13 תשובות
לדעתי תרנגולת כי ביצה צריכה חום כדי לבקוע וגם קשה לי להאמין שאפרוח יצליח לשרוד בלי ההורים שלו
התרנגולת באה לפני הביצה.
אם לא הייתה התרנגולת, לא היה מקור הביצה.
לכן פשוט מאוד, לא משנה מהיכן הגיעה התרנגולת או כביכול מי" ברא אותה", היא באה לפני הביצה
עוף ג'ונגל האדום.

לנאמנים: תחקרו בנושא לפני שאתם מוחקים.
תרנגולת
תרנגולת והיא יצרה את הביצה
אנונימית
לפי המדע הביצה באה קודם
מתוך ויקיפדיה -
התפישה האבולוציונית יוצאת כנגד ההנחה ש'כל ביצה של תרנגולת (ממנה נולדת תרנגולת) נוצרה על ידי תרנגולת'. לפי התפישה האבולוציונית, התרנגולת התפתחה מיצורים אחרים על ידי שורה של מוטציות גנטיות. באיזשהו שלב, קרתה המוטציה שבעקבותיה נוצרה התרנגולת כפי שהיא מוכרת היום, ומתוך ביצה של משהו שאינו תרנגולת בקעה תרנגולת. במקרה ההוא לא היה אפשר ליצור את הזהות בין ביצה של תרנגולת בשני המובנים: ביצה שבקעה ממנה תרנגולת וביצה שהטילה תרנגולת. במובן מסוים, קושיית הביצה והתרנגולת היא מקרה פרטי של פרדוקס הערימה.

אם בשאלה מה קדם למה הכוונה היא לביצה שממנה בקעה תרנגולת - כנראה שעל פי תורת האבולוציה הביצה קדמה, ואם הכוונה לביצה שאותה הטילה תרנגולת - התרנגולת קדמה. מאוחר יותר בהיסטוריה כבר לא היה הבדל בין שני המובנים של ביצה, ומכאן צמח הבלבול. כל זאת מבלי להתייחס לביצים שהטילו בעלי חיים אחרים (כגון הדינוזאורים) שקדמו לתרנגולת בהרבה.

בשנת 1990 אותר קן גדול ובו שרידים של 12 ביצים מאובנות השייכות לדינוזאור, אך בניגוד לשאר הביצים שהטילו הדינוזאורים - צורתן דומה לביצי תרנגולת, בעלות חלק עליון מחודד. רק בשנת 2008 שויכו הביצים לדינוזאור מסוג תרופוד, הנחשב לאב הקדום של העופות, ובכך נוצר הקשר האבולוציוני בין ביצת הדינוזאור לתרנגולת. חוקרים מתייחסים לגילוי זה כפריצת דרך בהבנת התהליך האבולוציוני שהביא להיווצרות הביצה, ובפרט מוכיח מבחינתם את הטענה כי הביצה קדמה לתרנגולת.
אנונימית
אף אחד לא יודע 0. ס
תרנגולת.
אל תענו זה פרדוקס
תרנגולת