13 תשובות
לאכול בריא פחות גאנק
ולעשות ספורט
כמה את שוקלת
שואל השאלה:
יש לי רגישות לגלוטן אז גם ככה אסור לי
אנונימית
שואל השאלה:
51
אנונימית
כן,
דבר ראשון להבין שזה תהליך ושזה לא בא כל כך בקלות.
לאכול יותר בריא, במקום שוקו בבוקר נגיד אז לקחת תי, במקום חטיף לאכול פירות, לבית ספר לקחת קופסה עם סלט ופריכיות ולשלב ספורט.
הכל במידה - לא להרעיב את עצמך.
אם תעשי את זה חכם ונכון מבטיחה לך שתראי שינוי
גם לי יש רגישות לגלוטן ויש מלא גאנק בלי גלוטן
את יודעת את התשובה
את יודעת מה את צריכה לעשות, את יודעת שאסור לך לאכול את הדברים המשמינים שאת אוכלת, לא משנה כמה עצות תקבלי, אם לא תשיימי בפועל זה לא יעבוד.

אם בא לך להרזות ולהיראות fit אל תוכלי חרא. כי אז תיראי כמוהו! תיהי חזקה, אם זה יהיה חשוב לך, תתחילי לאכול בריא, או לא אל תשקיעי עכשיו בתזונה שלך אם לא בא לך אבל לפחות אל תאכילי את כצמך כול היום בג'אנק פוד. תפחיתי בקלוריות
נגיד אם היית שמה בארוחת צהריים 6 כפות אורז תפחיתי ל3, ארוחת ערב תקחי מרק או סלט וחביתה
לאלאלאלא^ בשום פנים ואופן לא לאכול פחות! את צריכה לאכול בריא ולעשות קצת ספורט, ולא להפחית באוכל רק להפוך אותו לבריא
אנונימית
שיטת 80% 20%- 80% זו אכילה נכונה ובריאה ו20% זה ספורט ופעילות גופנית.
אני ירדתי ככה תוך שבועיים כבר 2 קילו!
ממליצה לך לקרוא עוד על השיטה באינטרנט
להוציא פחמימות ריקות מהתפריט כמו אורז, לחם, תפוא
לאכול המון ירקות. כדאי לשאוף שהכול יהיה רק ירקות. ככה אפשר לאכול הרבה ולא להשמין :)
בקשר לספורט, יש מלא סוגי ספורט שונים ואם תמצאי אחד שאת אוהבת זה כבר ייתן לך מוטיבציה.
כדי להוריד שומן, לפני שאת מתחטבת, את צריכה לעשות אירובי: שחייה, קפיצה בחבל, ריצה, אופניים, זומבה, ריקוד, כל דבר שמעלה את קצב הלב לפחות 4 פעמים בשבוע לא יותר מ30 דקות ליום.
יש אפילו ביוטיוב אימוני cardio שאפשר לעשות מול הטלוויזיה בבית.
רק לאחר כמה חודשים שאת מורידה את השומן, לרוב זה ייקח שנה או יותר, את צריכה לבנות חיטוב בעזרת Strength training.

יש כל מיני טיפים מורידים במשקל כמו לשתות בבוקר לפני האוכל מים ולימון, למדוד מנות לפי portion size, לשתות תה ירוק, הקישורים למטה יש את הפירוט המלא, מוזמנת להסתכל.

השיטה שאני ממליצה עליה שהיא לא דיאטה אלא טובה יותר כי זאת דרך חיים- היא אכילה נקייה. משמעותה אוכל אורגני, מלא, טרי, מבושל בהשוואה לטיגון, לא מעובד ולא משומר, בושל בבית כמה שיותר.
הפוקוס הוא על פרוטאין, פחמימות מורכבות, ירקות ופירות, מוצרי חלב ללא הורמונים, קטניות, בשר לא מעובד ושומנים בריאים.


שיטה זו מאוד פופולרית כיוון שהיא בין היחידות שבאמת בריאה, טעימה, וקל להתמיד בה. זוהי אינה דיאטה אלא דרך חיים.


מה לעשות?
1) להפחית במלח בעת הבישול כמה שאפשר ולנסות לתבל עם עשבי תיבול ותבלינים, להפחית בשומן טראנס שמצוי בקוראסונים וחמאה וגלידות וג'חנון וג'אנק פוד, להפחית במוצרי חלב וכשקונים לוודא שהחיה לא הוזרק לה הורמונים (חלב אורגני, גבינה אורגנית וכו'), להפחית בשר ל2-3 פעמים בשבוע וכשקונים לבדוק שהוא טחון במקום וגדל על עשב בלבד, להפחית בסוכר שמצוי בקינוחים ומאפים וממתקים וסודה.


2) לצמצם את הלחם הלבן, הבצק הלבן והסוכר הלבן לטובת אוכל בריא באמת: דגנים מלאים, קוסקוס מלא, פסטה מלאה, קינואה, בורגול, כוסמת, דוחן, שיבולת שועל (אגב אורז מלא איננו בריא כי התגלו בו רעלים).
בחנויות יש נטייה סתם להדביק על מוצרים תווית של "אורגני" אבל זה לא תמיד נכון, הסתכלי ברשימת המרכיבים מאחורה כדי לראות האם כתוב "קמח מלא", "דגנים מלאים" וכו', והאם גם כמויות הסוכר פחותות.

השורה האחרונה תקפה גם ללחם שחור, יש כאלה שמוסיפים לו ממתיקים שמעניקים את הצבע השחור אבל הלחם בעצם עשוי מקמח לבן, לכן כדאי לקנות לחם שחור רק כשיש לו עטיפה (שכמובן עליה כתובים המרכיבים הרצויים, 100% קמח שיפון לדוגמא).


3) לבנות את הארוחות לפי בסיס דגים, קטניות, אוכל מלא וכמות גדולה של ירקות (לעיתים רחוקות בשר).
הצעה: לחם מקמח שיפון+ירקות פרוסים שיהיו לצד אבוקדו עם לימון *או* חביתה עם פטרוזיליה, בצל, גמבה ועירית מטוגנת בשמן זית. האופציה הזאת טובה לארוחת בוקר וערב מהירה, משביעה וטעימה.
אופציה נוספת זה חלב אורגני עם שיבולת שועל *או* דגנים מלאים. בכללי רצוי 6 ארוחות קטנות ביום.

לצהריים: בשר רזה כמו חזה עוף\בשר אדום, *או* אוכל מלא כמו בורגול מהרשימה למעלה, *או* דגים. רצוי להוסיף קטניות אורגניות (שעועית, אפונה, עדשים, וכו') וסלט גדול לפחות 3 ירקות עם שמן זית. אל תשכחי שבריא יותר לבשל מאשר לטגן.


4) נשנושים בריאים: פופקורן, ענבים קפואים במקום ארטיק, עוגה מקמח מלא, שוקולד מריר לפחות 70%, חומוס, ופיצוחים. במסיבות אל תגזימי ותרשי לעצמך להתפנק עם חטיפים וממתקים ושתייה מוגזת. פעם ב זה בסדר.


5) להגדיל את צריכת המים ל8-10 כוסות ביום. אם זה משעמם אפשר להוסיף פלחי מלפפון, תפוז, לימון, נענע וכו'. מי קוקוס זה גם בריא.


חשוב לציין כי התהליך הזה יקרה בהדרגה, תוך ניסוי וטעייה, ותוך כמה חודשים+, ואת לא יכולה ליישם הכל בהתחלה כי זה יהיה קשה.


תתחילי לאט עם 2 הרגלים חדשים, תקחי את הזמן בסופר לקרוא את הגב של המוצרים, תסתכלי מסביב אם יש מחלקה אורגנית, אל תזרקי את כל מה שיש במקרר בינתיים, ותתנסי במתכונים שונים ומאכלים חדשים. יש באינטרנט מלא מתכונים של אכילה נקייה "clean eating".


לדעתי השאיפה הנורמלית היא 80% בריא ו20% לא בריא ולעיתים רחוקות אוכל ממש מושחת. זה לא הגיוני למנוע מעצמך לאכול ג'חנון אם זה הפייבוריט שלך סתם דוגמא אבל כן כדאי להגביל את זה לפעם בשבועיים.


וכשאת אוכלת תפוחי אדמה נסי להגביל את עצמך ל5 ריבועים קטנים או 5 צ'יפסים כדי לא להגזים. מינון זה הדבר הכי טוב לעשות, לא מכירה בן אדם שמונע מעצמו אוכל לגמרי לגמרי ומצליח בזה. הפוך זה רק יגרום לך לרצות את זה עוד יותר.


שיטה נוספת שאפשר לשלב הינה ההחלפות, לקחת מאכל לא בריא ולהחליף אותו במאכל עם פחות קלוריות, פחות כימיקלים ופחות סוכר\מלח.


נסי להחליף מלח רגיל במלח הימלאיה (אותו טעם אגב), חלב רגיל בחלב עיזים, מיץ פירות בפירות שלמים, טורטיה בחסה, תפוחי אדמה בבטטה, סוכר לבן במייפל טהור, אורז לבן באורז כרובית, שמן רגיל בשמן זית, יוגורט מסוכר ביוגורט טבעי. יש עוד מלא באינטרנט ואפילו, אם את אוהבת לאפות, יש כמויות מדויקות של החלפת קמח לבן בקמח מלא וכו'.


בקישורים למטה יש טיפים יעילים שהוכנו מדעית, אחד סרטון ואחד בפינטרסט.

בהצלחה! אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור :)
אם את שואלת אותי... עצם זה שאת צעירה (בת 13) ולפי טענתך יש לך בעיה עם גלוטן - הייתי מציעה לך ללכת לדיאטנית שתבנה לך תפריט הרזייה (שהוא יותר הרגליי אכילה מסודרת שיכולים לגרום בין היתר לירידה במשקל) וגם תתחשב בתפריט בעובדה של הבעיה שלך עם גלוטן... לדעתי זה מומלץ כי אצלי אישית היה צורך (נראלי אצל כל דיאטנית) בפנייה עם בדיקת דם עדכנית ככה שיכולים לראות אם חס וחלילה יש עוד דברים רפואיים שצריך להתחשב בהם בירידה במשקל... גם בגלל שאנחנו (רובנו) לא יודעים דבר על דיאטה בהיבט המקצועי ויודעים לאבחן ולטפל בזה - עדיף שתלכי למומחים שניתנו לך עצות שמבוססות על עובדות.


בהצלחה;)