22 תשובות
בתנך העולם הבא זה דבר מסובך...

מעבר לזה שזאת "המצאה" שהמקור שלה בכלל לא ביהדות אבל כמו הרבה דברים אחרים "היהדות אימצה".

קח לדוגמה את גן עדן (ונעזוב את גיהנום).
אם תחשוב על סיפור אדם וחווה ותבדוק תמצא שהסיפור מתרחש בגן אשר נמצא בעדן.
וזה מקום כאן במזרח התיכון בערך באזור שקרוב לאיפה שהיום עירק ויודעים את זה ע"פ שמות
של נהרות שמוזכרים שם.
ויש עוד ספר שנאסר עם עוד הרבה ספרים אחרים באותה תקופה ונמצא במגילות ים המלח,
וכלל לא הוכנס לאסופת הספרים שקיבצו לתנך שאנחנו מכירים היום. ושם מסופר על דמות
שכן נמצאת בתנך שמכירים היום (אבל מוזכרת רק בשורה או שתיים).
בכל אופן אותה דמות נלקחת לשמיים ומסופר שם באריכות על המלאכים ועל אלוהים שפתאום ניתנת לו דמות גשמית..

תנסה למצות את העולם הזה :) עזוב את העולם הבא..
.__
פה כתוב מעט על עולם הבא, בבקשה קישור.
נימחקה לי תשובה :) כנראה כי לא "ישרתי קו"
האתר בלינק של ראשית חוכמה זה אתר הזוי לחלוטין שטוען להרבה "עובדות" מוזרות שלא מתחברות עם המציאות.

עולם הבא? -בעייני הרבה אנשים זה הרבה דברים.
הנוצרים -וזה משהו שעובד ממש טוב ב"ליישר את המאמינים" שיהיו "ילדים טובים" יש תיאורית הגמול: הרבה עמים מאמינים שיש גמול, בעולם הבא, אתה מתוגמל ונישפט על מעשיך בעולם הזה.
גן עדן\גיהנום רמות שונות של כל אחד מהם. וכו'..

יש כאלו שמאמינים בגילגול נשמות -ואפילו נשמות של בני אדם לחיות :).

הבודאיסטים זה גם גילגול נשמות, כאשר שם המטרה היא להגיע להארה בחיים האלו.
אני חושב אחת הדתות היותר יפות -הרעיון של להגיע לשקט ושלווה של האדם עם עצמו והיקום מסביבו.

היהדות אימצה כל מני חלקים מפה ומשם בהתאם לרוח התקופה.. לא יודע.


תאכלס תאמין במה שאתה רוצה -אבל קודם תיהיה בן אדם, ותחשוב עם הראש! ותשאל למה אני עושה?
אל תעשה דברים "כי כתוב" בספר שכתבו לפני אלפי שנים בתקופה שבקושי גלגלים ולא ברור כמה בני האדם היו מפותחים..
.__
כן, ונכון, בקושי מוזכר.. למשל "בפרשת ניצבים - '' ה' ממית ומחיה''
הבט נא, צריכים ללמוד איך ללמוד את התורה
ה"עולם הבא" והחיים שלאחר המוות הם עקרונות יסוד באמונה היהודית. כמו כל סודות התורה, שלומדים אותה בכמה אופנים, הפשט, הדרש, הרמז, והסוד.. ר''ת פרד'ס ובכלל זה תנ''ך
גם בפסוקים של קריאת שמע נאמר 'למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה אשר נשבע ה' לאבותיכם לתת להם'. שואלת הגמרא: מה זה להם? הרי צריך להגיד לכם, כי כל הפסוק מדבר עליכם. התשובה היא שמדובר בראיה, לפיה האבות הקדושים קיבלו הבטחה לעולם הבא. (וזה בבחינת רמז).
לאורך כל התורה, מוזכרים עולם הבא ושכר ועונש, במילים ומשפטים צפונים, ככתוב סוד ה' ליריאיו (רק הירא את ה' יבין )
למשל בישעיה כ"ו, יד: "מֵתִים בַּל יִחְיוּ רְפָאִים בַּל יָקֻמוּ לָכֵן פָּקַדְתָּ וַתַּשְׁמִידֵם וַתְּאַבֵּד כָּל זֵכֶר לָמוֹ יָסַפְתָּ לַגּוֹי ה'... יִחְיוּ מֵתֶיךָ נְבֵלָתִי יְקוּמוּן הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ וָאָרֶץ רְפָאִים תַּפִּיל": רמז לתחיית המתים, והקב"ה יפקוד את עמו והרפאים (הרשעים הגדולים) יפלו.

ובין יתר הסיבות למדוע לא מוזכר בפירוש העולם הבא ושכר ועונש, נמצאת גם הסיבה הזו,
התורה נקראת תורת חיים, וכשמה, היא מורה לנו את הדרך אשר בה עלינו, יצורי אנוש, לחיות את חיינו בעולם הזה. אין אמורה להיות זו הסיבה שנלך בדרכי התורה, אסור שעל סמך הבטחה לנצחיות ושכר, נקיים תורה ומצוות, אדם צריך לקיימה ולשמרה, כי כך ציווה המאציל.
(הגם כי יש בנו המודעות לקיומו של שכר נצחי הנובע ממעשינו הטובים בעולם הגשמי, ואפילו שכר רגעי עכשוי.
לכן, כל המקיים חי לעולם, מה זה לעולם? לעולם הבא כמובן (כי פה הרי מתים)
וכל יתר האמונות הן בבחינת עבודה זרה ותיפלות, שאפילו ההולכים אחריה, לא מאמינים בה. וממשיכים להעריץ את היהדות ואת חוכמתה וייחודה וממשיכים לרכוש את התנ''ך מליוני אנשים בכל העולם.
לקרוא לו ספר ישן או סיפורים, מסוכן מאוד על פי רשב''י שמקלל נמרצות את אלה שגורסים כך מבלי מחשבה.

ומצאתי בנוסף, ש רבנו '' בחיי '' וראב''ע (נפטר ב-1340) טוען שאין האדם הגשמי מסוגל להעריך שכר רוחני, "כי הוא נעלם ועמוק מהשגת היחידים בעוד שהם מחומר, ואפילו הנביאים לא נתנבאו עליו" (פירושו לויק' כו: ט). כאן הוא רומז למאמר הידוע של חז"ל (שבת סג ע"א): "כל הנביאים לא נתנבאו אלא לימות המשיח, אבל לעולם הבא, 'עַיִן לֹא רָאָתָה אֱ לֹהִים זוּלָתְךָ' (יש' סד: ג)".
מומחה84 אתה לא לבד, בטח אמרו לך שההודעה פוגענית... מעניין שלדעת ההנהלה רק צד אחד יכול להיפגע... אבל גם אתה וגם שואל השאלה צודקים בכך שביהדות אין דבר כזה העולם הבא, והרעיון הוכנס ליהדות במועד מאוחר יותר. כבר היה פוסט בנושא ובו כתבתי לגבי העובדה שהשכר והעונש עפ"י היהדות ניתנים כאן בעולם הזה (כבד את אביך ואת אימך למען יאריכון ימיך, לאחר שאיוב עבר את מבחני האל הוא קיבל כגמול פי 7 ממה שהיה לו כאן בעולם הזה, לאברהם הבטיח להרבות את זרעו - כאן בעולם הזה, ולא חסרות עוד דוגמאות), ולעומת זאת לא מוזכר כלל שכר ועונש לאחר המוות, אלא בכלל "תחיית המתים", מה ששוב מראה שהעולם הזה בלבד הינו העיקר, ולכאן כולם שואפים לחזור בסופו של דבר.
ממש מוזר איך שהיהדות אוספת אליה רעיונות מכל מקום אפשרי, בלי קשר לדברי התנ"ך וחמור יותר רעיונות המנוגדים זה לזה (גלגול נשמות למשל). תמיד תהיה לאדם זכות להאמין במה שהוא רוצה, רק חבל שהוא לא בודק את הדברים ומבין במה בדיוק הוא מאמין. אי אפשר להמציא לעצמנו דת, אם בחרנו להאמין באלוהים, ומבין שלוש הדתות המאמינות בו בחרנו את היהדות - יש ללכת עפ"י דרך התנ"ך בלבד. הבעיה שזה כמובן בלתי אפשרי, גם כי התנ"ך אינו מסביר הכל ולא עונה על שאלות שעלו במועד מאוחר מכתיבתו, וגם כי הוא כל כך לא מתאים לזמננו עם כל האלימות, הגזענות, השוביניזם ושאר ערכים שבו הוצגו כעליונים וכיום החברה בנויה אחרת. אז מה עושים כשעוורים מכדי לראות את האמת? ממציאים עוד ועוד דברים, מכניסים עוד רעיונות, מעוותים כתבי קודש כך שיתאימו לזמננו. זה נקרא צביעות עצמית, ועל כל אחד מאיתנו לבדוק את עצמו לגביה - זה דבר אחד לשקר לאנשים, אבל לשקר לעצמך זה הרבה יותר גרוע...
רודף האמת -כתבת יפה.
אגב -יפה לראות שתשובות ש"תואמות את הקו היהודי" שמנסים להשליט פה -מקבלות פלוסים ואלו שיוצאות נגד מקבלות מינוסים.

ולדיון.
גן עדן -על פי התנך! הוא מקום כאן על הארץ -לא בשמיים ולא מתחת לאדמה ;-)
-רק בהמשך גן עדן עולה לשמיים.
בהתאמה לזמן האיסוף של הספרים לספר אחד, ואיסור וגניזת הספרים שלא ניכנסו.
מקור השם "גן עדן" הוא הגן שננטע במקום ששמו עדן. לפי הסיפור המקום קיבל השקיה מנהר שהיתפצל לארבע נהרות:
וְנָהָר יֹצֵא מֵעֵדֶן, לְהַשְׁקוֹת אֶת-הַגָּן; וּמִשָּׁם, יִפָּרֵד, וְהָיָה, לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים. (י"א) שֵׁם הָאֶחָד, פִּישׁוֹן--הוּא הַסֹּבֵב, אֵת כָּל-אֶרֶץ הַחֲוִילָה, אֲשֶׁר-שָׁם, הַזָּהָב. (י"ב) וּזְהַב הָאָרֶץ הַהִוא, טוֹב; שָׁם הַבְּדֹלַח, וְאֶבֶן הַשֹּׁהַם. (י"ג) וְשֵׁם-הַנָּהָר הַשֵּׁנִי, גִּיחוֹן--הוּא הַסּוֹבֵב, אֵת כָּל-אֶרֶץ כּוּשׁ. (י"ד) וְשֵׁם הַנָּהָר הַשְּׁלִישִׁי חִדֶּקֶל, הוּא הַהֹלֵךְ קִדְמַת אַשּׁוּר; וְהַנָּהָר הָרְבִיעִי, הוּא פְרָת.
בעוד שהפרת והחידקל הם נהרות שמיקומם ידוע כיום, ושמתמזגים לנהר אחד בעיראק, אין הסכמה על זהותם של הגיחון והפישון. לגבי הגיחון, יש טענה כי זהו הנילוס הכחול, הזורם באתיופיה, היא כוש, אך קיימות סברות אחרות המזהות את אזור הנהר עם העיר השומרית כיש, שנמצאת במסופוטמיה (עיראק של ימינו).

גם מיקום הפישון שנוי במחלוקת: יוסף בן מתתיהו זיהה אותו עם הגנגס שבהודו, אולם חוקרים מאוחרים נטו לזהותו עם נהרות באזור מסופוטמיה הצפונית (עיראק, איראן וטורקיה של ימינו), ובהם ספיד (Sefid) ואראס (Aras).

תאוריה נוספת המקובלת מאוד כיום, היא שהפישון והגיחון הם שני נהרות שהתייבשו עם השנים והתגלו לא מזמן ונפגשו יחד עם הפרת והחידקל במקום שבו נמצא היום המפרץ הפרסי, מקום שידוע שהיה פורה מאוד עד לפני כמה אלפי שנים.
.__
לשני המכחישים את תורת ישראל, אני לא מבין, אם אינה אמת, למה התשובות שלכם מלאות בציטוטים ממנה? חח
די לשטויות, די להמציא דתות וקופים ואבולוציות, רק לא להגיד את מילת הקסם ''טעינו'' חיינו באפלה?
אנונימית
אנונימית שמדברת -בלשון זכר.

לא "מכחישים", ולא "ממציאים דתות וקופים ואבולוציות".

התנך נכתב לפני אלפי שנים, בזמנים אחרים לחלוטין.

היום עברו אלפי שנים ואנשים חקרו ולמדו גילו והבינו!
להאמין בישויות ואלים כאלו ואחרים זה סבבה -ובאמת בסדר גמור! וזכותו של כל אדם להאמין במה שירצה :)
אבל זה לא בסדר כאשר האמונה חוסמת את השכל.
וסוגרת אותו בגבולות שלא מאפשרים היתפתחות.
כשאומרים לא להדליק אש בשבת, הכוונה היא לא "אל תיפתח מקרר ולא "אל תתניע ותיסע ברכב".
אלא "אל תעבוד". שזה רעיון מאוד יפה ומתקדם לאותה תקופה!.
כמו גם נטילת ידיים. ועליה לרגל. רעיונות מתקדמים ונכונים וחכמים לאותה תקופה.
תקופה בה לא היה מקרר. ולא היתה דרך לשמור אוכל מלבד אולי לייבש אותו.

והדלקת אש שדרשה איסוף עצים והכנת המקום (שהיה מחוץ לבית כי אף אחד לא חשב על ארובה שהומצאה אלפי שנים אחר כך) וההדלקה עצמה ועבודה של ממש שדרשה לפחות שעה!
לא היתה מצית או גפרורים -בקושי גלגל היה באותה תקופה.. שהעבירו דברים על גבי בהמות.
כן -אל תדליק אש בשבת -כי זאת עבודה! וזה היה רעיון מתקדם לאותה תקופה.
היום להדליק מפסק -זאת לא עבודה :) גם לא להתניע את הרכב.

.__
אגב מי שמסרב לראות את המציאות.. ולא מאמין לאבולוציה שאגב יש נתונים והוכחות לקיומה.
אלו אנשים דומים לאלו שסירבו להאמין שהעולם עגול וכדור הארץ הוא לא מרכז היקום.
.__
אני שחוויתי מוות קליני, לא רק שמאמין שיש אלוקים ויש חיי עולם הבא אני גם יודע בוודאות, ראיתי במו עיני ועכשיו שחזרתי בתשובה כל יום וכל רגע אני יודע שיש בורא לעולם ויש חיים אחר המוות, וכל התורה אמתית לחלוטין ללא שום ספק, וחבל שאדם שנוצר על ידי בורא עולם ככה חושב, חייבים לדעת את האמת ולחפש אותה אבל בלי חוכמות.
הי טלי, אנסה לענות לך הפעם בלי "לפגוע"... שוב את מציגה טיעונים שלא תואמים את השקפתך ואת מעוותת אותם כך שיתאימו:
'למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה אשר נשבע ה' לאבותיכם לתת להם'. מדובר בעברית פשוטה המנוסחת עפ"י כללי השפה רגילים, ואין צורך בפירושים מוזרים. למה צריך לחפש רמז ב"להם", להם = אבותיכם. ה' מבטיח לכם להאריך את ימיכם וימי בניכם. ימיכם וימי בניכם יוארכו כאן, על האדמה שהוא הבטיח לאבותיכם. את אריכות הימים הוא מבטיח לכם, ואת האדמה הוא הבטיח להם. המשפט ברור לחלוטין, ואין קשר לכך ש"הפסוק כולו מדבר עליכם", פשוט ככה מתבטאים בעברית.
"לאורך כל התורה, מוזכרים עולם הבא ושכר ועונש" - פשוט לא נכון, מוזכרים שכר ועונש ולא העולם הבא. כמו שכבר כתבתי שכר ועונש ביהדות ניתנים בעולם הזה בלבד. מדובר באיזכורים עיקריים הכוללים את אברהם אבינו, עשרת הדברות, איוב שהוקדש למענו ספר בפני עצמו ועוד. החיפוש אחר דבר שלא קיים, דרך פסוקים שוליים פשוט לא מעניין. כבר ניסו להראות שמאורעות נמצאים באופן סמוי בתנ"ך, כגון רצח רבין לשם הדוגמה. אלא שהסטטיסטיקה הוכיחה שניתן למצוא כל דבר בטקסט מספיק ארוך (ועל מנת להוכיח זאת, חיפשו ומצאו בספר החטא ועונשו את כל המאורעות המרכזיים של האנושות במאה השנים האחרונות).
תחיית המתים - רעיון ביהדות אשר פשוט נוגד את העולם הבא - אם כל המטרה שלנו בעולם הזה, היא לתקן את הנפש שמגיעה לכאן פעם אחר פעם לאחר ייסורים בגיהנום, רק כדי להגיע לבסוף לגן העדן, מדוע תתקיים תחיית המתים? מה יש לנפש נעלה וצדיקה לחפש שוב במקום החומרי והעלוב הזה? מה הצורך שלה לרדת מדרגה ושוב ללבוש גוף פיזי?
חברים יקרים, התורה כתובה בעברית, שפת אימנו ועמנו, מדוע אתם צריכים שכל מיני אנשים יפרשו אותה עבורכם?
"לשני המכחישים את תורת ישראל, אני לא מבין, אם אינה אמת, למה התשובות שלכם מלאות בציטוטים ממנה? חח
די לשטויות, די להמציא דתות וקופים ואבולוציות, רק לא להגיד את מילת הקסם ''טעינו'' חיינו באפלה? "
אנונימית - זה שהתורה אינה אמת לא אומר שהיא אינה קיימת. אגב, לא ראית פה שום טענה שהתורה אינה אמת, אז אין ממש קשר לנושא השאלה חוץ מווכחנות.
הטענה שלי היא שבתורה לא מוזכרים העולם הבא והגיהנום (בכלל! המילים האלו פשוט לא מופיעות), ושגן עדן הוא מקום ארצי לחלוטין.
לגבי מילת הקסם שלך, זה בדיוק מה שאנחנו כן עושים ואתה לא. אני אומר בפה מלא, טעינו. טעינו כשהאמנו בעבר לכתבים שאין להם ביסוס, טעינו כשהקשבנו לפרשנים שניסו לתת משמעות שונה מהכתוב עצמו, טעינו כשבנינו את ערכינו עפ"י ערכים שנחקקו לפני 3000 שנים. בוודאי שטעינו, ועכשיו אנחנו מנסים לתקן. גילינו המון דברים על העולם, ונמשיך לחקור ולגלות עוד. אתה בוחר להמשיך וללכת אחרי דברי עבר הכוללים בין השאר שוביניזם וגזענות. המעניין הוא שככה כל העולם חשב בעבר, גברים היו מעל נשים, דת אחת מעל אחרת, גזע אחד מעל אחר ועוד. העולם לאט לאט יוצא מהאפילה הזו, אז מי ביננו חיי בה?
רודף אמת, כל אדם זכאי להאמין במה שירצה ולחיות בדרכו.

אדם שיאמין ויעשה מה שרוצה כל עוד לא פוגע פיזית
או מגביל או משפיל אחר או גורם לו להרגיש נחות.
ואם אותו אדם מבין שאמונתו מגבילה אותו ובכל זאת דובק בה!
שיהנה. כל עוד אחרים מסביבו לא ניפגעים.

תגובה ל*אבא של שימי* שחווה מוות קליני.
חוות מוות קליני ועכשיו אתה מאמין -מזל טוב- תיהיה בריא.
יש לי שאלה -להקשות.
במידה ומראש לא היית יהודי, נניח שהיית בודהיסט, או בן דת אחרת.
והיית חווה מוות קליני והיכולת שלך לפרש את מה שראית היתה שונה,
בהתאם לאותה דת עליה אתה משתייך. כאשר אתה מכיר אלים אחרים ומנהגים אחרים.
עדיין היית מדבר על יהדות ואלוהים אמיתי וחזרה בתשובה? (כשאתה לא מכיר את קיומם) או..
שהיית אומר את אותם דברים על אותה דת שעליה היית משתיך?
.__
קיבלתי מינוס אוטומתי :)
ניסוי:

אלוהים הוא (לא) אחד ויחיד
.__
אתאיסטים אינם מבינים בתנ"ך, כיוון שאינם טרחו לקרוא ולהבין וממוקדים באופן שיקרי ועסוקים בהכחשה עיוורת ובלתי מושכלת לכן השאלה מופנית לאנשים המבינים בתנ"ך, אתאיסטים מתעסקים בקופים ולא בתנ"ך זה ולכן זה לא מעניינם לענות לשאלות מסוג זה.
מישהו פה אמר קוף...? קוף אתאיסט, אחרי הכול לא הייתם מאמינים לקוף מדבר.

לעצם השאלה, להלן חלק מההוכחות שהדברים אכן כתובים ורמוזים בתנ"ך:
עולם הבא מוזכר בתנ"ך בהקשרים שונים אחת הבולטות מהן בספר שמואל א' פרק כח' מסופר כיצד שאול, לאחר שנכנסה בו רוח-רעה, ביקש להעלות את שמואל הנביא מן המתים ודיבר עם נשמתו מן העולם הבא.

בספר נביאים גם מספרים על אחרית הימים ועל תחיית המתים: "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו, אלה לחיי עולם ואלה לחרפות לדראון עולם" (דניאל, פרק יב, ב).

מדוע התורה לא הדגישה יתר את העולם הבא. יש להבין שמטרת התורה היא, שבני ישראל יעבדו את ה' מתוך אהבה אמיתית שלא תלויה בדבר.
כך אומרת התורה: "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" (דברים פרק יח, פסוק יג), ומבאר רש"י: "התהלך עימו בתמימות ותצפה לו, ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות, ואז תהיה עימו ולחלקו".

אנונימי
לגמרי מאמין בעולם הבא,
העולם הזה הוא פרוזדור לעולם הבא
שיהיה לכם בהצלחה בכל עולם בו תחליטו לחיות. או להגיע עליו בסוף דרככם.

אין פה דיון כאשר צד אחד מנסה להגיב בצורה עיניינית עם נתונים.
והצד השני (זה שטוען שהוא נאור כי הוא מאמין באיזשהי תורה שלכאורה ניתנה לו כחלק מהיותו עם ניבחר)
מתנהג בצורה ילדותית.

תכבו את האור כשאתם יוצאים.

.__
אין לקבוע איך יתנהל הדיון ואין לנסות להכתיב לאנשים איך להתבטא.

דיון פתוח הינו דיון שבו כל אחד מביא ידיעות ענייניות, אגב כאן מדובר בתשובות קונקרטיות לשאלה הנשאלת ולא דיון, אך בכל זאת אביא כמה דברים אם כבר כותבים.

יש להבין שאתאיסטים מושפעים מעולם המדע שברובו חשוך ולא נאור בעניינים אלו, וצריך לזכור שלבוא לתנ"ך עם גישה מדעית או לנסות לבדוק לפי דפוסים מונחים מראש זו טעות מיסודה ולא זו הדרך לגילוי וחקר האמת ולגילוי דברים חדשים וגם זו לא נאורות אלא בדיוק ההפך מכך.
כיוון שהמדע לא גילה הכול ולא יודע הכול, וישנם דברים נוספים ורבים עוד שהמדע אינו גילה, ובוא אגלה לך סוד קטן - המדע לא יודע עוד כלום עם כמה שאנשים חושבים שהמדע יודע משהו.
לכן לבוא ולנסות לתחום ולהגביל את הנושא בחשיבה באופן מדעי הינה מוטעית מראש ולא נכונה מיסודה, מדובר ברמייה ובקיבעון ותפיסה שאינה נאורה ואינה פתוחה.

נשמות בעולם הבא או עולם הבא אינו מחושב בנוסחאות מתמטיות או הגדרות פיזיקליות וכו' לפי עולם המושגים המצומצם הקיים כיום במדע, לכן לא רלוונטי לבוא מראש מקובע לנושא רחב ורציני.
עבור אתאיסט מצוי זה יכול לא להסתדר עם הקופים והבבונים אבל אפשר לתת להם בננות הם יסתדרו גם עם זה, רק לא לשכוח להביא להם את זה מקולף אחרי הכול מדובר בקופים אינטליגנטים.

רצוי להיפתח ולהבין שלא ניתן להבין כל דבר ולא לנסות להתיימר לפסול על פי שיטות מדעיות פסולות ולא מתאימות לבדיקה בעניינים אלו מראש, אולי זה יעזור לחשיבה אתאיסטית פחות מוגבלת.
אנונימי
בטח שיש עולם הבא,
כל אדם בעולם אפילו שיהיה הכי חכם בעולם לעולם אבל לעולם לא יוכל להבין את השיקולים ומה שעומד בידי בורא עולם
מדברים פה על ספירות גבוהות שאדם הכי גאון שיש לעולם לא יבין
פה כולם מנסים להבין דברים בשכל הישר
אנונימי - כל כך הרבה הנחות שגויות, וטיעונים עלובים. מי אמר לך שאתאיסטים לא קראו את התנ"ך? או באיזו גישה הם הגיעו לקרוא אותו? כל מה שאתה כותב הוא בדיוק הפוך! אני קראתי את התנ"ך הלוך וחזור כנראה עוד לפני שנולדת, ולא עצרתי עד עצם היום הזה. העובדה שאני אמרתי שהמילים העולם הבא אינן מופיעות בתנ"ך, ואתה כתבת לאחר מכן שהן כן. בוא נבדוק ונראה מי מכיר את הספר טוב יותר. לך לפסוקים שהזכרת, ותבדוק טוב אם אכן מופיעות המילים או שאתה הוספת אותן.
בפעם המיליון - רעיון תחיית המתים של היהדות הוא לא תומך בעולם הבא אלא נוגד אותו! עצם קיום הנשמה ב"עולם המתים" לא בהכרח תומך ברעיון של חיי נצח בגן העדן. להיפך, אם מטרת המתים בסופו של דבר היא לחזור לכאן אז מה הפואנטה בחיי נצח בגן עדן? אתה מדבר על ראש פתוח בלמידת הדברים, ואתה אפילו לא שם לב מהם הטיעונים שמעלים בפניך. לעומת זאת אתה זורק בחופשיות את המילה קוף, בהקשרים המראים שדווקא אתה הוא זה שלא באמת ניסה ללמוד ולהבין את האבולוציה (אתה לא חייב לקבל אותה אבל לפחות תבין על מה אתה מדבר).
בכל מקרה אתה בטח לא רשאי להקניט אותי ואחרים, מי אתה שתקלל אותנו ככה? אז אתה מאמין וצדיק ותזכה לחיי נצח בגן עדן - אבל אתה לא בן אדם!
הבאתי את דברי האתאיזם ולכן אין טעם להכניס מילים לא נכונות ולנסות להוציא דברים מהקשרם.

האם קוף זה קללה? בוא נבדוק יחד...
אתאיסטים אומרים בעצמם שהם באו מהקוף, ובסך הכול הובאו הדברים מה שהם אמרו על עצמם - שהם קופים, כיוון שהם אבולוציה של קוף לטענתם, קופים אבולוציוניים.
לכן אם יש לך טענות על ענייני הקופים ואמירות מסוג זה למען האמת רצוי שתפנה את האמירות הללו לאתאיסטים כי הם אלו שקראו לך ולעצמם קוף ואף ניסו להפוך את האנושות לקופים וטענו את זה.

ובעניין ההסברים שהובאו על התנ"ך אגב לא התייחסתי אישית אליך אלא באופן כללי על אתאיסטים שמדובר בפירושים שאינם נכונים על הפסוקים, ואין טעם להתיימר לפרשן את התנ"ך לפי ראות עיניך כיוון שלא זו הדרך להבין את מילות התנ"ך לפי עולם מושגים האישי ודרך הבנה זו אינה מהווה אמת אובייקטיבית.
לקרוא את התנ"ך כמו אולי רבים אחרים, השאלה הנשאלת אינה כמות הקריאה אלא כמות ההבנה ומה אדם הבין מכך? זה החשוב מכל, ולא רק כמות הקריאה.
לכן אם אדם אינו מבין באופן נכון וראוי את הדברים זה הזמן להתחיל ללמוד מחדש ובאופן נכון וראוי.

כמו שבלימוד פיזיקה יש כללי לימוד כך גם בתנ"ך יש כללי לימוד, ולא יהיה נכון וראוי לפרש איך שרוצים אחרת עלולים לטעות ולהבין בצורה לא נכונה וכך גם לא ניתן ללמוד תנ"ך כראוי.
לכן יש ללמוד תנ"ך לפי כללי לימוד התנ"ך.
אנונימי