2 תשובות
הפרדת רשויות היא מטרה שבה השלטון יהיה ישר וצודק ללא השתלטות גוף אחד על כל הממשל ויהיה איזון בין כל הגופים
הרשות המחוקקת (כנסת/ממשלה) - שאחראית על קביעת החוקים.
הרשות השופטת (בתי משפט/דין) - שאחראית על פירוש החוקים.
הרשות המבצעת (משטרה) - שאחראית על ביצוע החוקים.
הפרדת רשויות זה אומר פיצול הכח השלטוני.
כלומר, לא לרכז את כל הסמכויות במקום אחד על מנת שלא יהיה מצב שיישתמשו בכח הענק הזה וייפגעו באנשים/ בעקרונות הדמוקרטיה.
אם תשימי לב בישראל, יש לנו 3 רשויות מרכזיות: הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת.
יחד עם זאת, יש יחסים של פיקוח ובקרה בין שלושת הרשויות, כדי למנוע דיקטטורה של אחת הרשויות על דבר מסוים.