4 תשובות
שכל אחד ירד מהאגו שלו/שלה ויחשוב על הצד השני
שכל אחד ילחם על הקשר ויבין מה הדבר הנכון שהצד השני זקוק לו
תעשו ביניכם איזו הבטחה שאת לא נכנסים לנקודות טפשיות, אבל גם אם כן נופלים לתוך זה אז לא להתפרץ על הצד השני אלא לנסות לפתור את זה בצורה חכמה, בוגרת ומכבדת
שכל אחד ילחם על הקשר ויבין מה הדבר הנכון שהצד השני זקוק לו
תעשו ביניכם איזו הבטחה שאת לא נכנסים לנקודות טפשיות, אבל גם אם כן נופלים לתוך זה אז לא להתפרץ על הצד השני אלא לנסות לפתור את זה בצורה חכמה, בוגרת ומכבדת
פשוט לפני שאת מגיבה לו על משהו שהוא אמר שלא מצא חן בעייניך לספור עד עשר וללמוד להתאפק מניסיון זה קשה אבל זה אפשרי
אנונימי
ריב קורה בגלל מנטליות של - להתנגד לחיים, ולא לקבל אותם, לא להתחבר אליהם.
כשאנחנו לא מקבלים למשל רגשות כמו כאב, או סיטואציה כואבת או פגיעה, או כעס - אז אנחנו מתנגדים, ומתחילים לריב.
לכן, מצאי דרכים להירגע, לחיות כל רגע, לא משנה מה קורה בו, אם זה כואב ואם זה משמח, קבלי הכל, תזרמי עם כל דבר שקורה לך, ואז לא תצטרכי לריב עם אף אחד.
כשאנחנו לא מקבלים למשל רגשות כמו כאב, או סיטואציה כואבת או פגיעה, או כעס - אז אנחנו מתנגדים, ומתחילים לריב.
לכן, מצאי דרכים להירגע, לחיות כל רגע, לא משנה מה קורה בו, אם זה כואב ואם זה משמח, קבלי הכל, תזרמי עם כל דבר שקורה לך, ואז לא תצטרכי לריב עם אף אחד.
קישורים מצורפים:
חשוב להבין מה תפקיד הריב בזוגיות הספציפית. הנה כמה אפשרויות לשם המחשה:
1. הריס הינו התחום בו כל אחד מבטא את העצמיות שלו- האגו.
2. מאחר וכל אחד מכם מביא מסורת מסוימת מעברו (ממשפחת הגרעין), מפגש מסורות מסוים מחולל שוב ושוב ריבים.
כך למשל במסורת המשפחתית של גבר מסוים, גברים לא נכנסים למטבח.
ואילו במסורת של אישה שחיה עמו האישה גדלה בסביבה משפחתית בה גברים היו שותפים מלאים בניהול המטבח- אזי מפגש המסורות הללו מייצר הרבה חיכוכים המתבטאים כריב.
3. שני בני הזוג לא יודעים לפתור בעיות ולכן הם עובדים עם כלים רגשיים מוכרים להם.
כלים אלו לא מאפשרים להם פתרונות בעלי ערך מתמשך. כל סיום של ריב הינו "פתרון" (לא איכותי או אפילו שוחק) וזה הדלק לריב
ויש עוד אפשרויות רבות.
כך קורה שללא בירור מסודר איתכם- עם שניכם, פתרון איכותי ומתמשך לריבים הקטנוניים אינו אפשרי.
בתחושת בטן שלי -אתם רבים בגלל שאינכם יודעים לפתור בעיות. אבל ללא מפגש מסודר עמכם זה ישאר בחזקת ניחוש.
אם אהבתכם באמת חשובה לכם (וזה ממש לא נתון וברור)- השקיעו מספר פגישות ייעוציות כדי ללמוד כיצד לריב כך שיווצרו פתרונות איכות לבעיות שביניכם.
אם אינכם מוכנים להשקיע כסף בקשר שלכם זה אך סימן שהאהבה שלכם היא כמו במשמעות הביטוי: "אני אוהב/ת דגים". כלומר ביטוי עממי לרעיון שאתם מנצלים אחד את השני כדי לקבל סיפוקים ותו לא.
דינמיקה של "אהבה" שכזו, ממצה עצמה תוך שלוש שנים, ואז לפתע, בני הזוג חשים שעמום והקשר "כבר לא משהו".
שנה טובה וחג סוכות שמח
שוקי וייס
רפואת יחסי אנוש
052-8790003
1. הריס הינו התחום בו כל אחד מבטא את העצמיות שלו- האגו.
2. מאחר וכל אחד מכם מביא מסורת מסוימת מעברו (ממשפחת הגרעין), מפגש מסורות מסוים מחולל שוב ושוב ריבים.
כך למשל במסורת המשפחתית של גבר מסוים, גברים לא נכנסים למטבח.
ואילו במסורת של אישה שחיה עמו האישה גדלה בסביבה משפחתית בה גברים היו שותפים מלאים בניהול המטבח- אזי מפגש המסורות הללו מייצר הרבה חיכוכים המתבטאים כריב.
3. שני בני הזוג לא יודעים לפתור בעיות ולכן הם עובדים עם כלים רגשיים מוכרים להם.
כלים אלו לא מאפשרים להם פתרונות בעלי ערך מתמשך. כל סיום של ריב הינו "פתרון" (לא איכותי או אפילו שוחק) וזה הדלק לריב
ויש עוד אפשרויות רבות.
כך קורה שללא בירור מסודר איתכם- עם שניכם, פתרון איכותי ומתמשך לריבים הקטנוניים אינו אפשרי.
בתחושת בטן שלי -אתם רבים בגלל שאינכם יודעים לפתור בעיות. אבל ללא מפגש מסודר עמכם זה ישאר בחזקת ניחוש.
אם אהבתכם באמת חשובה לכם (וזה ממש לא נתון וברור)- השקיעו מספר פגישות ייעוציות כדי ללמוד כיצד לריב כך שיווצרו פתרונות איכות לבעיות שביניכם.
אם אינכם מוכנים להשקיע כסף בקשר שלכם זה אך סימן שהאהבה שלכם היא כמו במשמעות הביטוי: "אני אוהב/ת דגים". כלומר ביטוי עממי לרעיון שאתם מנצלים אחד את השני כדי לקבל סיפוקים ותו לא.
דינמיקה של "אהבה" שכזו, ממצה עצמה תוך שלוש שנים, ואז לפתע, בני הזוג חשים שעמום והקשר "כבר לא משהו".
שנה טובה וחג סוכות שמח
שוקי וייס
רפואת יחסי אנוש
052-8790003
באותו הנושא: