3 תשובות
לתת לו קוביית שוקולד
מצב כזה נובע ככל הנראה מהיפו-מעט מידי.. (סוכר).
בעיקרון כשמישהו מתעלף אפשר:
לקרוא לאמבולנס, יש להם משחת גלוקוזה או משהו כזה והם מורחים את זה בפה שלו וזה נספג בזם.
בנוסף אפשר להזריק סליין עם סוכרים ישר לתוך הדם.
בעיקרון כשאדם מתעלף רוצים להגדיל את אספקת הדם למוח - מה שיעזור לו להתעורר ולשמור עליו.
אפשר לעשות זאת בהרמת הרגליים של מי שמתעלף תוך כדי שהוא שוכב על משטח.
לספק לו משהו לאכול כדי להעלות סוכר, פרי, אולי משהו מתוק אחר לרגע בו יתעורר.
בלי פרטי בקשה
יש שני מצבים בסוכרת.
1. עודף סוכר וזה מצב לא נוראי, אמנם אפשר להתעלף אבל כשרמת הסוכר בדם יורדת אז מתעוררים והכל תקין.
2. חוסר סוכר ואז זה מצב שיכול להיות ממש מסוכן.
לכן במצב השני כדאי שתהיה קוביית סוכר תמיד עם הבחור וכשהוא מתעלף יש לפורר אותה לפיו בעדינות בלי לחנוק אותו.
גם אם נותנים במצב של עודף סוכר עוד סוכר לבחור לא יקרה לו כלום.
בכל מקרה לקרוא לאמבולנס ולשמור שהבחור יהיה במקום מוצל, קריר (בקיץ), ולא להושיב אותו או משהו כזה אלא שיהיה במצב מאוזן (שוכב).
יש אפיליקציה של מד"א שאת יכולה ללמוד ממנה הרבה, גם על מצב של סוכרת.