10 תשובות
חח לא ענית -אם היא שואלת כנראה שהיא חשבה לבד ולא היית בטוחה.
אני לא שמעתי אף פעם שאסור ורק בגלל שאף פעם נראה לי לא שמעתי על זה התיחסות אני חושב ש99.9% מותר מבחינת ההלכה
וחוץ מזה כיום רב הבתי כנסת יקבלו בברכה כל יהודי שרוצה לבא בשערם (אבל להיות למשל שליח ציבור שלא שומר שבת -זאת בעיה)
ועוד אם את רוצה את פשוט יכולה ללכת לטבילה במקווה נראלי זה מנקה-לא שאני מבין כי אני בן
בברכה ויישר כוח
נער דתי
נער דתי
מותר 100%
סליחה? אין גבול לגבולות?
מה השלב הבא? בדיקה גניקולוגית בכניסה, ע"י גניקולוגית חרדית, שתאשר אם יש לך מחזור או אין?
ואם אין לי יד או רגל? לבעלי מומים, אסור להיכנס לבית הכנסת?
מה יהיה מחר? בגלל צבע העור שלי? או אולי בגלל שאני לא דובר עברית?
דיי שטויות. לרבנות בפרט וליהדות בכלל, יש חוקים שגובלים במיאוס וטימטום.
חוקים ותנאים כאלה, הם בדיוק החוקים שבגללם אנשים, כל כך סולדים מהחוקים ביהדות.
ודאי שמותר. אף אחד לא עומד ובודק, זה עניין אישי, וכל אישה יכולה להתפלל בין שהיא במחזור ובין שלא.

ישנה שיטה שלא להכנס לבית עלמין בזמן המחזור ובמהלך ההריון, בגלל השפעה של רוחות רעות, אבל זה מנהגים ומיסטיקה זה לא איסור.
עודד פישר מומחה סטיפס
פיץ, לא ביקשו את דעתך האישית, למי ששאל חשוב מה אומרת ההלכה בנושא. כוונותיך טובות, אבל קצת להרגיע..
אנונימית
רגוע בהחלט ואכתוב דעתי האישית, ככל שארצה.
לדעתי הפרטית והאישית, החוקים של היהדות, הנוקשות, עההעקשנות והפרמיטיביות, הן אלה שמרחיקים את כולם ממנה.
כמו אז ששאלו את השאלה על הרכב שנסע בשבת, האם מותר לנסוע בו.
מותר להביע מחאה, מותר לך להגיד שאת לא מסכימה איתי, אבל את מוכרחה לקבל את העובדה, שגם לי יש דיעות, שאולי שונות משלך, ואני אגיב ואכתוב אותן.
לשם כך קיים סטיפס, ואף אחד פה לא יסתום לאחר את פיו.
הכניסה לבית הכנסת מותרת, וכן מותר לה להתפלל, אך יש לציין שאין לאשה להיסתכל על הכתב של הספר תורה (כשמגביהין את ספר התורה, וכדומה) בזמן ששותת דם.
אגב, נוהגין ע"פ האריז"ל, והפוסקים ציטטו את דבריו, שלא להיכנס ל"בית החיים" בזמן מחזור.
כמו"כ נוהגין ע"פ הקבלה (ויש שנהגו כן, וחל עליהן האיסור של "ואל תיטוש תורת אימך") לגלח את כל שערן אחרי המחזור, ויש שנהגו לגלח רק את שערות הראש.
בקיצור, לא אלאה אתכן בהלכות ומנהגים, אך אשרינו שזכינו להיוולד לעם הנבחר להיות קדוש לאלוקיו, אשרינו בעולם הזה וטוב לנו לעולם הבא.
ול"פיץ" אומר: אני מאחל לך "אשה צדיקה שומרת טהרה", ואז תבין כמה "תענוגות" החילונים מפסדים!
גמר חתימה טובה לכל הנשים, וגם לגברים.
מאחל: רועה הצאן
לפיץ, דווקא אתה כ"נאמן סטיפס", צריך להבדיל בין סוגי השאלות השונים. יש שאלות בהן השואל מבקש לדעת את דעתם האישית של כלל הגולשים בעיניין מסויים ויש שאלות אחרות, כמו זו שנשאלה להל"ן, בהן השואל מבקש תשובה מאד עיניינית וספציפית שדעתך ודעתם האישית של אחרים פשוט לא רלוונטית, למרות הרצון העז להשמיע את דעתנו.
אנונימית
פיץ, מישהו שאל לדעתך? דעתך הלא חשובה לא מעניינית אף אחד. כשאין לך מה לומר לגופה של שאלה, מוטב שתשתוק. לא ציפו ממך שתהיה "מבין" בכל נושא וענין. יפה שתיקה לחכמים, קל וחומר לטיפשים. ודי לחכימא..
יוסלביץ
תשובה מעליי^
כמה נכון ככה מדוייק.
פיץ', לא ענית על השאלה, ואם כבר מישהו פה נהג שלא בהגינות זה אתה שבתור נאמן ענית תגובה שעוברת על החוקים.

תגובתך אמורה להימחק!
שכן היא אינה עונה על השאלה!

לשואלת השאלה, מותר בוודאות, כמו שכבר פירטו לך כאן לפני את המקורות ההלכתיים ולא אלאה אותך בזה.

אבל זה זה מותר בוודאות גמורה ללא שמץ של ספק!

בהצלחה!
אנונימי
באותו הנושא: