7 תשובות
על צ'יפס ''בורא פרי האדמה'', ועל שניצל ''שהכל נהיה בדברו''.
שואל השאלה:
תודה רבה! ועוד שאלה קטנה, אם אני מברכת על מים ואז חצי שעה אחרי אני אוכלת אוכל שמברכים עליו 'שהכל' האם אני אמורה לברך שוב או שיצאתי מידי חובה בגלל המים ששתיתי לפני חצי שעה?
תודה רבה! ועוד שאלה קטנה, אם אני מברכת על מים ואז חצי שעה אחרי אני אוכלת אוכל שמברכים עליו 'שהכל' האם אני אמורה לברך שוב או שיצאתי מידי חובה בגלל המים ששתיתי לפני חצי שעה?
אנונימית
אם את כיוונת על כל מה שתואכלי אז ברכה אחת פוטרת, אבל אם יצאת מהבית אז שאת חוזרת שוב את מברכת.
שואל השאלה:
תודה רבה, עזרת לי המון!
תודה רבה, עזרת לי המון!
אנונימית
לגבי השניצל זה מחלוקת מאוד גדולה..
יש האומרים שהכל בגלל הבשר ויש אומרים מזונות בגלל הציפוי..
בסוף נפסק שלאכול רק מהציפוי ולברך מזונות ואח"כ לאכול רק מהבשר ולברך שהכל..
או לאכול דברים שברכתם מזונות ושהכל ולכוון על השניצל..
זה פסיקת הרב עובדיה
יש האומרים שהכל בגלל הבשר ויש אומרים מזונות בגלל הציפוי..
בסוף נפסק שלאכול רק מהציפוי ולברך מזונות ואח"כ לאכול רק מהבשר ולברך שהכל..
או לאכול דברים שברכתם מזונות ושהכל ולכוון על השניצל..
זה פסיקת הרב עובדיה
יפה אמרה ראשית חכמה.
ודניאל, אנו מסתכלים על העיקר שאוכל, ולא על הציפוי
ודניאל, אנו מסתכלים על העיקר שאוכל, ולא על הציפוי
אל תנסה להתווכח איתי..
כל שיש בו מחמשת המינים ברכתו מזונות.. במיוחד שפה זה בא לתת טעם ולא בשביל הכיף.
פסיקת הרב עובדיה היא כפי שאמרתי.
"ילקוט יוסף הלכות ברכות עמוד תכז בסוף ההערה שם. ובנו רבי דוד שליטא בספרו הלכה ברורה חלק י מביא שאביו הסכים עם מה שכתב שאם הקמח מרובה באופן שניכר שניתן על מנת לתת טעם ולא רק על מנת לדבק מברכים עליו מזונות."
כל שיש בו מחמשת המינים ברכתו מזונות.. במיוחד שפה זה בא לתת טעם ולא בשביל הכיף.
פסיקת הרב עובדיה היא כפי שאמרתי.
"ילקוט יוסף הלכות ברכות עמוד תכז בסוף ההערה שם. ובנו רבי דוד שליטא בספרו הלכה ברורה חלק י מביא שאביו הסכים עם מה שכתב שאם הקמח מרובה באופן שניכר שניתן על מנת לתת טעם ולא רק על מנת לדבק מברכים עליו מזונות."
באותו הנושא: