11 תשובות
הוא היה יהודי הנצרות נוצרה אחרי שהוא מת
הוא היה יהודי.
ישו היה יהודי שלם
אז ככה ישו היה יהודים והוא הצתרף לנוצרות ותלו אותו על זה נראלי
ישו נולד יהודי ומת כיהודי.
הנצרות הייתה אחרי שתלמידיו הפיצו אותה.
הנצרות הייתה אחרי שתלמידיו הפיצו אותה.
מעולם לא.
הוא היה יהודי מאמין שלם שקיבל גם את התורה שבכתב (דבריו בדרשה על ההר) וגם את זו שבעל פה (לפני ההטפה שלו נגד הפרושים הוא אומר שהם יושבים על כסא משה ויש לעשות כהלכותיהם) והטיף ברחבי העם לקיומה על פי האידאל שהוא ראה בה.
כל מי שיטען שהוא הקים את הנצרות או שהוא היה תומך בה סימן שהידע שלו על הנושא לא קיים.
מי שהקים את הנצרות עשה זאת עשרות שנים לאחר מותו של ישוע, מעולם לא פגש אותו, רדף את חסידיו של ישוע בתחילה, ואל מול התנגדות עזה מצד בני משפחתו של ישוע ותלמידיו.
שאול התרסי הקים את הנצרות. לא ישוע
הוא היה יהודי מאמין שלם שקיבל גם את התורה שבכתב (דבריו בדרשה על ההר) וגם את זו שבעל פה (לפני ההטפה שלו נגד הפרושים הוא אומר שהם יושבים על כסא משה ויש לעשות כהלכותיהם) והטיף ברחבי העם לקיומה על פי האידאל שהוא ראה בה.
כל מי שיטען שהוא הקים את הנצרות או שהוא היה תומך בה סימן שהידע שלו על הנושא לא קיים.
מי שהקים את הנצרות עשה זאת עשרות שנים לאחר מותו של ישוע, מעולם לא פגש אותו, רדף את חסידיו של ישוע בתחילה, ואל מול התנגדות עזה מצד בני משפחתו של ישוע ותלמידיו.
שאול התרסי הקים את הנצרות. לא ישוע
הנה ציטוטים מהברית החדשה שמוכיחים את טענתי:
מצווה על קיום כל אות מהתורה והנביאים:
"אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם." (מתי ה, 17 - 20)
גרסה אחת של מעשה האישה הכנענית: (למתעניינים - הסיפור נמצא בשאר הבשורות בערך באותן המילים)
"הִנֵּה יָצְאָה מֵאוֹתוֹ הָאֵזוֹר אִשָּׁה כְּנַעֲנִית וְצָעֲקָה אֵלָיו: "רַחֵם עָלַי, אֲדוֹנִי, בֶּן-דָּוִד. בִּתִּי מְעֻנָּה מְאֹד עַל-יְדֵי שֵׁד." אַךְ הוּא לֹא הֵשִׁיב לָהּ דָּבָר. נִגְּשׁוּ תַּלְמִידָיו וּבִקְשׁוּ מִמֶּנּוּ: "שְׁלַח אוֹתָהּ, כִּי הִיא צוֹעֶקֶת אַחֲרֵינוּ." עָנָה יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "לֹא נִשְׁלַחְתִּי אֶלָּא אֶל הַצֹּאן הָאוֹבְדוֹת אֲשֶׁר לְבֵית יִשְׂרָאֵל." הִיא הִתְקָרְבָה, הִשְׁתַּחַוְתָה לוֹ וְאָמְרָה: "אֲדוֹנִי, עֲזֹר לִי." הֵשִׁיב לָהּ בְּאָמְרוֹ: "לֹא נָאֶה לָקַחַת אֶת הַלֶּחֶם שֶׁל הַבָּנִים וְלִזְרֹק אוֹתוֹ לַכְּלָבִים." אָמְרָה לוֹ: "כֵּן, אֲדוֹנִי, אֲבָל אֲפִלּוּ הַכְּלָבִים אוֹכְלִים מִן הַפֵּרוּרִים הַנּוֹפְלִים מִשֻּׁלְחַן אֲדוֹנֵיהֶם." אָמַר לָהּ יֵשׁוּעַ: "אִשָּׁה, גְּדוֹלָה אֱמוּנָתֵךְ. יְהִי לָךְ כִּרְצוֹנֵךְ", וּבְאוֹתָהּ שָׁעָה נִרְפְּאָה בִּתָּהּ." (מתי טו, 22 - 28)
משלם מס לבית המקדש (גם זה מופיע בעוד בשורות):
"כְּבוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם נִגְּשׁוּ אֶל כֵּיפָא גּוֹבֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְשָׁאֲלוּ: "הַאִם רַבְּכֶם אֵינוֹ מְשַׁלֵּם אֶת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל?" (שמות ל' יב'-טו') הֵשִׁיב לָהֶם: "כֵּן". כַּאֲשֶׁר נִכְנַס הַבַּיְתָה הִקְדִּים יֵשׁוּעַ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ: "מַה דַּעְתְּךָ, שִׁמְעוֹן, מַלְכֵי הָאָרֶץ מִמִּי הֵם לוֹקְחִים מֶכֶס וּמַס, מִבְּנֵיהֶם אוֹ מִן הַזָּרִים?" כְּשֶׁהֵשִׁיב "מִן הַזָּרִים", אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אִם כֵּן, הַבָּנִים פְּטוּרִים. אֲבָל כְּדֵי שֶׁלֹּא נִהְיֶה לָהֶם לְמִכְשׁוֹל, לֵךְ אֶל הַיָּם, הַשְׁלֵךְ חַכָּה וְקַח אֶת הַדָּג שֶׁיַּעֲלֶה רִאשׁוֹנָה. כְּשֶׁתִּפְתַּח אֶת פִּיו תִּמְצָא מַטְבֵּעַ; קַח אוֹתוֹ וְתֵן לָהֶם בַּעֲדִי וּבַעַדְךָ." (מתי יז, 24 - 27)
והכי חשוב - למרות אינספור הטפותיו ומלחמותיו בפרושים, שלבסוף גם הובילו אותו למותו, הוא מכיר בסמכות ההלכתית שלהם:
"אָז דִבֵּר יֵשׁוּעַ אֶל הֲמוֹן הָעָם וְאֶל תַּלְמִידָיו. אָמַר לָהֶם: "הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים יוֹשְׁבִים עַל כִּסֵּא מֹשֶׁה. לָכֵן כָּל אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לָכֶם עֲשׂוּ וְשִׁמְרוּ" (מתי כג, 1 - 3)
מי שרוצה להוכיח לי שישוע ייסד את הנצרות או אפילו חשב על משהו כזה מוזמן, אני יכול להמשיך לספק הוכחות ליהדותו המוחלטת
מצווה על קיום כל אות מהתורה והנביאים:
"אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אִם לֹא תִּהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תִּכָּנְסוּ לְמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם." (מתי ה, 17 - 20)
גרסה אחת של מעשה האישה הכנענית: (למתעניינים - הסיפור נמצא בשאר הבשורות בערך באותן המילים)
"הִנֵּה יָצְאָה מֵאוֹתוֹ הָאֵזוֹר אִשָּׁה כְּנַעֲנִית וְצָעֲקָה אֵלָיו: "רַחֵם עָלַי, אֲדוֹנִי, בֶּן-דָּוִד. בִּתִּי מְעֻנָּה מְאֹד עַל-יְדֵי שֵׁד." אַךְ הוּא לֹא הֵשִׁיב לָהּ דָּבָר. נִגְּשׁוּ תַּלְמִידָיו וּבִקְשׁוּ מִמֶּנּוּ: "שְׁלַח אוֹתָהּ, כִּי הִיא צוֹעֶקֶת אַחֲרֵינוּ." עָנָה יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "לֹא נִשְׁלַחְתִּי אֶלָּא אֶל הַצֹּאן הָאוֹבְדוֹת אֲשֶׁר לְבֵית יִשְׂרָאֵל." הִיא הִתְקָרְבָה, הִשְׁתַּחַוְתָה לוֹ וְאָמְרָה: "אֲדוֹנִי, עֲזֹר לִי." הֵשִׁיב לָהּ בְּאָמְרוֹ: "לֹא נָאֶה לָקַחַת אֶת הַלֶּחֶם שֶׁל הַבָּנִים וְלִזְרֹק אוֹתוֹ לַכְּלָבִים." אָמְרָה לוֹ: "כֵּן, אֲדוֹנִי, אֲבָל אֲפִלּוּ הַכְּלָבִים אוֹכְלִים מִן הַפֵּרוּרִים הַנּוֹפְלִים מִשֻּׁלְחַן אֲדוֹנֵיהֶם." אָמַר לָהּ יֵשׁוּעַ: "אִשָּׁה, גְּדוֹלָה אֱמוּנָתֵךְ. יְהִי לָךְ כִּרְצוֹנֵךְ", וּבְאוֹתָהּ שָׁעָה נִרְפְּאָה בִּתָּהּ." (מתי טו, 22 - 28)
משלם מס לבית המקדש (גם זה מופיע בעוד בשורות):
"כְּבוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם נִגְּשׁוּ אֶל כֵּיפָא גּוֹבֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְשָׁאֲלוּ: "הַאִם רַבְּכֶם אֵינוֹ מְשַׁלֵּם אֶת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל?" (שמות ל' יב'-טו') הֵשִׁיב לָהֶם: "כֵּן". כַּאֲשֶׁר נִכְנַס הַבַּיְתָה הִקְדִּים יֵשׁוּעַ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ: "מַה דַּעְתְּךָ, שִׁמְעוֹן, מַלְכֵי הָאָרֶץ מִמִּי הֵם לוֹקְחִים מֶכֶס וּמַס, מִבְּנֵיהֶם אוֹ מִן הַזָּרִים?" כְּשֶׁהֵשִׁיב "מִן הַזָּרִים", אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אִם כֵּן, הַבָּנִים פְּטוּרִים. אֲבָל כְּדֵי שֶׁלֹּא נִהְיֶה לָהֶם לְמִכְשׁוֹל, לֵךְ אֶל הַיָּם, הַשְׁלֵךְ חַכָּה וְקַח אֶת הַדָּג שֶׁיַּעֲלֶה רִאשׁוֹנָה. כְּשֶׁתִּפְתַּח אֶת פִּיו תִּמְצָא מַטְבֵּעַ; קַח אוֹתוֹ וְתֵן לָהֶם בַּעֲדִי וּבַעַדְךָ." (מתי יז, 24 - 27)
והכי חשוב - למרות אינספור הטפותיו ומלחמותיו בפרושים, שלבסוף גם הובילו אותו למותו, הוא מכיר בסמכות ההלכתית שלהם:
"אָז דִבֵּר יֵשׁוּעַ אֶל הֲמוֹן הָעָם וְאֶל תַּלְמִידָיו. אָמַר לָהֶם: "הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים יוֹשְׁבִים עַל כִּסֵּא מֹשֶׁה. לָכֵן כָּל אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לָכֶם עֲשׂוּ וְשִׁמְרוּ" (מתי כג, 1 - 3)
מי שרוצה להוכיח לי שישוע ייסד את הנצרות או אפילו חשב על משהו כזה מוזמן, אני יכול להמשיך לספק הוכחות ליהדותו המוחלטת
הוא הפיץ את הנצרות אבל הוא בעצמו לא התנצר
ישו היה יהודי.
הנצרות נראה לי נוצרה אחרי שהוא מת
הנצרות נראה לי נוצרה אחרי שהוא מת
ישו היה יהודי והנצרות הומצאה אחרי שהוא מת על ידי תלמידיו
מילקי:
תלמידיו דווקא המשיכו את דרכו, גם אם היו קצת סטיות על ידי אנשים מסוימים (צירוף מקל יחסית של גויים, הכשרה של כל המזון בעקבות חזיון של שמעון בר יונה..)
מי שבאמת עקר כל זכר לאידאולוגיה של ישוע היה שאול התרסי שמעולם לא פגש אפילו את ישוע
תלמידיו דווקא המשיכו את דרכו, גם אם היו קצת סטיות על ידי אנשים מסוימים (צירוף מקל יחסית של גויים, הכשרה של כל המזון בעקבות חזיון של שמעון בר יונה..)
מי שבאמת עקר כל זכר לאידאולוגיה של ישוע היה שאול התרסי שמעולם לא פגש אפילו את ישוע