35 תשובות
אם אימך אינה יהודיה זה לא נחוץ לכל הדעות
שואל השאלה:
עברה גיור אז יהודיה
אנונימית
מסכימה.
יהדות זה לא טוב.
עושים דברים כל החיים בשביל מישהו דמיוני ולא מקבלים כלום בתמורה.
בכללי כל הדתות לא נחוצות, הם הומצאו כי האדם לא יכול להתמודד עם המציאות, הדת כל הזמן מגבילה את האדם, מונעת ממנו לעשות דברים
מסכים איתך לגמרי!
שואל השאלה:
המון לפני. אני גם בת. ז יהודיה
אנונימית
תעמיקי ביהדות ותביני שאין חכמה גדולה יותר מהדת הזו. לא לנפנף ולהגיד "מוזר" כשאת בעצם בקושי יודעת מהם חמישה חומשי תורה
שואל השאלה:
העמקתי ביהדות ואני יודעת טוב מאוד בדיוק כמו המאמינים ההדוקים. ובגלל זה עשיתי מסקנה שזה סתם בשביל מי שאין לו מה לעשות וחוקים משלו לשמור עליהם.
אנונימית
אז בואי תגידי לי מה את יודעת:)
קצת, בגדול. אשמח לשמוע!
שואל השאלה:
זה לא שוק הכרמל ואני לא אוכיח לך שאני יודעת- כמו שאני לא אוכיח לך שאני טובה במתמטיקה, אבל זה לא העניין.
את יכולה לקרוא באינטרנט מידע אם את רוצה- אני ביקשתי לשמוע משהו אחר בתגובות ולא לעשות פה חוג דת ותנ"ך וערכים.
אנונימית
סבבה. בהצלחה בחיים.. מקווה שתביני את היהדות כמו שהיא באמת..
התגיירה לפני שנולדת? התגיירה ולא קיבלה עליה מצוות? אם התשובה על אחת מהשאלות האלו לא יתכן שאינך יהודיה ואת צודקת לכל הדעות. במידה ואת יהודיה לדעתי גם כן יש צדק בדברייך, צריך להבין שחוקים מבוססים על תרבות כמו בחוק הישראלי למשל שדברים משתנים בהתאם לתרבות, יתכן שחוקי היהדות היו מתאימים לזמן שנכתבו בהתאם לרוח התרבותית אבל היום הם פחות שייכים, כך שהתובנה שלך בחלט באה ממקום אמיתי, על זה מבוססת הקונסרבטיזם והרפורמה ביהדות, האורתודוקסים יגידו שאמנם צריך לשנות אבל אין לנו בר סמכא שיכול לעשות את זה.. גלות מה לעשות..
היא לא התגיירה (כי אז היא הייתה חייבת לקבל עליה עול מצוות) אבל את יהודייה כי יהודי זה מי שאבא שלו יהודי ולא נראה לי שהעמקת סתם ריפרפת החלטת שקשה וויתרת והחלטת לעבור למחנה האתאיסטי סיפור חייו של כל אתאיסט.
החוק בישראל והיהדות המקובלת קובעת שזה לא לפי האב
שואל השאלה:
בסדר אתה יודע כמובן טוב יותר ממני אם אמא שלי התגיירה או לא, אם אתה מדבר על מחנות אז אני דווקא רואה את היהודים כמחנה קייטנת קיץ. רפרפתי? אוקיי אתה יודע יותר טוב כמובן. אין מה לעשות אתה פשוט מכיר אותי יותר משאני את עצמי.
תאמין או לא אבל ה' לא יאהב אותך פחות אם תאכל שרימפס וחזיר- זה בשורה התחתונה
אנונימית
כמה שטויות אני נטשתי את דת ההלכה הרבנית מהתורה יהודי הוא מי שאביו יהודי הוכחה?
"וַיֵּצֵא בֶּן אִשָּׁה יִשְׂרְאֵלִית וְהוּא בֶּן אִישׁ מִצְרִי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּנָּצוּ בַּמַּחֲנֶה בֶּן הַיִּשְׂרְאֵלִית וְאִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי: וַיִּקֹּב בֶּן הָאִשָּׁה הַיִּשְׂרְאֵלִית אֶת הַשֵּׁם וַיְקַלֵּל..."
כאמור בן איש מצרי ואמר שאמו משבט דן ואביו איש מצרי יצא מבית דינו של משה והחל לגדף את הקב"ה מה נראה לך אמר לו משה שהוא יהודי או לא.
1. היהדות המקראית מדגישה לאורך כל הדרך את האב כממשיך היהדות ולא האם. הכתוב מדגיש: 'ויתילדו על משפחותם לבית אבותם' (במדבר, א; 18). לעובדה זו לא צריך ראייה משום שכל הקורא בתנ"ך ימצא אך ורק יחוס בין אב לילדיו ואילו האם, על פי רוב, אינה מוזכרת כלל. ראה למשל את יחוסו של דוד המלך:

"וְאֵֶת הולְדת ָרֶץ ֶרֶץ הולִיד אֶת חֶצְרן: וְחֶצְרן הולִיד אֶת רָם וְרָם הלִיד אֶת עִַמינָדָב:

וְעִַמנָדָב הלִיד אֶת נַחְשוןן וְנַחְשוןן הולִיד אֶת ַשלְמָה: וְַשלְמן הולִיד אֶת ֹעַז בֹעַז הולִיד אֶת עבֵד: וְעֹבֵד הולִיד אֶת ָישי וְַי הולִיד אֶת ָדוִד" (רות, ד). (ובועז הרי נשא את רות המואביה)

ואם תמשיך את שושלת דוד תמצא שדוד נשא את מעכה בת תלמי מלך גשור וממנה נולד אבשלום (שמואל ב, ג; 3), אז מה אבשלום בנו של דוד
ומה עם בניו של שלמה הרי רוב בניו של שלמה היו גויים עם היהדות לפי האם
לא מסכימה. לא חייב להאמין באלוהים או לשמור כשר. ישראל היא מדינה יהודית ולדעתי נחמד שיש לאן להשתייך. גם החגים לא רעים. זה שאבא שלך רוצה שתשמרי כשר זה לא אומר שהיהדות זה דבר מוזר ולא נחוץ.
יפה שאתה מעתיק מדעת אמת של ירון ידען ואולי מאוד מקומות.. בכל מקרה הרוב היהודי קיבל את התורה שבעל פה שקבעה שהולכים לפי האם
אני גם קיבלתי על עצמי עד שהבנתי כמה טמבל יצאתי ומה התורה שבעל פה לא אמורה לסתור את התורה שבכתב? אם אינך מבין עדיף שתשתוק ולא תצא כסיל אין לי בעיה איתך גם אני הייתי תמים כמוך אבל לידע כללי היהדות היא לפי האב ולא האם.
רק אמרתי שאתה מעתיק יפה לא הבנתי למה נפגעת? חח
ולעצם העניין הראיה מבן הישראלית אפשר להפריך שקראו לו בן הישראלית ולא הישראלי כדי לא לקרוא לשניהם ישראלי ואז נתבלבל בין השנים וזה פשוט..
לגבי ויתילדו על משפחותם לבית אבותם והיחוס של דוד ועוד זה בגלל שהולכים אחרי האבא לענין השבט.
לגבי אבשלום הוא אכן היה יהודי משום שאמו מעכה התגיירה.
ואותו הדבר לגבי בניו של שלמה אם תמצא שהם היו יהודים כנראה שאמם התגיירה ואם היא לא התגיירה אתה צודק שהם לא יהודים..
ועכשיו סתם מעניין מה הביא אותך לחשוב שיצאת טמבל בזה שקיבלת על עצמך את התורה שבעל פה?
שאתה בעצם אמרת שהתורה שבעל פה סותרת את התורה שבכתב
ומה זה אומר זהוא גידף את ה' כי בא לו? אל תיתמם אתה יודע את התשובה אני ישמח מאוד לתת לך הרבה דוגמאות בפרטי על התורה שבעל פה.
גם רות לא התגיירה ואחי אני לא נעלבתי מזה שציטטתי למרות שזה לא היה ממה שאמרת אלא מהרב שרון שלום.

אחי תבין שהתורה שבעל פה היא המצאה.
עריכה: טעות שלי
אם לא היו בזה כל כך הרבה התחכמויות זה היה מדע טילים
טעות שלי הבאתי ציטוט לא נכון אני יביא בהמשך את הנכון.
הרב שהזכרת (אתיופי), הוא אורתודוקס פרוש ולא קראי..
לגבי הקללה לא כתוב מה היו המניעים שלו..
לגבי הגאולה לפי מה שראיתי, מתוך דבריך אפשר למצוא תשובות..
(אני בנתיים לא יכול להגיב בפרטי כי אין לי מספיק פרחים, אבל אם אלוהים הוא לא כל יכול זה לא סותר שום דבר בתורה שבעל פה ממה שידוע לי).
בקיצור, לא מצאתי הוכחה נגד מהמקרא ואני מחפש הרבה זמן כזאת (כן גם עין תחת עין ו 40 ילקנו לא יוסיף הם לא הוכחות), ואני לא בטוח למה אתה מתכווין שזה המצאה ומה הבעיה בזה, אבל אין לי כוח להשקיע בזה עכשיו אז מבחינתי תם הויכוח.

נכון הוא פרושי ומה זה קשור זה שהוא אתיופי? אבל מדבריו ניכר שהתורה שבעל פה שאומרת שהיהדות לפי האם והמקרא שאומר שזה לפי האב סותרים אחד את השני כך שאחד מהם חייב להיות לא נכון והמקרא בטוח נכון אז התורה שבעל פה היא השטות
כן אבל עם התורה שבעל פה אומרת שאלוקים לא כל יכול זה סותר את מה שאומר התנך שהוא ברא את הימים ואת האור אחי אתה בכלל יודע איזה בור אתה יוצא שאתה אומר שזה שהגמרא אומרת שאלוקים לא כל יכול זה לא אומר שהיא לא נכונה רוצה סתירות בן המקרא לתורה "שבעל פה" קבלרבי נחמיה אומר כי פרעה לא נספה ביחד עם חילו (מכילתא דרבי ישמעאל) (1), אף על פי שבשמות י"ד 28 (ובמזמור קל"ו 15) ברור מההקשר כולו כי המים כיסו את פרעה על כל חילו ואפילו "אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר" (מזמור ק"ו 11).
חז"ל מלמדים כי משה לא מת (בבלי, סוטה י"ג ע"ב; (2) ספר "משך חכמה", פרשת וזאת הברכה; וספר "דף על הדף", כתובות), למרות שבדברים ל"ד 5-6 כתוב במפורש כי משה מת ונקבר בארץ מואב.
בתלמוד נאמר כי 3 שעות ביום יושב הקב"ה "ומשחק עם לִויתן" (בבלי, מסכת עבודה זרה ג' ע"ב). למרות שאם קוראים את מזמור ק"ד 25-26 ברור לגמרי כי כוונת הפסוק "לִוְיָתָן זֶה־יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק־בּוֹ", היא לכך שהלויתן משחק בים (המילה 'בּוֹ' מכוונת למילה 'הַיָּם', מפסוק 25).
הלל הזקן תיקן את הלכת ה"פרוזבול" (משנה, גיטין ד') וביטל הלכה למעשה את שמטת החובות המחוּיבת מהתורה (דברים ט"ו 1-3). עד כדי כך חמורה היתה פסיקתו של הלל כנגד התורה, עד כי האמורא שמואל אמר עליה: פרוזבול היא עלבון לתורה, אם אאזור כוח אבטלה! (מסכת גיטין, ל"ו עמוד ב').
בספר ילקוט שמעוני (שמואל א'), נאמר כי טועה כל האומר שבניו של שמואל הנביא חטאו, למרות שבשמואל א' ח' 3 כתוב בפירוש כי הם "וְלֹא־הָלְכוּ בָנָיו בְּדַרְכוֹ (של אביהם) וַיִּטּוּ אַחֲרֵי הַבָּצַע וַיִּקְחוּ־שֹׁחַד וַיַּטּוּ מִשְׁפָּט". במילים אחרות, בניו של שמואל חטאו בגדול (רדפו בצע, לקחו שוחד והיטו משפט)!
בתלמוד (בבלי, מסכת יומא ט' ע"א), נאמר כי טועה מי שאומר שבניו של עלי חטאו. אך בשמואל א' כתוב מפורשות כי הם היו "בְּנֵי בְלִיָּעַל לֹא יָדְעוּ אֶת־ה'" (פרק ב' 12); וגם: "וַתְּהִי חַטַּאת הַנְּעָרִים גְּדוֹלָה מְאֹד" (פס' 17); בהמשך הפרק מסופר כי הם אפילו העזו לשכב עם "הַנָּשִׁים הַצֹּבְאוֹת פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד" (פס' 22); שלושה פסוקים לאחר מכן, רומז להם אביהם כי הם חטאו לה' (פס' 25); ואם לא די בכך, בפסוק 34 נאמר לעלי כי שני בניו ימותו ביום אחד בשל מעשיהם הרעים (נבואה אשר הגשימה עצמה בפרק ד' 17).
בילקוט שמעוני (שמואל ב'), נאמר כי טועה כל האומר כי דוד המלך חטא. אולם בשמואל ב' כתוב: "וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר־עָשָׂה דָוִד בְּעֵינֵי ה'" (פרק י"א 27);בפרק י"ב מתוודה דוד בפני נתן ואומר: "חָטָאתִי לַה'" (פס' 13); ובמזמור נ"א שב דוד ומתוודה על חטאו כאשר הוא מתחנן לה' שימחק את פשעו, יכבסנו מעוונו ויטהרנו מחטאו (פס' 3-4), כי "לְךָ לְבַדְּךָ חָטָאתִי וְהָרַע בְּעֵינֶיךָ עָשִׂיתִי" (פס' 6).
בילקוט שמעוני (מלכים א'), נאמר כי טועה כל האומר כי שלמה המלך חטא. אך במלכים א' כתוב כי "הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת "אֲשֶׁר אָמַר־ה' אֶל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא־תָבֹאוּ בָהֶם" (פרק י"א 1-2); הוא הרבה לעצמו סוסים (דבר"ה ב' ט' 25) ונשים (מלכים א' י"א, פס' 3), (3) אשר הטו את לבבו אחרי אלהים אחרים (פס' 2). בפסוק 6 נכתב כי שלמה עשה הרע בעיני ה'; בפסוק 7 נכתב כי שלמה הקים מזבחי אלילים; בפסוק 9 כתוב: "וַיִּתְאַנַּף ה' בִּשְׁלֹמֹה כִּי־נָטָה לְבָבוֹ מֵעִם ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל"; ובפסוק 14 נכתב כי בעקבות מעלליו של שלמה, ה' הקים שטן לשלמה.
רבי יונתן אמר כי טועה כל האומר כי מלכת שבא היתה אישה (בבלי, בבא בתרא ט"ו ע"ב). ברם עִיון במלכים א' (פרק י' 1-13) ובדבר"ה ב' (פרק ט' 1-12), מבהיר מעל לכל ספק כי מלכת שבא היתה אישה במלוא מובן המילה.
חז"ל לימדו כי "גדול כבוד הבריות, שדוחה את (מצוות) לא תעשה שבתורה", (4) כלומר: "דברים רבים התירו לעקור דבר תורה מפני סייג ומפני כבוד הבריות" (רש"י). הרבאהרן ליכטנשטיין מסביר: "רש"י מזכיר את הגמרא ביבמות, המסיקה שחכמים יכולים לגזור גזירה שתעקור דבר מן התורה". (5) אך בתורה (דברים ד' 3, י"ג 1), נאמר כי אסור להוסיף או לגרוע ממצוות התורה; ובדברים כ"ז 26 כתוב כי ארור מי שלא מקיים את מצוות התורה.
לפי המתועד בחומש, מצוות התורה ניתנו על ידי משה (שמות י"ט, דברים ה') ולא לפני כן. לפי חז"ל, גם התושב"ע נמסרה מאת משה (ספרא בהר, פרשה א'). אך במקום אחר טוענים הרבנים כי אבותינו אברהם, יצחק ויעקב הספיקו ללמוד ולקיים את התורה שבכתב ואת התושב"ע. (6) אם-כן, מצד אחדטוענים חז"ל כי התורה שבכתב ושבעל-פה ניתנה ע"י משה; מצד שני הם מספרים כי אבותינו למדו את התורה עוד לפני הולדת משה.
בבראשית י"ח 8 נאמר במפורש כי שלושת אורחיו של אברהם אכלו מהכיבוד אשר נתן להם, ככתוב: "וְהוּא־עֹמֵד עֲלֵיהֶם תַּחַת הָעֵץ וַיֹּאכֵלוּ". חז"ל מלמדים כי למעשה הם לא אכלו כלל (בראשית רבה, פרשת וירא).
מחבר קהלת מזהיר אותנו פן נעשה "סְפָרִים הַרְבֵּה אֵין קֵץ, וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִעַת בָּשָׂר" (פרק י"ב 12). אך שימו לב לשתי הפרשנויות של חז"ל לאותו פסוק: 1-"אין הכוונה שיזהר מעשות אותם, אלא שיזהר וישתדל לעשותם" (אברבנאל, הקדמה לפרשנות על ירמיהו); 2- "בני, הזהר בדברי סופרים יותר מבדברי תורה" ("תורה תמימה", קהלת י"ב). כלומר, פרשנותם הפוכה לגמרי מפשט הפסוק בקהלת ומהקשרו!
אחי אם אתה תשתוק ותגיד טעיתי תצא יותר חכם מאשר להתווכח סתם התורה שבעל פה היא המצאה ושטות. ואחי היהדות היא על פי האב מהמקרא אל תבלבל ת'מוח האיש המצרי לא גידף סתם את הקב"ה. ובאמת אחי זה לא מאוחר לחזור לדרך הישר.
ולמה תם אתה רק תרוויח מהוויכוח את האמת ואת דרך הישר.
חחח אתה דוחף אותי בכוח לוויכוח וקשה לי להתאפק..
ניכר שאתה לא אובייקיטבי וחבל לי לחזור עוד פעם על דברים שאמרתי.
בכל מקרה,
לגבי כל יכול זה שהוא ברא את הימים אומר שהוא ברא את הימים ולא מעבר לזה כמו שמי שבנה מטוס זה אומר שהוא בנה מטוס ולא שהוא כל יכול חחח.

לגבי האגדות אני יגיד שני כללים שיורידו לך הרבה מהשאלות, אגדות אין חובה להאמין בהם כמו שהרמב"ן למשל בספר הויכוח אומר על איזה אגדה איני מאמין באגדה זו, זאת ועוד הרמב"ם קובע שהמדרשים והאגדות הם משלים ואינם כפשוטם (מי שמבין בספרות ושירה יכול יותר להבין את זה).

בנוסף לאמור אענה על כמה מדבריך באופן יותר ספציפי, בקצרה,

הפרוזבול מבוסס על גבייה קודם השמיטה של קרקע הלווה כך שכביכול החוב כבר נגבה ולא יכול להישמט, בנוסף, יש כח ביד חכמים לעקור דבר מן התורה לפי חכמי התלמוד (כתוב גם לא תסור מן הדבר אשר יורוך וכו)
לגבי בל תוסיף הפסוק מתחיל בלשון רבים ואחר כך אומר לא תוסיף לשון יחיד, יכול להיות שזה מרמז משהו? (רמז: זה על היחיד ולא על הסנהדרין).

לגבי חטאם של בני עלי ודוד ושלמה שמת לב שכתוב בגמרא כל האומר ולא בפשטות שהם לא חטאו? נראה שהתכוונו לרמוז על משהו..

לגבי ויאכלו זה תיאור של מה שנעשה למתבונן ולא בהכרח שאכלו ממש.

לגבי הנאמר בקהלת צריך ללמוד את הפסוקים שלו ולהבין איך לקרוא את זה זה לא בהכרח כמו שפירשת, מה גם שהאברבנל והתורה תמימה זה לא תלמוד.

בקיצור לאור כל זאת לדעתי אין ממש בטענותיך, והאמת שצריך ללמוד הרבה כדי להקיף את כל הטענות, להכיר את הכללים והניסוח, ואז להחליט, זה לא משהו שאני ואתה יכולים להחליט עליו, ובכלל לדעתי יש טענות יותר חזקות מהטענות שהעלת..



אין זה אגדה/מדרש זה בעצם מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע בן לוי והסנדרין
אין זה קבלה ממש בגמרא ובמשנה ואנשים אשכרה מאמינים בזה אני יגיד לך בקצרה במעשה מסופר שהרבנים ניצחו את הקב"ה בסוגיה זה נראה לך הגיוני? בולשיט בן אדם שברא אותו אלוקים בסוף הוא ינצח את אלוקים חח אתה בולע שטויות אחי אתה ענית בקושי על 4 סתירות וגם אז כתבת שטויות ויש 16 סתירות שהבאתי בנוסף ל71 האחרים שעם תרצה אני יביא לך אותם בוא נעזוב שניה את זה שהיהדות לפי אב/אם למרות שזה אב לפי המקרא התורה שבעל פה היא שקר בעיינים עם הייתה תורה שבעל פה כל הזמן ורק בשנת 200 לספירה חתמו אותה על כתב אז איך זה שיש קהילות שזה לא היה ידוע להם ולו טיפה אחי מבחינתי מהוויכוח אתה רק יכול להפיק אמת וחוכמה לא דבר רע ובוא אני יגיד לך משהו אתה יותר גרוע מכופר עם אתה מאמין שבן בשר וחי ניצח את אלוקים שקר טהור בהתגלומותו מקווה שתמצא את האמת ולא תחפש תרוצים "מטעויות לומדים" זה לא שאני פעם לא הייתי כמו וניסיתי אשכרה להגן עליה למרות כל הסתירות אבל אז שקראתי מסכת בבא מציעא דף נח גיליתי כמה דפוק הייתי עם תרצה את הסיפור השלם בגמרא אביא לך. אל תאמין באמת שזה לא מאוחר להודות בטעות
לא כתבת ברור..
אגדה היא גם מעשים.
המציאות סותרת את הלוקיגה שלך כי פצצת אטום יכולה להשמיד את האדם שיצר אותה.. זאת ועוד הנצחון שם הוא לא אבסולוטי, כלומר אלוהים (למה אתה כותב אלוקים?) אומר שהם ניצחו אותו לענין הלכה כי לא בשמים היא, גם מבחינה רטורית או איך שתקרא לזה הם יכולים לנצח את אלוהים ככל שכפופים לטבע (ולא בהוכחות שמעבר לדיבייט), אלוהים גם יכול לגרום שינצחו אותו,
בקיצור אתה סתם "זורק" טענות, למשל כשאתה אומר אלוהים ברא שמים! אלוהים ברא את האדם! ואיך יכול להיות שהאדם ניצח אותו אתה צריך לשאול את עצמך למה לא בעצם? מה זה נצחון? הדרך שלך לטעון טענות טעונה שיפור.. אולי תלמד לוגיקה.. :)
אגדה היא גם מעשה וואלה מה ההבדל הרי עם כך זה אומר שרבי יהושע והסנדרין יצאו דפוקים כי הם כתבו שהם ניצחו את אלוקים בדייביט הם הכופרים הרי אלוקים הוא זה שיצר את התורה הם ידוע יותר טוב ממנו על מה שהוא יצר והמעשה הזה הוא בתלמוד אז עם המעשה שקר כל התלמוד שקר אחי אתה יודע כמה טעויות יש בתלמוד קבל עוד טעות מסכת גיטין כט "שלושה שותפים בנשימה הלב הריאה והכבד" אחי הם יותר גרועים מכופרים אחי ראו הוזהרת אני מראה לך את הדרך הנכונה תבחר במה ללכת את לא עונה על חצי מהסתירות בתלמוד וההלכה שהקדוש ברוך הוא יצר בסוף הם יגיד שלא הוא אחראי עליה לא הוא יודע עם כך הם יותר גרועים מכופרים
טעויות יש גם במדע אף אחד לא אמר שאין טעויות..
ואגב איך הוא נתן להם לכתוב כאלה דברים?
אני יכול לשלוף לך תשובות מהמותן אבל לדעתי צריך יותר להעמיק ולהקיף וזה לא בשבילנו..
לא בשבילנו מי קבע? התורה נגישה לכל אחד מי אלה הרבנים שיגידו לי שזה לא בשבילי. ואלוקים לא נתן להם הם עשו את זה מבחירתם חח אלוקים נותן חופש בחירה כמו שכבר למדנו אם אתה שולף תשובה אחת בכלל אחי אז זה מהתחת
ואין לי שום כוונה להעליב אחי תבחר באיזה דרך שאתה חושב חבל שאתה כמו עיוור הולך אחריי הרבנים והתורה "שבעל פה" אחי אתה מפסיד פה דרך אמת ונכונה הבאתי לך 40% מהסיבות למה היא לא אמיתית אבל אתה כמו עיוור הולך אחרי הרבנים חבל שככה זה קורה באמת.
אחי אם אתה מאמין שהרבנים ניצחו את אלוקים בדייביט בתורה שהוא בעצמו יצר אותה כופר אתה עד עכשיו לא הזהירו אותך אני בא לפה כדי להוציא אותך מהבוץ שגם אני הייתי בוא אתה לא רוצה שאני ייתן לך יד חבל אתה זה שתרוויח אז אל תאמין לשקר שבעל פה.
והסתירות בין התלמוד לתורה ולמדע הם מביכות ברמה מחרידה שרק כאשר קראתי סתירה אחת הבנתי שהיא לא מי יודע מה נכונה ועכשיו אחרי שראיתי את המעשה הזה בתלמוד הבנתי שחייתי בשקר ובבועה. אני ניפצתי את הבועה וגילתי אופקים של תורה שבגלל הרבנים בחיים לא חשבתי עליהם עכשיו יש לך גם הזדמנות להגיד טעיתי לא יהפוך אותך לטמבל אלא רק לחכם.
התורה שבכתב כן, התורה שבעל פה היא חידה, ככה היא מעצם מהותה, אם אתה רוצה להבין יותר יש לי חבר עם שני תארים בפילוסופיה מסורבון, חכם ממני בהרבה, אני יכול לקשר בניכם, דבר איתו פעם אחת ואז נדבר, סבבה?
(הוא ליברל ברמות שאתה לא מכיר)
סבבה, בתורה שבעל פה היא לא חידה היא בולשיט היו קהילות שלמות שבחיים לא שמעו עליה אפילו לא קצת מדוע? אחי באמת תעשה בדק בית לתורה שבעל פה למה היא שטות אחת גמורה.
גם הוא חשב פעם שזה שטויות..
(אגב קרא אפל אחד מטענותיו המעניינות היא שמי שלא קרא אפלטון לא יכול להבין את התלמוד)
אחי רבנים ניצחו את הקב"ה אתה רואה את זה ועדיין מאמין זה יותר גרוע מכופר. זה הכופר שבכופרים התלמוד זה בולשיט.