9 תשובות
אני לא מתאמנת עם מאמן, אבל אני יכולה להגיד לך שאני שונאת ספורט.. ומתאמנת 3 פעמים בשבוע, ברגע שרואים תוצאות- לא מוותרים גם אם כואב
חוץ מזה יש אנשים שאוהבים את זה
בגלל שמתחילים באופן הדרגתי ומשפרים את הסיבולת לב ריאה
שואל השאלה:
מה זה אומר סיבולת לב הריאה?
אנונימית
גם לי היה מאמן שנתיים ועכשיו אני קורעת לעצמי את התחת לבד 4 פעמים בשבוע. הרבה כח רצון ומטרה שהיא:
1) ריאלית- לא "אני רוצה להיות כוסית" "אני רוצה להיראות כמו" "אני רוצה רגליים ככה ותחת ככה". תרצי להיראות כמו עצמך רק חטובה יותר/בריאה יותר/רזה יותר/בכושר יותר... בהתאם למטרה שלשמה נרשמת.
2) ממוקדת- אי אפשר הכל בבת אחת. אם יש אחוזי שומן גבוהים המטרה כרגע צריכה להיות ירידה באחוזי שומן.
אם המטרה היא כניסה לכושר אז העבודה העיקרית היא על סיבולת לב ריאה.
אם אחוזי שומן תקינים ורוצים עצב- העבודה העיקרית היא אימוני כח והתנגדות.
אם באת לחטב רק איזורים ספציפיים (בטן שטוחה, ישבן עגול) תתמקדי בהם ואל תוציאי אנרגיה על תרגילים שאת לא נהנית מהם.

אני כרגע עובדת בעיקר על שרירי הגב והישבן ועושה עוד 2-3 תרגילים לשאר הגוף מדי פעם.

מטרה ברורה והתמקדות בה יביאו כח רצון. כשהולכים עם מטרות לא ריאליות מטרות שלטווח הקרוב הן לא רלוונטיות (למשל בעל אחוזי שומן גבוהים שיוציא אנרגיה מיותרת על מכשירי כח ולא ישקיע בירובי..) אז כח הרצון נעלם מפני שאין תוצאות נראות לעין.

והכי חשוב- סבלנות! גם כאשר דברים במטרה צריך לקחת בחשבון שתוצאות משמעותיות מתחילים לראות על הגוף לאחר כחודשיים שלושה.
משקל או סרט מדידה (להיקפים ומדידת מסת שריר) יראו תוצאות מזעריות מדי שבוע.
סיבולת לב ריאה זה היכולת של הגוף שלך להתמיד בפעילות לאורך זמן בלי להתעייף
במקרה הזה שתוכלי לבצע פעילות ספורטיבית מאומצת לטווח ארוך בלי להרגיש שאת "נחנקת" או מרגישה קושי אחרי זמן קצר.
אנשים בעלי סיבוךת לב ריאה חלשה וכאלה שלא התאמנו למשל יכולים לעלות קומה אחת ברגל ולהשתעל בלי סוף לעומת אנשים המתאמנים שנים ויכולים לרוץ מסלולים ארוכים ולא להרגיש קושי בנשימה אחר כך.
שיפור סיבולת משפר את יכולתך לבצע מכשירי כח במשקלים גבוהים ולאתגר את השרירים שלך כדי שתוכלי לעצב את הגוף.
את צריכה לעשות הכל בהדרגה. אני מכירה מישהי בת 17 שעושה 24 שעות שחייה בשבוע! זה המון! אבל ברור שהפעמים הראשונוצ שלה היו הרבה פחות אנטנסיביות ולאט לאט היא העלתה עוד ועוד את כמות האימונים. ברור שלך יהיה קשה לעשות משהו שמישהו שהתאמן המון זמם עושה, אבל בהדרגה ועם תזונה נכונה את לחלוטין יכולה להגיע לשם! ממליצה לך להתייעץ עם מאמן כושר שיבנה לך תכנית ועם דיאטנית שתבנה לך תפריט שמתאים וללכת לפי זה. אם את מעדיפה שלא, תוכלי לנסות להקשיב לעצמך ולהתקדם לפי הקצב שלך. בהצלחה!
קודם כל עם הזמן זה נהיה קל יותר.
לא נכנעים, גם כשמגיעים שורף, ממשיכים עוד כמה חזרות. ואם ממש שורף אז עושים הפסקה אבל גם אז הפסקה של 10שניות וממשיכים.

תרצי טיפים להורדה במשקל?
שואל השאלה:
ג'ורדן שוקולד לנצח
כן אשמח לטיפים
אנונימית
אגב ראיתי שכתבת שניסית יום שני, ממש לא! הגוף צריך מנוחה של לפחות יום בהתחלה, כי כל השרירים נתפסים. אל תשכחי לעשות מתיחות בסוף.

תסתכלי כאן-