5 תשובות
תתחילי עם 3 אימונים בשבוע של 30 דקות, כאשר את מאפשרת לעצמך יום מנוחה בין אימון למשנהו.
התחילי עם 25 דקות של הליכה ו5 דקות של ריצה. אם זה קשה לך את יכולה לחלק את זמן הריצה למקטעים ולא לבצע אותם באופן רציף. ואם זה עדיין קשה לך אז פשוט תתחילי ברמה נמוכה יותר לדוגמה, רק הליכה.
בהנחה שאת תתמידי באימונים, לאחר כל 3 אימונים המירי 2 דקות של הליכה ב2 דקות ריצה. כך תוך כ12 שבועות אתם יכולים לרוץ חצי שעה רצופה.
הרעיון הוא שאת בתחילת דרכך ואל תרוצי מהר מידי חשוב לרוץ בקצב הכי נינוח שאת יכולה, גם אם זה נראה לך קצב צב, הקצב הזה הוא בעצם קצב הנשימה שלך.
חשוב שתקשיבי לגוף שלך..
כאשר תלמדי להכיר את קצב הגוף שלך, הריצה תהפוך למקור הנאה.
לא יודע מה גילך ומאחר שלא עשית פעילות גופנית מעולם יש לקחת בחשבון כמה דברים, הנחת היסוד שאת בריאה לחלוטין (שווה בדיקה) ושכעת הגוף שלך לא בנוי לעומסים.

א. נעל ספורטיבית, מתאימה חובה. (לא סניקרס שאת משתמשת ביום יום).
חולצה מלאה ולא גופיית בטן (שהזעה לא תתנדף ישר מהגוף)
ב. הליכה ולא ריצה, פעילות מתונה וקצרה בתחילה.
ד. הליכה מדודה במטרים/ק"מ במטרה להגביר את הקצב בעתיד באותו ק"מ כדי ליצר דופק ומה שנקרא "פעילות אירובית" (והגברת הדופק זה מה שיוצר את שרפת השומן)
ג. מים.
ד. שמירה על התפריט. (בלי סוכרים כולל שתייה ממותקת, מאפים, מטגנים)
בהצלחה
כמו שרשמו למעלה.. נעלי ספורט נוחות וכמובן בהדרגה.
הכל לפי היכולת שלך.. יום מנוחה בין אימון לאימון.. וברגע שאת מרגישה שזה לא קשה לך תעלי קושי.
וכמובן תזונה יותר בריאה
ספורט כמובן ותפחיתי פחמימות ריקות וסוכרים
את יכולה להתאמן כמה שתרצי, אבל עד שלא תתחילי לאכול בצורה נכונה ומסודרת יקח לך המון זמן (אם בכלל) עד שתראי תוצאות. תפחיתי סוכרים, תתחילי לאכול מסודר (3 ארוחות ביום עם פירות בין לבין), להחליף מיצים מתוקים במים... וכמובן ספורט.

לגבי ריצות: מאמן כושר נתן לי טיפ ואמר שמבחינת מאמץ, כדאי להגיע לרמה שאת מנסה לומר משפט וממש מרגישה שנגמר לך האוויר כשאת מסיימת אותו. נגיד, תנסי להגיד (את יכולה בלחש לעצמך, בזמן הריצה) איפה את גרה (עיר כתובת וכו') ואם את מרגישה שלקראת סוף המשפט קצת נגמר לך האוויר אז את בקצב טוב.
אולי תאהב גם את: