4 תשובות
חלב חם, לקרוא ספר משמעם, מוזיקה מרגיעה
עגבנייה ( מכילה מלטונין חומר המוצא של טריפוטפן, הורמון המסייע לשינה).
חסה
דגנים מלאים
ויטמיני B
אבץ
סידן
ויטמין B3 נכלל בחומר מוצא של טריפוטפן
אבוקדו
בננות
שקדים
מוצרי חלב
חלב
גבינות

להמנע:
ממתוקים
מאוכל מעובד
חטיפים
סוכרים ומלחים.

לגבי המחשבות:
טוב לאכול מאכלים עתיריים חלבונים
תה קמומיל
פסיפלורה
ולריאן.
לפני שאתה מתכונן לישון תכתוב על דף את מה שעובר לך בראש
כשאתה מסיים אתה יכול לשמור איפשהו את הדף או שאתה יכול לזרוק, מה שבא לך
ואז תשתה תה (בלי קפאין) קמומיל או נענע, ותנסה ללכת לישון
אנונימית
זהו שזה יותר מדרך.. הדבר הזה נקרא "סיעור מחשבות"
אם יש ימים, בעיקר שנראים בעינך קשים ולא משהו שאת לא מרגישה שתוכלי לפצות עליהם בשינה, נסי את הדרכים הבאות:
*כאמור שראש שלנו חושב הרבה יותר, בעיקר בלילה.. היות שהוא מעלה זיכרונות או דברים שעוד לא החלטת אבל בתת מודע זה הוחלט, כל שאת צריכה לעשות כדי להימנע מלחשוב על אותו עניין או אלמנט מאיים כאל משהו שיש לו סגירה (למשל:"בדרך ללימודים רבתי עם ההורים ומאז אני מרגיש רע"), מצד אחד אפשר להתאכזב ממעשים שלפעמים קורים ללא תשומת לב.. אבל מצד שני, היום ההוא שהייתה המריבה כבר עבר.. הוא למצוא את התשובה, מה שאומר שצריך לפתוח את הדברים ביום שזה קרה אבל גם לסגור אותם.. אך אם לא מצאת לזה סוף, תוכלי בקלות למצוא דרך הדמיון שלך, כן בצורה הכי פשוטה. הרי כל מה שאנחנו חושבים עובר היישר לניתוחו ולמקום שאתה רואה.. או בקיצור לפרי דמיונך, אז כדאי גם להשתמש בזה כמטען חיובי כבר לא? נסי להקל על עצמך דרך זה שתוכלי להסביר לעצמך, גם בלב אבל בעיקר ברגש.. שלא קרה משהו חמור, שאת יכולה לישון בשקט ומתישהו יהיה יום טוב..:"יום עסל ויום בסל", כמו שאומרים, תמצאי את הדבש (הדבר הטוב) ביום אחר וכבר תוכלי להרגיש רגוע יותר בהתחשב לעובדה שאתה נשאר אדיש והחלטית במחשבותייך.

ובדרך השנייה לא השתמשתי אבל גם היא מועילה.
*הגוף שלנו הוא כלי שמעביר לנו סימנים, בריאותיים או נפשיים כאחד, אי אפשר שלא לשים לב.. מה שהייתי מציעה לך זה פשוט לשכב בתנוחה הנכונה, לזוז לאט לאט.. לנשום נשימות ארוכות.. ולפי תדריך מדיטציה או עצמי לחפש את הנקודות בגוף שנראות לך הכי "פעילות", אני לא מתכוונת לאיברים חיוניים כמו הלב.. אלא לחפש נקודה בגוף שבעת הנשימה הארוכה היי נינוחה יותר.
שימי את ידך על אותו איזור מורגש בנשימות ונסה להירדם לאט לאט.. מתוך מחשבה שגופך רדום ואין לך ברירה אחרת.
בדומה לדמיון מודרך

השלב השלישי והאחרון^^
*שתי תה עם שיבה או נענע אבל בלי תיון הרבה.. כדי שלא תתמלאי סתם בקפאין, עשי חלב חם עם קצת דבש או תה ומומלץ לא לאכול 3 שעות לפני השינה כדי שהגוף לא יהיה עסוק בפירוק מזון. מקווה שזה יועיל לך, או לשאר הקוראים אחת האפשרויות לילה טוב :)