11 תשובות
יש לחבד אתרים משלהם. המון הצלחות. וכל הכבוד!
אנונימית
שואל השאלה:
תודה רבה (:
תודה רבה (:
אנונימית
קודם כל מזל טוב ובהצלחה.
לגבי חבד, יש סניפים של בית חבד מפוזרים בכל הארץ שאת יכולה לגשת אליהם.
יש להם גם אתר ויש שם מספר של מוקד טלפוני שאני מתאר לעצמי שיוכלו לענות לך שם על השאלות שיש לך.
לגבי חבד, יש סניפים של בית חבד מפוזרים בכל הארץ שאת יכולה לגשת אליהם.
יש להם גם אתר ויש שם מספר של מוקד טלפוני שאני מתאר לעצמי שיוכלו לענות לך שם על השאלות שיש לך.
יש אצל חב"ד שני זרמים: חב"ד ומשיחיסטים. המשיחיסטים מאמינים שהרבי מליובביטש הוא המשיח, למרות שהוא כבר נפטר. בעיקרון, לפי היהדות, אדם שנפטר כבר לא יכול להיות המשיח אז לפי זה, המשיחיסטים סטו מהדרך. אם את רוצה להיות חב"דניקית אז תצטרפי לזרם האמיתי ולא למשיחיסטים. למשיחיסטים יש סניף כמעט בכל עיר בארץ ולחב"ד הרגיל לא. את צריכה למצוא קהילה של חב"ד או מקום שתוכלי ללכת שם לשיעורי תורה של חב"ד. אם את רואה חב"דניק שהולך עם כיפה של "יחי אדוננו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" או שהוא אומר "יחי המלך" אז זה כנראה משיחיסט.
כן. אני.. בערך. מעדיף לענות בפרטי על מה שתרצי
אשריך על ההתחזקות במיוחד בדורנו אנו, לא קל בכלל. בעזרת ה" שתזכי להתחזק ולחזק.
אני מכירה את חב"ד מקרוב, למדתי בבית הספר שלהם כל חיי.. יש בהם הרבה דברים טובים ומה ללמוד!
אני מכירה את חב"ד מקרוב, למדתי בבית הספר שלהם כל חיי.. יש בהם הרבה דברים טובים ומה ללמוד!
שואל השאלה:
תודה רבה לכולם (:
בעזרת ה
שהקב"ה יצליח דרכי ושנזכה להתחזק
בשורות טובות אמן (:
תודה רבה לכולם (:
בעזרת ה
שהקב"ה יצליח דרכי ושנזכה להתחזק
בשורות טובות אמן (:
אנונימית
כן, אני יכול לעזור לך עם זה (:
לפני 4-5 שנים הייתי בהרצאות, ישיבות והתחלתי ללמוד. במשך לימודי שמתי לב שיש דברים שונים ומשונים למה שכתוב בתורה שבכתב ובכלל ובתנ"ך למה שמספרים בהרצאות בישיבות שלקוחות מהתורה שבעל פה, מאותו רגע החלטתי לפתוח את ספר התנ"ך ולהתחיל לקרוא לאט
את הספר הראשון, בראשית, ולהתקדם הלאה לשאר הספרים. בזמן קריאת התורה הופתעתי לגלות שיש סתירות ותוספות בתורה שבעל פה (מה שלמדתי בישיבות ובהרצאות) לתורה שבכתב, לא הכל סותר כמובן אבל ישנו חלק נכבד שסותר ומוסף לתורה שבכתב.
מאותו רגע אמרתי לעצמי שיש פה דבר לא הגיוני:
במעמד הר סיני קיבל משה תורה אחת כתובה תמימה,
תורה כתובה זו נמסרה מדור לדור עד לימינו אנו. לעומת עכשיו אני רואה שיש תורה שבעל פה
שיש בתוכה סתירות לתורה שבכתב. זה לא יתכן שהקדוש ברוך הוא יתן 2 תורות אחת סותרת את השניה בחלקה.
וגם אני רואה שכל הנביאים שבאו אחרי משה רבנו ע"ה לא ראו ולא סתרו את תורת משה.
וגם אחרון הנביאים כתב: מלאכי ע"ה, אמר: "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל
חקים ומשפטים" (מלאכי ג', כ"ב).
"וַחֲזַקְתֶּם מְאֹדלִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, אֵת כָּל-הַכָּתוּב בְּסֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה: לְבִלְתִּי סוּר-מִמֶּנּוּ, יָמִין וּשְׂמֹאול" (יהושוע, פרק כג', פסוק ו')
התלמוד הירושלמי והתלמוד הבבלי כוללים כמות עצומה של אגדות, פרושי מקרא, דרשות, דברי מוסר ומליצה, חומר היסטורי, חוכמת הטבע והבריאה וכן תוספות למצוות שנכתבו בתורה, דבר הנוגד הוראה מפורשת בתורה "לא תוספו על-הדבר אשר אנכי מצוה אתכם ולא תגרעו ממנו לשמר את-מצות ה' אלוהיכם אשר אנכי מצוה אתכם" (דברים ד', ב').
אין המשנה והתלמוד תורה משמים, אלא דברי רבנים ויש לבדוק את דבריהם כל דבר בפני עצמו, אם הוא מסכים עם התורה או סותר אותה וזה כולל מצוות ופסיקות מן המשנה, התלמוד ומקורות אחרים.
לכן ישנם בתורה שבעל פה סתירות ותוספות לתורה שבכתב שזה אסור בהחלט!
החלק שסותר ומוסף לתורה שבכתב צריך להשמיט ולמחוק והחלק שחופף לתורה שבכתב זה בסדר.
כל עוד התורה שבעל פה לא סותרת את התורה שבכתב זה בסדר. אך למעשה היום התורה שבעל פה שכולם מדברים עליה יש לה תוספות וסתירות לתורה שבכתב בחלקה. הרי כתוב וַחֲזַקְתֶּם מְאֹד--לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, אֵת כָּל-הַכָּתוּב בְּסֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה: לְבִלְתִּי סוּר-מִמֶּנּוּ, יָמִין וּשְׂמֹאול. (יהושוע, פרק כג', פסוק ו')
"לא תוסיפו, על-הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם, ולא תגרעו, ממנו--לשמור, את-מצוות יהוה אלוהיכם, אשר אנוכי, מצווה אתכם" (דברים ד' פסוק ב')
אז אם נשים לב התורה שבעל הפה נוספו לה דברים שסותרים ומוספים לתורה שבכתב ולא מוזכרים כלל וכלל בתורת משה כמו:
*חג חנוכה (חג מוסף שעוד מכפיש את שם האלוהים שציווה אותנו לחוג אותו ולהדליק נרות - תפתחו את ספר ויקרא כג' ותראו את החגים שציווה אותנו לחוג אותם).
*נרות שבת - אנשים מכפישים את שמו לשווא של אלוהים בכך שהם אומרים שהוא ציוונו להדליק נרות שבת.
*תפילין (שאינו קיים דבר כזה בכלל). שהפכו את זה לדבר מוחשי שצריך לשים על הגוף וזה בכלל לא כוונה, אם תקראו את ספר דברים פרק ו' תבינו שזה צורה מטאפורית שבאה להסביר שהכוונה האמיתית היא ללמוד היטב את התורה, ולשנן אותה יום יום על מנת שתהיה שגורה בפינו, כי תכלית היא לימוד התורה ומצוותיה על מנת לקיימן. אם נלמד את התורה כי אז כל מצוות התורה יהיו בפינו ובלבנו, וכמו קשורות על ידינו ונמצאות לזיכרון בין עינינו, רק אז נגיע לתכלית הנדרשת, אשר היא לקיים את מצוות התורה ולנהוג על פיה.
אך למעשה התפילין ששמים האנשים נחשב ע"י "תורת ישראל" כ"פסל" ו/או "תמונה". לעומת זאת על פי ההלכה היהודית, הם נחשבים לקמע. היהודים החלו להשתמש בתפילין לאחר חורבן בית שני. במצדה נמצאו רק 2 זוגות תפילין השונות מאלו שמשתמשים בהם היום. התפילין נמצאים בשימוש אצל היהודים רק מהמאות הראשונות אחרי הספירה.
חכמי ההלכה חיפשו את המילה "תפילין" בתורה ולא מצאו, לכן הם החליטו שהמילה "לטוטפות". משמעותה היא "תפילין" דבר שהוא שקר במודע. הם השרישו זאת בקרב היהודים עד היום. בעוד שפרוש המילה "לטוטפות" הוא ל"זיכרון".
שמות יג, ט וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְהוָה, בְּפִיךָ.
שמות יג, טז וְהָיָה לְאוֹת עַל-יָדְכָה, וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיאָנוּ יְהוָה מִמִּצְרָיִם.
בנוסף, תסתכלו מה קורה בימינו אנשים הפכו את קברי "צדיקים" כעבודה זרה מתחילים לעלות לקברים מחלקים קמעות ומבקשים בקשות, ריפוי ממחלות וכיוצא בזה. ה"חכמים" אחרי שהם מתים האנשים מכתירים אותם כצדיקים ועושים עליה לרגל אחרי שהם מתים בידיוק מה שקורה בל"ג בעומר. זו עבודת אלילים עבודה זרה.
לא סתם בני ישראל אינם יודעים את מקום קבורתו של משה וטוב שכך.
בספר דברים פרק יח פסוקים י'-יא'
" (י) לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ קֹסֵם קְסָמִים מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף: (יא) וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים:"
אלוהים ציוונו לא לעשות את מעשי הגויים שהם דורשים מהמתים דברים וזה מה שקורה בימינו!
את הספר הראשון, בראשית, ולהתקדם הלאה לשאר הספרים. בזמן קריאת התורה הופתעתי לגלות שיש סתירות ותוספות בתורה שבעל פה (מה שלמדתי בישיבות ובהרצאות) לתורה שבכתב, לא הכל סותר כמובן אבל ישנו חלק נכבד שסותר ומוסף לתורה שבכתב.
מאותו רגע אמרתי לעצמי שיש פה דבר לא הגיוני:
במעמד הר סיני קיבל משה תורה אחת כתובה תמימה,
תורה כתובה זו נמסרה מדור לדור עד לימינו אנו. לעומת עכשיו אני רואה שיש תורה שבעל פה
שיש בתוכה סתירות לתורה שבכתב. זה לא יתכן שהקדוש ברוך הוא יתן 2 תורות אחת סותרת את השניה בחלקה.
וגם אני רואה שכל הנביאים שבאו אחרי משה רבנו ע"ה לא ראו ולא סתרו את תורת משה.
וגם אחרון הנביאים כתב: מלאכי ע"ה, אמר: "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל
חקים ומשפטים" (מלאכי ג', כ"ב).
"וַחֲזַקְתֶּם מְאֹדלִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, אֵת כָּל-הַכָּתוּב בְּסֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה: לְבִלְתִּי סוּר-מִמֶּנּוּ, יָמִין וּשְׂמֹאול" (יהושוע, פרק כג', פסוק ו')
התלמוד הירושלמי והתלמוד הבבלי כוללים כמות עצומה של אגדות, פרושי מקרא, דרשות, דברי מוסר ומליצה, חומר היסטורי, חוכמת הטבע והבריאה וכן תוספות למצוות שנכתבו בתורה, דבר הנוגד הוראה מפורשת בתורה "לא תוספו על-הדבר אשר אנכי מצוה אתכם ולא תגרעו ממנו לשמר את-מצות ה' אלוהיכם אשר אנכי מצוה אתכם" (דברים ד', ב').
אין המשנה והתלמוד תורה משמים, אלא דברי רבנים ויש לבדוק את דבריהם כל דבר בפני עצמו, אם הוא מסכים עם התורה או סותר אותה וזה כולל מצוות ופסיקות מן המשנה, התלמוד ומקורות אחרים.
לכן ישנם בתורה שבעל פה סתירות ותוספות לתורה שבכתב שזה אסור בהחלט!
החלק שסותר ומוסף לתורה שבכתב צריך להשמיט ולמחוק והחלק שחופף לתורה שבכתב זה בסדר.
כל עוד התורה שבעל פה לא סותרת את התורה שבכתב זה בסדר. אך למעשה היום התורה שבעל פה שכולם מדברים עליה יש לה תוספות וסתירות לתורה שבכתב בחלקה. הרי כתוב וַחֲזַקְתֶּם מְאֹד--לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, אֵת כָּל-הַכָּתוּב בְּסֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה: לְבִלְתִּי סוּר-מִמֶּנּוּ, יָמִין וּשְׂמֹאול. (יהושוע, פרק כג', פסוק ו')
"לא תוסיפו, על-הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם, ולא תגרעו, ממנו--לשמור, את-מצוות יהוה אלוהיכם, אשר אנוכי, מצווה אתכם" (דברים ד' פסוק ב')
אז אם נשים לב התורה שבעל הפה נוספו לה דברים שסותרים ומוספים לתורה שבכתב ולא מוזכרים כלל וכלל בתורת משה כמו:
*חג חנוכה (חג מוסף שעוד מכפיש את שם האלוהים שציווה אותנו לחוג אותו ולהדליק נרות - תפתחו את ספר ויקרא כג' ותראו את החגים שציווה אותנו לחוג אותם).
*נרות שבת - אנשים מכפישים את שמו לשווא של אלוהים בכך שהם אומרים שהוא ציוונו להדליק נרות שבת.
*תפילין (שאינו קיים דבר כזה בכלל). שהפכו את זה לדבר מוחשי שצריך לשים על הגוף וזה בכלל לא כוונה, אם תקראו את ספר דברים פרק ו' תבינו שזה צורה מטאפורית שבאה להסביר שהכוונה האמיתית היא ללמוד היטב את התורה, ולשנן אותה יום יום על מנת שתהיה שגורה בפינו, כי תכלית היא לימוד התורה ומצוותיה על מנת לקיימן. אם נלמד את התורה כי אז כל מצוות התורה יהיו בפינו ובלבנו, וכמו קשורות על ידינו ונמצאות לזיכרון בין עינינו, רק אז נגיע לתכלית הנדרשת, אשר היא לקיים את מצוות התורה ולנהוג על פיה.
אך למעשה התפילין ששמים האנשים נחשב ע"י "תורת ישראל" כ"פסל" ו/או "תמונה". לעומת זאת על פי ההלכה היהודית, הם נחשבים לקמע. היהודים החלו להשתמש בתפילין לאחר חורבן בית שני. במצדה נמצאו רק 2 זוגות תפילין השונות מאלו שמשתמשים בהם היום. התפילין נמצאים בשימוש אצל היהודים רק מהמאות הראשונות אחרי הספירה.
חכמי ההלכה חיפשו את המילה "תפילין" בתורה ולא מצאו, לכן הם החליטו שהמילה "לטוטפות". משמעותה היא "תפילין" דבר שהוא שקר במודע. הם השרישו זאת בקרב היהודים עד היום. בעוד שפרוש המילה "לטוטפות" הוא ל"זיכרון".
שמות יג, ט וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְהוָה, בְּפִיךָ.
שמות יג, טז וְהָיָה לְאוֹת עַל-יָדְכָה, וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיאָנוּ יְהוָה מִמִּצְרָיִם.
בנוסף, תסתכלו מה קורה בימינו אנשים הפכו את קברי "צדיקים" כעבודה זרה מתחילים לעלות לקברים מחלקים קמעות ומבקשים בקשות, ריפוי ממחלות וכיוצא בזה. ה"חכמים" אחרי שהם מתים האנשים מכתירים אותם כצדיקים ועושים עליה לרגל אחרי שהם מתים בידיוק מה שקורה בל"ג בעומר. זו עבודת אלילים עבודה זרה.
לא סתם בני ישראל אינם יודעים את מקום קבורתו של משה וטוב שכך.
בספר דברים פרק יח פסוקים י'-יא'
" (י) לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ קֹסֵם קְסָמִים מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף: (יא) וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים:"
אלוהים ציוונו לא לעשות את מעשי הגויים שהם דורשים מהמתים דברים וזה מה שקורה בימינו!
לא נכון... אני חבדניקית רגילה ולא משיחסטית וגם אני מאמינה שהרבי הוא משיח אבל שהוא כן נפטר. כל חבד מאמינים שהוא המשיח רק שמשיחסטים מאמינים שהוא חי
כן, אני (: