תשובה אחת
יש קשת רחבה של בעיות שמזכות בהארכת זמן דיסגרפיה, דיקולציה, דיסלקציה ועוד סיבות נוספות בתחום הקוגנטיבי, התנהגותי וגם בתחום החברתי רגשי. לא בכל המקרים תהיה המלצה להארכת זמן אלא מבחן בעל פה, הקראה של הבחינה על ידי מורה, התעלמות משגיאות כתיב ועוד.
השלב הראשון זה פידבק מהבית ספר מה הם חשים שהבעיה, השלב הבא זה לגשת למכון שמשרד החינוך מקבל המלצותיו לרוב ניצ"ן. ובהתאם לשיחת הכרות עם מאבחן ללקויות למידה ולאחר שהוא שומע אודות הפרטים מכם, מצוות המורים, מהילד מחליטים לאיזה אבחון לגשת - אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי- שיש עוד גורמים חוץ מלקות למידה אלא גם בעיה רגשית. לעיתים תתכן בדיקה פסיכולוגית ובדיקת נוירולוג.
לאחר בחינה של הדברים באבחונים הנל המאבחן מגבש המלצות
לא מספיק רק לתת המלצות להתאמות אלא חשוב גם לשוחח עם המאבחן על דרכי הסתגלות והקניית מיומנות למידה מתאים לסוג הלקות.
את ההמלצות נותנים לועדה שמתכנסת ומאשרת
אם מבצעים אבחן בחטיבת ביניים יש לבצע שוב אבחון בעליה לחטיבה העליונה
מצרף חוזר מנכל לכיתות י-יב בנוגע לאבחונים

שנה טובה וחג שמח