21 תשובות
שהיא לא דתייה
אנונימי
זכותה שתעשה מה שהיא רוצה
צביעות בלי צל של ספק.
אם הבנאדם מאמין שיאמין בדרך שהוא רואה לנכון.
ממש לא צביעות. זכותה להתלבש ככה. כל עוד היא לא מתלבשת חשוף אז הכל בסדר. היא פשוט לא מאמינה שצריך להתלבש צנוע כל כך וזה בסדר. ממש לא קשור לצביעות
כן. כי אם היא דתיה אז היא מאמינה ומי שמאמין מקשיב למה שכתוב בתורה וזה לא נחשב צנוע לפי מה שאני יודעת
אנונימית
שתעשה מה שבראש שלה, זה החיים שלה לא שלי.
אני לא יכולה לחשוב כלפיה משהו כמו צביעות אם אני לא מכירה אותה בכלל, אין לי מה לחשוב חוץ מזה שזה קצת מוזר - אבל שוב, חיים שלה בחירות שלה.
אני לא יכולה לחשוב כלפיה משהו כמו צביעות אם אני לא מכירה אותה בכלל, אין לי מה לחשוב חוץ מזה שזה קצת מוזר - אבל שוב, חיים שלה בחירות שלה.
מה הקשר צביעות מה
יש כאלה שכן דתיות ושומרות שבת ומה לעשות, קשה להן להיות צנועות עד הסוף וללכת עם חצאית. אני מאמינה שככל שהן ייתקרבו לתורה יותר ככה הן ירגישו יותר בנוח ללכת עם חצאית אבל אין פה שום צביעות. היא תעבוד על זה בהמשך, היא ממש לא חייבת עכשיו לשים חצאית עד הברכיים ושרוול דבש.
יש כאלה שכן דתיות ושומרות שבת ומה לעשות, קשה להן להיות צנועות עד הסוף וללכת עם חצאית. אני מאמינה שככל שהן ייתקרבו לתורה יותר ככה הן ירגישו יותר בנוח ללכת עם חצאית אבל אין פה שום צביעות. היא תעבוד על זה בהמשך, היא ממש לא חייבת עכשיו לשים חצאית עד הברכיים ושרוול דבש.
עזבי צבועה
את משקרת לעצמך שאת חושבת שאת דתייה
את משקרת לעצמך שאת חושבת שאת דתייה
אנונימי
אני חושבת שזה רצונה החופשי כי כל אחד יכול להאמין בדרך שלו או לא להאמין ואנשים תמיד צריכים לזכור שאסור לשפוט אם אף פעם לא הייתם בנעליו של האחר במיוחד אנשים מאמינים אסור לשפוט בשביל זה יש את ה' (:
זו צביעות, ואין מה לעשות, המתכחשים, הם משוחדים בדעתם, זה או או, אין פה מקום
למשחק, הרי לכם משל, אדם שישתה רעל, ואז לאחר מכן ישתה מים, האם הוא יישאר בחיים?
כמובן שלא, כך לא צריך לשחק משחקים, כי לאחר מכן זה יהיה חילול השם גמור.
למשחק, הרי לכם משל, אדם שישתה רעל, ואז לאחר מכן ישתה מים, האם הוא יישאר בחיים?
כמובן שלא, כך לא צריך לשחק משחקים, כי לאחר מכן זה יהיה חילול השם גמור.
אם אני אגיד לעצמי שאני מסי זה הופך אותי להיות מסי
או שאני משקר לעצמי
או שאני משקר לעצמי
אנונימי
מה אתה רוצה מה הקשר משוחדים בדעתם?
אנשים לא מלאכים שהם יקיימו את כל המצוות בבת אחת, אלה שמנסים להתחזק לוקחים על עצמם מצווה מצווה כדי שיהיה יותר קל להם ויש בנות שוואלה קשה להן ללכת צנוע לגמרי ואני מבינה אותן, זה קשה. אם קשה לה אז היא קודם תקיים מצוות שנוח לה איתן ואז תלך ותנסה לקחת על עצמה עוד מצוות.
זה כמו שיש בנים שמוציאים זרע לבטלה אבל שומרים שבת ומצוות והם נורא משתדלים. הם ייעשו מאמצים ויילכו צעד צעד עד שיצליחו. זה בכלל לא קל ואנשים צריכים להבין את זה, גם אנחנו טועים ולא מצליחים לפעמים, זה אומר שאנחנו אוטומטית לא דתיים כבר? בולשיט.
מחפש את - יש הבדל בין משהו שאתה יכול לשאוף אליו ויום אחד גם להגיע אליו ממשהו שאתה נולדת איתו, במקרה שלך מסי.
אל תשווה סתם.
אנשים לא מלאכים שהם יקיימו את כל המצוות בבת אחת, אלה שמנסים להתחזק לוקחים על עצמם מצווה מצווה כדי שיהיה יותר קל להם ויש בנות שוואלה קשה להן ללכת צנוע לגמרי ואני מבינה אותן, זה קשה. אם קשה לה אז היא קודם תקיים מצוות שנוח לה איתן ואז תלך ותנסה לקחת על עצמה עוד מצוות.
זה כמו שיש בנים שמוציאים זרע לבטלה אבל שומרים שבת ומצוות והם נורא משתדלים. הם ייעשו מאמצים ויילכו צעד צעד עד שיצליחו. זה בכלל לא קל ואנשים צריכים להבין את זה, גם אנחנו טועים ולא מצליחים לפעמים, זה אומר שאנחנו אוטומטית לא דתיים כבר? בולשיט.
מחפש את - יש הבדל בין משהו שאתה יכול לשאוף אליו ויום אחד גם להגיע אליו ממשהו שאתה נולדת איתו, במקרה שלך מסי.
אל תשווה סתם.
אם יש כוונה להתחזק זה משהו אחר
אבל אם היא רוצה להישאר דתייה וללכת עם מכנסיים וגופיה אז לא היא לא דתייה
אבל אם היא רוצה להישאר דתייה וללכת עם מכנסיים וגופיה אז לא היא לא דתייה
אנונימי
אכן משוחדים בדעתם, כנראה שאת הולכת חשוף, אז בגלל שאמרתי ''משוחדים בדעתם''
הרגשת צורך לצאת כנגד התגובה שלי, אדם שלא שומר את כל התר''יג מצוות, לא נכלל כאדם
דתי, כיוון שזה כל המהות של התורה, ''ואת כל חוקי ומצוותי שמרו''- אלוקים שומר על כל אדם ואדם
רק מי ששומע לכל מצוותיו, אפשר גם לקחת את המצוות לאט לאט, אך יש איסור גמור ללכת
בלבוש לא צנוע, לבוש לא צנוע אינו מצווה, ולכן אין טעם להתקדם עמו לאט לאט, המצוות אפשר
להתקדם איתם בהדרגה, היות ולא כולם מסוגלים לשמור אותם, אך בגדים לא צנועים, כלל וכלל
לא קשור לנושא. כנ''ל להוצאת שז''ל הדבר קשור לטומאה ותאווה רוחנית, ואין הדבר
קשור למצוות שיכולות להגיע גם כן בהדרגה להפך הדבר הוא מורכב ואינטגרלי לגמרי.
להתחזק אפשר לאט לאט, לעשות עבירות, יש החלטה כבירה לעשות הפסקה מוחלטת
בהכול, ולא ללכת סחור סחור, ''כי קשה לי''.
הרגשת צורך לצאת כנגד התגובה שלי, אדם שלא שומר את כל התר''יג מצוות, לא נכלל כאדם
דתי, כיוון שזה כל המהות של התורה, ''ואת כל חוקי ומצוותי שמרו''- אלוקים שומר על כל אדם ואדם
רק מי ששומע לכל מצוותיו, אפשר גם לקחת את המצוות לאט לאט, אך יש איסור גמור ללכת
בלבוש לא צנוע, לבוש לא צנוע אינו מצווה, ולכן אין טעם להתקדם עמו לאט לאט, המצוות אפשר
להתקדם איתם בהדרגה, היות ולא כולם מסוגלים לשמור אותם, אך בגדים לא צנועים, כלל וכלל
לא קשור לנושא. כנ''ל להוצאת שז''ל הדבר קשור לטומאה ותאווה רוחנית, ואין הדבר
קשור למצוות שיכולות להגיע גם כן בהדרגה להפך הדבר הוא מורכב ואינטגרלי לגמרי.
להתחזק אפשר לאט לאט, לעשות עבירות, יש החלטה כבירה לעשות הפסקה מוחלטת
בהכול, ולא ללכת סחור סחור, ''כי קשה לי''.
וואלה לא, לא הולכת חשוף אבל כן מבינה בנות דתיות שלא מרגישות בנוח עם חצאיות והולכות עם מכנס במקום.
אלוהים מקשיב ומכיר כל לב ויודע כמה הבןאדם באמת מאמין בו ואוהב אותו. תתפלא, הוא שומר גם על יהודים שלא שומרים תרי'ג, אם בכלל.
נכון, יש איסור גמור על הליכה בלבוש לא צנוע אבל מישהי חייבת כוחות רצון יחסית חזקים כדי להתגבר על הרצונות שלה ולא לכולן יש את זה. ואני בטוחה שהוא מעדיף בנות שהוא יודע שמאמינות בו באמונה שלמה וכן שומרות שבת וילכו עם מכנס מאיזו אחת שתלך עם חצאית עד הרצפה ולא תהיה בה טיפת אהבה ויראה לקב'ה. קשה לבנות ללכת עם חצאית, אי אפשר להכריח אותן לעשות משהו שהן לא מרגישות שלמות איתו.
אלוהים מקשיב ומכיר כל לב ויודע כמה הבןאדם באמת מאמין בו ואוהב אותו. תתפלא, הוא שומר גם על יהודים שלא שומרים תרי'ג, אם בכלל.
נכון, יש איסור גמור על הליכה בלבוש לא צנוע אבל מישהי חייבת כוחות רצון יחסית חזקים כדי להתגבר על הרצונות שלה ולא לכולן יש את זה. ואני בטוחה שהוא מעדיף בנות שהוא יודע שמאמינות בו באמונה שלמה וכן שומרות שבת וילכו עם מכנס מאיזו אחת שתלך עם חצאית עד הרצפה ולא תהיה בה טיפת אהבה ויראה לקב'ה. קשה לבנות ללכת עם חצאית, אי אפשר להכריח אותן לעשות משהו שהן לא מרגישות שלמות איתו.
לא צביעות. כל אחד מפרש את הדת בצורה אחרת ומתאים אותה למי שהוא...
בחיים אין שחור ולבן...
בחיים אין שחור ולבן...
אלוקים לא שומר על בניו שלא שומרים את חוקיו ומצוותיו, וההוכחה הטובה ביותר היא מתוך
הפסוק להלן: ויאמר ה' אל משה הנך שוכב עם אבתיך, וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא שמה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו: וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים, והסתרתי פני מהם והיה לאכול, ומצאהו רעות רבות וצרות, ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה: ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה, כי פנה אל אלהים אחרים". (דברים לא, טז-יח).
פסוקים אלה מדברים בצורה ברורה ובעוצמה רבה על אפשרות של חורבן העם. במבט לאחור, מנקודת התצפית של דורנו, זו תמונה מדהימה. קודם כל, משום שפסוקים אלו התרחשו במציאות. הם הלמו בעם ישראל שאכן מרד, שהפר את הברית, וזנח את קיום המצוות, כנאמר. עם ישראל אכן נענש בהתאם לחוק "החטא ועונשו" המקראי. נענש, כפי שלא נענש עם מעולם. המילים הנוראות "והיה לאכול" ו"מצאהו רעות רבות וצרות", פורטו במשך הדורות, לפוגרומים, למדורות האינקויזציה, לנשחטים
אף אחד לא הכריח אותך, את הולכת חשוף- לא דתייה, במקרה הטוב מסורתית, הולכת צנוע
דתייה, אין פה מקום למשחק אחרת, זו צביעות, זה כמו שאני אשים צלב ואלך לבית כנסת, אנשים
כמובן יעירו לי, ומה אני אומר לפי השקפתך ''אבל קשה לי'' אני אוציא את זה בהדרגה. אז זהו שלא. לא מדובר על מצוות כאן, שאפשר להתחיל עם מצווה אחת ואז לעבור לשנייה וכו',
מדובר כאן על עבירת דאורייתא אשר אין לה מקום להדרגה.
להבדיל על עבירת שז''ל העבירה החמורה ביותר בתורה, כדי שהשם יסלח לחוטא בשז''ל
הוא צריך לעשות תשובה, חרטה על העבר וקבלה לעתיד, אך אין הדבר אומר שהוא ייצא
מהוצאת שז'ל בהדרגה, כי יצר הרע הוא קשה ביותר, ולא ייתן לו לצאת בהדרגה, להפך
הוא רוצה שהוא ימשיך לחטוא, לכאן יש פה עניין שצריך לצאת מהעבירה במיידית.
אישה שהולכת חשוף היא לא שונא מזרמי הדת הרפורמיים אשר מפרשים את הדת איך
שנוח להם. לא בגלל שקשה להם עם הדת, אלא כיף להם עם התאוות שלהם, לכן
הם יכולים להגיד 5 שנים שהם ייצאו מהעבירה בהדרגה אך יצר הרע יוליך אותם שולל
זה אחר זה אחר זה. הם יסתכלו אחורה ויגלו שהם עדיין עם העבירה שהם אמרו שהם
ייצאו ממנה ''בהדרגה''.
הפסוק להלן: ויאמר ה' אל משה הנך שוכב עם אבתיך, וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ אשר הוא בא שמה בקרבו, ועזבני והפר את בריתי אשר כרתי אתו: וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים, והסתרתי פני מהם והיה לאכול, ומצאהו רעות רבות וצרות, ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלהי בקרבי מצאוני הרעות האלה: ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא, על כל הרעה אשר עשה, כי פנה אל אלהים אחרים". (דברים לא, טז-יח).
פסוקים אלה מדברים בצורה ברורה ובעוצמה רבה על אפשרות של חורבן העם. במבט לאחור, מנקודת התצפית של דורנו, זו תמונה מדהימה. קודם כל, משום שפסוקים אלו התרחשו במציאות. הם הלמו בעם ישראל שאכן מרד, שהפר את הברית, וזנח את קיום המצוות, כנאמר. עם ישראל אכן נענש בהתאם לחוק "החטא ועונשו" המקראי. נענש, כפי שלא נענש עם מעולם. המילים הנוראות "והיה לאכול" ו"מצאהו רעות רבות וצרות", פורטו במשך הדורות, לפוגרומים, למדורות האינקויזציה, לנשחטים
אף אחד לא הכריח אותך, את הולכת חשוף- לא דתייה, במקרה הטוב מסורתית, הולכת צנוע
דתייה, אין פה מקום למשחק אחרת, זו צביעות, זה כמו שאני אשים צלב ואלך לבית כנסת, אנשים
כמובן יעירו לי, ומה אני אומר לפי השקפתך ''אבל קשה לי'' אני אוציא את זה בהדרגה. אז זהו שלא. לא מדובר על מצוות כאן, שאפשר להתחיל עם מצווה אחת ואז לעבור לשנייה וכו',
מדובר כאן על עבירת דאורייתא אשר אין לה מקום להדרגה.
להבדיל על עבירת שז''ל העבירה החמורה ביותר בתורה, כדי שהשם יסלח לחוטא בשז''ל
הוא צריך לעשות תשובה, חרטה על העבר וקבלה לעתיד, אך אין הדבר אומר שהוא ייצא
מהוצאת שז'ל בהדרגה, כי יצר הרע הוא קשה ביותר, ולא ייתן לו לצאת בהדרגה, להפך
הוא רוצה שהוא ימשיך לחטוא, לכאן יש פה עניין שצריך לצאת מהעבירה במיידית.
אישה שהולכת חשוף היא לא שונא מזרמי הדת הרפורמיים אשר מפרשים את הדת איך
שנוח להם. לא בגלל שקשה להם עם הדת, אלא כיף להם עם התאוות שלהם, לכן
הם יכולים להגיד 5 שנים שהם ייצאו מהעבירה בהדרגה אך יצר הרע יוליך אותם שולל
זה אחר זה אחר זה. הם יסתכלו אחורה ויגלו שהם עדיין עם העבירה שהם אמרו שהם
ייצאו ממנה ''בהדרגה''.
שאני יעלה ביום מותי לתת דין וחשבון לקדוש ברוך הוא
זה יהיה עיניין שלי בלבד מה עשיתי ומה לא
אז לא ממש אכפת לי מה חושבים עלי בכול נושא שהוא
אני לובשת מה שבא לי אבל שומרת שבת כשרות וחגים
בכול מצווה שעושים יש ברכה
זה יהיה עיניין שלי בלבד מה עשיתי ומה לא
אז לא ממש אכפת לי מה חושבים עלי בכול נושא שהוא
אני לובשת מה שבא לי אבל שומרת שבת כשרות וחגים
בכול מצווה שעושים יש ברכה
אני ממש לא אכנס לה לחיים ואקבל אותה כמו שהיא. החלטות שלה... זה האמונות שלה ואין לאף אחד זכות להגיד לה על זה משהו
זה יעצבן אותי שהיא קוראת לעצמה דתייה
באותו הנושא: