3 תשובות
דיפוזיה זה לשאוף לשיוויון ריכוזים, לכן אם הסוכר עובר מהדם, כלומר שריכוזו בדם היה גבוה מאשר ריכוזו בתאים.
ריכוז הגלוקוז בדם גבוה יחסית, ואילו בתאים ריכוזו נמוך, כלומר מתקיים מפל ריכוזים של הגלוקוז בין הדם לתאים.
גם הגלוקוז החודר לתאים מתפרק בתהליך הנשימה התאית, ולכן ריכוזו בתא נשאר נמוך.
שהריכוז בתאים יותר גבוה