9 תשובות
למה את מסתכלת על עזרה לבריות כניצול, את יודעת בכל פעם שאת עוזרת למשהו
את עושה חסד עם הזולת, ויום אחד הכל יוחזר לך כמו בומרינג כמו שעשית טוב יהיה לך טוב
את תזכי לגבר טוב לפרנסה טובה את תאריכי חיים ארוכים יהיו לך ילדים טובים ויהו לך לידות קלות, יאהבו אותך ואנשים ידברו עליך רק טוב, יש בעל הבית לעולם העולם הוא לא הפקרות
מה שכן את חייבת להעמיד גבולות כשצריך ששום דבר לא יבוא על חשבון הזמן הפרטי שלך
פשוט אמרי לא עמדי על שלך בהתחלה יהיה לך קשה ואז אנשים יתרגלו
עולם חסד יבנה
את עושה חסד עם הזולת, ויום אחד הכל יוחזר לך כמו בומרינג כמו שעשית טוב יהיה לך טוב
את תזכי לגבר טוב לפרנסה טובה את תאריכי חיים ארוכים יהיו לך ילדים טובים ויהו לך לידות קלות, יאהבו אותך ואנשים ידברו עליך רק טוב, יש בעל הבית לעולם העולם הוא לא הפקרות
מה שכן את חייבת להעמיד גבולות כשצריך ששום דבר לא יבוא על חשבון הזמן הפרטי שלך
פשוט אמרי לא עמדי על שלך בהתחלה יהיה לך קשה ואז אנשים יתרגלו
עולם חסד יבנה
שכחתי לכתוב לך בדרך כלל אנשים כמוך נולדו עם לב טוב לב זהב
מי שיפול בך בטוח יהיה מאושר
שיתמלאו כל משאלותייך לטובה
מי שיפול בך בטוח יהיה מאושר
שיתמלאו כל משאלותייך לטובה
שואל השאלה:
וואו ממש תודה, ריגשת וחיזקת אותי זה היה לי חסר.
מפני שאפילו ממשפחתי אני לא רואה הערכה כלשהי על זה, וכן אני בעצמי אדם עם בעיית בריאותיות, ולאחרונה עוד יותר התייאשתי, ואני משתדלת לעזור לזולת, ונותנת מעצמי המון, ואנשים בעבודה רואים בי כפריארית, אני נותנת כל מה שאני יכולה לאחרים. אבל זה בא יותר מידי על חשבוני, אני לפעמים ממש לא זוכרת בכלל שאני קיימת, יש לי בין היתר סוכרת-עם חוסר איזון גרוע לחחוטין, אני פשוט כל החיים שמה את עצמי אחרונה (אם בכלל), ולאחרונה אפילו הרופאים אומרים לי שהסיבוכיות מתחילים לי, ואני קצת מפחדת ולא יודעת איך להעמיד גם כאן גבולות.
וכל מה שרשמת כאן ממש ריגש וחיזק אותי. אז תודה לך! כיף לדעת שיש אנשים כמוך!
וואו ממש תודה, ריגשת וחיזקת אותי זה היה לי חסר.
מפני שאפילו ממשפחתי אני לא רואה הערכה כלשהי על זה, וכן אני בעצמי אדם עם בעיית בריאותיות, ולאחרונה עוד יותר התייאשתי, ואני משתדלת לעזור לזולת, ונותנת מעצמי המון, ואנשים בעבודה רואים בי כפריארית, אני נותנת כל מה שאני יכולה לאחרים. אבל זה בא יותר מידי על חשבוני, אני לפעמים ממש לא זוכרת בכלל שאני קיימת, יש לי בין היתר סוכרת-עם חוסר איזון גרוע לחחוטין, אני פשוט כל החיים שמה את עצמי אחרונה (אם בכלל), ולאחרונה אפילו הרופאים אומרים לי שהסיבוכיות מתחילים לי, ואני קצת מפחדת ולא יודעת איך להעמיד גם כאן גבולות.
וכל מה שרשמת כאן ממש ריגש וחיזק אותי. אז תודה לך! כיף לדעת שיש אנשים כמוך!
אנונימית
בכל פעם שמישהו מבקש ממך עזרה, תשאלי את עצמך אם את רוצה לעזור לו
תשאלי אם זה מתאים לך העזרה.
אם כן- תרגישי נח עם עצמך.
אם לא, מכל סיבה, את צריכה לסרב ואפשר לעשות זאת בנימוס
נניח: אני מצטערת אני לא יכולה כי.. (לא שאת חייבת סיבה, אבל כדי שאנשים
יתרגלו לעניין ולא יהיה קצר, אפשר עם סיבה
אני צריכה ללכת ללמוד, קבעתי עם חברה, אני עמוסה במשימות וכ'
צריך לעבוד על אסרטיבות וזה לא יבוא מייד.
תקחי נשימה ארוכה (ממש) ותגידי את הסרוב שלך.
זה תלוי בך ולא באחרים. אם את רוצה להפסיק או להוריד את מינון הסיוע לאחרים
ולשים את עצמך במקום ראשון עליך לומר "לא" או "לא עכשיו" או "כשאתפנה.. אני אשמח לסייע.
לחילופין - אפשר ליזום שיחה עם המשפחה ולהסביר להם את הרגשתך.
בהצלחה.
תשאלי אם זה מתאים לך העזרה.
אם כן- תרגישי נח עם עצמך.
אם לא, מכל סיבה, את צריכה לסרב ואפשר לעשות זאת בנימוס
נניח: אני מצטערת אני לא יכולה כי.. (לא שאת חייבת סיבה, אבל כדי שאנשים
יתרגלו לעניין ולא יהיה קצר, אפשר עם סיבה
אני צריכה ללכת ללמוד, קבעתי עם חברה, אני עמוסה במשימות וכ'
צריך לעבוד על אסרטיבות וזה לא יבוא מייד.
תקחי נשימה ארוכה (ממש) ותגידי את הסרוב שלך.
זה תלוי בך ולא באחרים. אם את רוצה להפסיק או להוריד את מינון הסיוע לאחרים
ולשים את עצמך במקום ראשון עליך לומר "לא" או "לא עכשיו" או "כשאתפנה.. אני אשמח לסייע.
לחילופין - אפשר ליזום שיחה עם המשפחה ולהסביר להם את הרגשתך.
בהצלחה.
אם מנצלים אותך זה מפני שאינך יודעת להיות אסרטיבית ולהציב גבולות. לכן, ממליצה לך להיעזר באיש מקצוע על מנת לעשות עבודה טובה לשם העלאת הביטחון העצמי והאסרטיביות על מנת שתוכלי להתנהל טוב יותר, להציב גבולות ולא לאפשר לאחרים לנצל אותך.
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישית
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישית
שם המשחק זה ללמוד אסרטיביות והצבת גבולות וללמוד גם להגיד "לא" מתי שמשהו לא מתאים לך
אם כי בסיטואציה של עבודה זה יכול להיות יותר בעייתי אם זה מעורב בעבודה נטו
מה שניתן לעשות זה להתחבר במחשבה לאדם שאת מעריצה וסוג של להיכנס לנעליו ולהתאמן תוך כדי הליכה וגם מול מראה שאת אומרת "לא" חדה כסכין שלא משתמעת ל 2 פנים
בגדול, בנאדם תמיד צריך להיות בנתינה
אבל (ופה האבל הגדול) כאשר את נותנת פעם/פעמיים /פעם שלישית גג ופה לחכות שהשני יתן לך, אם לאחר הפעם השלישית האדם השני לא נותן לך אז גם את אל תתני לו-וזה תקף לכל מצב בחיים
כי את רק נותנת והוא כמו עלוקה שרק לוקח (ולא יודע לתת)
אצל כל אחד חשוב איזון בין נתינה לקבלה ופה זה המתכון המנצח
גם כאשר מדברים אלייך לא יפה אז ניתן להגיד: "אני מצפה ממך שתכבד אותי ממש כמו שאני מכבדת אותך"
"הדרך שאתה מתבטא כלפי לא מקובלת עלי"
"סוג כזה של אמירה הוא לא מכבד בעיניי"
בהצלחה כפרה
על כל שאלה את יכולה גם לפנות בפרטי
אם כי בסיטואציה של עבודה זה יכול להיות יותר בעייתי אם זה מעורב בעבודה נטו
מה שניתן לעשות זה להתחבר במחשבה לאדם שאת מעריצה וסוג של להיכנס לנעליו ולהתאמן תוך כדי הליכה וגם מול מראה שאת אומרת "לא" חדה כסכין שלא משתמעת ל 2 פנים
בגדול, בנאדם תמיד צריך להיות בנתינה
אבל (ופה האבל הגדול) כאשר את נותנת פעם/פעמיים /פעם שלישית גג ופה לחכות שהשני יתן לך, אם לאחר הפעם השלישית האדם השני לא נותן לך אז גם את אל תתני לו-וזה תקף לכל מצב בחיים
כי את רק נותנת והוא כמו עלוקה שרק לוקח (ולא יודע לתת)
אצל כל אחד חשוב איזון בין נתינה לקבלה ופה זה המתכון המנצח
גם כאשר מדברים אלייך לא יפה אז ניתן להגיד: "אני מצפה ממך שתכבד אותי ממש כמו שאני מכבדת אותך"
"הדרך שאתה מתבטא כלפי לא מקובלת עלי"
"סוג כזה של אמירה הוא לא מכבד בעיניי"
בהצלחה כפרה
על כל שאלה את יכולה גם לפנות בפרטי
שואל השאלה:
המון המון המון תודה!
המון המון המון תודה!
אנונימי
בשמחה, תמיד
שלום לך
קודם כל הבריאות מעל הכל, ברגע שאת חושבת שזה פוגע בבריאותך את במקום ה1
דבר שני טפלי בעצמך טוב, ושאלוהים ישלח לך רפואה שלמה
אשמח תמיד להיות אוזן קשבת ולייעץ לך ולעזור את יכולה לפנות אליי בפרטי
שנית - המושג פראיירית נועד לאנשים אגואיסטים שאוהבים את עצמם ולא רואים אף אחד בעייניים
בשביל זה המדינה שלנו נראית כך אנסים רוצחים גנבים ועוד..
ובשביל זה המשיח לא מגיע,
אם כל אחד היה נותן קצת מעצמו להרתם לעזור לאחרים העולם היה נראה אחרת
למזלנו יש אנשים טובים כמוך וכמוני ועוד... וכן ירבו
קודם כל הבריאות מעל הכל, ברגע שאת חושבת שזה פוגע בבריאותך את במקום ה1
דבר שני טפלי בעצמך טוב, ושאלוהים ישלח לך רפואה שלמה
אשמח תמיד להיות אוזן קשבת ולייעץ לך ולעזור את יכולה לפנות אליי בפרטי
שנית - המושג פראיירית נועד לאנשים אגואיסטים שאוהבים את עצמם ולא רואים אף אחד בעייניים
בשביל זה המדינה שלנו נראית כך אנסים רוצחים גנבים ועוד..
ובשביל זה המשיח לא מגיע,
אם כל אחד היה נותן קצת מעצמו להרתם לעזור לאחרים העולם היה נראה אחרת
למזלנו יש אנשים טובים כמוך וכמוני ועוד... וכן ירבו