137 תשובות
שואל השאלה:
עוד משהו שאני חושב להגיב: אם אתם אומרים שלא זאת המסורת, אז פשוט תגידו שאתם לא רוצים להתחבר למסורת, או לשכוח אותה. אבל המסורת היהודית זו כן.
נתקלתי אתאיסטים קוראים למצוות "מנהגים", וזה לשעצמו מראה שהם חושבים שזה המסורת המאפיינת את העם היהודי. גם *בלי בהכרח להאמין בדת או משהו* - מסורת לא קשורה לאם אתה מאמין בה או לא. אם זה קיים- זה קיים. אם היא נכונה? שאלה אחרת. אבל להתכחש שזו המסורת היהודית אי אפשר להתכחש. ושהיא בנויה על הדת היהודית.


*זה מה שקורה שלא מבינים את השאלה וישר מינוסים כי אין כח לקרוא ולהבין... אם הייתם קוראים ומבינים מה שאני מנסה להגיד אני בטוח שגם אתם הייתם מסכימים, כי זה לא ממש משהו של להסכים.
אנחנו פשוט לא מאמינים באלוהים וביהדות אני יהודי רק בגלל שעשו לי ברית מילה לצערי אני לא מאמין לא מקיים שום מצווה מתוך דת אלה מתוך להיות בנאדם
שואל השאלה:
סבבה, אך האם אתה מתכחש לכך שהתרבות והמסורת היהודית קשורה באופן ברור לדת או שאתה מסכים? גם בלי שאתה מאמין שהיא אמיתית.
כלומר, האם המסורת היהודית, אינה מורכבת מתפילין, לימוד גמרא, או הליכה לבית כנסת, יום כיפור, חגים וכו'?
אני מתכחש לדת היהודית ולמסורת ככלל אני לא מאמין בשתיהם לא מקיים אותם
זה לא ככה, אני לא מתכחשת לדת, סבבה כל אחד יאמין אני פשוט לא חושבת שכל הדברים שקרו הגיונים. יכול להיות שמשה היה נגיד סכיזופרן ועוד.. אין לי בעיה עם מי שמאמין אבל המדע הגיוני יותר לדעתי.
שואל השאלה:
לא אמרתי מאמין. אבל זאת עובדה שזאת המסורת.. עובדה שהנחת תפילין, לימוד תורה, או הליכה לבית כנסת זה חלק מהמסורת היהודית...
נוציא את התנ"ך שאתם לא בהכרח מאמינים בחלקו. אבל בכל מקרה לא משנה איך הדת התחילה לדעתכם, זאת המסורת היהודית וזאת עובדה...

על מה מינוסים? אמרתי משהו שפוגע באתאיסטים או מה.
לא הבנתי מה השאלה פה כן יש מסורת ויש דת אבל שתיהם פשוט לא נכון מפוברק ולא אמין באף צורה
שואל השאלה:
עזוב.. מקווה שמישהו הבין את השאלה.
השאלה שלי היא אם לפחות הם מודים (לא שיש מה להודות, זאת עובדה) שהמסורת היהודית בנויה על הדת היהודית.
אין דבר כזה "מסורת יהודית". לא לכול היהודים יש אותן מסורות. לכול מוצא יהודי יש את המסורות שלו חלקן הן מסורות דתיות, אבל חלקן הן מסורות שנובעות ממוצא או האנשים הסובבים אותם, כמו ה"נובי גוד" אצל הרוסים שהו חיקוי מוחלט של הכריסמס, או המוזיקה המזרחית שנובעת מההימצאות של יהודי ערב ליטראלי במדינות ערב. מסורת זה לא דבר שקשור רק לדת.
השאלה שלך באמת לא ברורה מספיק
ברור שהמסורת היהודית בנויה על הדת היהודית ככה זה עובד המסורת היהודית לא בנויה על הדת הנוצרית אני לא מבין מה הבעיה פה אף אתאיסט לא אמר שזה לא נכון
שואל השאלה:
Skyless בעם היהודי זה עובד ככה. העם היהודי המאפיין שלו הוא ש.. הוא יהודי (אין עוד עם יהודי).
הנצרות היא דת להרבה מדינות ולאומים ככה שהיא לא נחשבת לאום או תרבות מיוחדת לעם כלשהו.

לעומת היהדות, שכל מי שיהודי יודע למה הוא יהודי והמסורת שלו והדת והדברים המאפיינים אותו.

יכול להיות שיש טיפה מסורות שונות שלא בהכרח קשורות לדת, אבל לאורך ההיסטוריה רואים את התמונה הכללית וזה ברור שהמסורת היהודית היא מורכבת בעיקר מדברים של הדת היהודית.
וזה משנה כי?^
אם את קוראת למה שהולך במדינה שלנו כיום "דת" לפי דעתי זה האבסורד.
אני לא מאמינה באלוהים, אבל אני כן מאמינה שיש כוחות מעל האנושות.
דת מבחינתי היא להיות טוב ולעשות טוב, שום דבר מעבר לזה.
לא לוחות הברית, לא לבוש, לא שפה, לא מנהגים לאומיים, לא מסורות לאומיות... שום דבר מזה.
מבחינתי זה "לכיף".
ושתדעי, שהדת שאת מכירה כיום עברה המון שינויים בידיי החברים בה מרצון עצמם, ולא בידי האל עצמו.
רוב הפעמים אנשי הדת ממציאים לעצמם חוקים שבכלל לא מצווים בשום ספר, ולפעמים רבנים מחליטים על איזה חוק חדש שכתוב איפשהו מטעם עצמם וכולם הולכים אחריהם.
לדוג': אם אני גבר ואישתי במחזור, אסור לי לגעת בה מפניי שהיא טמאה.-בעבר לנשים לא היו תחבושות היגייניות והן פשוט היו מטפטפות דם, לכן היה נהוג להפריד בין מיטות הגברים לנשים בזמן המחזור ולא לגעת באישה.
מטעם אסתטיקה בלבד, שום חוק ושום כלום.

וחוץ מזה, הדת מגיעה ממקום של אהבה וקבלה.
ואם אינך מקבלת את חסרי הדת, כנראה שהדת שלך כבר מאבדת את משמעותה. תחשבי על זה.

אז, אני מקווה שהבנת את הנקודה שלי.
גם היהדות כמו הנצרות היא לא מסורת של אזור אחד, היו ועדיין יש יהודים בהרבה מדינות שונות. אי אפשר להכליל על כל האנשים האלה שהם פועלים תחת "המסורת היהודית" כי אז צריך להגדיר מהיא המסורת היהודית, ואני מבטיח לך שזה בלתי אפשרי.
שואל השאלה:
רוצה שוקולד פרה לא ענית לשאלה שלי. לא שאלתי אם את מאמינה ומה את מאמינה. תקראי את השאלה שוב.

Skyless- זה ברור שיש להם דבר אחד שמאפיין את כולם שקשור לדת.
לעומת מדינות אחרות שהנצרות לא מסמלת "רק" אותם.

התשובה שלי היא שיש פרטים ויש כלליות. למשל נכון שבין יהודי המזרח ובין האשכנזים יש טיפה הבדל בכל מיני דברים, אבל זה דברים פרטיים וכמה נקודות מסוימות.

בכללי- עצם זה שהם יהודיים- יש מאפיין אחד שמאחד את כולם- שהיא המסורת היהודית שבנויה על הדת. תפילין, פסח, לימוד תורה- אלו דברים שמשותפים למסורות של שניהם. כי הם יהודים בסופו של דבר וזה מה שמאחד בינהם...
של מתוק כבר הגענו שם למשוואה - מסורת = מנהגים=אמונות= סיפורי עם= עובר מדור לדור

מצוות =מנהגים = אמונות = סיפורי עם = עובר מדור לדור = מסורת
אנונימי
לא הבנתי את השאלה שלך, תסבירי.
מה הוא הדבר שמאפיין את כל היהודים? אני מזכיר לך שיש יהודים מזרחים, יהודים אשכנזים, יהודים אמריקאים, יהודים אפריקאים, יהודים אתאיסטים וכו' וכו' וכו' חוץ מזה שכולם מגדירים את עצמם יהודים (שזה לא נקרא מסורת) אין שום דבר מיוחד שמאחד בנייהם.
סקיילקס זה לא נכון כי בין חלק מהם יש מאפיינים שמחבר אותם יותר

אלו שמתחברים יותר למסורת\דת יש יותר דברים שמחברים אותם, אתאיסטים שמתחברים יותר לזהות היהודית שלהם 'חגים היסטוריה' יתחברו גם הם

יש נקודות חיבור מעבר רק לזהות היהודית
אנונימי
שואל השאלה:
"מה הוא הדבר שמאפיין את כל היהודים? אני מזכיר לך שיש יהודים מזרחים, יהודים אשכנזים, יהודים אמריקאים, יהודים אפריקאים, יהודים אתאיסטים וכו' וכו' וכו' חוץ מזה שכולם מגדירים את עצמם יהודים (שזה לא נקרא מסורת) אין שום דבר מיוחד שמאחד בנייהם."

כן, אין שום דבר שמאחד ביניהם? אתה רציני.
אלא אם כן הם חיים בפלנטה אחרת. אם הוא יהודי הוא יודע מה זה תפילין, גמרא, בית כנסת, פסח, יום כיפור, הוא מודע לכך שזו המסורת של העם שלו טוב טוב.
גם בלי להאמין שהיא אמיתית, זו שאלה אחרת.
תפילין? אני מבטיח לך שליהודי אתיופיה יש גירסה שונה של זה. הם לא "יודעים" על הגרסה שלך לזה.

אני לא יודע מאיפה הבאת את הקטע של הגמרא, אני יהודי ואין לי מוסג מה זה.

בית כנסת? זו לא הגדרה אוניברסאלית, יש כל מיני סוגים שונים של בתי כנסת, ויותר מזה, עצם זה שאתה יודע מה זה בית כנסת זה ממש לא מסורת בשום צורה.

פסח? לחגוג פסח זה דבר יהודי, וכול היהודים עושים את זה, אבל זו לא מסורת. מסורת זה דבר אחד מסוים שחוזר על עצמו אם הדורות, לכול מוצא יש דרך שונה לחגוג את החגים, הדרך הספציפית של כל מוצא לחגוג היא המסורת שלו, ולא החג עצמו.
לא אכפת לי מהמסורת היהודית כמו שלא אכפת לי מכל מסורת של דת אחרת. אכפת לי מהמוסר שלי כבנאדם.
ואם היינו 'מתבוללים' אז?
הייתי חיה במקום אחר עם שם אחר וחגים שונים בשנה. זהו.
אין קשר קודם כל אם אחד מניח תפילין שיש לו שינוי אחד קטן לעומת אחד אחר עדיין יש לו משהו משותף

ופסח זה לא מסורת? ההגדרה שלך למסורת זה "מסורת זה דבר איד מסוים שחוזר על עצמו עם הדורות"
ומה זה פסח?
זה חג שיהודים חוגגים מצאת מצרים זה 3000 שנה אז לפי ההגדרה שלך זה מסורת
ובוודאי שזה מאחד אותנו. שינוי אחד קטן פה קטן שם זה לא מה שמפריד... ממש לא

ותתפלא.. כשחזרנו מכל העולם יצא שהתנ"ך שלנו אותו תנ"ך חוץ מאות שונה פה או שם והבדלים קטנים מאוד בעשיית מצוות זהו.. כל השאר היה מאוד דומה אז יש הרבה מאוד שמחבר
אנונימי
כן את מתייחסת לזה ככה בארניי העניין הוא שאת לא נולדת למסורת אחרת... נולדת למסורת הזאת לעם הזה עם כל מה שהוא אומר המחשבה שלך לא אמורה להיות במסגרת "מה אם" אלא "מה עכשיו"
אנונימי
המסורת כן צמחה מהדת, מן הסתם. אבל יש מסורות שלא מסמלות כרגע משהו דתי בעיניי כולם, כמו חלק מהחגים למשל. יש כאלו שחוגגים אותם מהביט לא דתי.
ויש הבדל בין דברים דתיים כמו תפילין לבין קיום חגים שהפכו למשהו שהוא לא בהכרח דתי בימינו.
לא משנה תחת ההגדרה "מסורת" - משהו ששייך לעם ותרבות מסוימת שעובר מדור לדור זה עדיין נחשב כמסורת בין אם תקחי את זה כעניין דתי של אמונה ובין אם לא זה עונה על ההגדרה עדיין
אנונימי
יהודים אתאיסטים לא מניכים תפילין ולא מקיימים מצוות.

נכון, ההגדרה היא דבר אחד מסוים שחוזר אם הדורות, אז *תן* לי לשאול, מזחים אוכלים גפילתע פיש בפסח? זה לא חלק מהמסורת הספציפית שלהם. החג אצלם חוגג אותו דבר, אבל המוסורת היא שונה.
שואל השאלה:
שלוש אנונימיים מעלי- תשובה מדהימה.. :)
חגים זה נטו דת.^ איזה עוד סיבה יש לך לחגוג? מה את חוגגת בחנוכה? שיש לך חופש מבית ספר ושיש סופגניות? חוגגים בגלל הניסים של חנוכה ויש רק היבט דתי
אנונימית
להניח תפילין זו לא מסורת, זה משהו שבן אדם מאמין יעשה.
לא כל בן אדם מאמין. וגם יהודים מלפני מאות שנים שלא היו מאמינים - לא היו מניחים תפילין בגלל שזה דתי.
קודם כל, אני לא חוגגת את חנוכה. (:
ושנית, יש אנשים אתאיסטים שיחגגו בגלל שאלו חגי ישראל, ואין רק היבט דתי, ואם היה רק היבט דתי - לא היו כ"כ הרבה אתאיסטים שחוגגים את החג הזה.
סקיילס לא ברור למה על סמך משהו קטן אחד אתה מתעקש בכוח לנסות להגיד "תראו כמה אנחנו שונים"

אז אשכנזים אוכלים גפיטע פיש אבל קוראים את ההגדה על יציאת מצרים? אותו דבר מזרחים? אותו דבר אפריקאים? אז אוכל אחד שונה אבל כל שאר הסדר דומה אז זהו בעיניך הם שונים? לא... יש ביניהם המון שמחבר וכולה מאכל אחד שתיים זהו להמ אתה מתמקד דווקא על הקטע הפעוט הזה? מה עם כל ההגדה? מה עם כל התנ"ך? תפילין? ברית מילה? אתה בוחר להסתכל אך ורק על הצד השונה זהו... אין דומה שאפילו הרבה יותר גדול משונה בעיניך
אנונימי
שואל השאלה:
"המסורת כן צמחה מהדת, מן הסתם. אבל יש מסורות שלא מסמלות כרגע משהו דתי בעיניי כולם, כמו חלק מהחגים למשל. יש כאלו שחוגגים אותם מהביט לא דתי.
ויש הבדל בין דברים דתיים כמו תפילין לבין קיום חגים שהפכו למשהו שהוא לא בהכרח דתי בימינו."

זה שיש מסורות שלא מסמלות משהו דתי בעיני אנשים מסויימים, אוקיי, אך עדיין אי אפשר להגיד שזה לא בא מהדת. ובלי הדת אין את המסורות האלו כלל. זאת פשוט עובדה.
מה הקשר חגי ישראל? חגים זה נטו יהדות -_-
אנונימית
זה שזה בא מזה זה דבר אחד, אבל כרגע אנחנו ב2017, וצריך להסתכל על מה שעכשיו - שיש אנשים שהיהדות זה הלאום שלהם והם יהודים, אבל הם לא צריכים להניח תפילין למשל רק בגלל שהיו יהודים *מאמינים* בעבר שכן הניחו. אני לא אחראית על מה שיהודים עשו בעבר, אני אחראית על המעשים שלי וכך כל אחד.

"מה הקשר חגי ישראל? חגים זה נטו יהדות -_-"
לידיעתך, הם נקראים חגי ישראל. ואני שמחה לחדש לך שיש הרבה אנשים שחוגגים את החגים לא מהיבט דתי.
תודה שלג

האפינס - מסורת זה משהו שעובר מדור לדור לאורך זמן - מנהג, אמונה, סיפורים
תפילין זה אמונה, מנהג ועובר לאורך זמן
מבחינה יבשה נטו הוא נכנס להגדרה של מסורת

אז קודם כל יש אתאיסטים שמניחים תפילין מטעמי כיבוד המסורת של העם שלהם ובלי אמונה באלוהים.. וגם אם את מאמינה וגם או לא זה חלק מהמסורת של העם שלך גם אם את לא מקיימת אותו. אם אדם לא מקיים משהו לא אומר שזה לא חלק מהמסורת שלו


בסדר - אתאיסטים חוגגים מה שנוח להם.. זה עדיין מסורת זה עדיין חלק מהמסורת ויש אתאיסטים ששומרים שבת (היה פה שאלה שאתאיסטים שומרי שבת סיפרו שהם שומרים שבת). זה עדיין תחת ההגדרה מסורת
אנונימי
אנונימי: אני מצטער אם הבנת את מה שאמרתי בצורה לא נכונה, אני לא מנסה להדגיש שונות. אני רק אומר שאין דבר כזה "מסורת יהודית" כמו ששואל השאלה טוען. לכול מוצא יהודי יש מסורות שונות.
אז קיימים אתאיסטים בודדים שהם מניחים תפילין בגלל ה"מסורת" ובכללי הרעיון של לקיים משהו דתי כשאתה אתאיסט נשמע מאוד מטופש בעיניי.
רוב האתאיסטים לא מקיימים מצוות דתיות וגם לא יקיימו רק בגלל שהיו יהודים מאמינים שכן עשו את זה.
לא אתווכח איתך על האם על המעשים שלך היום יש בהכרח סיבות ממעשים של העם והתרבות שלך בעבר
אני מניח אז ששאלה היא יותר בכיוון כמה חשוב לך המסורת ממנה באת בסופו של דבר ברמה כזאת או אחרת
אנונימי
סקיילס - אבל זה עניין שכן יש... עם הבדלים קטנים שונים זה הכל... יש לנו יותר מסורות משותפות מאשר שונות
אם לאדם אחד יקרו דניאל ולאחר דניעל אז עדיין יש את האתיות ד נ י ל במשותף שזה יותר במשותף מאשר שונה... סקיילס יש לנו הרבה במשותף ממה שאתם חושב בין אם אתה אתיופי אשכנזי מזרחי
אנונימי
שואל השאלה:
Happiness בקיצור ענית לי על השאלה וגם את חושבת שהלאום והמסורת צמחו ובנויים על הדת, בקיצור.

אז את כן צריכה להסכים אם כך ש- תפילין, בית כנסת, סוכות, פורים, טלית.. אלו דברים המאפיינים את היהודים והם הלאום, והמסורת שלהם. גם אם כרגע יש כאלה שלא מתנהגים ככה, זאת עובדה שזאת המסורת שלנו, ושהיא בנויה בלי ספק על הדת.

סקיילס- סליחה אחי, אבל אתה פשוט חיי בפלנטה אחרת אם אתה לא רואה את זה.. זה דבר ברור
אני לא אמרתי שום דבר על הדת או העם היהודי. שואל השאלה פשוט הצהיר שיש קשר ברור בין "המסורת היהודית" לדת היהודית, שאלה שהיא שגויה מבסיסה. אין דבר כזה "מסורת יהודית".

השוני הקטן הוא מה שמבדיל בין דברים בעולם האנושי, אתה חושב שיש הבדל גדול מידיי בין מוזיקה מזרחית למוזיקה ערבית? אתה חושב שיש הבדל גדול כל כך בין היהדות לנצרות? יש רק הבדל קטן, אבל ההבדל הזה הוא מה שמשנה בסופו של דבר.
האפינס האתאיסטים שעושים את זה הם אומרים שהם עושים את זה מתוך כבוד למסורת של העם מהם הם באו... כבוד למסורת עצמה ולעם שהם מרגישים חלק ממנה אז זה דווקא סיבה שיש בה משהו


ברור לי שאת אומרת שאת לא חושבת על לקיים מצוות על סמך כך שבעבר בהכרח קיימנו השאלה מדברת יותר על כמה חשוב לך בעיניך חלק מהזהות התרבותית שך ושל העם שלך והחשיבות שלך כחלק ממך ולא בהכרח כרגע לקיים מצווה כזאת או אחרת כי מן הסתם זה שיחה בה מדברים על המצוות עצמם והיגיון שלהם ולא סתם לקיים אותם בלי להבין את ההיגיון
אנונימי
סקיילס שוב אבל בוודאי שיש...

מסורת - מנהגים, אמונות, סיפורים שעוברים מדור לדור

תנ"ך = מצוות = סיפורים = מנהגים = אמונות = עובר מדור לדור = מסורת = מסורת יהודית

אנונימי
לא, אני לא מסכימה בגלל שיהודים לא אמורים ללכת לפי מנהגים ודברים דתיים שעשו בעבר ויש כאלו שעדיין עושים.
זה חסר היגיון. היהדות לא אמורה לשמר כ"כ את המסורת שלה, אם מישהו מעניין לעשות זאת - שיעשה. קבוצה שלמה של כל היהודים? ממש אבל ממש לא, יש יהודים שלא מעוניינים בשום הקשר דתי לחייהם.
א. להגיד שהיהדות לא אמורה לשמר כ"כ את המסורת שלה זאת קביעה שמתבססת רק על הדעה האישית שלך ולא על משהו 'מוצק'

ב. לא אמרתי שאת צריכה לעשות מנהגים או מצוות או דברים דתיים על סמך העבר

תקראי שוב מה כתבתי - שאני מבין מה שאת אומר שאת אומרת שעל בסיס העבר את לא צריכה או חייבת לעשות משהו היום. מסכים. אז השאלה מתנקזת לכמה חשוב לך המסורת של העם שלך באופן כללי, חלק ממנו, החיבור שלך לזהות הזאת וכדומה וכדומה לך באופן אישי כרגע כמישהי שבאה מהמסורת הזאת
אנונימי
מסורת-מנהגים שעוברים מדור לדור. אמונות הן לא מסורות. סיפורים הם מסורות רק אם יש מנהג של לספר סיפור מסוים בזמן מסוים. מסורות הן מנהגים שחוזרים, לא יותר מזה.

לקרוא את התנך זו מסורת, אבל התנך של כל עדה הוא קצת שונה, ויש יהודים אתאיסטים שלא קוראים את התנך.
התנ"ך זה ספר עם סיפורים שעליו מתבססים האמונות של העם היהודי שעוברים מדור לדור
סקיילס בחייאת תשקיע רגע שניה על מה שאני כותב

תנ"ך = סיפורים = מנהגים = מצוות = אמונות = עובר מדור לדור = מסורת

סקיילס - עדיין לא משנה. אז חלק מהיהודים יש פחות נקודות חיבור ועדיין יש
ותנ"ך של כל עדה שונה באות אחת או שתיים. זה שוני?

אתה באמת בוחר להתמקד בעיקר בשוני ועוד במיוחד שהוא זניח הרבה יותר זה מיותר

כמו שאני אביא לך כוס מים שלוש תרבע מלאה ותכעס עלי על זה שלא מילאתי גם את הרבע. למה להתמקד על החלק הזה כל כך חזק..?
אנונימי
שואל השאלה:
Happines לא אמרתי את זה (שאת צריכה לפעול כמוה בגלל שזו המסורת), אבל אני אומר שזה המסורת היהודית, מצורה עובדתית. בין אם תשמרי עליה או לא- זאת המסורת היהודית ואי אפשר להתכחש לכך. זה הלאום שלנו- הדברים הדתיים שמייחדים רק אותנו. זה הלאום היהודי..
סקיילס עידכנתי את התשובה שלי על סמך העידכון שלך - שים לב
אנונימי
שואל השאלה:
Skyless- נעזוב את זה שיש הבדלים מינוריים ולא מורגשים בכלל בתנ"ך בין עדות, אתה שוב פעם חוזר על זה, אתה מדבר מצורה נקודתית ופרטית. אך מבחינה כללית לכל היהודים יש שייכות מסויימת לתנ"ך, ואי אפשר להגיד שהתנ"ך לא קשור לעם היהודי רק בגלל שינויים קטנים בין עדות.

תסתכל על ה*כללי*
"תנ"ך = סיפורים = מנהגים = מצוות = אמונות = עובר מדור לדור = מסורת"

אנונימי: סליחה, אבל מה שאתה אומר הוא לא הגיוני. ממתי סיפורים = מנהגים? לקרוא את הסיפורים זה מנהג, אבל יש יהודים אתאיסטים שלא קוראים אותו.
שואל השאלה: אני אמרתי שאין קשר בין התנך לעם היהודי? לא. אני רק אמרתי שאין דבר כזה מסורת יהודית. אם אתה רוצה להיסתכל על "הכללי" אל תגיד את המילה "מסורת", כי מסורת היא לא משהו כללי. מסורת היא משהו ספציפי מאוד.
שואל השאלה:
יהודים אתאיסטים, גם כן, הם תמיד היו מיעוט לאורך ההיסטוריה. בגלל מיעוט אתאיסטי, נגיד שאין דבר כזה מסורת יהודית ושהמסורת לא קשורה לדת בגללם?
-_-

בלי היהודים שהיו שומרים את המצוות, לא היה עם יהודי. מה ההבדל בין יהודי לנוצרי או מוסלמי? המסורת והדברים המאפיינים אותו. מאיפה אותם דברים? מהדת היהודית.

זה כ"כ פשוט..
מה הקשר? אנחנו מדברים על מה זה הגדרה מסורת ואתה מדבר איתי על מה איתאיסטים עושים או לא
אתה דיברת על מסורת.. אמרת שמסורת יהודית זה לא בהכרח חג או מצווה וכדומה וכדומה ושונה בין עדות ואני מראה לך שלא... מסורת אותה מסורת ברובה הענק...

מה זאת אומרת ממתי סיפורים =מנהגים ולמה הכנסת לפה את הענין שאתאיסים לא קוראים אותם זה נושא אחר

סיפורים = תנ"ך אמת? התנ"ך הרי מלאה בסיפורים נכון? מאיפה מגיעים המנהגים של העם היהודי? מהתנ"ך נכון? אז זה אומר שסיפורים שווה מנהגים נכון? אז מה הבעיה?
אנונימי
שואל השאלה:
אבל רוב המסורות הם דומות. יש מעט דברים שהם שונים בין עדות. הדברים המייחדים אותם הם רבים מאשר הדברים שעושים אותם שונים, מבחינת מסורת.
מסורת זה אוסף של דברים שבונים ביחד משהו אחד שלם... יותר ספציפי מפסח, חנוכה, ראש השנה, תפילין, ברית מילה ועוד ועוד ועוד יותר מזה יש? זה לא מסורת יהודית שאתיופים אשכנזים מזרחים סינים יהודים שמרו עליה? אז זה מסורת תבין רגע את המילה שאתה כותב את הפירוש שלה ומה שאתה מגיב לנו
אנונימי
יהודי זה לאום קודם כל.
אני עושה את חגי ישראל בשביל המשפחה.
אין לי מסורת יהודית אני רק לאום. (מבחינתי)
יהיה יהודי ללא הדת בגלל שיהודי זה קודם כל לאום.
האתאיסט של סטיפס
שוב, להשמיט יהודים אתאיסטים מ"המסורת היהודית" זה להסתכל בכללי. *מסורת זה לא משהו כללי, מסורת זה משהו ספציפי מאוד*
שואל השאלה:
הלאום בא מהדת אבל.. "האתאיסט של סטיפס"
יהודי אתאיסט זה לא 'מסורת יהודית' זה קבוצה של אנשים בתוך הדבר הזה שנקרא 'העם היהודי והתרבות היהודית' שפשוט לא מתחברים לדת עצמה מה הקשר בין השניים בכלל?
אנונימי
לא. הלאום בא מהארץ (עם/עומה) שבא את חיה. לא דת ולא כלום
שואל השאלה:
Skyless אתה מסתכל על השאלה האם הם קיימו את המסורת או לא. אבל אי אפשר להתכחש שזו המסורת, וגם הם ידעו אותה.
זה שיש כאלה שלא קיימו את המסורת, לא אומר שהמסורת לא קיימת. אתה סתם מתפלסף...
לא... יהודי הגדרה לדת ממנה באת... יהודי= יהדות
לאום = אתיופי, רוסי, אוקראיני וכדומה

שני דברים שונים
אנונימי
מסורת זה ממש לא אוסף של דברים. מסורת זה מנהג ספציפי שחוזר על עצמו. הרבה מסורות קטנות מרכיבות את "דרך החיים" של האנשים המסורתיים.
אנונימי דבר ראשון שיניתי. 2 אתה טועה. הבאתי הגדרה מילונית
שואל השאלה:
טוב אז Skyless אז לדעתך - תנ"ך, תפילין, פסח, סוכות, אלו לא דברים שמזוהים עם יהודים?

ואם זה לא מסורת יהודית, או תרבות יהודית, אז מה זה?
זאת לא מסורת. זה משהו שעושים בשביל אלוהים. מטופש לעשות משהו שמהותו זה לאלוהים בעודך אתאיסט. רוב הסיכויים ששואל השאלה מתחזה לאתאיסט.
האתאיסט של סטיפס
אז אך אתה מכנה אוסף של מסורות קטנות מתוך התרבות היהודית?
המסורת הכללית היהודית? אך אתה מכנה אותה?
אנונימי
שואל השאלה:
"האתאיסט של סטיפס" רק לפי התשובה שלך אני רואה שלא הבנת את הנקודה של השאלה :)
חציל אני ואתה אמרנו אותה תשובה בכלל מה קשור עכשיו אני טועה?..
אנונימי
שואל השאלה: אבל ההגדרה של מסורת זה מנהגים שחוזרים על עצמם, ואם לא חוזרים עליהם (כמו יהודים אתאיסטים) זו כבר לא מסורת.
כי זה לא נכון. לא כתבנו אותו דבר תסתכל שנית
האתאיסט של סטיפס אם אתה עושה את זה מתוך כבוד לעם ממנו באת זה סיבה שאפשר להבין

חוץ מזה זה לא נושא השאלה הספציפית הזאת אתה עונה על משהו שדיברנו עליו בשאלה הקודמת זה לא קשור כרגע
אנונימי
שואל השאלה:
יופי, אז בא תגדיר לי מה השייכות של היהודים לתנ"ך, תפילין, סוכות או פסח נחשבת.

Skyless- אפילו אתאיסטים קוראים לדברים האלו בשם - "מנהגים". משמע שהם יודעים שזו מסורת. וכמובן שוב- צמחה מהדת. בלי דת, אין מסורת יהודית.

אתה טוען טענה מוזרה.
סקיילס - לא.. זה עדיין מסורת... אתה פשוט לא מקיים אותה... יש הבדל
אנונימי
סוכות ופסח הן מסורות אבל בגלל אירוע שקרה לפי התנך. (אף אל פי שלפי ארכיולוגיה בחיים לא קרה) זה שונה מאוד. תפילין זה משהו בשביל אלוהים וזה משהו שקרה לפי התנך
חציל אתה אמרת בתגובה שאתאיסט של סטיפס שלאום זה על סמך הארץ\ אומה עם ממנה באת - לא דת ולא בטיח

אני אמרתי שיהודי זה כינוי לדת ממנה אדם בא... זה לא לאום... לאום זה - ישראלי - אתיופי, אמריקאי - או במילים אחרות - הלאום, אומה, ארץ ממנה אדם הגיע... מה לא דומה בתשובה שלך ושלי?
אנונימי
אתה לא יכול להתעלם מהמילון. יהדות היא קודם לאום
א. על פי ארכיאולוגיה אין הוכחות שזה "לא קרה"... אין הוכחות חד משמעיות שזה כן קרה.. יש הבדלל... למרות שאת פסח אנחנו חוגגים מאז צאת מצרים... זה קודם כל

ב. מה הקשר כרגע הניסיון פרשנות שלך מאיפה באה כל מסורת... אין קשר למה שאנחנו מדברים
אנונימי
שואל השאלה:
חציל רומני גם אתה לא מתייחס לשאלה- מאיפה זה הגיע- נתון להחלטה אישית של האדם.. יש כאלה שיאמינו ככה ויש כאלה שיאמינו ככה.

אבל זה שזה לא מסורת יהודית? אי אפשר להתכחש.. מסורת של אלפי שנים. ומאיפה המסורת צמחה? מהדת.

קצת מעצבן לחזור על זה שוב ושוב..
זאת לא מסורת יהודית. זאת מסורת ביתית שעוברת מדור לדור אבל זה לא נכשב מסורת יהודית.
אז א. חציל... אתה קודם כל בעצמך כתבת שלאום זה לא דת ולא בטיח... שים לב...

ב. עצוב לי אם אתה חייב להסתמך על המילון בשביל להבדיל בעצמך על סמך המחשבה שלך לבד שדת - זה אמונה
יהדות זה השם של הדת...

לאום זה מה שמתבסס על הארץ ממנה אדם מגיע וכולנו לא הגענו מ'יהודה'... אלא כל אחד מאיתנו עבר 2000 שנה של נדודים מיהודה של פעם

מבין? אם האדם במילון לא השתמש במחשבה ביקרותית זה לא בעיה שלנו.. זה הבעיה של הכותב
אנונימי
תפילין- שונה אצל כל עדה, ולא מתקיים אצל יהודים אתאיסטים, לא "מסורת יהודית" כי לא כל היהודים מקיימים אותה.

סוכות/פסח- הם חגים, לכול עדה יש דרך שונה לחגוג אותם, (מזרחים לא אוכלים גפילטע) לכן זו לא מסורת ספציפית אחת לכול היהודים. לא, "מסורת יהודית"
אך זה לא מסורת יהודית אם זה אותה מסורת שעברה בכל מקום בעולם בין אם אתה באתיופיה או בסין או באמריקה או בתימן בדיוק? אך אם זה מתבסס בדיוק על אותו הספר או בסיס אותו הדבר בדיוק הכל?..
אנונימי
אנונימי אתה הוזה. אני בחיים לא אמרתי דבר כזה כי זה לא האמת. תסתכל שנית
וכאן אפשר לראות אנונימי שחושב שהוא יודע יותר מהמילון עצמו! מדהים
סקיילס 0- מה הקשר אם אתה מקיים אותה או לא לבין אם זה עדיין מסורת יהודית? מה הקשר?

אם לא עשית מבחן מסוים בבית ספר המבחן עדיין לא היה קיים? מה הקשר בין שני הדברים?

ועכשיו אתה אומר לי שבגלל 5% שונה בין העדות אז ה-95% לא קיים? אתה רציני איתי סקיילס?
אנונימי
שואל השאלה:
Skyless אתה נובע מהנחה שמסורת לא יכולה להיות משהו בכללי.
כבר אי אפשר להתווכח, אתה חוזר על אותם דברים. עד שלא תבין שנקודת ההנחה הזאת לא נכונה- הוויכוח מיותר.

אבל מה שאני כן יכול לשאול- אז אם תפילין, סוכות או פסח לא נחשבות מסורת יהודית, אז מה הם כן?
אתה כל הזמן מתעקש שאלו לא בהגדרה של מסורת. אז בא תגיד לי מה ההגדרה שלהם. אולי... "מסורות כלליות"?
אני לא יודע כמה פעמים אני אצתרך לחזור על זה, אם אני (ויהודים אתאיסטים רבים) לא מקיימים את המסורת, והם יהודים, אז המסורת הזו היא לא "מסורת יהודית" לא אמרתי שזו לא מסורת -_-

איך שואל השאלה אמר?
"זה כ"כ פשוט.."
תפילין זה מסורת ביתית ולא יותר.
אתה רציני איתי חציל רומני? בתור אתאיסט שההגדרה שלך היא שאתה 'חושב בצורה ביקורתית' ואתה לא מקבל אתה מה שהתנ"ך אומר רק בגלל שהוא אומר אתה אומר לי עכשיו שאתה מקבל את מה שהמילון אומר רק בגלל שהמילון אומר? אתה רציני הולך עם הטענה הזאת?
אנונימי
אם יהודי זה לאום אך נקראת הדת? אך קוראים לאדם מהדת הזאת שמגיע מאתיופיה? מה זה הלאום הזה "יהודי"? איפה הארץ ממנה היהודים האלו באו למרות שחלקם בכלל באו מאמריקה, סין, אתיופיה ועוד?
אנונימי
אף פעם לא אמרתי שהן לא מסורות. אמרתי שהן לא "מסורות יהודיות" *כי אין דבר כזה מסורות יהודיות! אתה לא תצליח למצוא משהו אחד שכול מי שמוגדר כיהודי עושה! זה לא פאקינג אפשרי! אני אפילו לא מבין על מה אתה מתווכח!***
תפילין זה מסורת ביתית ולא יותר? לא מהתנ"ך שכול היהודים המאמינים קוראים ממנה משם זה בכלל מגיע ומהפרשנות של רבנים? אתה רציני?
אנונימי
סקיילס -- אתה אומר לי שרק בגלל שאתה ועוד כמה לא מקיימים את המסורת אז כרגע לא קיים כזה דבר מסורת יהודית שזה פסחף ראש השנה ף כיפור, ברית מילה ועוד ועוד ועוד?
אנונימי
כמו שאמרתי זה לאום ואז דת
כמו שואל השאלה
"זה ככ פשוט."
שואל השאלה:
Skyless זו כן מסורת יהודית בגלל שהיא משותפת לכל מי שיהודי, ולא יותר.
השאלה אם יש כאלו שהאמינו ויש כאלה שלא, היא שאלה אחרת ואינה נוגעת לעובדה.
לא ענית לי על אף אחד מהשאלות ששאלתי אם זה כזה פשוט מה הבעיה לענות על השאלות? מה זה לאום ואז דת? איזה ארץ זאת ארץ יהודה ממנה באו ה"יהודים"? אך קוראים לדת הזאת? מה זה אז "אתיופי יהודי" "רוסי יהודי"? פשוט פשוט אז עונים
אנונימי
שואל השאלה:
לחציל הרומני, חבל שלא קראת את ההמשך.. :)

"בלאום קיימים יסודות משותפים אותם חולקים בני אותו הלאום כגון: שפה, תרבות, מקור אתני משותף, דת, ערכים, אידאולוגיה ומקור היסטורי משותף. "
טוב תשמע, אני מסביר פעם אחרונה:
נתחיל בהתחלה, מהיא מסורת?- מנהג ספציפי שחוזר מידור לדור.

מהיא "מסורת יהודית"?- מנהג שחוזר מדור לדור *שמבוצע על ידיי היהודים**
*יהודים* אתאיסטים לא מבצעים את המנהג? הוא לא מנהג *יהודי*

יש מנהג אחד שחוזר מדור לדור שכל מי שמוגדר כיהודי עושה? לא! אז בוא נגיע למסכנה: אין דבר כזה "מסורת יהודית" כי אין מנהג אחד שכל היהודים מקיימים.

אם אתה עדיין לא מבין, אני באמת לא יודע איך להסביר לך. איבדתי עיניין, אני לא אאנה לשאלה הזו יותר. תהנו:)
סקיילס שתיהיה בריא... 3000 שנה של מסורת שחזרה על עצמה רק בגלל שכמה יהודים לא עושים אותה אז עכשיו היא לא נקראת מסורת יהודים למרות שיש בסיס משותף לכולם של חגים אותו ספר אפילו הכל משותף ובגלל שחלק עושים מה שבא להם היסטורית אז אין כזה דבר מה אני אגיד לך בן אדם

באמת באמת בריאות ואושר סקיילס מכל הלב אני לא יודע אך אתה מחשב את הדברים האלו מאחל לך באמת מכל הלב בריאות עד 120
אנונימי
שואל השאלה:
אתה אומר- אם יש אנשים שמעבירים מסורות, אך חלק קטן מהאנשים לא מקיים אותם, אז הם לא נחשבות מסורות.

טוב. סליחה אבל זה טיפשי מה שאתה אומר. אפילו אתאיסטים אחרים מודעים לכך שיש מסורת יהודית.
אני לא יכול לעצור את עצמי.
אנונימי: זו הפואנטה. המסורת לא חזרה על עצמה במשך 3000 שנה! היא השתנתה אצל כל עדה!

טוב אני מכבה את הטלפון והולך לישון, ורק שתבינו, אני גר באמריקה, אצלי לא מאוחר.
סקיילס שתיהיה בריא... 5% שונה בכל עדה - 95% דומה ועכשיו היסטורית אז אין כזה דבר מסורת יהודית שזה אותם חגים של פסח, ראש השנה, כיפור, תפילין ברית מילה

אולי באמריקה ההיגיון עובד אחרת מה אני אגיד לך
אנונימי
המסורת היחידה שיש לנו זו הדת
והלאום היהודי נוצר מהדת
התפיסה שלי זה שדת מכל סוג איבדה את הנחיצות שלה לנו. היא יוצרת דברים כמו דאע"ש, ברית הקנאים והקו קלוקס קלאן. בקיצור, זוועה
שואל השאלה, בוא נתקדם קצת כי אתה בעצמך רואה שיצרת בלאגן, כלומר לא ירדנו לסף דעתך, במה בעצם אתה שואל, וחשוב מזה, מה אתה מנסה להשיג. אבל קודם שתי הסתייגויות קטנות - סקיילס, מסורת לא נקבעת לפי האם כל הפרטים מקיימים אותה, כך שזה שאתאיסטים לא מקיימים דברים מהמסורת היהודית לא אומר שאין מסורת שכזו. עזוב סמנטיקה, הכוונה ברורה. כמו כן, לאנונימי שטוען שאנחנו חוגגים את פסח מאז יציאת מצרים - זוהי כמובן טעות גדולה. יציאת מצרים (שלא באמת התרחשה, אבל זה ויכוח שונה), מתוזמנת לתקופה של 700 שנים לפני שנמצא כל זכר לחגיגת חג הפסח.
היהדות היא קודם כל לאום, ואח"כ דת, עם ישראל היה קיים עוד לפני שהגדיר את יהוה כאל המועדף עליו מבין האשפרויות הרבות שהסתובבו כאן באזור.
ויאללה שואל השאלה, בוא ניגש לעניין. יש מסורת יהודית, שכוללת דברים רבים שצוינו כאן. בלי המסורת הזאת כנראה שהעם היהודי לא היה קיים היום. להתכחש לזה זה אבסורד. נו ומה הלאה? הנה אני אתאיסט שמבין את השאלה, ולא מתכחש למסורות העתיקות של עמי. אז מה אתה רוצה בעצם? רק שנודה שזו המסורת? מי טען שלא?
ננסה לקצר תהליכים ולנחש את כוונתך ואם אני טועה מוזמן לתקן - בעצם אתה מנסה לטעון שאם המסורת היהודית היא זו ששימרה אותנו כעם במשך 2000 שנים, איך בעצם אנחנו יכולים להתכחש לה כעת, ולא לקיים אותה? אני צודק? אם לא תסביר מה כן, ואם כן, אענה לך בהקשר הזה.
המסורת היהודית באה מהדת היהודית. אין ספק. אישית, גם אם אני לא מאמינה בדת, אין לי בעייה עם מסורת. כל עוד עושים אותה מרצון, בשביל ההנאה שלנו או של בני המשפחה. אין בזה שום דבר רע. כמובן כל עוד זה לא כולל פגיעה באחרים או שטיפת מוח ודברים כאלה.
לקוסט גוד - א. קודם כל ממש לא... העולם החילוני ליברלי ממש לא הוכיח את עצמו כדבר יותר טוב דת מקדמת הרבה יותר ערכים בסיסים כמו משפחה, ילדים, עבודה וכדומה לעומת ליברליזם שממש לא נותן מענה. העולם המערבי היום הוא חסר כיוון שאין לו ממש דרך מגובשת

ב. לקחת את הדתות שמת את כולם ביחד. יהדות לא יצרה את דעא"ש ולא קו קלאס קלאן. גם הנצרות האמת לא יצרה את הקלאן אבל היא כן נוצרה על ידי נוצרים זה שגיאה


רודף אמת - א. בני ישראל היו פעם בני לאום אחד - ישראל שהתחילו מעיראק (אברהם היה עיראקי). מאז גירוש ישראל הם הפכו למגוון לאומים אבל עדיין נשארו אותה הדת אז לאום זה משהו אחד ודת זה דבר אחר

ב. פסח התחיל להיחגג מאז יציאת מצרים כשמעל מיליון איש התחילו לחגוג ביחד חג שנקבע על סמך משהו שקרה לכולם והם והאבות שלהם היו עדים לו... אין לך הוכחה שזה לא קרה לי אין הוכחה שזה כן קרה מה שכן ההיגיון שבו מיליונים של אנשים שהתחילו לחגוג משהו שהם ידעו היסטורית שקרה להם זה משהו שאני יכול לציין בעניין הזה
אנונימי
אתה לא מבין את ההגדרה של לאום - התפזרנו בין הרבה לאומים לא הופך אותנו לחלק מהלאומים האלה. הלאום היהודי נשמר לאורך כל שנות הגלות. פשוט צריך להבין שהמילה יהודי משמשת בשפה העברית לשני המקרים, דת ולאום, וזה לא מחייב שכל אדם יהיה שייך לשניהם, ניתן להיות חלק מהלאום היהודי ולא להיות אדם דתי. למה לעוות מושגים כדי שיתאימו להשקפתך?
לגבי פסח, בוא נעזוב את הויכוח הזה, כל אחד מאמין במשהו אחר, וכנראה שעובדות לא ישנו משהו בחשיבה שלך (עפ"י איך שאתה מציג "היגיון"), ובכל מקרה זה לא קשור לנושא.
רודף אמת - אה מבלבל בין מסורת ודת לבין לאום.. עם ישראל התחיל מהלאום העיראקי - אברהם היה מעיראק - התערבב דרך הילדים שלו עם עמי האזור, עם המצרים ועד שהגיע לישראל היה לאום מעורבב ובישראל הוא יצר לאום ישראלי שאנשים מעמים אחרים הצטרפו אליו ויצאו ממנו... לאחר 2 הגירושים ישראלים התערבבו עם עמים אחרים וגיירו אנשים מעמים אחרים ובגלל זה יש לך אנשים מהמסורת הישראלים מכל מקום בעולם

תחשוב שניה על מה שאני כותב שים לב רגע לדברים


לגבי פסח - אם אתה מעוניין לרדת מעניין בסדר גמור זה פחות עניין של מאמין ההסתברות שאדם אחד מתישהו בא לבערך מיליון איש והחליט להגיד להם "תקשיבו בעבר יצאתם ממצרים והייתם עבדים והייתם בהר סיני ושם קיבלתם תורה אז בואו תחגגו את החג הזה ובואו תקראו את הספר הזה שיש לי פה זה הספר של העם שלכם " ומיליון איש יחליטו להגיד "וואלה צודק" בלי שהמבוגרים שם יגידו "על מה אתה מדבר? אנחנו יודעים את ההיסטוריה שלנו מההורים שלנו וההורים שלהם" נראה לי הרבה פחות הגיוני מכל שאר ההסברים אבל סבבה נעזוב את זה לבקשתך
אנונימי
לא, זה לא אני שמבלבל. אחי זה לא עניין של דעה, תפתח מילון אם המילה לא מובנת לך.
רודף אמת אם אני קורא משהו במילון ויודע עובדתית שזה טעות אני לא בכל זאת ילך עם המילון... עכשיו בתור אתאיסט אתה עושה משהו שאסור לך לעשות הרי אתה טוען לחוסר אמונה בתנ"ך בזכות מחשבה ביקורתית נכון?

אז אם מילון אומר לי שיהודי זה לאום למרות שרק האבות שלנו הגיעו באמת ממלכת יהודה הקדומה ולא אנחנו ולא האבות שלנו שהתפזרו בעולם (ומשם השם יהדות כי השם המקורי זה פשוט ישראלי וישראלים) אז אני יודע שהמילון טועה... תחשוב שניה על מה שאני כותב לך פה אל תדבק לסמכות בלבד
אנונימי
מילון זה לא תנ"ך ואפילו לא אנציקלופדיה. זה ספר שמסביר את משמעותן של מילים. קצת יומרני לטעון שאתה מכיר את השפה העברית טוב יותר מכותב המילון (פעמיים כתבת יודע, וגם הוספת עובדתית - מאיפה אתה יודע, ומהן העובדות?). כמו שאמרתי קודם, אתה סתם מתעקש זה לא עניין של דעה. זו משמעות המילה בשפה העברית, אולי אתה מחפש מילה אחרת עם משמעות אחרת, אבל הלאום שלי ושלך הוא יהודי.
תקשיב בן אדם... המקור של חלקנו הענק הוא בארץ ישראל הקדומה.. זה המקור... לפני 2000 שנה גורשנו כמעט סופית מפה והתפזרנו בעולם... בזמן הזה גיירנו אנשים מכל מיני מוצאים ודתות והפכנו לאמריקאים, אתיופים מרוקאים, תימנים ועוד. הדת נשארה אותה דת

קח את ההיגיון הזה שלא תוכל לסתור ותראה אך אתה מסביר לי את העניין הזה
אנונימי
אני לא סותר את מה שכתבת (וזה לא היגיון, אלא תאור של המקרים שאין מהם שום הסקה לוגית, לספר שקמתי בבוקר צחצחתי שיניים התלבשתי ויצאתי לעבודה, זה לא היגיון אלא תאור הדברים. אחי תבדוק את ההגדרות של מילים), רק לא מבין איך זה קשור ללאום היהודי של כולנו.
אתה לא תוכל לקחת מילה ולשנות לה את המשמעות ולא משנה איך תנסה להסביר את זה. אתה פשוט טועה ואתה צריך לקבל את זה. אתה יכול להציג את כל הרעיונות שלך, ולפתח איזו מחשבה שתרצה, ועליה נוכל לדון כמה שבא לך, אבל את השפה העברית אתה לא יכול להמציא מחדש (אגב, זו כולה מילה, למה אתה נדבק דווקא אליה כדי להסביר את דעותיך? אין קשר לשאלה, או לדיון שהתפתח, אתה פשוט מתווכח על משמעות של מילה - לא הבנתי).
כי אתה אומר שיהדות זה לאום.. אני מסביר לך שזה לא. מסביר לך שזה התחיל בתור לאום ואחרי הגירוש הפך לבעיקר דת. לא אמרת שום דבר כרגע שגורם למה שאני אומר לא להיות נכון...
אנונימי
אתה לא מסביר, אתה ממציא. אם תבין את משמעות המילה, תבין את הטעות.
אז עכשיו אתה טוען שהמצאתי שיהודים גורשו לפני 200 שנה מישראל והתפזרו בכל העולם והתערבבו עם לאומים אחרים..?
אנונימי
תגיד יש מצב שאתה בכלל טרול? אתה לא ממציא את הגירוש (איזה בר דעת יטען את זה?!), רק את זה שהגירוש מבטל את הלאום שלנו. יהודים לא "התערבבו" עם לאומים אחרים, הם חיו בתוכם. הדת והמסורת היהודית (בעיקר בנושא התבוללות) שמרו עליהם שונים, והכמיהה לחיות כולם יחד במקום אחד (לשנה הבאה בירושלים הבנויה, מכיר?), עונה להגדרת הלאום. פירוש של מילה, זה הכל. לא הבנת את הפירוש נכון, זה הכל.
הם התחילו בתור עיראקים מחרן (עיראק היום) התערבבו עם כל מיני מוצאים. הגיעו לישראל ונקראו ישראלים. גורשו מפה והתערבבו עם אתיופים מרוקאים ועוד ובגלל זה יש לך מגוון גדול מכל הלאומים והמוצאים ואתה לא מבין מה אני כותב לך כאן בצורה הכי פשוטה שאפשר? שתיהיה בריא..
אנונימי
אני מבין מה אתה כותב, וכולם שייכים ללאום היהודי.
יא אללה אתה כאילו קורא את ההודעות שלך בכלל ולא מה שאני כותב... אני בספק שתוכל לחזור על מה שכתבתי זה נשמע אולי מפגר אבל אני באמת עד כדי כך בספק אם אמריקאי אשכנזי מת נראה לך בעל מראה מזרח תיכוני עיראקי כמו שהיה לאברהם אבינו באמת משהו פה לא בסדר בצורה רצינית..
אנונימי
מה הקשר בין לאום למראה חיצוני?
אתה רציני? תגיד לי מה זה בשבילך מוצא ומה זה בשבילך לאום מבחינת הגדרה?
אנונימי
עדיין לא הבנת שאין דבר כזה בשבילי ובשבילך במשמעות של מילים?
יש הגדרה למוצא ויש הגדרה ללאום, זה אתה שמתווכח עם המילון, לא?
תן את ההגדרה רגע מאיפה שבא לך מה זה מוצא מה זה לאום
אנונימי
אחי, אני מוותר, זה חסר טעם. עברית שפה קשה, אבל לא עד כדי כך.
רודף אמת עזוב בחייאת אתה יודע מצוין אם היה לך תשובה ועכשיו ההגדרה שלך ללאום או מוצא לא מתנגשת עם התשובות שאתה נותן לי עכשיו אתה יודע מצוין שהיית מציין את התשובה עזוב בחייאת אתה סתם עונה ולא חושב
אנונימי
כן, ברור. אני סתם עונה, בגלל זה אתה עדיין כותב "הגדרה שלך" ו"התנגשות" עם תשובות. מדובר במשמעות של מילה, לא בדעה, ולא בהגדרה אישית. ניסיתי להסביר לך, אבל אני לא אחראי על ידיעת העברית שלך. אין לזה שום קשר לשאלה כאן או לדיון. אתה יכול להגדיר את עצמך כחסר לאום, או על פי המוצא של הוריך, זה פשוט לא יהיה נכון, ולא עניין שלי.
לא אין קשר.. כי זה נשמע שאתה לא יודע מה זה לאום מה זה דת ומה זה מוצא אחרת היית מפרט עכשיו 2 שניות מה אתה מגדיר בדיוק כל אחד מהם בלי בעיות כי ההסתמכות היחידה שלך היא "זה כתוב במילון" זהו. אין מחשבה מעבר על מה שאתה כותב. כמו אדם מאמין שאומר "התנ"ך אמר" ואתה תגיב - אז מה אם התנ"ך אמר אתה לא חושב בעצמך גם?

מאוד פשוט - הבאת הגדרה לא הגיונית ליהודי... ניסיתי בצורה פשוטה להסביר לך מה ההבדל בין דת.. ללאום... ואתה לא יודע להביא לי אפילו את ההגדרה ללאום בכלל..

בסדר.. שיהיה לך בהצלחה..
אנונימי
הפוך גוטה, הפוך
לא ידידי לא הבאת אפילו הגדרה למה זה מוצא ולאום בכלל זה אומר שתהחמקת מהתשובה.. אל תנסה לפנות לחוסר ביטחון של אנשים מסוימים בהבנת הנקרא על מנת לגייס אותם לצד שלך בדיון על זה שאתה מנסה להישמע מאוד בטוח בעצמך.. מי שיכול לקרוא להבין שלא הגדרת מה זה לאום או מוצא או הגדרת רק מה זה יהודי והתחמקת מהתשובה מראה שאתה לא בדיוק מבין מה אתה אומר ואתה מתבסס על הגדרה ליהודי במילון שזה שקול לדתי שיתבסס על התנ"ך למשהו בתור תשובה בלי שהוא בהכרח יבין את התשובה שהוא נתן...
לא גוטה ולא בטיח
אנונימי