אנשים וחברה בונה אותך כבנאדם...
ושיעורי תנך וספרות עוזר ביכולת ההבנה והביטוי..
אז לפני שאתם מתמרמרים תחשבו באמת למה!
(ואם הייתם מעודכנים אז הייתם יודעים שהולכים לשנות את לימוד המתמטיקה ובשלוש יחידות ילמדו דברים שמתאימים לחיים- אחוזים וכאלה )
אנונימית
מסכים איתך.
זה לא שבית ספר זה בזבוז זמן אלא הדרך בה מלמדים. אני חושבת שבית ספר זה דבר שנותן לך מסגרת (כמו שמישהי רשמה פה כבר) תחשבי על זה, זה מפתח אותך בהרבה מובנים, את מתבגרת יחד עם הבית ספר, את מכירה חברים שרובם נשארים איתך גם אחרכך, מלמדים אותך איך ללמוד (גם אם לא בהכרח מה שאת רוצה ללמוד) בית ספר מפתח מאוד את המוח שלך בשלבים הראשונים של החיים שלך. עכשיו, הדרך בה מלמדים ומה מלמדים זאת הבעיה. אני חושבת שאם היו פחות שמים דגש על ללמד מקצועות (אם כבר מקצועות אז דברים שבאמת צריך, למשל הייתי שמחה אם היו מלמדים אותנו שפות - סינית למשל או אנגלית אבל לשים דגש על אנגלית מדוברת כי רובנו לא יודעים מילה וחצי באנגלית אחרי בית הספר וזה עצוב (12 שנה וכלום?!) )
ויותר דגש על ללמד דברים על החיים (חשבון בנק, פנסיה, לימודים גבוהים בעתיד, ניהול כספי נכון וכו וכו'.. ) אז זה לא היה כזה מיותר. וכמובן להוריד את שנות הלמידה (אני מסכימה שזה נורא ללמוד 12 שנה) את יודעת שביפן לומדים רק 9 שנים? (בלי להיכנס לפרטים כי יש להם הרבה חוקים אלה, הם לומדים כל יום הרבה שעות+כל מיני חוגים אחרי בית ספר)
בלי קשר אני חושבת שמערכת החינוך אצלנו בישראל מזעזעת, מלמדים אותנו ומכניסים לנו לראש שחייבים ללמוד כדי להצליח בעתיד ואולי זה נכון אבל זה גם לא בהכרח נכון שמי שלא לומד לא יצליח בחיים, הכול זה עניין של גישה, אישיות אופי, זה גם אחד הדברים שצריך ללמד בבתי הספר - איך לבנות לעצמנו אופי חזק ולא להיות חלשים? מה גם שהמורים פה לא מקבלים שכר הוגן אז מה הפלא? אף אחד לא באמת מוכן להשקיע בתלמידים שלו תמורת סכום זעיר (לא מכלילה את כולם כן?) יש מורים מדהימים, כמו המורה שלי למתמטיקה שהייתה לי בתיכון.
זה מדהים, כשאת מסיימת ללמוד (כביכול) את צריכה שוב ללמוד והפעם בשביל שיהיה לך אולי סיכוי לשרוד בחיים האלה.. עוד עניין שעושים ממנו יותר ממה שהוא "לימודים באוניברסיטה/מכללה". -מי שלא לומד לימודים גבוהים אין לו סיכוי להתקבל למקום כזה או אחר, אבל תשמעי מה יותר מצחיק, שגם אחרי שלמדת לימודים גבוהים (אחרי שעברת פסיכומטרי השלמת בגרויות ובלה בלה בלה), את מגיעה למקומות עבודה ודורשים שיהיה לך ניסיון, עכשיו לכי תסבירי להם שאין לך ניסיון כי היית עסוקה בללמוד וכדי לרכוש את הניסיון הזה את צריכה הזדמנות?
העולם הזה twisted אבל על כל הראש.. בכל מקרה יש לי הרבה מה לומר עדיין אבל אני חושבת שחפרתי..

יום טוב:)
שום דבר הוא לא בזבוז זמן.
מכל חוויה שלך את יכולה להפיק דברים טובים.
בית ספר זה לא בזבוז זמן, שיטת הלימוד פשוט גרועה.

מתמטיקה- מלמדים את המקצןע הזה בצורה הכי משעממת שיש, הכל רק נוסחאות ומספרים שעושים כאב ראש. שילמדו מתמטיקה מעשית, איך הנושא משתלב עם כל מיני תחומים בחיים, איך בכלל הגיעו לכל הנוסחאות במקום לומר לתלמידים לפתור את אותו תרגיל 1999 פעמים.

ספרות-יש לי כמה בעיות עם השיטה שבה מלמדים את המקצוע.
נתחיל עם היצירות עצמן. שמתן לב שכולן מדכאות? טוב, לא כולן, אבל רובן.
חסרים סיפורים ושירים שמחים עם מסר או משמעות?
התשובה היא-לא.
אז למה כל הזמן שירים וסיפורים על מוות ועל בדידות ודכאון?
הדבר השני שאני רוצה לדבר עליו הוא צורת הלימוד.
כפי שכולם יודעים, לכל אחד יש את צורת ההתבוננות שלו על העולם, וכל אחד רואה דברים באור שונה.
משום מה, בספרות, מתעקשים שרק פירוש אחד לשיר/סיפור הוא הנכון, במקום לעודד חשיבה עצמאית, לערוך דיון בכיתה שתלמידים יביעו את דעתם על הנלמד ואולי אפילו יביאו ספר שהם אוהבים לקרוא, המורה מכתיבה חמישים דפים על שלוש שורות מסכנות.

היסטוריה-זה היה מקצוע שאני די אוהבת, ועדיין יש מקום לשיפור בצורת הלימוד, אולי לקחת תלמידים למקומות שהם יראו בעיניים את מה שקרה. אני חושבת שזה יכול רק להועיל. בנוסף גם ללמוד על ההיסטוריה של עוד ארצות זה יהיה נחמד.

לשון-מתחרה עם מתמטיקה על המקצוע השנוא עלי.
אני חושבת שצריך ללמד את המקצוע הזה בצורה מעמיקה יותר ולא סתם להרכיב משפטים.

ביולוגיה-ממש אהבתי ביולוגיה, אין לי יותר מדי טענות על שיטת הלימוד, האמת שבתור תלמידת חמש יחידות ציפיתי ללמוד הרבה יותר. כנראה שאם לא היו מבחנים רבים כל כך זה היה קורה.

תנ"ך-בשיעורים האלה רק כתבתי כל הזמן, אז אני לא זוכרת בכלל את מה שלמדתי.

אזרחות- עם המקצוע הזה אני דווקא בסדר. חוץ מהמורה ששנאתי..

לפי דעתי מערכת החינוך צריכה להשתפר בתחומים הבאים:

1. חינוך לחשיבה ביקורתית
2. חינוך לחשיבה עצמאית
3. חשיבה יצירתית
4. להמעיט במבחנים
5. להוריד לחץ מהתלמידים
מסכימה חלקית.
צריך חלק מהמקצועו. להוריד וחלק להפחית
נגיד אנגלית ומתמטיקה צריך, ספרות וכל זה צריך להפחית
הם צריכים ללמד אותנו דברים בסיסיים לחיים איך לנהל בית או לפתוח חשבון בנק כמו שאמרו מעלי וכאלה
אני מסכימה איתך, שיטת הלימוד הזאת כל כך מיושנת כבר ומשרד החינוך לא מתכוון להבין את זה בזמן הקרוב או אי פעם. לא מלמדים את הדברים החשובים באמת, אתה יוצא ממסגרת של 12 שנה למסגרת החיים האמיתיים לחוץ כמו לא יודעת מה ואף אחד לא דיבר איתך על זה. המקצועות בבית ספר לא מתאימים לכל אחד, אם הכיוון שלי להיות פסיכולוגית אז מתמטיקה, תנך, היסטוריה ועוד דברים מיותרים לי לגמרי. יש מגמות שלא מתאימות לכולם אבל זה חובה, והתלמה הזאת? בכלל בזבוז זמן. סתם גורמים לנו ללחץ בנוסף לגיל ההתבגרות עם כל הבעיות שכבר גם ככה יש לכולנו. והבגרות הזאת? בכלל שיטה מטומטמת, יש בה כל כך הרבה מקצועות בבת אחת ואם אתה לא עושה מספר יחידות טוב אתה לא נחשב וסתם מלחיצים אותך ומפחידים אותך וכשזה נגמר אתה מרגיש פתאום אידיוט על כל הדבר הזה שעברת. כמובן שיש אלא תצהצד הטוב הזה של החברים (וגם הוא לא לכולם) כל ההכרחות האלה - להתחלק לזוגות, לעשות ככה וככה וממש להיות בובות על חוט כמו בשיר של טונה, שהוא כל כך נכון. בתור ילדה קטנה יותר תמיד רציתי להחליף את בנו כשאגדל ולעשות שינוי ממש ממש גדול. אבל גם לי יש את החלומות שלי האחרים ואני באמת מקווה שיהיה מישהו כזה במקומי שיעשה כבר את השינוי הזה..
אנונימית
לפי דעתי זה חשוב ונכון שאני עומדת לחזור על מה שכתבו מעליי..
זה נותן מסגרת וחוויות. לפעמים אפילו מציב לך מכשולים שאת צריכה ללמוד להתמודד איתם ובבית ספר את לומדת.. מכשולים הם חלק מהחיים.. לפי דעתי בית ספר מכין אותנו לחיים האמיתיים, להיות במסגרת אנשים כל יום ולהיות מחוץ לבית במשך שעות ולעשות משהו.. אני מנצלת כל דקה בית ספר אני ב-יא.. ויש שיתבכיינו על הלימודים הקשים ועל העבודות הרבות אבל אני מודה על זה שהייתה לי את הזכות ללכת לבית ספר עד היום ואני מנצלת כל דקה כי נשאר לי רק שנה וחצי ואני מסיימת לתמיד לצערי וזה משהו שלא בא לי להפרד ממנו..
אנונימית
נכון צודקת אבל יש גם יתרון מכירים חברים ולומדים לפתח ביטחון בגלל כל הפיעילויות
בנוסף ידע על העולם.
אני לא חושבת שזה בזבזו זמן לבית ספר יש גם יתרונות זה קודם כל נותן מסגרת קבועה לכל תלמיד זה מאפשר לך להכיר חברים ויש הרבה חוויות של טיולים ועוד מלא דברים.
הקטע הפחות טוב הוא שיש שיעורים שלא באמת תורמים וסתם דוחפים את זה
כמו ספרות, אזרחות ועוד
היה צריך לתת בחירה לכל אחד ללמוד את מה שהוא מתחבר אליו
כל אחד יבחר נושא שבאלו ללמוד ושבנוסף לזה יהיה מקצועות חובה כמו תנך והיסטוריה.
ואז היה יותר טוב ומשמעותי.
אנחנו פשוט לומדים סתם דברים ומלא שעות
אנונימית
את ממש לא היחידה שחושבת ככה.

לצערי, אף אחד לא יקשיב לך -_-
העיקר לימודים לפני חינוך, וזה מאוד עצוב.
כן ולא זה פיתח את המחשבה שלנו גרם לנו לא להיות תמימים יותר ובקיצר זה חעזור לנו הרבה בחיים
אמנם אני חושב שצריך ללמוד רק 8 שנים ותחשבי על זה רגע מלמדים דברים כל כך דפוקים כמו טענה ונימוק שיכלו ללמד אותנו דברים שבאמת חעזרו לנו בהמשך החיים כמו באיזה מסלולי בנק לבחור וכא
כן ולא זה פיתח את המחשבה שלנו גרם לנו לא להיות תמימים יותר ובקיצר זה חעזור לנו הרבה בחיים
אמנם אני חושב שצריך ללמוד רק 8 שנים ותחשבי על זה רגע מלמדים דברים כל כך דפוקים כמו טענה ונימוק שיכלו ללמד אותנו דברים שבאמת חעזרו לנו בהמשך החיים כמו באיזה מסלולי בנק לבחור וכאלה
מסכימה חלקית
12 זה מוגזם, ההורים שלי למדו בברית המועצות 10 שנים והייתה להם השכלה הרבה יותר גבוהה מתלמידים שעכשיו מסיימים שנה עשירית (כיתה י), הם הספיקו ללמוד חומר של 12 שנה בעשר שנים.. זה מיותר למשוך את זה ל12 שנה, באמת בזבוז
מה שכן.. כמו שהרבה פה אמרו, בית ספר נותן לך מסגרת, טיולים, חברים.. אם מנצלים את התקופה הזאת נכון, לא מתחרטים עליה בעתיד
אז לסיכום, כן, זה אפשרי לגמרי להפחית את שנת הלמידה להרבה פחות, אבל אני לא הייתי רוצה שזה היה קורה.
חצי מסכימה.
כן צריך שיהיה מה לעשות לא לשלוח ילדים קטנים לשוק העבודה או לרחובות.
אבל מערכת החינוך עצמה היא הדבר הגרוע.
מרוב הלחץ תלמידים נכנסים לחרדות/בוכים לפניי/בזמן מבחן. נותנים לנו ללמוד ערימות של חומר ואחריי זה להקיא אותו על מבחן ולשכוח הכל. חובה שינוי!
בדוגרי? זה לא בזבוז זמן, בנאדם צריך להשכיל, צריל לראות את היכולות שלו, חוץ מזה במסגרת הלימודים מאוד נהנתי, החברה הצחוקים השטויות