17 תשובות
כן, בחגים מותר להדליק אש לצורך אוכל:)
כן מותר:)
אם אתה דתי ושומר את החג אז לא
ואם אתה לא דתי אז כן
איש איש באמונתו יחיה
אם תעשה על האש לא יגידו לך כלום ולמעשה יש מלא אנשים שעושים היום בערב על האש
אנונימי
כן ברור.. אבל להעביר אש מנר
אנונימי
אני חושבת שמותר.. למה שהיה אסור? (חג, דיאטה)
אם כתה דתי אז ניראלי לא
ואם אתה לא שומר אז מותר
מותר להעביר אש, לא להדליק אש.. אז אתה יכול להדליק לפני החג נר נשמה ואז להעביר ממנו ולהדליק את המנגל
חד משמעית, אסור!
ואין כזה דבר "אם אתה דתי אסור ואם אתה לא דתי אז מותר".
לכולם אסור, מי שלא שומר לא אומר שאין לו עבירה.
על פי ההלכה, מותר.
ניראלי מותר מאש לאש
איזה מצחיקים אתם.. "אם אתה לא דתי אז מותר".. מזה "אז מותר"?!
גם לחילונים זה אסור אין שום היתר לכם! שיהיה ברור, אתם פשוט לא מקיימים מצוות, אבל זה לא הופך את זה ל"בסדר". אין היתר לאף יהודי לא לקיים מצוות ולא משנה מה המגזר שלכם..
מותר מאש לאש מינר מה כולם חופרים מי שלא יודע לא עונה
ואיך אתה מתכוון לכבות את האש?
כן, אבל בתנאי שאת מדליקה נר נשמה מתי שנכנס היג, ואז אפשר להעביר מאש לאש. נ. ב אסור לכבוד את האש, צריך שהיא תיתכבה לבד. מקווה שעזרתי
מותר לפי ההלכה
אוקיי ככה
אין לי מושג אולי זה מנהגים, נכון שאסור בשבת ואסור להדליק אש בחג אבל לפי מה שהבנתי מותר להעביר אש ואנחנו משפחה דתייה עושים על האש בחג אבל אני ממליצה לך לברר ובמקומות יותר אמינים קודם.