28 תשובות
? מה
חחח אבל אין כזה דבר אלוהים לדעתי. נ. ב גם אני חשבתי על זה!
ולמי שלא הבין, אם לא הוא לא כל יכול מכיוון שללמוד זאת גם יכולת. ואם הוא לא יכול ללמוד אז הוא לא כל יכול
אנונימית
שואל השאלה:
גם לדעתי אבל חשבתי על זה עכשיו ורציתי לשמוע מה אנשים חושבים
אנונימית
הוא לא צריךך ללמוד הוא כבר יודע הכל
הוא מסתכל עליך מלמעלה מי שנמצא למעלה תמיד רואה יותר טוב ממך
בזה ספציפית אני יודעת שאני צודקת
אני די בטוחה שהוא יודע כבר הכל.
שואל השאלה:
אם הוא כבר יודע הכול זה אומר שהוא לא יכול ללמוד משהו חדש, שהוא לא יודע. וזה אומר שהוא לא כל יכול...
אנונימית
חח זה פרדוקס
לדעתי זו נקודה נכונה.
ואמרו לי דברים בסגנון "אלוהים הוא מי שמקיים את כל התכונות".
אבל עצם לא יכול לקיים כל תכונה, כיוון שקיימות תכונות סותרות.


לגבי מה שענו עם הלמעלה, יש לזה בעייתיות:
מה זה למעלה?
הוא מסתכל מלמעלה באיזה מובן?

הלמעלה שלנו זה הלמטה של איזורים בסביבה של ארהב. (יש להם איזה 10 שעות קדימה או אחורה, אני לא זוכר, איפה שיש מעבר של 12 שעות קדימה/אחורה, אז הם בצד השני)

למה תמיד אומרים למעלה?
אולי הוא מקיף את כל כדור הארץ?
אבל אז זה אומר שהוא מסתכל גם מלמטה וגם מימין ומשמאל ומכל כיוון.
ומה קורה כשאסטרונאוטים עוזבים את האטמוספירה במשלחת לתיקון של איזה משהו בחלל כל כמה זמן?
אותם אלוהים לא רואה?
אילון מאסק מתכנן לשלוח אנשים למאדים, והחללית שאמורה לבצע את המשימה הזו, תשוגר פעם ראשונה בסוף שנה נראה לי (אבל בינתיים עם מטען לא אנושי).
מה יקרה כשנגיע למאדים? איפה הלמעלה שם והלמעלה שלנו בכדור הארץ?

אולי הביטוי "הוא מסתכל עלינו מלמעלה" נובע מהעובדה שהוא לא יכול לראות דרך אדמה, או שהוא פשוט נוצר בתקופה שבה אנשים לא ידעו שכדור הארץ עגול, או שפשוט לא חשבו על זה לעומק מספיק.
ובכלל לא תיארו לעצמם שבני אדם איי פעם יוכלו לעזוב את כדור הארץ.
לא. אבל בגלל שהוא לא קיים
משולש מת. הוא המציא תמידע
הוא לא צריך להמציא אם הוא יודע הכל.
איך אתה מגדיר מידע?
לדעתי אפשר לראות במידע בתור ההבדלה בין אוסף מצבים, שהוא תת קבוצה של אוסף גדול יותר של מצבים, וביצוע תיוג לאוסף זה.
לדעתי מידע זה התיוג הזה.
מידע זה משהו רעיוני, לא מוחשי לדעתי.

לדבר על מידע בצורה אבסטרקטית (בכלליות ובלי להתייחס לסוג המידע, כלומר, בקרבה להגדרת המושג "מידע") זה קצת כמו לדבר על משהו היפוטתי שלאוו דווקא יש לו קשר עם המציאות.

מה הכוונה שלך כשאתה אומר "אלוהים המציא את המידע (ת'מידע)"?

ואיך זה מתקשר לתגובה הקודמת שרשמתי?
אולי בתחילת כדור הארץ הוא למד ולמד עד שהוא ידע הכול?
במקום לנסות לגרום לאחרים לא להאמין תנסה לעשות משהו אחר אני לא צריך לראות אותו בשביל להאמין שהוא קיים אני פשוט יודע זה דבר שאתה לא יכול להבין
אני מאמינה שאם אלוהים היה קיים אז הוא היה כל יכול מבחינת מעשים וכל יודע כי הוא זה שברא את הכל.

אהבתי יותר את הפרדוקס של אם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים. אני מאמינה שהתשובה היא לא, כי הוא "כל יכול".. אבל פרדוקס יפה
שואל השאלה:
יש לי כינוי יפה-
גם אם זה נכון, כרגע הוא יודע הכל, וזה אומר שהוא לא מסוגל ללמוד משהו חדש. מה שאומר שהוא לא כל יכול.
idk- אני לא מנסה לגרום לאנשים לא להאמין, פשוט חשבתי על הפרדוקס הזה עכשיו ורציתי לראות מה אנשים חושבים על זה.
אנונימית
אבל אם הוא יודע הכל - כלומר את כל מה שיש. מה עוד יש לו ללמוד? הרי הוא כבר יודע. לא קיים משהו חדש.
שואל השאלה:
בדיוק. לכן אין לו את היכולת ללמוד.
אנונימית
הוא כבר יודע הכל אז אין לו עוד מה לדעת כי הוא כבר יודע הכל
idk ~בן~
"במקום לנסות לגרום לאחרים לא להאמין תנסה לעשות משהו אחר אני לא צריך לראות אותו בשביל להאמין שהוא קיים אני פשוט יודע זה דבר שאתה לא יכול להבין"

אנחנו לא מדברים על האם אפשר לראות אותו או אי אפשר, והקשר של זה לאמונה.

הנושא הוא ההנחה ההיפוטתית שאלוהים קיים כפי שמציגים אותו עם תכונות מסויימות.
בלי קשר לשאלה, האם אפשר לראות אותו או לא, או האם אפשר למדוד אותו או לא.
אלא, רק רעיונית, מה גורר הקיום שלו, רעיונית.
וסתירה שזה גורם.
שואל השאלה:
idk- אין לו עוד מה לדעת- נכון. הוא לא *צריך* ללמוד. אבל עדיין, זה לא קשור לעובדה שהוא לא *מסוגל* לעשות את זה...
אנונימית
הוא לא יכול ללמוד כי הוא כבר יודע ויידע את כל מה שאתה עוד לא יודע ולעולם לא תדע :)
אין עוד מלבדו!!
אוקי נניח שאתה צודק עצם זה שהוא יודע הכל אומר שאין עוד מה לדעת אז למה לעשות את כל זה אם אין מה ללמוד
היכולת ללמוד?
אין לו עוד מה ללמוד.
הוא יצר הכל והוא שולט בהכל, כל דבר הוא כבר יודע. תיאורתית אפילו זה לא אפשרי.

כשאתה אומר שהוא לא יכול ללמוד עוד.. מה זה עוד? הרי "עוד" לא קיים. כי הוא כבר יודע הכל ומה שהוא לא יודע (אם בכלל) לא קיים כדי שילמדו אותו.

אגב, אני אתאיסטית, זה די נשמע כאילו אני מאמינה
"אוקי נניח שאתה צודק עצם זה שהוא יודע הכל אומר שאין עוד מה לדעת אז למה לעשות את כל זה אם אין מה ללמוד"

על סמך מה אתה מבסס את הטענה הזו?
על סמך זה שככל שאתה יודע יותר, כך יש לך פחות מה לעשות?

זה לא להפך? ככל שאתה יודע יותר, כך יש לך יותר אפשרויות לפעול.
ואם תדע הכל, לכאורה, במידה ובכלל יש אפשרות לדעת הכל.
או אולי תוכל לעשות המון המון דברים, כמעט כל דבר.

למה בכלל לעשות דברים, זו שאלה בתחום אחר.
איך המניע שלך לעשות דברים קשור לכמות הידע שיש לך או למישהו אחר?
אולי אם אתה יודע משהו שאחר לא יודע, המניע שלך יכול טיפה להשתנות, אבל למה שזה ישנה את העובדה שבכלל יש לך מניע לעשות דברים?
תראה אנחנו סוג של יצרנו פרדוקס חח

יש פה שתי אנשים אני ואתה באמצע נמצא המספר 9 או 6 מצד אחד אתה רואה 9 מצד שני אני 6 אי אפשר לסיים את זה אלה אם כן אחד מאיתנו יעבור לראות מהצד שני דבר שלא יקרה חח
לא הבנתי איך המשל מתקשר לדיון שערכנו ולדברים ספציפים שאמרתי (ושלא התייחסת אליהם בכלל).

תוכל להסביר את האנלוגיה המשל היה אמור להוות?
ובבקשה תתייחס לדברים מסויימים שנאמרו.
חבל על ההשקעה של התגובות אם בכל מקרה אתה לא מתייחס למה שנאמר.

אם לדעתך לא התייחסתי לדברים שלך, תגיד. כי אני כן משתדל להתייחס, אחרת לא תהיה לזה משמעות. (ציפיתי לכבוד דומה)
שואל השאלה:
באמת יש פה פרדוקס. שום דבר לא יכול להיות גם כל יכול וגם כל יודע. ככה שההגדרה שלכם לאלוהים לא נכונה.
אנונימית