בכל ניסוי בביולוגיה יהיה גם בקרה חיצונית וגם פנימית?
ואם לא, אז איך לדעת.? כי לפעמים בניסוי כלשהו זה לא נראה לי הגיוני להוריד את המשתנה הבלתי תלוי.. ועוד שאלה-- יכול להיות ניסוי עם 2 משתנים ב. תלויים ? או 2 תלויים ?? ואז מה אני עושה בבקרה החיצונית ? איזה מבין המשתנים הבלתי תלויים להוריד?