4 תשובות
זה לא נכון, את רוצה שאני אסביר לך על כל תחנה בנפרד? בדיוק היה לי לפני יומיים יום המאה
שואל השאלה:
כן בבקשה
אנונימית
לא קרה אצלי שכיבו את האור והיה צריך להשתיק.
ובקשר לפיקוד, יש מעין משימה כזאת שכל פעם 2 צריכות לפקד על המשימה
היום המאה שלי הייתה לפניי שנתיים כמעט, יכול להיות שזה השתנה.
כי למשל אצל אחותי שהיה לפי 4 שנים היא כן הייתה צריכה להשתיק בהדרכה.
אנונימית
אוקיי אני אסביר לך לפי הסדר שאני הייתי אבל זה לא הסדר שתהי, זה שרירותי כזה.
אז התחנה הראשונה שהייתי בה היא תחנה של הדרכה: את מקבלת דף עם 8 נושאים שאת צריכה לבחור אחד מהם ובמשך דקה להרצות עליו בנוסף יש לך אפשרות להגיע עם נושא כבר מהבית, אבל הן צריכות לאשר לך את זה, אחרי זה את יודעת את צריכה לספר כזה, ואז עוד שתיים וחצי דקות להעביר פעילות או ללמד מדהו שקשור לנושא שבחרת, זה נחמד ולא קשה בכלל, ממליצה לך לבוא עם נושא מהבית זה הרבה יותר קל.
התחנה השנייה שהייתי בה היא תחנה טכנית: את נכנסת לחדר עם עמדות כאלו, לכל אחת בקבוצה יש עמדה עם משהו ובד שחור מעליו, באיזשהו שלב הן אומרות לך להרים את הבד השחור, מתחתיו יש לך מנגנון כזה שבמשך דקה את צריכה להסתכל עליו, ואז יש לך עשר דקות לפרק אותו ולהרכיב אותו בחזרה, המנגנון מסתובב כזה. הרוב באמת לא מצליחים את זה כי זה ממש קשה, אבל הם בעיקר מסתכלים על הדרך שבה את עובדת, ובודקים אם את מתייאשת או לא, אז אל תתייאשי!
התחנה השלישית שהייתי בה היא תחנה של כושר כזה: זה לא קשור לכושר, הן בעיקר בודקות פיקוד ושיתוף פעולה. יורדים לחדר כזה שיש בו ארגז חול, מסלול לזחילה (משהו באמת פשוט כאילו מזרון ומעליו בד כזה שאת צריכה לזחול על המזרון), שטח כזה ושקים, אני לא בדיוק יודעת להסביר לך איך זה היה אבל הן באיזשהו שלב מבקשות מכולן לא לדבר ונותנות כל פעם לשתי בנות לדבר, הן אמורות בעקרון לפקד על הקבוצה ולהגיד להן מה לעשות, זה חשוב תהי בולטת.
התחנה הרביעית שהייתי בה היא סימולציות: את יושבת עם מישהי מולך והיא מביאה לך דף כזה שכתוב בו סיטואציה כלשהי, למשל לי היה שאני מורה בבית ספר, אני בטיול שנתי ואחת התלמידות שלי רוצה לחזור הביתה, אני לא יכולה לתת לה לחזור ואני צריכה להודיע לה את זה, את בעקרון צריכה למצוא "פתרון" לבעיה, זה חשוב מאוד וזה נחמד דווקא.
התחנה החמישית שהייתי בה זו תחנה בקבוצות אבל לא בקבוצה הרגילה שאת איתה כל היום. המדריכות מושיבות במעגל סביב ה5-6 בנות, יש שני מעגלים, הן מסבירות שיש תקציב מסויים לעזור לאוכלוסייה חלשה בארץ, וכל אחת מהבנות צריכה לבחור אוכלוסייה שהיא חושבת שחשוב לתת לה את העזרה הזאת. אחר כך משווים כקבוצה נושאים וצריך להחליט על נושא אחד. לאחר שנבחר הנושא צריך לשכנע את המדריכות למה דווקא האוכלוסייה הזו היא האוכלוסייה שמגיעה לה העזרה (זאת כאילו תחרות בין שתי קבוצות), לאחר מכן בונים "דגם" מכל מיני חומרים שיש שם, זה באמת קליל, בזמן שבונים את הדגם שוב חוזר העניין של הפיקוד, כולן צריכות להיות בשקט ושתיים אומרות לכולן מה לעשות. בסוף צריך לעשות גם פרסומת כזאת לשווק את האוכלוסייה כדי שייבחרו בה וזהו.
התחנה השישית שהייתי בה היא גם תחנה של הדרכה: כל אחת מקבלת דף עם טקסט על נושא מסויים, היא צריכה לקרוא אותו במשך שמונה דקות ולאחר מכן להרצות עליו לשלוש דקות, זה יותר קליל ונחמד וזה מהנה.
והתחנה האחרונה היא תחנת המבחנים הפסיכוטכניים: זה אכן מתיש ומבאס אבל עוברים את זה, זה פחות מבחנים כמו בצו הראשון, יותר קליל כזה. שם יש את המבחן המדובר עם הריבוע האדום, זה באמת נחמד ואת תהני מזה יכול להיות


אלו כל התחנות אני מקווה שעזרתי ולא חפרתי יותר מדי (: