11 תשובות
ידני
אוטומט
למה ללמוד על אוטומט זאת סתם וותרנות, אם לומדים על ידני אפשר לסוע גם על ידני וגם על אוטומט, אם אתה לומד על אוטומט אתה מוגבל לאוטומט וגם הלימוד על אוטומט יותר יקר. כיום מספר הרכבים הידניים גדל, ובנוסף כשמשכירים רכב בחו"ל יש הרבה רכבים ידניים.
אחרי הרבה התלבטויות בחרתי ללמוד על ידני, למרות שהרכבים שלנו הם אוטומט. אני חושבת שעדיף לדעת לנהוג על 2 הסוגים.
אבל זו לגמרי החלטה שלך, מה שנוח לך.
ידני.
אוטומטי זה פחות כסף לשיעור וגם בדרך כלל ניגשים לטסט יותר מוקדם ועוברים בקלות.
אבל עדיף ידני.

עזבי על מה תנהגי אחר כך, עם ידני אפשר גם וגם.
על ידני פשוט יותר כיף, נותן תחושה של מיצוי עצמי ושל סיפוק.
כי זה באמת אתגר לעשות רישיון ידני.
חוץ מזה, אוטומטי זה ללוזרים...

מצד שני, גם להתייחס ללחץ חברתי כשיקול זה ללוזרים.
אבל נשבע לך שלא הייתי סולח לעצמי אם הייתי עושה אוטומט.
ואני באמת אחד שמתאים לו יותר אוטומט. אין לי הרבה קורדינציה והיכולות המוטוריות שלי בקאנטים.
התחלתי ללמוד נהיגה ביולי ועברתי היום טסט רביעי!
וניגשתי לראשון רק בדצמבר!
6 חודשים עד טסט ראשון, 8 עד הרישיון!
ובכל זאת, אני לא מתחרט על זה שהתעקשתי ללמוד על ידני.

עצה שלי, ללמוד אוטומט זו ההחלטה הרציונלית, אבל בכל זאת-תעשי ידני!
אוטומט זה יותר כסף לשיעור, לא פחות
תלוי איפה.
זה עניין של ביקוש.
בגדול ידני זה יותר הוצאות מוסך ודלק.
אוטומטי זה יותר הוצאות על דלק, לא יודע לגבי מוסך. אבל בוודאות אוטומטי זה יותר הוצאות על דלק ואני יכול להסביר לך גם את זה מבחינה מכנית אבל זה כנראה לא מעניין אותך. אני צודק במאה אחוז.
אוטומט מבזבז יותר דלק, אבל לא בשיעורי נהיגה.
כי כל איחור של שנייה בהחלפת הילוך מבזבזת דלק.
אמנם מעט, אבל בנסיעה של 40 דקות יש הרבה החלפות הילוכים.
ולפחות בהתחלה, תלמידים לא מדייקים עם החלפת ההילוכים.

ותלמידים גם שוחקים יותר את הגיר, מה שגורר הוצאות במוסך.