25 תשובות
אני לא חושבת ככה..
יש בני נוער שבכלל לא נחשפים לפעילות גופנית במהלך תקופת ההתבגרות שלהם, וזה דבר נחוץ ביותר. השיעורים בבית ספר חושפים אותם לזה.
שיעור ספורט אמור כביכול לעזור לנו לעשות ספורט בתור תלמידים מוזיקה מה זה עוזר לנו?
שואל השאלה:
חחח לזרוק כדורגל למגרש זה לא לחשוף לספורט XD הדבר האחרון שהשיעורים האלה עשו לי זה לגרום לי לעשות ספורט, על כל שיעור אני יכול לשאול מה זה יעזור, מה יעזור לי ספרות אם אני גרוע בזה וקיבלתי נכשל בבגרות?
ספרות לפחות כן עוזר לך
מאיפה היית יודע מי זאת על השטר של ה20? חחח סתם אבל איפה היית יודע שירים וסיפורים כמו שם מתי יצא לך לקרוא צ'כוס להנאתך?
שואל השאלה:
הייתי בעדיף בהרבה שיעורי מוזיקה בתיכון, זה טוב לנפש שלא יושבים כל היום ולומדים, למזלי הייתי בחינוך מיוחד והיה לנו מוזיקה כל הזמן, אבל אני לא חושב שצריך בזה בגרות, כן צריך שיעורי ספורט, אבל לא בגרות בספורט
תחשוב על זה שבגרות בספורט זה עוד יחידה/שתיים למי שמתקשה בלימודים כאילו לילדים שלא בטוח היו יוצאים עם בגרות מלאה ה2 יחידות האלה יכולות להוציא לו בגרות יש הרבה ילדים שלא אוהבים ללמוד וזה אבל הבגרות הזאת בספורט אותה הם כן נהנים לעשות כי הם לא "לומדים" אליה
שואל השאלה:
למזלי בבית ספר שלי לא הייתי צריך לעשות מתח אחרת הייתי מקבל בטוח נכשל
תחשוב על זה שאוליי לך זה פחות טוב אבל יש כאלו שזה מציל אותם.
בכל מקרה הבגרות בספורט קשה אבל היא לא ברמה של ספורטאים אולימפיים.
זה כמו שחובה לדעת היסטוריה כדיי להצליח בבגרות
אנונימית
אני חושב שבית ספר צריך לשלב הכל
אני אדם ספורטיבי שכל החיים שלו היה בחוגים ובאומנויות לחימה ובחיים לא נגעתי בכלי נגינה. אז אני חושב שיהיה חשוב שיהיה גם מוזיקה.
הבגרות בספורט לדעתי מיותרת כי היא סתם מלחיצה תלמידים לא לצורך, והרף פשוט לא הגיוני בריצת 2000. (תראו לי בן אדם אחד שרץ במהירות של 22 קמ"ש במשך 5 וחצי דקות)
אבל עדיין צריך לתת לתלמידים שיעור, שני שיעורי ספורט בשבוע בשביל איזושהי הפגה מיום הלימודים וקצת פעילות גופנית.

נ. ב
נשמה שלי שחורה, ה2 יחידות בספורט הן פנימיות לפי הרפורמה החדשה. הן לא נכנסות לשקלול היחידות. פשוט כתוב לך עובר/לא עובר.
העניין הוא שצריך להתאים, לתת התאמות לכל אחד בבגרות בספורט כמו שיש בשאר הבגרויות, כל אחד שונה וכך גם היכולות הגופניות שלו, גם אם שני ילדים שניהם מתאמנים בול אותו דבר, לאחד יכולות להיות יכולות גופניות טובות יותר מהשני ומהשלישי שספורט זה גיהנום בשבילו כי זה לא הצד החזק שלו, אז כן צריך פעילות גופנית בחיים שלנו אבל למה לבחון ילדים שקשה להם לעשות 2 מתח ולהגדיר ש22 זה ציון מאה בזמן שלאחרים פשוט לעשות 15, למה להגדיר זמן מסויים לסיים ריצת אלפיים כדי לקבל מאה, וכו וכו, כולנו שונים וכל אחד צריך מטרה שונה התלויה ברמה הגופנית שלו.
לדעתי הבגרות בספורט רק אמורה להכניס בך את הראבק להתאמן ולעשות ספורט
אולי רק כדי להתחיל עם זה ולהבין כמה זה טוב לגוף ולנשמה
ולי יש מורה לספורט ממש טוב
במקום לתת לנו כדור לשחק כדורגל הוא עושה לנו ריצות שטח, אימונים, פארקור ומסעות אלונקה אפילו
אבל כמובן שאם היה לך אותו היית מתלונן על זה שהוא לא עושה לכם דברים נורמאלים אז אל תשתמש בכדורגל כתירוץ נגד שיעורי ספורט
שואל השאלה:
אם אתה אוהב ספורט אז שיעור ספורט יכניס לך רבאק, אני לא מתלונן על כדורגל מצדי כל שיעור ספורט שיהיה רק כדורגל וכדורסל במגרש בלי אימונים, מה שאני אומר זה שאם אתה לא אוהב ספורט, מבחן לא יגרום לך לאהוב את זה אלא בדיוק הפוך, דווקא שהייתי בשיעור לא חובה בכדורגל בלי מבחנים גם בחינוך מיוחד באמת חיכיתי לשיעור
לפי דעתי שיעור ספורט זה חשוב. עד כמה ששנאתי את השיעור הזה, וכמה שהיה לי קשה בריצות. בסופו של דבר, יש הרבה ילדים שאם לא היה את השיעור הזה בבית ספר, הם לא היו עושים אף פעילות גופנית.
ומוזיקה זה גם חשוב, אבל יש סיבה שזו אפשרות בחירה. לא כולם חייבים להתחבר למוזיקה, זה קצת פחות חשוב לדעתי מספורט.
זה לא בדיוק אותו הדבר.
ספורט זה דבר שנחוץ לכל אדם באשר הוא, ללא קשר ליכולת שיש לו או לרמה.
אני מבינה ממה נובע הרעיון של שיעורי הספורט אבל אני מסכימה איתך שהביצוע גרוע.
לתת לילדים כדור למחניים פעמיים בשבוע זה לא מה שיכניס אותם לכושר.
אם כבר הייתי משווה מוזיקה לתאטרון, אומנות, פיזיקה, או כל מקצוע מורחב אחר.
מוזיקה זה עניין של כישרון ותשוקה, ועם כמה שהייתי שמחה שהיו מלמדים לפחות דברים בסיסיים במוזיקה לכולם, זה לא אותו דבר כמו ספורט.
מוזיקה לא נחוצה לכל אדם כמו שכושר נחוץ.
שואל השאלה:
אף מקצוע בבית הספר לא נחוץ לכולם חוץ מאשר למבחן, בחינוך מיוחד יש שיעורי חובה גם במקצועות כמו מוזיקה ואומנות, אבל חובה רק להיכנס ולהשתתף בשיעור, זה לא שנותנים לנו מבחן בסוף שנה במוזיקה, אני יכול להשוות מוזיקה גם למתמטיקה, לא נחוץ לאף אחד לגזור פונקציות, ויש כישרון למתמטיקה, גם לספורט יש כישרון, וזה חשוב לשמור על הבריאות, אבל לעשות מבחן בריצה בשביל לקבל תעודת בגרות לאוניברסיטה זה כמו להגיד שאני צריך לגזור פונקציות כדי להתקבל לנבחרת ספורט, תעודת הבגרות זה כדי להתקבל לאוניברסיטה ואין סיבה שמישהו שלא בכושר לא יקבל בגרות מלאה בגלל הספורט
אני מסכימה שלהשוות מוזיקה למתמטיקה זה יותר מתאים.
להשוות מוזיקה לספורט זה לא.
אתה לא עושה ספורט כדי להיות ספורטאי, אתה עושה ספורט כדי להיות בריא יותר כיוון שהגוף שלך בנוי לזוז, המציאות שלנו התפתחה מהר יותר מהגוף שלנו. רובינו לא זזים בכמות שאנחנו צריכים.
מתמטיקה ומוזיקה ואמנות וכו הם דברים נהדרים, ואני מסכימה שללמוד אותם זה חשוב ומוסיף, אבל הם לא בסיסיים כמו כושר.
שואל השאלה:
ספורט זה חשוב, מבחן מסכם בספורט לא, אף פעם לא אמרתי להוריד את שיעורי הספורט רק את הבגרות, יכולים לעשות מבחנים כדי להראות כמה אתה בכושר, ולעשות ציון בתעודה לספורט, אבל להגיד שאם אתה לא רץ 2000 תוך מספר מסוים של דקות אתה לא מתקבל לאונברסיטה זה הגיוני
יש הרבה דברים לא נחוצים בבית ספר לדעתי.. המון
ביסודי למדנו מקצועות כל כך מטומטמים שאני בספק שזה יתרום למישהו בחיים
חוץ מהבגרות בספורט שאני לא בעדה גם יש בגרות בתנך.. ותנך זה אחד הדברים שהכי לא יעזרו לי ולאף אחד בחיים אלא אם כן הבן אדם מתכנן אחר כך ללמוד בישיבה ולעבוד כרב או משהו וגם זה לא. כן תנך יכול להיות מעניין, לפעמים אם יצאת על מורה טובה אתה גם נהנה מהשיעור אבל אחר כך לבוא ולעשות בגרות על זה? זה כל כך מטומטם ומיותר אבל זה החינוך בארץ ככה החליטו ואין לנו שום דבר לעשות עם זה
שואל השאלה:
בכלל בגרויות זה משהו שלא נראה לי הגיוני, אם כבר שיהיה מבחן מסכם כמו הבגרות בכל מקצוע (אם רוצים גם במקצועות כמו בספורט ומוזיקה או לא משנה מה שלומדים בבית הספר), אבל שזה יהיה מבחן בפני עצמו ולא תעודת בגרות כוללת על כל המקצעות, כמו תעודה סוף שנה אבל כוללת לכל התיכון, ככה למשל נגיד אני הולך ללמוד גיאוגרפיה באוניברסיטה מה משנה להם הציון שלי בתנ"ך? נגיד אם אנגלית חשוב להם הם יכולים להסתכל על הציון באנגלית, למה לעשות במבנה של יחידות לימוד? יחידה בהיסטוריה = יחידה במתמטיקה? אני לא יכול להמיר ידע בהיסטוריה לידע במתמטיקה, אם כבר מבחן בכל מקצוע שיהיה כמו מבחן בבית הספר ויפרידו בין הציונים, ספורט לא צריך להשפיע על מתמטיקה, גיאוגרפיה לא צריך להשפיע על תנ"ך ומדעים לא צריך להשפיע על מוזיקה
אתה בן 22, מה אכפת לך?
אנונימית
שואל השאלה:
שאלתי את דעתכם, אני גם הייתי בבית הספר פעם
וואלה, הקטע עם מוזיקה נשמע כמו רעיון לא רע... הלוואי שהיו מכריחים אותי ללמוד לנגן בגיל צעיר: (
לדעתי זה לא דבר שצריך לעשות עליו בגרות אבל שיעור שצריך לעשות ולאכוף את ההשתפות בו
לא, גם אני.