37 תשובות
מדוע שזה לא יעזור לך? מה דעך לנסות לדבר עם מישהו או להסיח את דעתך מהרגשה הזו?
שואל השאלה:
כי זה לא עוזר, עובדה
ואני לא יודע איך להתעלם מההרגשה הזאת, היא משפיעה על כל פעולה שלי ביומיום
ואני מדבר על זה עם חברים קרובים שלי אבל זה לא משתנה
אנונימי
אני מרגישה ככ כמוך:( אוף.. ושום דבר לא עוזר לי
חברים שלך מנסים לעזור לך? אתה עוזר להם לעזור לך? זה יכול לעזור לך, עובדה שזה עוזר לפעמים, יש דרכים לנטרל אותה ואחת מהן זה לדבר עם חברים או לבלות אתם, פשוט לשכוח מזה או לנסות להבין מאיפה זה ואיך לטפל בזה
שואל השאלה:
אמרתי לך, אני עושה את זה כבר
זה לא עוזר
לא לי
אנונימי
דרך אגב.. לי שרע אני שומעת שירים זה קצת מעודד אותי תנסה.
טוב אולי דברים אחרים? שקלת כושר? מקלחת? אמבטיה, לנסות להבין מאיפה זה ואיך להתמודד עם זה, לראות משהו שיצחיק אותך?
שואל השאלה:
מוזיקה לא עוזרת לי להרגיש יותר טוב, היא עוזרת לי רק לסדר את כל מה שאני מרגיש
אנונימי
לצאת קצת מהבית? לא להיות סגור..
צא לסיבוב להירגע
שואל השאלה:
אני עושה ספורט, מתקלח כל יום, אני לא יודע מאיפה זה ואיך להתמודד עם זה, ולראות משהו מצחיק לא משהו שעוזר
אנונימי
שואל השאלה:
אני עכשיו הייתי מחוץ לבית
תנסו לחשוב לטווח ארוך, לא לרגע
לטווח ארוך
אנונימי
ולמה לראות משהו מצחיק לא עוזר, צחוק זה טוב לבריאות וזה גם משפר לך את מצב רוח, זה מוכח כעוזר לפי מחקרים ומדע, אולי תצא לטיול, תלך לקנות לעצמך משהו, תהיה אצל חבר שלך, תלך למסעדה אם יש לך כסף, תקשיב לציפורים, תעשה יוגה או מדיטציה, תרוץ
שואל השאלה:
אני עושה את כל הדברים האלה
צחוק לא עוזר לי ואני גם לרוב לא צוחק מדברים כאלה
תנסי לחשוב על משהו שיעזור לי לטווח ארוך
אנונימי
תדגדג את אחותך
זה הכי מצחיק שיש
כנראה כבר שזה בעצמך לא במה שאתה עושה...
בסדר אני מנסה, תן לי כמה דקות למצוא משהו שיעזור לך. אמ.. מה עם להתנדב, להירשם לאיזה חוג? לנוח על הדשא ולשכב? להסתכל בעננים? דימון מודרך? אתה טוב בכתיבה או בציור?
שואל השאלה:
אני עושה את כל זה
וכן אני יודע שהבעיה היא בי
אנונימי
לקחת מחברת ולפרוק כל מה שאתה מרגיש, זה גורם לך להרגיש שאתה לא לבד ושפרקת הכל, לצפות במחברת הזאת מידי פעם..
זה קשור לאופי? נקודת מבט או גישה? אולי תנסה לטפל במקור של הבעיה בשביל להבין איך אפשר לפתור את זה
שואל השאלה:
אני עושה את כל זה
ואני לא יודע מה מקור הבעיה שלי
אנונימי
יש לך דיכאון לאחרונה? עברת משבר? חוסר ביטחון עצמי? אי אמונה בעצמך? דימוי עצמי לא משהו? לא אוהב את עצמך? קשה לך לקבל את מי שאתה? לא בטוח שאתה טוב במשהו? אתה מיואש מהחיים? אתה עברת משבר כלשהו בחייך? הנה מצאתי אתר עם עצות טובות להרגשה טובה, נלפ, אולי תנסה את זה קצת: לשנות את היציבה שלך ליציבה שמחה השיטה הראשונה היא לשימוש מיידי בתור עזרה ראשונה. על פי ה-NLP, הפיזיולוגיה שלנו ומצב הרוח שלנו משפיעות האחת על השנייה ולכן נתחיל את השינוי משם.

אם נחשוב על זה, כשאנחנו במצב רוח טוב אנחנו תמיד יושבים יותר זקופים כשהראש מתוח. כשאנחנו במצב רוח שלילי, אנחנו נמצאים ביציבה יותר שפופה כשהראש נוטה למטה.

קשה להחזיק תחושה רעה לאורך זמן כשאנחנו יושבים זקופים עם ראש מיושר למעלה. לכן, אנחנו צריכים להזדקף, למצוא נקודה שנמצאת מעל גובה העיניים ולנשום נשימות עמוקות בזמן שאנחנו מתרכזים בה. 5 דקות כאלה ומצב הרוח שלנו כבר יתחיל קצת להשתחרר.

ההרגל לאמץ שפת גוף שמחה יותר גם מחזק את הביטחון העצמי שלנו. אם מסקרן אותך לקרוא עוד על שפת גוף ואיך היא משפיעה על היכולות שלנו ועל האופי שלנו, אני מזמין אותך לקרוא את המאמר הזה.

2. להציב מטרה קרובה ולהתחיל לעשות רק 5 דקות אני לא יודע אם שמת לב לזה פעם, אבל כשאנחנו מרוכזים במשהו ונשאבים לגמרי לתוכו אנחנו לא מרוכזים בשום דבר אחר, כולל התחושות שלנו.

ספורטאים קוראים למצב הזה "In the zone" ורוחניקים קוראים לזה "להיות לגמרי ברגע". זה המצב שבו הריכוז שלנו כל כך גבוה עד שאנחנו מפסיקים להיות מצוננים, להרגיש לא טוב או כל דבר אחר. כל מה שיש שם זה הדבר שאותו אנחנו עושים ואותנו.

זה המצב שאנחנו שואפים להגיע אליו. העניין הוא שכשאנחנו מרגישים לא טוב, לא קל לנו להתחבר ישר למצב הזה. לכן, יש קיצור דרך שיעזור לנו להגיע אליו להתחיל לעשות משהו קל ורק ל-5 דקות.

מה שמעניין באמת הוא שאנחנו לא באמת מסוגלים לעשות רק 5 דקות משהו של משהו שחשוב לנו לעשות. וברגע שנשאבנו, קל יותר להמשיך לעשות אותו ו"לגנוב" עוד דקה או שתיים של עשייה, רק כדי להספיק יותר.

עמידה ביעדים קצרים והיכולת שלנו להתרכז ולבצע אותם מעלה את היכולת שלנו לסמוך על עצמנו. היכולת הזו היא קריטית לביטחון העצמי שלנו. כבר לא מדובר על ביטחון ביכולת לבצע אלא גם ביכולת לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו.

3. לעשות פוטושופ לדימוי העצמי שלך הדרך הזו דורשת שימוש קטן בדמיון ויוצרת שינוי עצמתי בהערכה העצמית שלנו. לעתים קרובות, כשאנחנו במצב רוח רע אנחנו מדמיינים את עצמנו בצורה שלילית.

כדי לשפר את הדימוי העצמי שלנו, עלינו לדמיין את עצמנו בצורה בונה יותר. לשם כך אפשר להשתמש בפוטושופ המובנה שלנו הדמיון שלנו. ראשית, כאשר אנחנו מדמיינים את עצמנו נדמיין את עצמנו ביציבה דומיננטית ושמחה יותר.

אחר כך, אני רוצה להזמין אותך לשים לב למשהו מעניין: אם נדמיין את עצמנו מעט יותר גבוהים מהרגיל, נרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו. אם נדמיין שמישהו אהוב נמצא איתנו מאחורינו, נוכל לחזק את התחושה החיובית של הביטחון.

לצורך התרגיל: אני רוצה לבקש ממך לעצום עיניים (קודם לקרוא ואז) ולדמיין את עצמך כרגע במקום העבודה שלך. עכשיו נדמיין את עצמנו גבוהים בפעם וחצי מהרגיל שלנו (וכל שאר החלקים שומרים על פרופורציות).

עכשיו נדמיין מישהו שאנחנו אוהבים ונמצא מאחורינו, כמו שומר או שומרת ראש. ואם זה יגרום לנו להרגיש יותר טוב, אפשר גם להכפיל את עצמנו ולשים אותנו שם מאחורינו, כדי שנדע שאנחנו תמיד נהיה שם עבורנו.

הרבה יותר קל להתחיל מאבק במצב הרוח כשאנחנו גדולים יותר ממי שאנחנו היום ויש לנו קהל שהולך אחרינו. אפילו עצם המחשבה על זה גורמת לנו לחייך, לא?

4. לגרום למישהו אחר להרגיש טוב בקשר לעצמו זה לא סוד שכשאנחנו נמצאים במצב רוח מסוים, אנחנו שופטים את כל מה שקורה דרך מצב הרוח שלנו. ב-NLP אנחנו לומדים שכל דבר שקורה סביבנו מתפרש במוח שלנו על ידי המסננים שלנו.

לכן, אחת הדרכים הכי מהירות להתחיל להרגיש טוב עם עצמנו היא דרך עזרה לאדם אחר. אנחנו הרי מבינים את הבעיה שלו דרך הפילטרים שלנו ומקבילים בצורה לא מודעת את הבעיה שלו לזו שלנו.

כאשר אנחנו מעודדים ותומכים במישהו, בין אם על ידי עידוד כללי ובין אם על ידי עצות מעשיות, תת המודע שלנו מקשיב וסופג. וזו בדיוק הסיבה לכך שאנחנו מתחילים להרגיש יותר טוב עם עצמנו כשאנחנו עוזרים לאחרים.

חוץ מזה, העצות שאנחנו נותנים לאחרים בדרך כלל טובות יותר מאלו שאנחנו נותנים לעצמנו. אז הגיע הזמן שנקשיב לעצמנו וברצינות לשם שינוי.

5. להיזכר בפעם שהרגשת מעולה הזיכרון שלנו הוא תלוי מצב רוח ואין לנו שום זיכרון שלא נושא מטען רגשי. לכן, אם נרצה להרגיש טוב יותר, עכשיו, נרצה להיזכר בסיטואציה שבה המצב היה הרבה יותר טוב מעכשיו.

ככל שניזכר בסיטואציה הזו שבה הרגשנו מעולה בצורה חיה יותר כך גם נרגיש את התחושה שהרגשנו טוב יותר. לשם כך עלינו להיזכר במה שראינו דרך עינינו, לשמוע את מה ששמענו ולגרום לכל הזיכרון להיות מציאותי ככל האפשר.

אחרי הכל, הסעיף הזה הוא הסוד של האנשים המצליחים בעולם. הם מסוגלים למקד את הזיכרון שלהם בסיטואציות שבהם הם הצליחו. סיטואציות שבהן הדברים הלכו להם כמו שצריך. וזה גם מה שדחף אותם להשיג את כל מה שהשיגו."
שואל השאלה:
אני לא יכול לקרוא את כל זה אני עייף
ואנדרנלין לא עוזר לי
אנונימי
טוב נסה לקרוא משהו אחד. הנה קצרתי לך את זה,. לעשות פוטושופ לדימוי העצמי שלך הדרך הזו דורשת שימוש קטן בדמיון ויוצרת שינוי עצמתי בהערכה העצמית שלנו. לעתים קרובות, כשאנחנו במצב רוח רע אנחנו מדמיינים את עצמנו בצורה שלילית.

כדי לשפר את הדימוי העצמי שלנו, עלינו לדמיין את עצמנו בצורה בונה יותר. לשם כך אפשר להשתמש בפוטושופ המובנה שלנו הדמיון שלנו. ראשית, כאשר אנחנו מדמיינים את עצמנו נדמיין את עצמנו ביציבה דומיננטית ושמחה יותר.

אחר כך, אני רוצה להזמין אותך לשים לב למשהו מעניין: אם נדמיין את עצמנו מעט יותר גבוהים מהרגיל, נרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו. אם נדמיין שמישהו אהוב נמצא איתנו מאחורינו, נוכל לחזק את התחושה החיובית של הביטחון.

לצורך התרגיל: אני רוצה לבקש ממך לעצום עיניים (קודם לקרוא ואז) ולדמיין את עצמך כרגע במקום העבודה שלך. עכשיו נדמיין את עצמנו גבוהים בפעם וחצי מהרגיל שלנו (וכל שאר החלקים שומרים על פרופורציות).

עכשיו נדמיין מישהו שאנחנו אוהבים ונמצא מאחורינו, כמו שומר או שומרת ראש. ואם זה יגרום לנו להרגיש יותר טוב, אפשר גם להכפיל את עצמנו ולשים אותנו שם מאחורינו, כדי שנדע שאנחנו תמיד נהיה שם עבורנו.

הרבה יותר קל להתחיל מאבק במצב הרוח כשאנחנו גדולים יותר ממי שאנחנו היום ויש לנו קהל שהולך אחרינו. אפילו עצם המחשבה על זה גורמת לנו לחייך, לא?

4. לגרום למישהו אחר להרגיש טוב בקשר לעצמו זה לא סוד שכשאנחנו נמצאים במצב רוח מסוים, אנחנו שופטים את כל מה שקורה דרך מצב הרוח שלנו. ב-NLP אנחנו לומדים שכל דבר שקורה סביבנו מתפרש במוח שלנו על ידי המסננים שלנו.
שואל השאלה:
למה את כותבת מגילות אבל
אני לא אצליח לקרוא את כל זה
אנונימי
לא אני כתבתי הבאתי לך מאתר של נלפ, נסה לקרוא חלק אחד, חיפשתי בשבילך דברים כאלה, זה עשוי לעזור לך, נסה לפחות.
שואל השאלה:
אני לא יכול
אנונימי
למה לא? מה מונע ממך לנסות את זה? תנסה, לא יזיק לך, אתה יכול, רק תאמין בעצמך ותנסה לעזור לעצמך וגם תעזור לי לעזור לך. ביחד נצליח, לבד לא נוכל, ואני יכולה להציע לך הרבה דברים אבל ידוע שאם אתה לא מעוניין ורוצה ומאמין וגם עוזר לי בזה כמו שאני עוזרת לך ומשתף איתי פעולה פה, זה לא יעבוד ולא יצליח, בסופו של דבר אני היחידה שעושה פה הכול ומציעה לך ואתה פחות, זו בחירה שלך בן אדם. שיתוף פעולה פה יכול לעזור לי לעזור לך בזה במצב הזה ולפתור את זה טוב יותר. תעבוד איתי ביחד. נסה, תתמיד.
שואל השאלה:
לא
את לא מבינה
אני לא יכול לקרוא טקסט ארוך
אני עייף ולא מרוכז
אנונימי
אני לא מבינה למה אתה מדבר עליך ככה. הבן אדם פה שעה יושב ומחפש איך לנסות לעודד אותך ואתה סגור. ומילא אל תעשה מה שהיא כותבת יש דרך לכתוב דברים גם אתה יכול להגיד לה לפחות תודה על הניסיון. בקשר לשאלה גם אני לא במצב משהו כרגע אם אתה רוצה אני אשמח לדבר איתך בפרטי.
שואל השאלה:
אני לא סגור, פשוט כל מה שהיא אמרה לי עד עכשיו הם דברים שאני כבר עושה והם לא עוזרים
זה לא שאני לא מודה לה, אבל זה פשוט לא עוזר
אנונימי
אני ממש אשמח לדבר איתך בפרטי. אני חושבת שאני אוכל לעזור לך
שואל השאלה:
אני מעדיף לא בפרטי... זה למה אני מאנונימי
אנונימי
קרה משהו שגרם לך להרגיש ככה?
שואל השאלה:
לא, לא חושב
אנונימי
אל תוותר, ייתכן שיש לך הפרעות קשב וריכוז? המשך לנסות, אולי תנסה לעשות דברים חדשים.
שואל השאלה:
אולי
אני לא זוכר מה היה באבחון
אנונימי
טוב, אולי נסה למצוא משהו שיעזור לך להתרכז קצת, תצייר או תקשקש על דף, אני מקווה שתצליח להרגיש טוב יותר