4 תשובות
הדם זורם דרך המסתמים שמטרתם למנוע זרימת דם נגד כיוון הזרימה.
הלב מתכווץ ומזרים את הדם שבתוכו, נרפה לאחר שרוב הדם יצא ממנו ובזמן שהלב רפוי, הדם נכנס לתוכו.
הלב מתכווץ ומזרים את הדם שבתוכו, נרפה לאחר שרוב הדם יצא ממנו ובזמן שהלב רפוי, הדם נכנס לתוכו.
להסביר לך בקצרה את מחזור הדם הגדול והקטן ביחד? או אחד מהם?
תסבירי לי
אהה גם את בשזר
אהה גם את בשזר
יש שני צדדים בלב, צד ימין ושמאל. בצד שמאל בעלייה השמאלית יש דם עשיר בחמצן. הוא יורד לחדר שמאל, משם לאבי העורקים ומאבי העורקים, לעורקים שמתפצלים ומספקים דם לכל הגוף. הורידים מחזירים את הדם "המלוכלך"- העני בחמצן לצד הימיני של הלב לעליה הימינית. משם הדם יורד לחדר ימין ומחדר ימין הוא עובר לעורק הריאה. עורק הריאה מוביל אותו לריאות כדי שיהיה חילוף גזים בין הפחמן הדו חמצני לבין החמצן ואחרי החילוף וריד הריאה מחזיר את הדם העשיר בחמצן לצד השמאלי של הלב. מכאו המחזורים ממשיכים ככה.
בקיצור: הצד השמאלי של הלב מכיל דם עשיר בחמצן והצד הימיני מכיל דם עני בחמצן.
ניסתי הכי לקצר לך את מה שאני זוכרת.. זה רק בגדול על המחזורים.
בקיצור: הצד השמאלי של הלב מכיל דם עשיר בחמצן והצד הימיני מכיל דם עני בחמצן.
ניסתי הכי לקצר לך את מה שאני זוכרת.. זה רק בגדול על המחזורים.
באותו הנושא: