13 תשובות
בנושא של עריות - ואל אישה בנידת טומאתה לא תקרב לגלות ערותה
בנושא לבוש - לא ילבש גבר לבוש אישה ואישה לא תלבש לבוש גבר
אבל מי החליט מה זה לבוש אישה ומה זה לבוש גבר?
אני לא מסכימה עם זה כי בעבר גם בנים היו לובשים שמלות אז בעצם אי אפשר לקבוע מה לבוש אישה ומה לבוש גבר
רשום בקריאת שמע
ולא תתורו אחרי עניכם ואחרי לבבכם אחרי שאתם זונים אחרים
אסור לנו להסתכל בפרוצה
בנביא ישעיהו מסופר על הבנות ציון וחטאיהן..
אבל אני חושבת שאת ההלכות הסיקו מכך ורבנים וחזל קבעו גדרי צניעות...
לא כתוב.
זה מדרבנן לא מדאורייתא.
כמעט כל ה"יהדות" של ימינו היא יהדות תלמודית ולא תנכית וכך גם נושא הצניעות.
כל כבודה בת מלך פנימה ( תהלים מה יד)
מניח שזה שמעליי טועה לא?
אנונימי
אריאל:

"זה" שמעלייך צודק אדוני, הרי אם כך מדוע ישנו את הסיפור על עסקי הסרסרות של אברהם באישתו? מדוע מרים שרה ורוקדת? היחס של התנך לצניעות לא היה חד משמעי.
צניעות נפשית נחשבה כתכונה טובה, כך גם לעיתים חיצונית, אבל לא היו חוקים בנושא הזה, אלה הגיעו אלפי שנים אחר כך והם לא קרובים להשקפת התנך
אתה סותר את עצמך, בהתחלה אמרת שאין קשר בין צניעות לתנ"ך ועכשיו אתה אומר ההפך?
אני אסביר לך את הסיפור של אברהם אבינו כדי שאתה טועה, כשאברהם אבינו ירד למצרים הוא לא אמר ששרה אשתו כי הוא פחד שיהרגו אותו כי ידוע היה שהמצרים שטופי זימה, מה שניתן אף לראות מהמשך הסיפור, בנוסף הוא תיכנן להיות שם תקופה קצרה כדי שגם אם יחשבו ששרה לא אשתו המצרים לא יספיקו להתחתן עם שרה. מהסיפור הזה אפשר להוכיח רק ההפך מכיוון שבתחילת המעשה אברהם הסתיר את שרה כדי שלא יראו אותה.
אין בעיה שנשים ירקדו וישירו כשזה מותר לפי ההלכה.
אנונימי
התכוונתי לא ככלל מחייב ולא לפי ההגדרות שקבעו חז"ל על דעת עצמם בלבד ובסתירה לתנך (שירת דבורה, מרים וכו')
בכל זאת אדון אברהם הפך את אשתו לזונה שלא לצורך, כי הוא היה יכול להראות שאלוהים שומר עליו בעזרת איזה נס ולמנוע אונס אפשרי של אשתו במקום פאקינג להכניס אותה למיטה של אדם שהוא חושש שיעשה עימה מעשה..

תגיד לי בדיוק - איך השירה של שרה ודבורה והשירים הארוטיים שבשיר השירים הולכים ביד אחת עם ההלכה?
הוא לא הפך אותה לכלום, הוא הסתיר אותה כדי שלא יעשו לה כלום וכדי לשמור על החיים שלהם הוא אמר שהיא לא אשתו אך הם יעזבו לפני שמישהו יספיק לעשות משהו בכלל, אי אפשר לסמוך על הנס ובסופו של דבר באמת נעשה לו נס אבל בנוסף צריך להשתדל במישור העצמי.

אני מניח שהתכוונת למרים ולא לשרה, זה מה שמוזכר בספר שמות לגבי שירת מרים:
וַ/תִּקַּח֩ מִרְיָ֨ם הַ/נְּבִיאָ֜ה אֲח֧וֹת אַהֲרֹ֛ן אֶת־הַ/תֹּ֖ף בְּ/יָדָ֑/הּ וַ/תֵּצֶ֤אןָ כָֽל־הַ/נָּשִׁים֙ אַחֲרֶ֔י/הָ בְּ/תֻפִּ֖ים וּ/בִ/מְחֹלֹֽת׃ כא וַ/תַּ֥עַן לָ/הֶ֖ם מִרְיָ֑ם שִׁ֤ירוּ לַֽה' כִּֽי־גָאֹ֣ה גָּאָ֔ה ס֥וּס וְ/רֹכְב֖/וֹ רָמָ֥ה בַ/יָּֽם׃
אין כאן שום דבר בעייתי אותו דבר לגבי שירת דבורה אין שום בעייתי ואתה פשוט לא קראת אותה כנראה.

שיר השירים הוא קודש קודשים ע"פ רבי עקיבא שהוא בין התנאים הגדולים, שיר השירים הוא משל ורומז לדברים עליונים וכנראה שאדם שטוף זימה יראה בו רק את הדקדוקי לשון שמתאימים למציאות חייו ולהקשרים שטמונים בראשו, לאנשים בריאים בנפשם לא נוצרת הבנה שבגלל כמה מילים יסודות תורה יתהפכו. תחליט בעצמך אם אתה משתייך לאותה קבוצת אנשים.

כל הדברים שכתבתי יכולים להימצא באינטרנט ואם היית עושה קצת מאמץ היית יכול לבדוק אותם לבד בלי להכפיש את גדולי אבותינו, במהלך כל השיחה הזו הוכחת שאתה לא יכול לדבר בכבוד ולנהל דיון כמו אדם שמכבד את אמונתיו של האחר, אם בהמשך השיחה לא תתנהל כראוי אני פשוט לא אענה לך.
אנונימי
1 - אברהם היה בקשר עם אלוהים, הוא יכל לבקש ממנו נס בדיוק כפי שהוא התמקח על סדום.
אברהם פשוט הבין את הרווח שייצא לו מסרסור שרה והחליט ללכת על זה.

2 - כן, התכוונתי למרים סליחה על הטעות, פשוט עם אברהם ושרה התבלבל לי. לא קורה לי בדרך כלל..
מה לא בעייתי בשירות הללו? לא ענית על הטענה הזו

3 - שיר השירים מתאר מעשה אהבים בין גבר לאישה, הוא מלא ביטויים אירוטיים לחלוטין שגם האדם הכי דתי יכול לראות.
אגב, גם חזל היו חלוקים בקשר לקדושתו: "רבי מאיר אומר קהלת אינו מטמא את הידיים ומחלוקת בשיר השירים" (בבלי, מסכת מגילה, דף ז ע"א) אבל כפי שציינת רבי עקיבא עם אמירתו הכריע את הכף. כפי שרבי אחר בעל תושייה עשה עם ספר יחזקאל.

4 - איך בדיוק אפשר שלא לראות במשפטים כמו למשל:
"הנך יפה רעייתי, הנך יפה--עינייך יונים, מבעד לצמתך; שערך כעדר העיזים, שגלשו מהר גלעד.
שינייך כעדר הקצובות, שעלו מן-הרחצה: שכולם, מתאימות, ושכולה, אין בהם. כחוט השני שפתותייך, ומדברך נאוה; כפלח הרימון רקתך, מבעד לצמתך.
כמגדל דויד צווארך, בנוי לתלפייות; אלף המגן תלוי עליו, כול שלטי הגיבורים.
שני שדייך כשני עופרים, תאומי צבייה, הרועים, בשושנים.
עד שיפוח היום, ונסו הצללים--אלך לי אל-הר המור, ואל-גבעת הלבונה.
כולך יפה רעייתי, ומום אין בך" (שיר השירים ד, פס' א-ז)
משפטים אירוטיים לחלוטין?
1- אני חושב שאברהם אבינו מבין יותר טוב ממך וממני מה הוא יכול לבקש מהקב"ה ואם הוא פעל בדרך אחרת כנראה שיש לו סיבה, כל מה שקרה לשרה אחרי זה לא נעשה מרצונו וזה בדיוק מה שהוא ניסה למנוע.
2- קראת את השירות האלה? מה הבעיה בהם?
3- קראת את הקישור שצירפתי? הבנת שיש כאן דימוי של קשר בין עמ"י לקב"ה בדוגמה לקשר הכי חזק שיש? כמה פרקים קודם יש תיאור של גבר, אתה מוכן להסביר לי למה שמה זה לא נחשב לארוטיקה? אולי אני לא בקיא מספיק במה מוגדר אצל ההמון כארוטיקה.
אנונימי