14 תשובות
כמעט כלום אבל משהו כמו קלוריה אחת
אנונימית
שואל השאלה:
קראתי שנשיקה שורפת 2 קלוריות, איך כפיפת בטן שורפת פחות?
אנונימית
כפיפת בטן מחטבת את השריר ולא מורידה את השומן.
תרצי אימון אירובי שבאמת ישרוף קלוריות?
שואל השאלה:
מאוד^
אנונימית
זה אימון קל, כיפי, לא קשה, אפשר לעשות אותו בכל מקום ובכל שעה ללא תירוצים.
אני אישית מאוד אוהבת את האימונים של רבקה לואיז כי הם עובדים ובכללי היא נותנת מלא מוטיבציה להמשיך.

מה התזונה שלך? כי אי אפשר להוריד משקל עם רק ספורט.
שואל השאלה:
את מבינה בכל העיניין הזה? אם כן אני אוכל להתייעץ איתך כי אני במשקל ממש לא תקין ואין לי מושג איזה תפריט להכין לעצמי...
אנונימית
בקשר לספורט, יש מלא סוגי ספורט שונים ואם תמצאי אחד שאת אוהבת זה כבר ייתן לך מוטיבציה.
כדי להוריד שומן, לפני שאת מתחטבת, את צריכה לעשות אירובי: שחייה, קפיצה בחבל, ריצה, אופניים, זומבה, ריקוד, כל דבר שמעלה את קצב הלב לפחות 4 פעמים בשבוע לא יותר מ30 דקות ליום.
יש אפילו ביוטיוב אימוני cardio שאפשר לעשות מול הטלוויזיה בבית.
רק לאחר כמה חודשים שאת מורידה את השומן, לרוב זה ייקח שנה או יותר, את צריכה לבנות חיטוב בעזרת Strength training.

יש כל מיני טיפים מורידים במשקל כמו לשתות בבוקר לפני האוכל מים ולימון, למדוד מנות לפי portion size, לשתות תה ירוק, הקישורים למטה יש את הפירוט המלא, מוזמנת להסתכל.

השיטה שאני ממליצה עליה שהיא לא דיאטה אלא טובה יותר כי זאת דרך חיים- היא אכילה נקייה. משמעותה אוכל אורגני, מלא, טרי, מבושל בהשוואה לטיגון, לא מעובד ולא משומר, בושל בבית כמה שיותר.
הפוקוס הוא על פרוטאין, פחמימות מורכבות, ירקות ופירות, מוצרי חלב ללא הורמונים, קטניות, בשר לא מעובד ושומנים בריאים.


שיטה זו מאוד פופולרית כיוון שהיא בין היחידות שבאמת בריאה, טעימה, וקל להתמיד בה. זוהי אינה דיאטה אלא דרך חיים.


מה לעשות?
1) להפחית במלח בעת הבישול כמה שאפשר ולנסות לתבל עם עשבי תיבול ותבלינים, להפחית בשומן טראנס שמצוי בקוראסונים וחמאה וגלידות וג'חנון וג'אנק פוד, להפחית במוצרי חלב וכשקונים לוודא שהחיה לא הוזרק לה הורמונים (חלב אורגני, גבינה אורגנית וכו'), להפחית בשר ל2-3 פעמים בשבוע וכשקונים לבדוק שהוא טחון במקום וגדל על עשב בלבד, להפחית בסוכר שמצוי בקינוחים ומאפים וממתקים וסודה.


2) לצמצם את הלחם הלבן, הבצק הלבן והסוכר הלבן לטובת אוכל בריא באמת: דגנים מלאים, קוסקוס מלא, פסטה מלאה, קינואה, בורגול, כוסמת, דוחן, שיבולת שועל (אגב אורז מלא איננו בריא כי התגלו בו רעלים).
בחנויות יש נטייה סתם להדביק על מוצרים תווית של "אורגני" אבל זה לא תמיד נכון, הסתכלי ברשימת המרכיבים מאחורה כדי לראות האם כתוב "קמח מלא", "דגנים מלאים" וכו', והאם גם כמויות הסוכר פחותות.

השורה האחרונה תקפה גם ללחם שחור, יש כאלה שמוסיפים לו ממתיקים שמעניקים את הצבע השחור אבל הלחם בעצם עשוי מקמח לבן, לכן כדאי לקנות לחם שחור רק כשיש לו עטיפה (שכמובן עליה כתובים המרכיבים הרצויים, 100% קמח שיפון לדוגמא).


3) לבנות את הארוחות לפי בסיס דגים, קטניות, אוכל מלא וכמות גדולה של ירקות (לעיתים רחוקות בשר).
הצעה: לחם מקמח שיפון+ירקות פרוסים שיהיו לצד אבוקדו עם לימון *או* חביתה עם פטרוזיליה, בצל, גמבה ועירית מטוגנת בשמן זית. האופציה הזאת טובה לארוחת בוקר וערב מהירה, משביעה וטעימה.
אופציה נוספת זה חלב אורגני עם שיבולת שועל *או* דגנים מלאים. בכללי רצוי 6 ארוחות קטנות ביום.

לצהריים: בשר רזה כמו חזה עוף\בשר אדום, *או* אוכל מלא כמו בורגול מהרשימה למעלה, *או* דגים. רצוי להוסיף קטניות אורגניות (שעועית, אפונה, עדשים, וכו') וסלט גדול לפחות 3 ירקות עם שמן זית. אל תשכחי שבריא יותר לבשל מאשר לטגן.


4) נשנושים בריאים: פופקורן, ענבים קפואים במקום ארטיק, עוגה מקמח מלא, שוקולד מריר לפחות 70%, חומוס, ופיצוחים. במסיבות אל תגזימי ותרשי לעצמך להתפנק עם חטיפים וממתקים ושתייה מוגזת. פעם ב זה בסדר.


5) להגדיל את צריכת המים ל8-10 כוסות ביום. אם זה משעמם אפשר להוסיף פלחי מלפפון, תפוז, לימון, נענע וכו'. מי קוקוס זה גם בריא.


חשוב לציין כי התהליך הזה יקרה בהדרגה, תוך ניסוי וטעייה, ותוך כמה חודשים+, ואת לא יכולה ליישם הכל בהתחלה כי זה יהיה קשה.


תתחילי לאט עם 2 הרגלים חדשים, תקחי את הזמן בסופר לקרוא את הגב של המוצרים, תסתכלי מסביב אם יש מחלקה אורגנית, אל תזרקי את כל מה שיש במקרר בינתיים, ותתנסי במתכונים שונים ומאכלים חדשים. יש באינטרנט מלא מתכונים של אכילה נקייה "clean eating".


לדעתי השאיפה הנורמלית היא 80% בריא ו20% לא בריא ולעיתים רחוקות אוכל ממש מושחת. זה לא הגיוני למנוע מעצמך לאכול ג'חנון אם זה הפייבוריט שלך סתם דוגמא אבל כן כדאי להגביל את זה לפעם בשבועיים.


וכשאת אוכלת תפוחי אדמה נסי להגביל את עצמך ל5 ריבועים קטנים או 5 צ'יפסים כדי לא להגזים. מינון זה הדבר הכי טוב לעשות, לא מכירה בן אדם שמונע מעצמו אוכל לגמרי לגמרי ומצליח בזה. הפוך זה רק יגרום לך לרצות את זה עוד יותר.


שיטה נוספת שאפשר לשלב הינה ההחלפות, לקחת מאכל לא בריא ולהחליף אותו במאכל עם פחות קלוריות, פחות כימיקלים ופחות סוכר\מלח.


נסי להחליף מלח רגיל במלח הימלאיה (אותו טעם אגב), חלב רגיל בחלב עיזים, מיץ פירות בפירות שלמים, טורטיה בחסה, תפוחי אדמה בבטטה, סוכר לבן במייפל טהור, אורז לבן באורז כרובית, שמן רגיל בשמן זית, יוגורט מסוכר ביוגורט טבעי. יש עוד מלא באינטרנט ואפילו, אם את אוהבת לאפות, יש כמויות מדויקות של החלפת קמח לבן בקמח מלא וכו'.


בקישורים למטה יש טיפים יעילים שהוכנו מדעית, אחד סרטון ואחד בפינטרסט.

בהצלחה! אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור :)
תפריטים מסודרים אם תרצי, אל תשכחי לבדוק כמויות לפי portion size:

תפריט 1:

בוקר: 4 פרוסות לחם מלא עם אבוקדו ולימון, חתיכות גמבה ומלפפון בפנים

צהריים: דג סלמון מבושל עם שעועית ירוקה, סלט של מלפפון, עגבניות וחסר עם שמן זית ולימון

ערב: קינואה עם עדשים כתומות ובטטה בינונית בתנור


תפריט 2:

בוקר: 4 פרוסות של לחם מלא עם חביתה שיש בה פטרוזיליה, בצל, שמיר ועירית מטוגנת בשמן זית, עם חתיכות עגבניה ומלפפון בפנים

צהריים: שעועית עין שחורה עם דוחן, וסלט כרוב לבן, כרוב סגול, גזר, וזרעי חמנייה עם לימון ושמן זית

ערב: תירסים מורתחים


תפריט 3

בוקר: יוגורט טבעי עם 2 פירות

צהריים: דג מושט עם כוסמת וחציל בינוני בתנור

ערב: סלט עלים ירוקים ו3 ביצים קשות


תפריט 4

בוקר: סלט של מלפפון, עגבניה, גזר, גמבה, אבוקדו, עלים

צהריים: מרק שעועית לבנה

ערב: תבשיל מש עם קוסקוס מלא, וסלט תירס, בצל, עגבניות, ושמיר
שואל השאלה:
וואי תודה מלכה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אנונימית
בכיף, בהצלחה! אם את יכולה תתחילי עכשיו עם האימון זה רק 15 דקות, אל תפספסי שום יום ותשתדלי לא לעשות ארוחות שחיתות בהתחלה!
שואל השאלה:
הצלחתי לעשות רק 4 דקות, אני פשוט ממש בעודף משקל ואני אתחיל לאט ואשתפר
אנונימית
תנסי עם הפסקות באמצע ההתחלות תמיד קשות! כל הכבוד גאה בך!
.
אנונימי
מה קורה? כמה הצלחת לרדת?