23 תשובות
תקפצי בחבל זה כיף לפחות לי או שתמצאי משהו אחר קליל כזה שהוא כיף לך שלא יגרום לך להרגיש כאילו את ממש עושה ספורט
או שתמצאי מוטיבציה לעשות אשכרה ספורט לא יודעת
אנונימי
80 אחוז מהרזיה זה תזונה.
אני ירדתי קרוב ל15 קילו רק עם תזונה בריאה :)

את יכולה לשלוח לי הודעה בפרטי אם את רוצה.
שואל השאלה:
אתה מודע לעובדה שזה לא ממש בונה אותי אלא יותר מוריד אותי?
אנונימית
תאמ'ת אני ירדתי רק בגלל אנשים כמו אנונימי ומגיע להם שאפו בגלל זהם העלו לי את הרצון בכך שהם ירדו עלי רציתי להיפטר מהשומן בגלל כמה שירדו עלי ועכשיו אני מודה להם.
אנונימי
אבל היא ממש לא שמנה למה להוריד סתם למה להפחיד למה לזלזל?
אנונימית שמנה
הייתי ממליצה לך ללכת לדיאטנית/תזונאית ולמומחה כושר שיוכלו להמליץ על הדבר הטוב ביותר עבורך לפי הקריטריונים האינדיוידואלים שלך... לדעתי דעה של מומחה שרואה אותך מול עייניו ובודק אותך היא יותר מועילה... בהצלחה;)
^ אני לא יכול להוציא סתם כסף על מומחה כושר. בבקשה יש למישהו תפריט שהוא יכול להביא לי ואני גם יצא ממנו שבע ולא רעב.
אנונימי
לשאלתך: את יכולה לנסות ללכת לדיאטנית ולראות סרטוני מוטיבציה.. אבל בשביל דיאטה קודם כל המוטיבציה וצריך שזה יבוא מהרצון שלך ולא מהרצון שאמרו לך לרדת תאכלו 3 ארוחות בריאות ביום חלבונים בערב הליכה /ריצה או ספורט אירובי אל תמהרו לחדר כושר קודם תתחילו אימון 30 דקות כמה פעמים שאתם יכולים 2 3 4.. ארוחות ביניים רק 2 עדיף תורידו מתוקים בלי מטוגן ובצקים 3 פירות ביום לגוון סוגי ירקות באוכל אל תאכלו כמות גדולה אם זה אורז אז שני כפות ומים הכי חשוב לשתות מלא מלא מים זה עוזר לחילוף חומרים! אבל שוב כל אחד זה שונה בשביל דיאטנית צריך בדיקות דם בשביל המצב הבריאותי שלכם ולהתאים תפריט
יש מישהו שיכול לשלוח תפריט? או שכולם החליטו לתת מוטיבציה. אני לא רוצה לצאת כפוי טובה אבל זה לא עוזר שאתם רק יורדים על שניר ומנסים לתת מוטיבציה כי זה לא עוזר לאף אחד מהקהילה השמנה כמוני לדוגמא. מוטיבציה יש לכל אחד שמן כמעט אבל מה שאין זה דרך איזה דרך אפשר לרדת במשקל איזה אוכל יעזור לי יותר ומאיזה להימנע למישהו במקרה יש רשימה?
אנונימי
לאנונימי שצריך תפריט...
אתה צריך להבין שתפריט זה משהו שהוא אינדיוידואלי לפי הקריטריונים שלך... כל אדם יש את התזונה שלו... אני יכולה לתת לך תפריט אבל לי הביאו אותו ע''פ מה שאמרו שמתאים לי... ככה שאתה צריך להבין שיכול להיות שלך זה יעזור/לא יעזור
שואל השאלה:
לא הלשנתי על אף אחד
אנונימית
היא לא הלשינה זאת הייתי אני!
אנונימית
בקשר לספורט, יש מלא סוגי ספורט שונים ואם תמצאי אחד שאת אוהבת זה כבר ייתן לך מוטיבציה. כדי להוריד שומן, לפני שאת מתחטבת, את צריכה לעשות אירובי: שחייה, ריצה, אופניים, זומבה, כל דבר שמעלה את קצב הלב לפחות 4 פעמים בשבוע. רק לאחר כמה חודשים שאת מורידה את השומן את צריכה לבנות חיטוב.


בקשר לתזונה, אני לא מאמינה בדיאטות ועם זאת אני לא יודעת אם השיטה שאני ממליצה טובה להורדה במשקל. אני רק יודעת שזו שיטה מצליחה מאוד בכל העולם.


אכילה נקייה זה אוכל אורגני, מלא, טרי, מבושל בהשוואה לטיגון, לא מעובד ולא משומר, בושל בבית כמה שיותר. הפוקוס הוא על פרוטאין, פחמימות מורכבות, ירקות ופירות, מוצרי חלב ללא הורמונים, קטניות, בשר לא מעובד ושומנים בריאים.


שיטה זו מאוד פופולרית כיוון שהיא בין היחידות שבאמת בריאה, טעימה, וקל להתמיד בה. זוהי אינה דיאטה אלא דרך חיים.


מה לעשות?
1) להפחית במלח בעת הבישול כמה שאפשר ולנסות לתבל עם עשבי תיבול ותבלינים, להפחית בשומן טראנס שמצוי בקוראסונים וחמאה וגלידות וג'חנון וג'אנק פוד, להפחית במוצרי חלב וכשקונים לוודא שהחיה לא הוזרק לה הורמונים (חלב אורגני, גבינה אורגנית וכו'), להפחית בשר ל2-3 פעמים בשבוע וכשקונים לבדוק שהוא טחון במקום וגדל על עשב בלבד, להפחית בסוכר שמצוי בקינוחים ומאפים וממתקים וסודה.


2) לצמצם את הלחם הלבן, הבצק הלבן והסוכר הלבן לטובת אוכל בריא באמת: דגנים מלאים, קוסקוס מלא, פסטה מלאה, קינואה, בורגול, כוסמת, דוחן, שיבולת שועל (אגב אורז מלא איננו בריא כי התגלו בו רעלים). בחנויות יש נטייה סתם להדביק על מוצרים תווית של "אורגני" אבל זה לא תמיד נכון, הסתכלי ברשימת המרכיבים מאחורה כדי לראות האם כתוב "קמח מלא", "דגנים מלאים" וכו', והאם גם כמויות הסוכר פחותות.

השורה האחרונה תקפה גם ללחם שחור, יש כאלה שמוסיפים לו ממתיקים שמעניקים את הצבע השחור אבל הלחם בעצם עשוי מקמח לבן, לכן כדאי לקנות לחם שחור רק כשיש לו עטיפה (שכמובן עליה כתובים המרכיבים הרצויים, 100% קמח שיפון לדוגמא).


3) לבנות את הארוחות לפי בסיס דגים, קטניות, אוכל מלא וירקות (לעיתים רחוקות בשר).
הצעה: לחם מקמח שיפון+ירקות פרוסים שיהיו לצד אבוקדו עם לימון *או* חביתה עם פטרוזיליה, בצל, גמבה ועירית מטוגנת בשמן זית. האופציה הזאת טובה לארוחת בוקר וערב מהירה, משביעה וטעימה. אופציה נוספת זה חלב אורגני עם שיבולת שועל *או* דגנים מלאים.

לצהריים: בשר רזה כמו חזה עוף\בשר אדום, *או* אוכל מלא כמו בורגול מהרשימה למעלה, *או* דגים. רצוי להוסיף קטניות אורגניות (שעועית, אפונה, עדשים, וכו') וסלט עם שמן זית. אל תשכחי שבריא יותר לבשל מאשר לטגן.


4) נשנושים בריאים: פופקורן, ענבים קפואים במקום ארטיק, עוגה מקמח מלא, שוקולד מריר לפחות 70%, חומוס, ופיצוחים. במסיבות אל תגזימי ותרשי לעצמך להתפנק עם חטיפים וממתקים ושתייה מוגזת. פעם ב זה בסדר.


5) להגדיל את צריכת המים ל8-10 כוסות ביום. אם זה משעמם אפשר להוסיף פלחי מלפפון, תפוז, לימון, נענע וכו'. מי קוקוס זה גם בריא.


חשוב לציין כי התהליך הזה יקרה בהדרגה, ו תוך ניסוי וטעייה, ותוך כמה חודשים+, ואת לא יכולה ליישם הכל בהתחלה כי זה יהיה קשה.


תתחילי לאט עם 2 הרגלים חדשים, תקחי את הזמן בסופר לקרוא את הגב של המוצרים, תסתכלי מסביב אם יש מחלקה אורגנית, אל תזרקי את כל מה שיש במקרר בינתיים, ותתנסי במתכונים שונים ומאכלים חדשים. יש באינטרנט מלא מתכונים של אכילה נקייה "clean eating".


לדעתי השאיפה הנורמלית היא 80% בריא ו20% לא בריא ולעיתים רחוקות אוכל ממש מושחת. זה לא הגיוני למנוע מעצמך לאכול ג'חנון אם זה הפייבוריט שלך סתם דוגמא אבל כן כדאי להגביל את זה לפעם בשבועיים.


וכשאת אוכלת תפוחי אדמה נסי להגביל את עצמך ל5 ריבועים קטנים או 5 צ'יפסים כדי לא להגזים. מינון זה הדבר הכי טוב לעשות, לא מכירה בן אדם שמונע מעצמו אוכל לגמרי לגמרי ומצליח בזה. הפוך זה רק יגרום לך לרצות את זה עוד יותר.


שיטה נוספת שאפשר לשלב הינה ההחלפות, לקחת מאכל לא בריא ולהחליף אותו במאכל עם פחות קלוריות, פחות כימיקלים ופחות סוכר\מלח.


נסי להחליף מלח רגיל במלח הימלאיה (אותו טעם אגב), חלב רגיל בחלב עיזים, מיץ פירות בפירות שלמים, טורטיה בחסה, תפוחי אדמה בבטטה, סוכר לבן במייפל טהור, אורז לבן באורז כרובית, שמן רגיל בשמן זית, יוגורט מסוכר ביוגורט טבעי. יש עוד מלא באינטרנט ואפילו, אם את אוהבת לאפות, יש כמויות מדויקות של החלפת קמח לבן בקמח מלא וכו'.


בהצלחה! אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור :)
שואל השאלה:
שוקולד לנצח תודה רבה עח ההשקעה חבל שנגמרו לי הפרחים :)
ועוד שאלה אחת קטנה את השתמשת בשיטות האלה וירדת?
אנונימית
מטומטמים לא מתים הם מתחלפים :)
אני לא צריכה לרדת במשקל כי הוא תקין אבל כן לקח לי שבועיים (אחרי אימונים של כל יום!) לראות פסים יפים בצדדי הבטן :)

וגם יש לי יותר אנרגיה ואני שבעה יותר מהארוחות (כי הרי כל הקמח הלבן והבצק הלבן לא משביעים באמת את הבטן ומרגישים רעב אחרי שעה, שעתיים)
שואל השאלה:
לא התכוונתי להעליב ולהגיד שאת צריכה פשוט רציתי לדעת אם זה באמת עובד תודה רבה
אנונימית
ממש לא, איפה ראית שנעלבתי? :) בכלל לא! :) זאת שאלה לגיטימית לגמרי
את מוזמנת לקרוא באינטרנט ביקורות של אנשים על אכילה נקייה ולראות אם הם הצליחו לרדת במשקל :)
שואל השאלה:
תודה רבה :)
רק רציתי לציין שלא באתי כדי להעליב
אנונימית
אני לא מדריכת כושר אבל הליכון יעזור לך לרדת מהר במשקל. אם אין לך את התקציב תעשי הליכות לפחות 3 פעמים בשבוע, תצאי עם אוזניות ומוזיקה כדי שזה יהיה כיף יותר ואחר כך תעברי לריצות.
חטיפים ממתקים קולה דברים מטוגנים מקדונלס וכאלה אל תאכלי בכלל ואם ממש קשה לך תאכלי פעם בשבוע בכמויות קטנות
תאכלי 3 ארוחות מסודרות ביום ובלי הרבה קלוריות. אם תהיי רעבה בין לבין תאכלי ארוחת ביניים כמו פרי או חטיף אנרגיה.
את הלחם הלבן תחליפי בלחם מלא, ותימנעי מאכילת פחמימות ריקות כמו עוגות, בורקסים, פיתות, דגני בוקר וכדומה תחליפי בפחמימות מלאות כמו ירקות.
תאכלי בשר רזה כמו חזה עוף.
פתרונות שגם מחטבים וגם שורפים המון קלוריות:
לרקוד זומבה שורף 600-800 קלוריות בשעה שזה המון, וזה ממש קל וכיף.
לקפוץ בחבל (אפילו עשר דקות), ספינינג, כדורסל, קיקבוקס, שחייה, טניס, סקוואש
תזכרי שהכל תלוי בכוח הרצון שלך, אם תרצי להרזות את תרזי!
בהצלחה
אה ותשתי הרבה מים
אנונימית
לשאלה: תנסי לצאת להליכות, להירשם לחדר כושר ולאכול באופן מסודר יותר ובריא יותר.
ואני פשוט בהלם מהשניר הזה, אני מקווה שלא הקשבת לאף מילה של הילד הזה.
נ. ב. פעילות אירובית יותר מ30 דקות פוגעת בלב, אז תתחילי מ10 דקות ותבני לאט את הקצב שלך :)
אם היא תנסה להתחטב עכשיו היא לא תרזה! אלא פשוט תבנה חיטוב על השומן והוא יישאר ^^
זה שני דברים שונים