4 תשובות
חרם דרבנו גרשום הוא שמן של מספר תקנות שתיקן רבי גרשום. אחת מהן היא האיסור לגרש אישה בעל כורחה. לכן, התשובה לשאלתך היא - אי אפשר בלא הסכמה. אך הכל תלוי בנסיבות ובמקרה.
שואל השאלה:
אבל אם בעלי רוצה להתגרש ממני לא בגלל בגידה או עקרות וזה פשוט רוצה ואני אוהבת אותו ולא רוצה יש לי אפשרות להתנגד ושלא נתגרש?
מי שמעליי צודקת.

אבל אם לא היו כל המנגנונים האלה, אז בעיקרון לפי ההלכה והחוק בישראל, לאישה אין זכות על הנישואין. הגבר מחליט מתי לבטל אותם ומתי לא.
במקרה של סירוב גט, בית הדין יכול להפעיל סנקציות חמורות נגד הסרבן. לפיכך, גם אם בשורה התחתונה רק הגבר יכול לתת גט, המערכת לא תלויה רק בו.
הרקע לתופעה ונושאי הסנקציות מתוארים בהרחבה בערך בויקיפדיה: "סרבנות גט".
באותו הנושא: