תשובה אחת
באחת הכתבות האחרונות שלי ב"מנטה" הצגתי טכניקת הדמייה בשיטת NLP לגבי כוחו של המוח בשינוי הרגלים. אני מצטטת לך את התסריט מתוך הכתבה:

"שלב ראשון: כשאתם חושבים על ההרגל המגונה שלכם, יש לכם תמונה בראש? או קיי, שימו אותה לרגע בצד.
שלב שני: כשאתם חושבים על ההרגל הנעי"ם (נוח, ענייני, יעיל, מתאים. אז את למשל יוצרת לך תמונה אחרת שבמקום שהיד מתקרבת לפה היא עוברת ללטף את השיער. ע. פ) החדש שאתם יוצרים, יש לכם תמונה? עצמו עיניים, היו כל כולכם בתוך התמונה החדשה הנעימה שלכם. ראו את המראות, שמעו את הקולות, תחושו בתחושות, תנשמו אפילו כמו שאתם נושמים בהרגל החדש שלכם. עכשיו "צאו" מתוך הגוף שלכם והתבוננו על עצמכם מהצד. עשו את התמונה צבעונית, בהירה, מפוקסת, העצימו את החוויה לטובה עוד יותר, נעימה עוד יותר, מושלמת עבורכם.
שלב שלישי: דמיינו את תמונת ההרגל המגונה מולכם. מעליה הניחו את תמונה ההרגל הנעי"ם, זכרו שאתם מסתכלים על גופכם בתמונה. החשיכו אותה והקטינו אותה לצד השמאלי התחתון של תמונת ההרגל המגונה.
עצמו עיניים ובמהירות העבירו אותה על תמונת ההרגל המגונה. פקחו עיניים. שוב, עצמו עיניים, הקטינו את התמונה הנעימה לצד השמאלי התחתון ובמהירות העבירו אותה מעל לתמונת ההרגל המגונה. חזרו על הפעולה 5 פעמים.
איזו תמונה אתם רואים עכשיו? אם זו רק תמונת ההרגל הנעי"ם התהליך הושלם בהצלחה. אם עדיין מבצבצת לה תמונת ההרגל המגונה שלכם חזרו שנית על הפעולה עד שההרגל הישן נמחק סופית מתת המודע שלכם"
ד״ר ענת פלדמן מומחית סטיפס