5 תשובות
אני מניחה שאם את מעלה את השאלה הזו,
זה אינו מצב "נורמלי" עבורך.

באופן עקרוני, יש אנשים שפועלים בקצב איטי מטבעם, ונוטים להיות יותר סטאטיים, ולהעדיף שקט ורוגע על פני פעילות בלתי פוסקת :)

אם מטבעך, אינך כזו.
אם את רגילה להתנהל בפעלתנות ותחושת הכבדות שאת מתארת היא חדשה
יכולות להיות לכך מספר סיבות

1. שינוי מהותי בשעות השינה (כמות שעות שינה נמוכה מדי, או גבוהה מדיי - עלולה להביא לעייפות מוגברת) כמו כן.. שינויים בהרגלי השינה - למשל הקדמת שעת ההתעוררות בבוקר לאחר התחלת עבודה חדשה וכדומה - גם דברים אלה משפיעים מאוד על רמת העייפות וץחושת הכבדות

2. שינוי במצב הרוח, אם אירע משהו שגורם לך לדכדוך, אם את מתמודדת עם קשיים רבים בזמן האחרון ועוברת תקופה קשה - זה יכול להסביר מצב רוח ירוד ובהתאם גם עייפות וצורך להיות במנוחה.

3. שינויים הורמונליים תקופתיים בעקבות התפתחות הגוף או לקיחת תרופות\כדורים כלשהם יכולים גם הם להשפיע הן על מצב הרוח והן על מידת העייפות

4. מחסור בויטמינים או ברזל, אלרגיות לסוגי מזון

אני מאמינה שיש סיבות נוספות לכך, אבל אלה הנפוצות ביותר.

מה אפשר לעשות?
זה תלוי ממה נובעת הבעיה לדעתך.. לכל אחת מהסיבות שפירטתי, יש פתרונות שונים
שואל השאלה:
קודם כל תודה רבה על התשובה
אני כל הזמן ככה ואני לא רוצה להיות ככה
אני פשוט טיפוס כבד כזה
יושבת על הספה לדוגמה כשאני באה להתארח ומעדיפה לא לקום
אנונימית
בשמחה :)

אם את טיפוס כזה
אז אין לך אלא לקבל את עצמך ולאהוב את עצמך כפי שאת :)

אם בכל זאת את רוצה לעשות דברים שיובילו אותך להיות מעט יותר נמרצת:

1. יש שינויים בתזונה שאת יכולה לעשות כדי להיות מעט נמרצת יותר ובעלת אנרגיה. אולי את זקוקה לשינוי המזונות שאת צורכת.
2. אם תתחילי לעשות אימוני ספורט באופן קבוע - אני מאמינה שתרגישי הבדל גדול ברמת האנרגיה שלך (בהתחלה, כשהגוף עדיין לא רגיל - זה יעייף אותך מאוד. אך לאט לאט ככל שהכושר הגופני ישתפר - תראי שזה נותן המון אנרגיה)
3. דאגי לישון שעות קבועות ומספיקות
4. אם תמצאי משהו שמרגש אותך ומעניין אותך - יכול להיות שזה יגרום לך להיות פעלתנית יותר
5. נסי לחפש חברים\חברות שעושים פעילויות שתוכלי להצטרף אליהן
6. בדקי עם רופא המשפחה אם יש מצבים רפואיים שיכולים לגרום לך להיות כזאת. (למשל יש חולי צליאק, שלא מגלים את מחלתם כי היא מתבטאת בתשישות בלבד)

מאחלת לך שנה טובה ומתוקה
זה מאוד קשור למצב הנפשי שלך ולהלך רוח איתו את נמצאת
תקופה קשה או בכלל קשיים ישר מטביעים חותמם על התחושה הזאת
הכל בסופו של דבר מתחיל מהראש ואז עובר לשאר הגוף
נראה שהליכה כל יום במרחב הפתוח הכרחית עבורך
גם יוגה תתן לך משהו חדש ומרענן
בכלל, סדר יום קבוע עם פירוט לרמת דקות של מה שאת עושה
גם עשיית טוב לאחרים תתן לך מרץ שלא נגמר
שלא לשכוח גם אכילת אוכל בריא
וכן אומנות לחימה שיהיה מצוין

כל טוב
אולי זה דיכאון או דיסטימיה. גם אני ככה לפעמים נראה לי