4 תשובות
היי אנונימית,
את לא לבד. תצטרכי לעשות בירור מסודר עם רופא המשפחה שלך, כי יש הרבה סיבות אפשריות, כגון: חסרים תזונתיים, בעיה בחילוף החומרים, תת-משקל, כושר ירוד, ואפילו בעיה בויסות הטמפרטורה על-ידי המוח (יש לנו סוג של "תרמוסטט" שקוראים לו היפותלמוס. יש אנשים שהוא מזייף אצלם).
כל הבעיות הללו יחסית נפוצות וברוב המכריע של המקרים לא מסכנות חיים, והעניין הרבה יותר קשור לאיכות החיים. שווה לבדוק ולנסות למצוא מה מקור הבעיה, ואולי בהזדמנות זו תפתרי בעיות נוספות שלא ידעת שיש לך.
בינתיים - המלצה ממישהו שסובל מאי סבילות לקור: תצטיידי בכפפות טובות מהסוג שמאפשר להשתמש בידיים (להקליד, לכתוב, וכו') כך שלא צריך להוריד אותן. זה משנה את החיים. גם כובע צמר, תחתונים וחולצות תרמיות, וגרבי צמר עבות, הם ציוד חובה בחורף.
בהצלחה!
את לא לבד. תצטרכי לעשות בירור מסודר עם רופא המשפחה שלך, כי יש הרבה סיבות אפשריות, כגון: חסרים תזונתיים, בעיה בחילוף החומרים, תת-משקל, כושר ירוד, ואפילו בעיה בויסות הטמפרטורה על-ידי המוח (יש לנו סוג של "תרמוסטט" שקוראים לו היפותלמוס. יש אנשים שהוא מזייף אצלם).
כל הבעיות הללו יחסית נפוצות וברוב המכריע של המקרים לא מסכנות חיים, והעניין הרבה יותר קשור לאיכות החיים. שווה לבדוק ולנסות למצוא מה מקור הבעיה, ואולי בהזדמנות זו תפתרי בעיות נוספות שלא ידעת שיש לך.
בינתיים - המלצה ממישהו שסובל מאי סבילות לקור: תצטיידי בכפפות טובות מהסוג שמאפשר להשתמש בידיים (להקליד, לכתוב, וכו') כך שלא צריך להוריד אותן. זה משנה את החיים. גם כובע צמר, תחתונים וחולצות תרמיות, וגרבי צמר עבות, הם ציוד חובה בחורף.
בהצלחה!
בנוסף לנאמר: תזונתית יש מקום לנחמה ולחימום. בתנאי קור הגוף זקוק למרק מזין לארוחות חמות לפחמימות מורכבות ששומרות על רמות שובע. פעילות גופנית תתרום להמרצת הדם העלאת הדופק וחימום הגוף.
כדאי לזוז, כמה שיותר. לעשות הליכות מהירות/פעילות מאומצת כדי לעזור להמריץ את הגוף,
להעשיר בתזונה מחממת קינמון, ג'ינג'ר שום. ועדיף אוכל חם מבושל.
להעשיר בתזונה מחממת קינמון, ג'ינג'ר שום. ועדיף אוכל חם מבושל.
ממליצה ללכת לרופא, לי גילו למשל שאני סובלת מקור בגלל שיש לי ממחסור בברזל. את לא יודעת איזה כיף שהציפורניים לא כחולות מרוב קור... אם את במזגן כל היום ועושה פעילות גופנית ועדיין רוב הזמן קר, או שהמזגן מחמם ממש לא טוב או שזה משהו בגוף. שווה ללכת לבדוק.
ועד שיהיה תור לרופא ביום ראשון, תכיני תה חם, תתכרבלי עם מישהו או משהו וזה כבר ישפר את ההרגשה.
חורף חם!
ועד שיהיה תור לרופא ביום ראשון, תכיני תה חם, תתכרבלי עם מישהו או משהו וזה כבר ישפר את ההרגשה.
חורף חם!
אנונימית