5 תשובות
זאת אומרת שמי שהמציא את המשפט הזה שוביניסט רצח - והוא מסתכל על האישה כעל משהו שחייב להיות יפה - שזה היעוד שלו
לא, הרי כתוב " שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי, אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל " (משלי, לא')

את המשפט שהזכרת אמר רק איש אחד, וזה ר' חייא, אבל זה היה רק חלק אחד מהמשפט, הוא המשיך את המשפט עוד ועוד ובאותו נוסח של "אין אשא אלא ל".
זה היה במסכת כתובות נט בו דיברו על תפקידה של האשה.
יש משנה במסכת תענית שאומרת כמה דעות, שאין אישה אלה ליופי, שאין אישה אלה לייחוס, שאין אישה אלה לבנים, אבל קחו מחקכם לשם שמיים, הכוונה אפילו שתהיה מכורעת תיקחו העיקר לשם שמים. כל זה מובא בגמרא תענית.
יש אידיאל ויש מציאות. מצד אחד, שקר החן והבל היופי.. מצד שני, אי אפשר להכחיש את העובדה שנשים מתייפות. אולי דווקא הגברים אשמים בכך, כי הם שמים יותר לב ליופי.. אגב זה משפט של חז"ל אז תנו כבוד..
ציטוטים מהמקורות: המדרש תנחומא "לא ניתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בהם בתוך ביתה"
"והכוונה למה שאמרו חז"ל אשה מתקשטת לפני בעלה, וודאי כל בנות ישראל כשרות ומקשטות לפני בעלה ולא ח"ו בפני אחרים"