18 תשובות
אין הסבר
אין הסבר, ואתה צודק שעדיף מבחינה דתית ללכת עם מכנסיים רחבים מאשר עם חצאיות כאלה.
הן לא לובשות מכנסיים אלא חצאיות כי הן לא רוצות שיראו את הרגליים שלהן עם המכנסיים הצמודים.
חצאית, לעומת זאת, מכסה את הכל, אם זה מבליט להן את התחת אז זאת צביעות.
הן צריכות לשים חצאית טיפה רופפת ונורא ארוכה.
זה שהן שמות חצאית טיפה קצרה וצמודה, זה לא אומר שזה מותר.
אנונימית
הן לא אמורות ללבוש חצאיות כאלה. IM BATMAN הוציאה לי את המילים... מהמקלדת (?)
שמעי זה לא קשור להבליט תחת או לא אויי איך הגעת לזה בכלל?! אבל יש כאלה ששמות חצאיות צמודות בשביל להבליט את התחת אבל בד"כ זה חצאית לכל דבר. דבר שני את כיאלו אומרת שכל מי ששמה מכנסיים מבליטה את התחת?! לא! אז אני יגיד לך שלדתיות אסור לשים מכנסיים בגלל זה ככה כתוב בהלכה זה כמו לשמור שבת או לא לאכול בשר וחלב כתוב כך בהלכה אז הדתיים מקיימים את ההלכה הזאת
תשובה מספק הגיונית בישבילך?
שואל השאלה:
למשל יש בית ספר דתי בעיר שלי
שכל הבנות שם עם חצאית צמודה מאוד והתחת שלהן בולט

* "אפרתוש" אם רשום שלפי ההלכה אסור ללבוש מכנסיים אז חצאית צמודה מותר?
אנונימית
שואל השאלה:
וקודם כל לא אמרתי שמי שמה מכנסיים מבליטה תתחת
תכלס מכנסיים ג'ינסים וטיציים מבליטים את התחת
גם אם את רוצה וגם אם את לא.
פשוט לא הבנת אותי נכון.
אבל בכל זאת
אנונימית
נו אז מה?! מה זה אומר?! שמה?! בכוונה הם עושות את זה?! לא?! זה יכול ללהיות תלבושת אחידה או משהו ככה הם לובשות וזהו זכותם לאף אחד מכם\ן אין זכות לשפוט אותם כי מי ששמה שורטים עד התחת לא יותר טובה אבל גרועה יותר
תראי.. יש דתיות ויש דתיות..
יש תדתיות שהן כיביכול מתחזקות וקשה להן בנתיים ללבוש חצאיות שלא מבליטות ( שזו התקדמות ), יש תדתיות שלובשות אתזה כדי להיראות " מושכות" או כי זה סתם יפה...
ויש תדתיות - חרדיות שהן כבר לבושות עם חצאיות רחבות ואשריהן!
יש מלא סוגי בנות כאלה וכל אחת והיכולת שלה, אי אפשר לבוא על זה בטענות.
אנונימית
שואל השאלה:
מה קשור עכשיו בנות ששמות מכנסיים קצרים.
אני שואלת למה אסור מכנסיים ומותר חצאית צמודה
לא באתי פה לריב אם אף אחד וזה מה שאת מנסה לעשות. לריב
אנונימית
גם בבית ספר דתי אצלי בעיר זה ככה^
ראיתי ילדה באה עם חצאית יותר קצרה ממה שהבית ספר מרשה לי... ואני בבית ספר חילוני והיא בדתי.
טוב שמעי אני ממש לא רוצה לריב אבל לאף אחד אין זכות לשפוט אפחד גם אם היא דתייה או לא זה לא צריך לעניין אפחד למה אפשר לשים חצאיות צמודות ומכנסיים לא, אם את רוצה תשובות לכי לבנות ששמות חצאיות צמודות ותשאלי אותן לילה טוב!
מקווה שעזרתי...!
התשובה הנכונה לזאת: היא לא דתייה. ההגדרה החברתית שלה זה שהיא דתייה, אבל מתנהגת ע"פ היהדות? לא.
תקשבי טוב!
חצאית צמודה זה בדיוק כמו טיץ ואין פה שום ויכוח את צודקת!
אני אומרת לך אתזה בתור דתיה
אבל יש קצת הבדל בזה, קודם כל רשום בהלכה" לא ילבש גבר שמלת אישה " וכן להפך, לבת אסור לפי ההלכה ללבוש מכנס אפילו אם המכנס נתפר במיוחד לנשים! ואפילו שהמיכנס רחב כי זה גורם להרהורי עבירה אצל הבנים...
לא ניכס לזה עכשיו.
בכל אופן הדתיות שלובשות חצאיות צמודות זה נובע מכך שהן פשוט אוהבות תסגון או שקצת קשה להן עם הרחבות, או שהן פשוט רוצות להיראות" יפות" בקרב הבנים. או סתם בחברה.
אבל יש תדתיות שהן כבר לובשות חצאיות רחבות
אנונימית
אני עם האנונימית יש גם בנות שנמצאות בבית ספר דתי ובגלל שהם מכבדות את המקום ובגלל הדרישה של הבית ספר הם שמים חצאית ובבית הם שמים מכנסים אולי כי הם פחות חזקות בדת לעומת אלה שכן שיותר מקפידות לשים חצאית רופפת שלא מבליטה את הגוף
נסיכה, צניעות לא שייך רק ל'דתיות' הוא שייך לכל עם ישראל. וכמו שאנו אומרים בסליחות "שומר גוי קדוש", מי הוא אותו גוי קדוש? זה עם ישראל (גוי=עם).

צריך להבין שכל עניין הצניעות הוא דבר פשוט, לא למשוך תשומת לב, לא לגרום לכך שכל הגברים ברחוב יסתכלו עליך, ואם בת שלובשת חצאית וזה מבליט לה את הגוף, כנראה שזה לא נכנס לגדר של צניעות.

ויצא לי קצת ללמוד על ההלכות הקשורות לצניעות, ולומר לך את האמת, אי אפשר לצאת מזה ראש, כי יש פוסקים שאומרים שגדר צניעות זה כך, ויש אחרים שאומרים כך, ולכן את יכולה לצאת בחוץ ולראות שבמציאות לא כל עם ישראל שווים בזה, כי יש בנות שלובשות חצאיות ארוכות עד הרצפה, ויש בנות שלובשות חצאיות ארוכות אבל עם גרביונים מתחת וכו'.

אז מה עושים? בצניעות, זה הכלל ככל שבת מלך תקבל על עצמה לשמור יותר צניעות זה יותר טוב! וכל זה קשור בכלל ליראת שמיים של אותה בחורה, כי בחורה שמתלבשת עם קצר וכו' אני בספק כמה יראת שמיים יש לה..

ולומר לך את האמת, עזבי צניעות לא צניעות, יופי חיצוני של בחורה זה נחמד, זה יפה, מושך אבל זה בדיוק נגמר שעתיים אחרי החתונה. היופי האמיתי, זה היופי הפנימי של האישה, החיבור הנשמתי, כי החתן מקבל מהכלה את אשיותו את מרכז חייו הנקרא אור חודר.. עד עימקי נשמתו.. הוא רק חצי גוף וחצי נשמה, לפני קבלתו את האור השיך לנשמתו מכלתו.
לכן "כל השרוי בלא אישה שרוי בלא תורה בלא שמחה בלא טוב בלא ברכה ובלא חומה." כנזכר בתלמוד.

שבת שלום עוד שבועיים עשרת ימי תשובה וצריך להתעורר ולהתחזק, לשאלות הארות אני כאן.