6 תשובות
לדעתי יש לרכוש רכב אמין ולהתעלם מן ה"חסכוני" כי בטווח מחירים כזה כל תיקון יבלע את החיסכון השנתי בדלק לכן בניגוד למקובל אני ממליץ לרכוש רכב אמריקאי שנחשב לאמין בגילו המופלג, השחיקה שלו קטנה מזו של מכוניות קטנות והמחירים כרגע נמוכים ביותר
אברהם שרם מומחה סטיפס
בניגוד להמלצת אברהם, בטווח המחירים הזה הייתי ממליצה דוקא על אירופאית ישנה, כמו פיאט פונטו או פג'ו 205/106.
אפשרויות נוספות הן היפניות היותר מוצלחות, כמו סובארו ג'אסטי או דייהטסו שרייד.

במחיר הזה, מה שחשוב זה פחות סוג הרכב (וגם לא מספר הידיים או הקילומטראז') ויותר מצבו המכני. עשה חיפוש בלוחות לא לפי סוג הרכב אלא לפי התקציב, הצטייד במוסכניק/חבר/בן משפחה שבקיאים בתחום, והתכונן להרבה עבודת רגליים בחיפוש, כי בתקציב הזה מה שהכי חשוב זה לא למהר לקנות ולא להסתנוור ממראה חיצוני או מדיעות קדומות (ברכב בן 15 קילומטראז' נמוך זה לא בהכרח משהו טוב, ומספר הידיים כבר מזמן לא משנה כל עוד היד האחרונה תיחזקה כמו שצריך).
שואל השאלה:
אני מתלבט בין 3.. או פונטו או 205. או רנו קליאו..

מי לדעתך הכי טוב מבחינה מכנית.. וצריכת דלק.?.
אנונימי
למיטב ידיעתי- הקליאו לא מתבגרת יפה, והטיפול בה יקר (גם החלפים). הפונטו תהיה די אמינה ומאוד זולה, אבל הכי פחות נוחה ונעימה לנהיגה, והפג'ו נותנת זריזות, אמינות, מכניקה פשוטה וזולה, חלפים נפוצים, ואפילו צורה חיצונית נאה יחסית לגילה.
אבל אני לא אובייקטיבית- הרכב הראשון שלי היה פג'ו 205, וכבר יותר מ-7 שנים שהוא משרת יפה את שאר המשפחה (פשוט לא רוצים למכור אותו), אפילו שאני החלפתי כבר 2 רכבים מאז..

כאמור מנסיוני- ה205 היא אופציה נהדרת, רק חשוב לבחון ולבחור רכב בזהירות, המגוון רחב ורמות התחזוקה משתנות מאוד. ב205 חשוב לוודא שמנוע הרכב מקורר במי קירור מאיכות טובה, ולא במי ברז רגילים שמזיקים מאוד לבלוק המנוע הזה. נקודת תורפה היא חוסר במד חום מנוע, שבמקומו נדלקת נורת STOP אדומה כשהרכב מתחמם מדי, אבל לרוב מדובר בשלב שהוא כבר מאוחר מדי והנזק כבר נעשה. הרבה אנשים כבר טרחו לחבר מד חום חיצוני- אם קיים כזה זהו יתרון. בהצלחה!
שואל השאלה:
ובפיאט יש צורך במים למנוע או פשוט מי ברז פשוטים.?

אנונימי
בכל רכב עדיף להשתמש במי קירור מנוע מאיכות טובה, ולא במים רגילים. הסיבה לכך היא שטמפרטורת הקפיאה והאידוי של נוזל קירור איכותי שונות משל מים רגילים (נמוכה וגבוהה יותר בהתאמה), וכמו כן- הוא לא גורם לאבנית. ב205 ייגרם נזק לבלוק המנוע די מהר, בפיאט אולי ייקח לזה קצת יותר זמן. הנזק (לכל המכלולים הקשורים, לא רק למנוע), בכל מקרה, ייעשה, בכל אוטו.
באותו הנושא: