31 תשובות
את טוענת שכל מי שהוא אתאיסט הוא רשע?
למה גם אתאיסטים מקבלים מחלות? אולי כי הם פאקינג בני אדם? -_-
שואל השאלה:
אם את לא מבינה יהדות אל תעני...
וכן הוא מעדיף לכפור בתורה
אנונימי
מכאן שלא צריך להקשיב לכל משפט.. וממתי אתאיסטים הפכו לאנשים רשעים.. אם כבר אנשים רשעים אלה אנשים שמגדירים אנשים אחרים כלא טובים בגלל שהם שונים מהם.. תחשבי על זה קצת
שואל השאלה:
לא, הם מחליטים לכפור במי שברא אותם אחרי שהוא מביא להם כל כך הרבה טובות

אבל עזבו תענו לי לשאלה!
אנונימי
קשה ללמוד את ההנהגה האלוקית על רגל אחת. פירוש המשפט הוא שלפעמים טוב לרשעים ורע לצדיקים, מאחר שהקב"ה רוצה לתת לרשעים את כל הזכויות שלהם בעולם הזה, כדי שלא ייהנו בעולם הבא, ולצדיקים הוא מדקדק על חטאיהם, כדי שיגיעו טהורים לעולם הבא.
בנוסף לכך, חשוב לזכור שמעבר ליום כיפור, יש כמה מוקדי שפיטה - ראש חודש וראש שבוע. מה יקרה נקבע ביום כיפור, אבל לפי המעשים באותו שבוע, נקבע אופן הביצוע. למשל, אם נקבע שירדו איקס גשמים, אבל אנחנו נחטא באותו שבוע, האל לא יבטל את הגשמים שנקבעו, אלא יוריד אותם בזמנים שלא צריך כמו בקיץ, הבנת?
באותו מקום בספר פניני הלכה מובא שלפעמים יש רשעים עשירים כי זה הניסיון שלהם, איך יתמודדו עם העושר ובימי השפיטה נקבע רק אם הם יהנו מהעושר או לא. אגב, חשוב לדעת שלא קל לקבוע מי רשע ומי צדיק ואין לדעת אילו מצוות כל אחד עושה בסתר. מקווה שקיבלת תשובה (-;
תיהי פתוחה יותר לקבל ולהפנים.. זכותך להאמין במה שאת רוצה וכך גם זכותי.. אין לך זכות לכנות אותי בשמות בגלל דעותייך האישיות.. אני חושב שבאמונה יש הרבה חכמה.. אבל לא בכולה.. וצודקת.. תמסרי לאלוהים תודה בשמי על ה6,000,000 שמתוכם 75% האמינו ושמרו שנרצחו בזכות העזרה שלו... ואם את אוהבת לקחת משפטים לחב אז תקשבי למשפט הזה:
"אם אתה לא מכיר אותי מקרוב אל תשפוט אותי מרחוק"
שואל השאלה:
לא שפטתי, כי אולי את תינוקת שנשבת..?
כל מקרה לגופו, לא כל אתאיסט עושה את זה בכוונה כדי לכפור בתורה,

ולגבי השואה כנראה את לא מבינה יהדות בחיים לא אצליח להסביר לך... את לא פתוחה להבין..
אנונימי
ההנחה שלך מוטעית. המשפט הזה לא אומר שלאתאיסטים אמור להיות טוב יותר. המשפט הזה מביא גישה מסויימת שעל פיה, נראה *באופן חיצוני* כאילו הרשעים נהנים והצדיקים סובלים.
כמובן, איננו יכולים לדעת מה הם החשבונות של אלוקים, ודברים שנתפסים בצורה מסויימת במוחם של בני אדם, נראים בצורה אחרת לגמרי מנק' מבט אלוקית.
בקיצור, המשפט הזה, והגישה כלפי אתאיסטים אלו שני דברים שונים. מצער שאתה גם תופס אתאיסט כרשע, דבר שהוא לא בהכרח נכון. אתאיסט הוא אולי כופר. כלומר - אדם היוצא מתחומיה של הדת, אבל ממש לא רשע.
וואו.. סליחה.. אני פשוט מרחם עליך... מצטער..
שואל השאלה:
רשע זה כופר לא?
אנונימי
לא... זה תלוי לפי הנקודת מבט שלך.. ודרך אגב.. את יכולה להמשיך לסמן מינוסים על התגובות שלי.. אני לא רוצה לסמן על שלך כי אני מכבד אותך ואת הדעות שלך.. רק חבל לי שזה לא הדדי
שואל השאלה:
קבלי פלוס D:
אנונימי
המצוות והתורה בכללותה מתחלקות לשתיים
-בין אדם לחברו
-בין אדם למקום
הקב''ה אף רואה את בין אדם לחברו כדבר נעלה יותר מאשר כבין אדם למקום (רואים את זה מזה שה' לא מקבל את הקורבנות ואומר להם כמה וכמה פעמים בכמה מקומות שהקרבת הקורבנות לא שווה כול עוד הם פוגעים אחד בשני)
אדם שהוא אתאיסט אין הדבר אומר שהוא בנאדם רע אומנם הוא לא מקיים את החלק שבין אדם למקום אבל זה לא אומר כי הוא אינו מקיים את מצוות שבין אדם לחברו שאנו רואים כי יש להם מעלה גדולה!
אחרי שזה אני מקווה הובהר לך
על המשפט ''צדיק ורע לו, רשע וטוב לו'' כמה דברים שאני שמעתי:
1. ה' מדקדק יותר עם הצדיקים
2. לצדיקים אולי רע בעולם הזה אבל בעולם הבא הוא עולם שכולו טוב בשבילם ואילו לרשעים הם ממצאים את כל הדברים הטובים לכאורה בעולם הזה ובעולם הבא הם יסבלו.
דבר נוסף לא אני ולא אתה ולא אפחד אחר יודע מה טיבו של האדם, מה עושה בכול דקה בחייו ועד כמה הוא רע או טוב..
זה דברים שידועים רק לה', לא חסר סיפורים על צדיקים נסתרים, ולכן אין אנו יכולים לשפוט בני אדם וכמובן לא את דרכו של ה' להנהגת העולם כי לא הכול ידוע לנו.
----------
''ביקש (משה) להודיעו דרכיו של הקב"ה, ונתן לו, שנאמר "הודיעני נא את דרכיך". אמר לפניו: ריבונו של עולם, מפני מה יש צדיק וטוב לו ויש צדיק ורע לו, יש רשע וטוב לו ויש רשע ורע לו?"
זו בדיוק השאלה שלך, ובעצם השאלה אותה שאלו במשך כל הדורות. זו גם השאלה המרכזית בה עוסק ספר איוב. תשובת ה' לפי מסקנת הגמרא שם היא: "צדיק וטוב לו צדיק גמור, צדיק ורע לו צדיק שאינו גמור. רשע וטוב לו רשע שאינו גמור, רשע ורע לו רשע גמור". ''
מתוך תשובה באתר כיפה
שואל השאלה:
אוקי, תגידו לי, מישהו שחזר בשאלה, לא נקרא רשע?
אחרי שהוא היה עמוק ביהדות, נולד דתי,

אז איך זה שהוא אחרי שחזר בשאלה מקבל ייסורים? הרי אמור להיות לו טוב לפי המשפט
אנונימי
אסור לנו לקרוא לאף בנאדם רשע.
אנחנו לא יכולים לשפוט בני אדם כי אנחנו רואים רק חתיכה קטנה מתוך הפאזל!
אין שום זכות לקרוא למישהו רשע בין אם הוא חזר בשאלה בין אם הוא אתאיסט בין אם הוא לא התפלל או כל דבר אחר זה לא משנה.
אנחנו צריכים לצאת מתוך הנקודת הנחה כי איננו יודעים הכול.
אי אפשר לשפוט מישהו ולקרוא לו רשע.
אני מצטערת שאני חוזרת על אותו דבר במילים שונות (או לא ככ שונות)
אבל זה משהו שאתה צריך להבין.
הקב''ה לא מינה אותך להיות שופט נכון?
לפיכך אינך יכול לשפוט בני אדם ואת דרך התנהלותם, אתה לא יודע מה עובר עליהם וחוץ מזה מי אנחנו שנשפוט בכלל.
אולי בנאדם שאתה קורא לו רשע מבחינת ה' נחשב צדיק?
שואל השאלה:
נגיד אתאיסט נולד ככה תינוק שנשבע אין מה להאשים..

אבל אחד שהיה בתוך היהדות, וחזר בשאלה.. זה התיאור הכי קיצוני שיש נגד הדת, ורשע בין אדם למקום גם המשפט מתכוון לא?
אנונימי
שואל השאלה:
ואפשר לדעת על מה המינוסים?

אני בודק דברים, לא נשאר ככה ללא תכלית בעולם אני בודק את האמת

אני בטוח שיש מלא שלא שמים על הדת, ואני רוצה לחזור בתשובה, אני בודק,

אז מביאים לי מינוסים?

אם כן תודה רבה
אנונימי
אישית לא עשיתי לך מינוס אבל אנשים עושים למישהו מינוס שהם לא מסכימים עם הדעה שלו בדכ..
המינוסים מראים על חוסר הסכמה עם מה שכתבת..
וממש כול הכבוד שאתה בודק ושואל! זה דבר חשוב! וכמובן בהצלחה!
אני חושבת שאי ההבנה נעוצה בזה שאתה מנסה להבין החלטה של חשבונות שמיים.
כמו שנאמר פה אין אנו יכולים לדעת מה הם חשבונות שמיים.
זה נכון שהתורה באה ללמדנו כיצד לנהוג וזה נכון שאנו צריכים להידבק במידותיו של הקב''ה אבל גם כאשר אנו לומדים מה' יש דברים שאנחנו לא יכולים לעשות ואף אסור לנו לעשות.
אני חושבת שמשהו שאפשר ללמוד מהשיחה בין ה' לאברהם לפני הפיכת סדום ומשהו שאפשר ללמוד מהסיפור עם יונה הנביא ומעוד אנשים נוספים בתנך זה למרות שה' רוצה שנלמד ממידותיו אנו תמיד צריכים לעמוד בצד המסנגר ולא בצד המקטרג כמו אברהם אבינו שכאשר הוא ניסה להבין את הנהגתו של ה' בעולם הוא ניסה לסנגר ובדיוק ההפך אצל יונה הנביא אחת מהפרשנויות לבריחת יונה הנביא מהשליחות היא שהוא יצג את מידת האמת והדין ולכן הוא חשב שנינווה צריכה להיענש והקב''ה הראה לו לבסוף כי הדרך הנכונה היא רחמים ולא רק עונש.
כך אנחנו אנו צריכים להיות בצד המסנגר כמו אברהם אבינו וכפי שה' לימד את יונה.
''דע כִּי צָרִיך לָדוּן אֶת כָּל אָדָם לְכַף זְכוּת
וַאֲפִילּוּ מִי שֶׁהוּא רָשָׁע גָּמוּר
צָרִיך לְחַפֵּשׂ וְלִמְצא בּוֹ אֵיזֶה מְעַט טוֹב, שֶׁבְּאוֹתוֹ הַמְּעַט אֵינוֹ רָשָׁע''
ראית פעם אנשים שרואים מישהו נוסע בשבת ומתחילים להגיד תהילים או להתרגש? למה להתרגש כי יש באוטו 'יולדת'
כאילו ברצינות? כל אוטו שנוסע בשבת יש בו יולדת? לא אבל זה מה שאנחנו מחנכים את עצמנו לדון אנשים לקו זכות.
אם בדבר כזה קטן אנו מחנכים את עצמנו לדון לקו זכות אז ודאי שגם בדברים הגדולים אנו מחנכים את עצמנו לא לשפוט ותמיד לדון לקו זכות:)
שואל השאלה:
נכון,
אבל בקשר לחזרה לשאלה... תמציאי לי דרך לדון לכף זכות אחד שהיה בתוך היהדות ויצא ממנה
אנונימי
אתאיסט הוא לא רשע, זה שהוא לא מקיים מצוות של דת כזאת או אחרת לא הופך אותו לרשע, לדעת הנוצרים היהודים הם הרשעים, לדעת המוסלמים גם, אבל הם פשוט מקיימים את מה שהם מאמינים בו לא ככה? זה שאנחנו החלטנו שאנחנו לא הולכים ומקיימים מצוות שניתנו על ידי איזו אישות כזו או אחרת שכל דת מפרשת לעצמה (שלדעתנו בכלל לא קיימת), זה לא הופך אותנו לרשעים, ולא מונע מאיתנו מחלות, כמו גם שדתיים לא מנועים מלחלות. מיהו בכלל הרשע? אדם שחי לפי אמונתו (או חוסר אמונתו... נקרא לזה אידיאולוגיה), אדם שמחפש לפגוע בכולם? ומיהו צדיק? אדם שלא זז ימינה ושמאלה מדרך התורה? או אולי אדם שנותן מעצמו בשביל שלאחרים יהיה טוב? ולא ממניעים דתיים או כדי שיהיה לו טוב אחכ בעולם הבא, כי זה כבר סוג של צביעות, לעזור לאחר כדי לעזור לעצמי אחכ, אינטרסנטי משהו...
אנונימי
אפשר לכתוב סיבות לכול דבר אבל אני לא חושבת שצריך לדון אותם בכלל.
'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'
לצערי אותם אנשים בחרו בדרך הזו ואין לנו ככ מה לעשות עם זה חוץ מלהמשיך לאהוב אותם ולהתפלל שיום אחד יחזרו בתשובה.
אתה לא יכול לדעת מה גרם להם לחזור בשאלה, אם זה היה נסיון קשה ששבר את גב הגמל או שהם לא השקיעו מספיק באמונה שלהם.
אפילו אם הם אומרים שאין להם כוח למצוות יכול להיות שיש דברים אחרים שאינם רוצים לפתוח או שאלו היו שאלות שלא נענו.
בסופו של דבר זו הייתה הבחירה שלהם והם לא צריכים לתת דין וחשבון לאפחד..
זה בניהם לבין ה'
שואל השאלה:
אנונימי תכלס... בדור שלנו קשה לראות מה הדת האמיתית זה לא שאנחנו רואים ניסים גלויים..

אז אתה צודק אנחנו רשעים גם, לפי הנוצרים, והמוסלמים,

וזה תלוי באמונה,

אבל יהודי באשר הוא, צריך לבדוק את המקורות שלו,

למה הוא בכלל יהודי, מה ההיסטוריה שלו, הספרים שעליהם היהדות מתבססת...

אי אפשר להשאיר ככה בלי לחקור..
אנונימי
אם יש משהו שאי אפשר להגיד עלי, זה שאני לא מבין ככ בספרים של היהדות, כן יש לי הרבה מה ללמוד, כמו לכולנו אבל אני יכול להגיד בלב שלם שיש לי די הרבה ידע על מה שמסופר שם. אני לא בא להפנות אצבע מאשימה כלפי מי טוב ומי רע, כל אחד צריך לחיות את חייו כמו שהוא רואה לנכון. אם אתה שואל אותי העובדה שאתה מחפש סיבה להאמין או לא להאמין, מראה שגם אתה מפקפק קצת במה שכתוב, ובמקורות שלך. אתה כן מאמין באיזשו מקום שיכול להיות שיש משהו, אתה לא יודע להגדיר אותו, אתה לא יודע מה נכון להגיד לגביו, סוג של אגנוסטיקן. שוב תקן אותי אם אני טועה
אנונימי
שואל השאלה:
בעקרון יש בין אדם לחברו ויש בן אדם למקום..

אדם שעושה בן אדם לחברו ובן אדם למקום כי הוא לא מאמין שהתורה אמת אז.. זה תלוי מאיזה סיבות..
אני באמת לא יודע אם הוא אמור להקרא רשע.. אבל אני מאמין באלוקים ורק הוא יודע כל אדם והסיבות שלו
אנונימי
"לכפור בתורה"? לכל אחד יש את האמונה שלו, מה לעזאזל? חוץ מזה, אני מכירה הרבה אתאיסטים שהם באמת בני אדם מדהימים, אז אני באמת לא מבינה את השאלה שלך. חוץ מזה למה שאתיסיטים לא יקבלו מחלות? זה קשור לבריאות הבן אדם, לאו דווקא לאמונה. יום טוב שיהיה לך.
בינתיים אני רואה בכל מקום דתיים צבועים ונוכלים שהם מתנהגים או "דתי לפי דעתי" או "רבי נוח"
יש אחדים בעולם שהם ישרים ואני גם לא שומרת כשרות:)
ובנוגע לשאלה שלך, "איש איש באמונתו שלו"
נוצרי-יחגוג את החגים שלו, יאכל מה שבאלו ויעשה מה שבאלו אלה החיים שלו זה שהם יהודים הם לא רעים.
ערבי-יחגוג את החגים שלו, יאכל מה שבאלו ויעשה מה שבאלו אלה החיים שלו זה שהם יהודים הם לא רעים.
יהודי-יחגוג את החגים שלו, יאכל מה שבאלו ויעשה מה שבאלו אלה החיים שלו זה שהם יהודים הם לא רעים.
מוסלמי-יחגוג את החגים שלו, יאכל מה שבאלו ויעשה מה שבאלו אלה החיים שלו זה שהם יהודים הם לא רעים.
אתאיסט-אתאיסטים מאמינים במדע/בכלום, הם לא חייבים אלה החיים שלהם מי אתם הדתיים המפגרים שתגידו לכל אחד בעולם להיות יהודי כאילו אתם חושבים שבגלל שאנחנו "העם הנבחר" אנחנו הכי טובים, אז מבזק חדשות זה ממש לא נכון! בשבילי אין שום עם נבחר!
וכל ה"צדיקים" בשבילי לא קיימים כי הם גם כן נוכלים כמו כולם!
"דרך ארץ קדמה לתורה"
ואתאיסטים הם גם בני אדם ברור שהם יקבלו מחלות
בנוגע לדתיים, תפנימו את כל מה שכתבתי.


מינוסים יתקבלו בברכה ובאהבה :)
אנונימית
שואל השאלה:
ומה תגידי אם לא הפנמתי את השטויות שרשמת? ;)
רואים שאין לך הבנה בתורה, את כמו כל אלה שרושמים "דרך ארץ קדמה לתורה "
נו ברורר לא למדת מה רשום שם באמת בפרקי אבות,

רק שהכי נח להשאר חילוני לא?

זהרי להכליל את הדתיים ככה כי יש לי מלא מה לדבר על החילונים אבל עזבי זה לשון הרע D:

את תמשיכי בלשון הרע שלך לדתיים אני לא, כי בנתיים לי יש יותר דרך ארץ פה חמודה
אנונימי
זה לא עובד ככה, זה לא חוק לחיים.
מקור המשפט הזה (צדיק ורע לו רשע וטוב לו) הוא במדרש על משה רבינו ששאל את אלוהים כיצד ייתכן שיש צדיק שרע לו ויש רשע וטוב לו.
כלומר, זו שאלה על מציאות שלפעמים מתקיימת, אבל זה לא חוק או הבטחה שלכל צדיק יהיה רע ולכל רשע יהיה טוב.
מי שכופר באלוקים - ברור שהוא רשע, פסוקים מפורשים:
רָשָׁע כְּגֹבַהּ אַפּוֹ בַּל יִדְרֹשׁ, "אֵין אֱלֹהִים" - כָּל מְזִמּוֹתָיו" (תהלים י, ד)
.

מצודת דוד
"כגובה" - כאשר גבהה חמתו על מי חושב שאין מי דורש במעשיו וכל מחשבותיו הוא שאין אלהים בעולם לפרוע לו על מעשיו

מלבי"ם
"רשע כגובה אפו בל ידרוש", למה לא ידרוש ה' להעניש את הרשע אשר "כגובה אפו אין אלהים כל מזמותיו", אשר הוא מכחיש מציאות ה' לגמרי, אם ידרוש להעניש את החושב מזימות שהרשע דולק ורודף בגאותו וליחס כח זה אל הרשע עצמו לא אל ההשגחה, וכן ידרוש להעניש את המברך את הבוצע, הלא כ"ש שהיה לו לדרוש להעניש את הרשע עצמו הכופר בכל וכל מזימותיו הוא שאין אלהים, ומדוע לא ידרוש ה' להענישו, ותהי להפך, כי

פסוק נוסף:
"אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ: "אֵין אֱלֹהִים" (תהילים יד, א).

רואים מפה שאחד כזה (שאומר "אין אלוקים") שהוא נבל.

אני אגיד יותר מזה, אפילו מי שעבור על איסור דברבנן, מותר לקרותו "עבריין", כמבואר בשבת מ ע"א.

וביבמות כ ע"א מבואר שמי שעובר על איסור מדברי סופרים - נקרא "רשע".

אז מי אתם שתגידו שיהי אסור לקרוא לאנשים כאלה "רשעים"?
הגמרא אמרה בפירוש שכן. לגבי אתאיסטים, זה פסוקים מפורישם בתנ"ך.
דרך אגב, תלדמו חפץ חיים (ובפרט בהלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה) ותראו שאין איסור לשון הרע על האפיקורסים, להפך, זה מצוה לבזות אותם ולגנות אותם?
באותו הנושא: