4 תשובות
מטוסים מהסוג הזה צריכים לטוס בגובה כזה גם על מנת לתקן טעויות בטיסה שעלולות לקרות
כדי למנוע מספר רב של אבידות וגם כדי לא להיתקל בכל מיני דברים, טיסה בטוחה מה שנקרא
זה פשוט מאוד.

1. ישנם זרמי אוויר חמים וקרים שגורמים למערבולות (בזהה למעוף הציפור שמשתמש בזה לדאות)
המטוס לא יכול להתקל בהם זה גורם לרעידות של המטוס -לא בטיחותי

2. המטוס לא יכול להיכנס לענן כי בענן יש חשמל סטטי +חשמל (ברקים) וסופות שקיימיות בתוך הענן עצמו.
ברק או שכבת קרח על אחד החישנים החיצוניים של המטוס עלול להכניס את המטוס לסכנה והטייסים טסים על "עיוור" ללא ציוד האלקטרוני.
בטיסה המטוס קולט ברקים באופן תדיר וישנה מערכת שיודעת לקלוט אותם אך בריבוי מכות ברק בתדירויות קצרות עלול להכניס את המטוס לשוק ואיבוד מערכות האלקטרוניות שלו.

3. בגובה נמוך ישנם עופות שעפים ועלולים לגרום נזק למנועים או במקרים קיצוניים להיכנס לשמשת הטייסים ולפעור חור גדול שעלול לגרום לשינוי לחצים והמטוס עלול להתפרק בטיסה.

4. מתחת לגובה השמיים ישנם גשמים ורוחות שעלולים להכניס את המטוס לפעילות מאומצת ושסופו של דבר עלול לצרוך יותר דלק וגם קיים סיכון של הנוסעים בהרגשה לא נעימה של טלטלות.

5. מרחב האווירי דורש סדר מסויים ישנם מטוסים קלים או דאונים שלא יכולים לטוס גבוהה וכדי לא להיתקל בהם ישנו מרווח בטיחות בין מטוס למטוס והמטוסים האזרחיים טסים גבוהה יותר.

קראתי את התשובות של הגולשים והתפעלתי מהדמיון...
גם אני רוצה... לענות
אז ככה קודם כל הטיסה בגובה רב חסכונית האופן משמעותי יותר משתלם.
אומנם בגבהיים כאלו יש חוסר בחמצן וגם רחוקים מכח המשיכה מה שיביא פחות התנגדות למטוס בחיכוך עם האויר כח גרר. וזה בעצם חוזר למה משתלם יותר..
מקווה שאני הכי קרוב לנכון...