4 תשובות
אולי תלכי לרופא עיניים בשביל לבדוק את זה
כדאי לך לגשת לבדיקת ראייה.

אם הסתכלת ממש קרוב סביר להניח שזה סתם אפקט של זכוכית מגדלת שגורמת לדברים להיראות גדולים יותר וברורים יותר.
זה לא אומר שאת צריכה להשתמש במשקפיים כל עוד זה לא מפריע לתפקוד היומיומי שלך. את צריכה משקפיים רק כשאת באמת מרגישה שאת צריכה משקפיים.
יהיו כאלה שיגידו לך שצריך ללכת לרופא ולבדוק את זה, אבל כל רופא בישראל יגיד שכשכבר יש מספר זה אומר שמשקפיים זה חובה, אבל זה לא נכון. הייתי אצל רופאת עיניים בחול, והיא אמרה לי הרבה מעבר לזה. הסבירה לי איך כל הראייה עובדת ועל השרירים, ולמה הראייה שלי התחלשה, ולמה משקפיים יכול לגרום לראייה שלי להתדרדר עוד יותר. אבל אצלי זה סיפור אחר, כי יש לי מינוס. אם יש לך פלוס כנראה אצלך הכל אחרת, אבל מה שבטוח זה שהראייה שלך התדרדרה בגלל סיבות כלשהם שהשפיעו על שרירי העיניים שלך, ומשקפי ראייה זה לא מה שיפתור את זה. נכון שהם כלי עזר כדי לראות טוב יותר מרחוק או מקרוב, אבל הם יכולים לגרום לראייה להתדרדר, ובמקום ישר לקפוץ על משקפיים (כשאת לא באמת צריכה אותם אפילו שיש לך מספר) את יכולה למנוע את התדרדרות הראייה ולגרום לשיפור הראייה על ידי כל מיני תרגילי עיניים.
אותה רופאה נתנה לי מרשם לטיפות עיניים, אני לא יודעת אם דבר כזה יכול להיות תקף גם אצל אנשים שיש להם פלוס ולא מינוס, אבל זה טיפות שהרפו את השרירים בעיניים שלי (אצלי הם היו מכווצים ובגלל זה לא יכולתי לראות מרחוק).
אנונימית
משקפיים זה לא חובה. אבל חובה לדעת מה מצב הראייה ולטפל בזה בהקדם. צריך לראות מה גורם להדרדרות הראייה ולשפר את מה שאפשר.
משקפיים יכולים להיות כלי עזר נחמד אם משתמשים בהם בצורה הנכונה.
תרגילי עיניים כשלעצמם לא ממש יעילים. חייבים לעבוד על הרגלים בריאים בנוסף ולהתמקד יותר בהרגלים מאשר בתרגילי העיניים.

בכל מקרה בדיקת ראייה זה דבר מאד חשוב.