תשובה אחת
חילוף חומרים זה פשוט קליטה ופליטה של חומרים.. תהליך הפקת האנרגיה הוא בעצם תהליך הנשימה התאית- ומשתמשים בחומרים שנקלטו בחילוף החומרים, מנצלים אותם, מפיקים מהם אנרגיה, ופולטים את הפסולת שנפלטה מהתהליך.
לדוגמא, בתאים של בעלי חיים- חילוף החומרים הוא כזה: קליטת- גלוקוז וחמצן. ופליטת מים, פחמן-דו-חמצני ואנרגיה כימית. בתהליך הפקת האנרגיה, תהליך הנשימה התאית, מנוצלים הגלוקוז והחמצן שנקלטו בחילוף החומרים, להפקת אותה האנרגיה הכימית שהיא בעצם האנרגיה של הגוף שלנו. ככה מופקת האנרגיה, בתהליך זה נפלטים *בנוסף* פדח ומים, ואלה מפלטם בחילוף החומרים.
מקןוה שהבנת את ההסבר שלי. אם לא, אתה מוזמן לשאול שוב ואענה בע"ה בשמחה!
לדוגמא, בתאים של בעלי חיים- חילוף החומרים הוא כזה: קליטת- גלוקוז וחמצן. ופליטת מים, פחמן-דו-חמצני ואנרגיה כימית. בתהליך הפקת האנרגיה, תהליך הנשימה התאית, מנוצלים הגלוקוז והחמצן שנקלטו בחילוף החומרים, להפקת אותה האנרגיה הכימית שהיא בעצם האנרגיה של הגוף שלנו. ככה מופקת האנרגיה, בתהליך זה נפלטים *בנוסף* פדח ומים, ואלה מפלטם בחילוף החומרים.
מקןוה שהבנת את ההסבר שלי. אם לא, אתה מוזמן לשאול שוב ואענה בע"ה בשמחה!
באותו הנושא: